جیم رایان: انتظار برای عنوانی فوق‌العاده بهتر از عرضه یک‌ محصول معمولی است

در ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ , 21:25:15
جیم رایان

مدیر عامل پلی‌استیشن یعنی آقای جیم رایان اخیرأ گفته است که انتظار برای یک عنوان شاهکار بهتر از انتشار محصولی ناقص و شتاب‌زده است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

 

امروزه به تعویق افتادن تاریخ انتشار بازی‌های ویدئویی امری غیر معمول نیست (در واقع خیلی هم عادی به‌نظر می‌رسد)، اما غالباً، ناشران تمایلی به تأخیر انداختن برخی از بازی‌های بزرگ‌ خود را ندارند. البته، در سال‌های اخیر ما بیش از یک بار دیده‌ایم که سونی از تأخیر در انتشار محصولات بزرگ خود بیزار نیست، مانند بازی God of War: Ragnarok و Gran Turismo 7 که انتشار هر دو به سال ۲۰۲۲ موکول شده است.

 

در مصاحبه اخیر مدیر عامل پلی‌استیشن یعنی جیم رایان با TMT Post از او در مورد چگونگی رویکرد سونی در مواجهه با این مسئله سوال شد. پاسخ رایان شباهت زیادی به یکی از نقل قول‌های Shigeru Miyamoto افسانه‌ای داشت. وی تأکید کرد که سونی ترجیح می‌دهد در صورت لزوم زمان بیشتری را در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارد تا بتوانند بهترین نسخه ممکن را عرضه کنند، زیرا این نوع محصول بسیار ارزشمندتر از یک محصول شتاب‌زده و «صرفاً خوب» است.

 

جیم رایان گفت: «بهتر است منتظر بمانیم و یک بازی عالی داشته باشیم تا اینکه عجله کنیم و یک بازی معمولی یا خوب داشته باشیم. بازیکنان فقط بهترین بازی‌ها را به یاد می‌آورند. اگر محصول منتشر شده در بهترین حالت باشد، ممکن است بازیکنان خواستار دنباله‌ای برای آن باشند و همچنین نسخه جدید را نیز بخرند، اما واقعاً هیچ‌کس به عنوانی که فقط معمولی است اهمیت نمی‌دهد. البته، به دلیل ملاحظات مالی و تعداد عناوین عرضه شده، ما همچنین به استودیوها فشار خواهیم آورد تا عناوین خود را در زمان مورد انتظار تحویل دهند. اما به طور کلی، ما محصولات معمولی نمی‌خواهیم، ما بهترین‌ها را می‌خواهیم.»

 

البته به‌نظر می‌رسد که ناشران امروزه بیشتر از گذشته به تعویق انداختن بازی‌های بزرگ خود تمایل نشان می‌دهند، البته مطمئناً تأخیر در انتشار بازی به هیچ‌وجه کیفیت نهایی محصول را تضمین نمی‌کند، مانند Anthem یا Cyberpunk 2077 که هردوی آنها چندین بار با تأخیر مواجه شدند.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر