خانه » اخبار بازی عقب نشینی کارگردان بازی Callisto Protocol پس از بازخوردهای منفی به توئیت اخیر وی × توسط محسن شجاعی در ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ , 17:29:10 2 اخیرا آقای گلن اسکافیلد (Glen Schofield)، مدیرعامل استودیو Striking Distance و کارگردان بازی Callisto Protocol توئیتی را منتشر کرده بود که به تقدس و تطهیر فرهنگ کرانچ (Crunch) در محل کار وی میپرداخت. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای دنیای بازی، با دنیای بازی همراه باشید. متاسفانه علی رغم تمامی اظهار نظرها و تلاشها برای ریشه کن کردن فرهنگ کرامچ و اضافه کاری ناخواسته و طولانی برای شاغلین استودیوهای بازی سازی، همچنان در بسیاری از استودیوهای بزرگ و نامدار شاهد رخ دادن این مسئله که موسوم به کرانچ است، هستیم. استودیوهایی مانند راک استار، ناتی داگ و اکثر استودیوهای بزرگ که پروژههای AAA را میسازند، عموما از سوی رسانهها و کارمندان سابق به داشتن ساعات کاری نامعقول و اجباری متهم میشوند. در چنین شرایطی مدیران استودیو به سرعت و در ظاهر انزجار خود را از چنین عملی ابراز میکنند و به هر نحوی وقوع چنین مسئله در محیط کاری را انکار میکنند. برای اولین دیده شده که یکی از سران ارشد یک استودیو با افتخار از طولانی بودن ساعات کاری در محل کار خود یاد کرده است. آقای گلن اسکافیلد (Glen Schofield)، مدیرعامل استودیو Striking Distance و کارگردان بازی Callisto Protocol که به عنوان خالق مجموعه دد اسپیس شناخته میشود در توئیت اخیر خود گفته بود: “ما شش الی هفت روز در هفته کار میکنیم. کسی ما را مجبور نکرده است. کسالت، خستگی و کووید وجود دارند اما، ما سعی میکنیم باگها و گلیچهای بیشتری را رفع کنیم. ما روزی ۱۲ الی ۱۵ ساعت مشغول کار هستیم. صنعت گیم همین است. سخت کوشی. ناهار و شام میخوریم و به کار خود ادامه میدهیم چون عاشق آن هستیم.” طبیعتا پس از این توئیت سیل واکنشهای منفی به سمت آفای اسکافیلد سرازیر شد. به گفته افراد ایشان با این توئیت مدعی شده افرادی که ۱۲ الی ۱۵ ساعت کار در روز و هفت روز کار در هفته تن نمیدهند به اندازه کافی سخت کوش نیستند و عاشق کار خود نیستند. یکی از سرشناسترین افرادی که نسبت به گفتههای آقای اسکافیلد واکنش نشان داد، جیسوش سریر ژورنالیست مشهور بلومبرگ بود که گفت: گفتههای ایشان تمجید از فرهنگ کرانچ و تقدیس آن است. البته کسی را نمیتوان مجبور کرد که ۱۲ ساعت در روز کار کند اما، زمانی که دیگر پاداش نگیری و در شغل خود رشد نکنی، به نحوی مجبور هستی. چه تصادفی که دقیقا فردی از ساعات طولانی حضور کارمندانش تقدیر میکند که تمامی حقوق، مزایا، ارتقا شغلی و پاداشهای ایشان در گرو تصمیم وی است. پس از این واکنشهای منفی، مدیرعامل استودیو Striking Distance ضمن حذف توئیت خود، از گفتههای قبلی ابراز پشیمانی کرد:”هر کس که مرا میشناسد، میداند چقد برای افرادی که با آنها کار میکنم احترام و ارزش قائل هستم. مدتی پیش توئیتی زدم که قصدم این بود نشان دهم چقدر بابت زحمات و ساعات کاری طولانی اعضای تیمم از آنها سپاس گذارم. حرفم اشتباه بود. در این استودیو ما برای اشتیاق و نوآوری ارزش قائل هستیم و نه ساعات کاری. “ نویسنده محسن شجاعی Striking DistanceThe Callisto Protocol لینک منبع اخبار بازی 2 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. کسی می دونه این اقا چند سالشه؟ تو نت اصلا پیدا نکردم! ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید توییتر که جای دیوونه هاست، نمیدونم چرا افراد میخوان توی اون پلتفرم بمونن منم خودم با اضافه کاری های اجباری مخالفم ولی هرکسی که گیم توسعه داده باشه میدونه چقدر بیش از حد معمول انرژی و زمان میخواد. اگر این استودیو ها بطور معمول کار کنن بازی هاشون ۵ ۶ سال طول میکشه که بیاد بیرون تا اونموقع هم هزارتا اتفاق میوفته که امکان داره انتشارش دیگه اصلا منطقی نباشه. ۲۰ برای پاسخ، وارد شوید
توییتر که جای دیوونه هاست، نمیدونم چرا افراد میخوان توی اون پلتفرم بمونن منم خودم با اضافه کاری های اجباری مخالفم ولی هرکسی که گیم توسعه داده باشه میدونه چقدر بیش از حد معمول انرژی و زمان میخواد. اگر این استودیو ها بطور معمول کار کنن بازی هاشون ۵ ۶ سال طول میکشه که بیاد بیرون تا اونموقع هم هزارتا اتفاق میوفته که امکان داره انتشارش دیگه اصلا منطقی نباشه. ۲۰ برای پاسخ، وارد شوید