خالق Gears of War : اپیک گیمز پس از نسخه سوم دیگر ایدهای برای نسخه جدید نداشت
آقای کلیف بلزینسکی (Cliff Bleszinski)، خالق Gears of War میگوید در سال ۲۰۱۲ و پس از عرضه آخرین نسخه از سهگانه اصلی این مجموعه ایپک گیمز دیگر ایده خاصی برای آن نداشت و همین مسئله باعث شد، حق ساخت را به مایکروسافت بفروشد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای دنیای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.
بدون شک مجموعه Gears of War و سبک تیراندازی سوم شخص کاور محور یکی از نمادهای ایکس باکس و یکی از ارزشمندترین خاطرات طرفداران کنسول مایکروسافت در نسل هفتم است. این عنوان ژانر تیراندازی سوم شخص را بازتعریف کرد و بسیاری از بازیهای این ژانر وامدار نوآوریهای این مجموعه هستند. یکی از علل اصلی موفقیت گیرز آو وار، کارگردان و طراح ارشد سهگانه اصلی آن، آقای کلیف بلزینسکی (Cliff Bleszinski) بود. هر کس ایشان را بشناسد، میداند وی به اظهار نظرهای جنجالی و بحث برانگیز شهرت دارد و اخیرا یکی از همین اظهار نظرها را درباره مشهورترین ساخته خود و کمپانی ایپکی گیمز داشته است.
خالق Gears of War سال ۲۰۱۲ یعنی یک سال پس از عرضه بازی Gears of War 3 و دو سال پیش از اینکه این کمپانی خق ساخت مجموعه را به مایکروسافت واگذار کند، از اپیک گیمز جدا شد. وی بیش از ۲۰ سال در این کمچانی مشغول به کار بود و روی پروژههای مطرحی کار کرده بود.
بلزینسکی میگوید به عقیده وی علت اصلی این تصمیم از سوی اتپیک گیمز این بود که آنها پس از جدایی سران اصلی پروژه، دیگر هیچ ایدهای برای ساخت بازی نداشتند و همین مسئله باعث شد تن به فروش حق ساحت دهند.
به نظر من پس از اینکه Lee Perry (طراج ارشد گیمپلی Gears of War 2)، من و Rod Ferguson (تهیه کننده ارشد مجموعه) از اپیک گیم رفتیم، آنها نمیدانستند باید با این IP چه کنند. چند سالی بود بازیای نساخته بودند و در حال بزرگتر شدن بودند و باید درآمد کسب میکردند، همین این موارد منجر به فروختن حق ساخت مجموعه به مایکروسافت شد.
از زمان خرید ساخت بازی مایکروسافت دو نسخه اصلی از آن یعنی Gears 4 و Gears 5 را روانه بازار کرده و نسخه فرعی و استراتژیک Gears Tactics را روانه بازار کرده که همگی با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بودهاست.