بازی Persona 3 Portable و Persona 4 Golden هم اکنون در دسترس قرار گرفت

در ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ , 14:00:28
بازی Persona 3 Portable

انتظارات امروز به سر رسید و بازی Persona 3 Portable و Persona 4 Golden برای کنسول‌های ایکس باکس، نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در دست علاقه‌مندان قرار گرفت که هر دو عناوین ذکر شده از طریق سرویس گیم پس نیز قابل تجربه هستند.

استودیوی بازی‌سازی اطلاس که یکی از خلاقانه‌ترین شرکت‌های تولید بازی‌های ویدیویی در این صنعت سرگرمی شناخته می‌شود، صاحب مجموعه‌ای ارزشمند به نام Persona است که همه مخاطبان ارزش تجربه کردن این محصول را به خوبی می‌دانند. تیم توسعه‌دهنده چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد سه نسخه آخر از مجموعه فوق را برای کنسول‌های ایکس باکس ( هر دو نسل)، رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوئیچ منتشر کند که اکنون بعد از انتشار نسخه پنجم، هر دو بازی Persona 3 Portable و Persona 4 Golden در اختیار این دسته از مخاطبان قرار گرفته است.

بازیکنان قادر خواهند بود روی پلتفرم رایانه‌‌های شخصی این بازی را از طریق فروشگاه مایکروسافت ویندوز یا استیم تهیه کرده یا به طور کلی آن را در سرویس گیم پس (درست مانند مخاطبان کنسول‌های ایکس باکس) تجربه کنند.

برای آن دسته از مخاطبانی که با بازی Persona 3 آشنایی ندارند، اطلاعاتی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بازی Persona 3 که در سایر کشورها به غیر از ژاپن با نام Shin Megami Tensei: Persona 3 شناخته می‌شود، یک بازی ویدیویی در سبک نقش‌آفرینی است که در سال ۲۰۰۶ توسط استودیوی بازی‌سازی اطلاس تولید و منتشر شد که به نوعی چهارمین قسمت اصلی از مجموعه Persona تلقی می‌شود. استودیوی اطلاس ابتدا این محصول را در همان سال به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۲ منتشر کرد و نسخه غربی‌اش به دلیل وقوع مشکلاتی در انتشار کتاب هنری مجموعه در آمریکای شمالی،‌تا سال ۲۰۰۷ میلادی به تعویق افتاد.

در نهایت تیم سازنده بازی Persona 3 FES را معرفی کردند که یک نسخه توسعه یافته بود و چند پایان جدید و قابل تکرار به محتوای داستانی اضافه کردند که این بازی هم سال همان سال ۲۰۰۷ میلادی در ژاپن و سپس سراسر جهان منتشر شد. در بازی Persona 3، شما نقش یک دانش‌آموز دبیرستانی را برعهده می‌گیرد که به جوخه اعدام‌های فوق درسی تخصصی یا به اختصار SEES می‌پیوندد و در ساعت تاریکی، گروهی از این افراد روی موضوعات مختلفی تحقیق می‌کنند.

تحقیقات آن‌ها مربوط به دنیای حقیقی که در درونش زندگی می‌کنند نیست، بلکه همه داوطلبان وارد دنیای تارتاروس می‌شوند و در آنجا با برخی از موجوداتی که از ذهنشان ترواش شده است، با احضار برخی قابلیت‌های به نام پرسونا به مبارزه می‌پردازند. استقبال از بازی Persona 3 در همان سال‌ها عمدتاً مثبت بود و منتقدان از عناصر اجتماعی‌ که این بازی ارائه می‌کرد، به شدّت راضی بودند. با اینکه بازی Persona 3 FES پایان‌هایی مضاعف بر پایان اصلی بازی پایه به مخاطب نشان می‌داد، اما آن نسخه توسعه یافته مورد انتقاد مخاطبان قرار گرفت.

در نهایت نسخه خلاصه شده این بازی با نام Persona 3 Portable در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی برای کنسول دستی PlayStation Portable یا همان PSP منتشر شد که شخصیت اصلی آن را یک زن قهرمان تشکیل می‌داد و برخی از عناصر داستانی و موسیقیایی‌اش هم تغییر کرده بود که این نسخه خلاصه شده به همراه نسخه چهارم که دنباله‌ای بر این محصول است، هم اکنون در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

البته این نکته را باید خاطر نشان کرد که نسخه نسل کنونی این عناوین روی کنسول ایکس باکس سری ایکس از قابلیت‌های مختلفی از جمله نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه بهره‌مند است که کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوئیچ فقط تا ۶۰ فریم را می‌توانند پشتیبانی کنند. همچنین بازیکنان می‌توانند اکنون درجه سختی بازی را پیش از شروع محتوا تعیین کرده و حتی بازی Persona 4 Golden نیز شامل دیالوگ‌های جدید و صحنه‌های مرگ تازه می‌شود. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامه‌های بعدی استودیوی بازی‌سازی اطلاس، وب سایت دنیای بازی را حتماً دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم قصد دارید به تجربه بازی Persona 3 Portable و Persona 4 Golden بپردازید؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر