داستان نسخه بعدی مجموعه Metro در خصوص جنگ اوکراین خواهد بود

در ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ , 11:52:10
مجموعه Metro

استودیوی بازی‌سازی ۴A Games فعلاً مشغول کار روی توسعه نسخه بعدی مجموعه Metro است و در همین راستا، تیم سازنده عنوان کرده زمانی که این محصول آماده باشد، از آن به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

استودیوی بازی‌سازی ۴A Games به‌روزرسانی‌های مطبوعاتی و اطلاعاتی در خصوص پروژه‌های آینده‌اش ارائه کرده است و همچنان به طرفداران و مخاطبان اطمینان می‌هد که محصولات متنوعی در دست توسعه قرار دارد. با این حال، یکی از اخبار شوکه‌کننده در عرصه جهانی که سال گذشته به وقوع پیوست، درگیری منطقه‌ای بین دو کشور اوکراین و روسیه بود که همین درگیری روی بعضی از پروژه‌های استودیوهای اروپایی تأثیرگذار بود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تأخیر و بازنویسی داستان بازی REPLACED اشاره کنیم.

حالا با توجه به وقوع چنین داستان جهانی، به نظر می‌رسد که جنگ در کشور اوکراین یکی از سوژه‌هایی باشد که استودیوهای سازنده به دنبال روایت خاص خود از این واقعه بروند و از طرفی نیز داستانی از آن در مجموعه Metro روایت خواهد شد. البته این خبر پیش‌تر در سال ۲۰۲۰ میلادی به گوش رسید که نسخه بعدی این فرانچایز قرار است به کشور اوکراین سفری داشته باشد، اما وقایع اخیر این کشور تأثیرات بهتری به تیم سازنده داد تا محتوای خودشان را تکمیل کنند.

در همین راستا، سخنگوی تیم توسعه‌دهنده در خصوص نسخه بعدی مجموعه Metro می‌گوید:

ما هرگز این واقعیت را پنهان نکردیم که سری بازی Metro همیشه پیام قوی سیاسی و ضد جنگ داشته است. بله، ما همیشه می‌خواستیم شما را سرگرم کرده و در دنیای پسا آخرالزمانی خود غرق کنیم، اما داستان بزرگ‌تری هم برای گفتن وجود داشت و جنگ در اوکراین ما را وادر کرده است که دوباره به این فکر کنیم که نسخه بعدی باید درباره چه نوع داستانی باشد.

در ادامه بیانیه آمده است:

همه موضوعات سری بازی Metro از درگیری، قدرت، سیاست، استبداد، سرکوب وجود داشته است و اکنون بخشی از تجربیات زندگی روزمره ما هستند؛ بنابراین ما آن‌ها را در آغوش می‌گیریم و آن‌ها را با اهدافی تازه وارد بازی می‌کنیم.

فعلاً چنین موضوعی از مهم‌ترین موضوعات استودیوی بازی‌سازی ۴A Games پیرامون نسخه بعدی مجموعه Metro است؛ اما احتمالاً آن‌ها انتظارات و واکنش‌های مخاطبان را مدیریت خواهند کرد و این موضوع را با بررسی دقیق‌تر پیگیری می‌کنند. با توجه به اینکه مقر خود شرکت سازنده در شهر کیف به عنوان پایتخت کشور اوکراین واقع شده است، در نتیجه می‌توان اینطور استنباط کرد که این تیم بهترین روایت را از جنگ اخیر کشورشان نسبت به سایر سازندگان روایت خواهد کرد.

فعلاً خبری از نسخه بعدی مجموعه Metro به صورت عمومی نیست و هنوز هم اطلاعی از سایر پروژه‌های در دست توسعه این کمپانی نداریم، اما تیم سازنده عنوان کرد که هر موقع محصول یا عناوین آن‌ها آماده باشند، آماده رونمایی از آن‌ها خواهند بود؛ چراکه بهترین تلاش‌ها و مهارت‌ها برای هدایت پروژه به کار گرفته خواهد شد.

در ادامه صحبت‌های سخنگوی تیم توسعه‌دهنده آمده است:

درست مثل شما، ما واقعاً مشتاقانه منتظر روزی هستیم که بتوانیم اطلاعاتی بیشتری در مورد آن‌ها به اشتراک بگذاریم. اهداف پروژه‌های ما که در آخرین به‌روزرسانی اطلاعاتی پست کرده بودیم، به صورت ثابت باقی خواهد مامند.

تنها چیزی که از نسخه بعدی مجموعه Metro می‌دانیم، این است که برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی در دست توسعه قرار دارد. تیم سازنده قرار است از موتور بازی‌سازی ۴A که اخیراً مورد بازسازی کلی قرار گرفته و بسیاری از جنبه‌های آن در راستای موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ تقویت شده است، برای توسعه این محصول استفاده کنند. درست همانند نسخه‌های قبلی نیز بازیکنان باید انتظار تجربه یک محصول آفلاین محور و داستانی داشته باشند.

البته این موضوع به آن معنا نیست که تیم توسعه‌دهنده برنامه‌ای برای ساخت یک بازی آنلاین محور از دنیای Metro ندارند، چراکه یکی دیگر از پروژه آن‌ها نیز به همین زمینه تخصیص داده شده است. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامه‌های بعدی استودیوی سازنده‌اش، وب سایت دنیای بازی‌ را حتماً دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید جنگ اوکراین می‌هواند موضوع جالب برای مجموعه Metro باشد؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر