شایعه: امتیاز ساخت مجموعه Tomb Raider به شرکت آمازون اجاره داده شد

در ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ , 22:05:30
مجموعه Tomb Raider

گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که کمپانی Embracer Group به عنوان مالک، حق امتیاز مجموعه Tomb Raider را برای مدّت زمان کوتاهی به شرکت آمازون اجاره داده است.

تنها چندماه از زمانی که کمپانی Embracer Group معماله‌ای به‌ ارزش ۳۰۰ میلیون دلار با شرکت اسکوئر انیکس بست و حق امتیاز ساخت مجموعه Tomb Raider را از آن خود کرد، می‌گذرد و حالا بر اساس اطلاعات به دست آمده، ظاهراً تیم دیگری قصد دارد تا برای مدّت زمان کوتاهی روی توسعه نسخه بعدی کار کند.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده توسط مرجعی به نام Fellowship of Fans منتشر شده است، شرکت Embracer Group حقوق مربوط به مجموعه Tomb Raider را به شرکت آمازون اجاره داده تا آن‌ها بتوانند روی موضوعات مرتبط با این سری کار کنند. البته این قرار داد به وضوح نشان می‌دهد که Embracer Group همچنان به عنوان مالک حقیقی و معنی فرانچایز موردنظر شناخته خواهد شد و تیم آمازون دسترسی انحصاری به شاکله‌های آن خواهد داشت.

این نوع از معماله دقیقاً شبیه به معامله The Lord of The Rings: The Rings of Power تقلی می‌شود. در ادامه گزارش آمده است که شرکت Embracer Group مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار از این معامله به دست آورده است که دقیقاً ۲ برابر مبلغی است که سال گذشته برای خرید چند استودیو و عناوین کمپانی اسکوئر انیکس خرج کرده بود.

اینکه آیا چنین واگذاری حق مالکیتی به صورت اجاره‌ای شامل تمام بخش‌های ویدیو گیم، فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی می‌شود یا خیر، به طور خاص در آینده مشخص خواهد شد و باید دید که آیا گزارش‌های دیگر در خصوص این موضوع که شرکت آمازون سعی دارد تا یک جهان چند رسانه‌ای برای مجموعه Tomb Raider به سبک MCU بسازد، درست از آب در می‌آید یا خیر؟ البته فعلاً مشخص شده که آمازون روی سریال تلویزیونی مبتنی بر این فرانچایز کار می‌کند.

در مورد اعتبار این گزارش نیز باید گفت که مرجع Fellowship of Fans سابقه خوبی در افشای اطلاعات مربوط به محتوای آمازون داشته است؛ به ویژه اینکه در موارد متعددی جزئیات مربوط به مجموعه ارباب حلقه‌های ذکر شده در متن فوق را افشاء کرده است. نکته جالب نیز در آنجایی وجود دارد که پیش از انتشار این گزارش، شایعات در خصوص توسعه نسخه بعدی مجموعه Tomb Raider توسط استودیوی بازی‌سازی آمازون گیمز اطلاعات داده بودند که در اواخر سال میلادی جار معرفی می‌شود. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این مجموعه و برنامه‌های بعدی کمپانی آمازون، وب سایت دنیای بازی را حتماً دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید که این قرارداد به صورت انحصاری اجازه دسترسی شرکت آمازون به برخی از منابع مجموعه Tomb Raider می‌دهد یا خیر؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر