استودیو Larian از علت تاخیر نسخه Xbox Series X/S بازی Baldur’s Gate 3 میگوید
اعضای استودیو Larian بار دیگر با تاکید بر این نکته که آنها هیچ قرارداد انحصاری با پلتفرم یا شرکت خاصی ندارند، اعلام کردند علت تاخیر نسخه Xbox Series X/S بازی Baldur’s Gate 3 مشکلات فنی است که هنوز رفع نشده است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.
پس از اینکه از حدود یک سال پیش نسخه Early Access بازی Baldur’s Gate 3 روی پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس بود، بالاخره نوبت به عرضه نسخه نهایی بازی رسیده است. فاصله چندانی با انتشار محصول جدید استودیو Larian روی PC نداریم و حدودا یک ماه پس از انتشار بازی روی PC، نوبت به کنسول پلی استیشن ۵ و مخاطبان شرکت سونی میرسد که به تجربه یکی از مورد انتظارترین نقش آفرینیهای چند سال اخیر را تجربه کنند. مخاطبان پلتفرم ایکس باکس سری ایکس/اس باید بیشتر از سایر مخاطبان برای تجربه بازی صبر کنند. پیشتر سازندگان اعلام کرده بودند که به دلیل مشکل مربوط به حالت کو-آپ Splitscreen که در ایکس باکس سری اس به وجود آمده، آنها نمیتوانند زمان دقیقی را برای انتشار بازی روی کنسولهای نسل نهمی مایکروسافت تعیین کنند اما، امیدوار هستند پیش از پایان سال میلادی جاری این اتفاق رخ دهد.
البته اکنون به نظر میرسد این اتفاق رخ نمیدهد. آقای مایکل داوس (Michael Douse)، رئیس بخش انتشار استودیو Larian با انتشار یک توئیت اعلام کرد که علت تاخیر نسخه Xbox Series X/S همان مشکلی است که پیشتر اعلام شده بود و آنها هیچ قراردادی با هیچ شرکتی برای عرضه بازی به صورت انحصاری روی پلتفرم آن شرکت ندارند. آقای داوس همچنین گفت که بعید به نظر میرسد مشکل بخش کو-آپ بزودی رفع شود و از آنجایی که آنها نمیخواهند هیچ تفاوتی میان نسخههای مختلف بازی باشد، نمیتوانند این حالت را از نسخه ایکس باکس حذف کنند، در نتیجه این نسخه سال ۲۰۲۴ روانه بازار میشود.
بازی Baldur’s Gate 3 دوازدهم مرداد ماه برای پلتفرم رایانههای شخصی و در تاریخ پانزدهم شهریور برای پلی استیشن ۵ عرضه میشود.