ریبوت Saints Row قرار بود دنبالهای بر عناوین قبلی سری باشد
در قسمت جدید برنامهی کانال یوتیوبی Matt McMuscles، یکی از توسعه دهندگان ریبوت Saints Row به صورت ناشناس حضور پیدا کرد و بیان داشت که این ریبوت، قرار بود تا دنبالهای بر عناوین قبلی سری باشد اما این فرض در اواسط روند توسعهی بازی کنار گذاشته شد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.
شاید برای طرفداران وفادار و قدیمی استودیو Volition، غم انگیزترین اتفاق ممکن میتوانست توسعه و عرضهی ریبوت Saints Row باشد اما این تنها ابتدای ماجرا بود و در خبری ناراحت کننده، شنیدیم که کمپانی امبریسر این استودیو را تعطیل کرده است. خبری بد که یک سوال مهم را برایمان پدید آورد: چه میشد اگر استودیو Volition به جای تعطیل شدن، به کمپانی دیگری واگذار و فروخته میشد؟ اما جدای از این سوال مهم، یکی از توسعه دهندگان این ریبوت نکتهای مهم را در باب شکست اثر یادآور میشود.
اخیرا در قسمت جدید برنامهی کانال یوتیوبی Matt McMuscles، یکی از توسعه دهندگان این ریبوت به شکل ناشناس حضور پیدا کرد و از تجربهی خود دربارهی توسعهی این ریبوت صحبت کرد. وی میگوید که پس از اتمام کار آنها با بازی Saints Row 4، تیم سازنده تلاش کرد تا جایگرینهای مناسبی برای کاراکترهای قدیمی سری پیدا کند و همین موضوع باعث شد تا ضمن تاخیر در عرضهی بازی، شاهد استعفای دستجمعی برخی از نیروها و در عین حال، بروز مشکلاتی میان خود و ناشر بازی یعنی کمپانی Deep Silver شوند.
او بیان میدارد که پینشهاد اولیه بر این اساس بود که این ریبوت با محوریت همان کاراکترهای بازی Saints Row 4 ساخته شود و داستان بر پایهی تلاش آنها برای بازسازی امپراتوری باند خود از ابتدا، نوشته شود. او این تصمیم را برای ریبوت سری بدون حضور کاراکترهای سابق تصمیمی مطقی تلقی میکند چرا که علیرغم ناراحتی طرفداران، توسعه دهندگان نمیخواستند همان کار سابق را دوباره تکرار کنند؛ توسعه دهندگان میبایست بازی را دوباره از ابتدا آغاز کنند و بازیگران اصلی قبلا در دو بازی اول، این کار را انجام داده بودند.
این توسعه دهنده میگوید که تیم تلاش زیادی برای حل مشکلات موجود در مسیر توسعه کرد و بخشی از این چارهاندیشی منجر به تغییر ناگهانی داستان در اواخر دوران توسعه شد. معیارها و اصلاحات زیادی در نظر گرفته شد تا داستان همچنان مانند قبل معنادار باشد و به اصطلاح «کار کند»؛ موارد برنامهریزی نشده زیادی به توسعهی بازی اضافه شد تا شخصیتها برای بازیکن، جذابتر باشند و امکان برقراری ارتباط با کاراکترهای جدید وجود داشته باشد.
بازی به تاریخ انتشار خود در سال ۲۰۲۰ نزدیک میشود؛ توسعه دهنده میگوید که بازی باید آزمایش میشد تا اطمینان حاصل شود بدون هیچ مشکلی قابل تجربه بود اما این انتظار حاصل نشده بود. تلاشهای توسعه دهندگان برای بهتر شدن بازی، باعث شده بود تا تیم درگیر شیفتهای ۱۲ ساعتهی سنگین شود و عملا بازی به آنچه در نظر داشتند نزدیک نشود. درست مانند یک مجسمهی چوبی ساخته شده از چوب پوسیده که هر چه تلاش میشود اصلاح شود و بهبود یابد تغییری حاصل نمیشود. این فرد ناشناس میگوید:
تقاطع و عدم انسجام ایده باعث شد بسیاری از مردم، اعتمادشان را به پروژه از دست بدهند و استودیو، پشتوانهی خود را در میان مردم از دست بدهد.
در نهایت، این توسعه دهنده از کار تیم Volition تمجید میکند و بیان میدارد که ریبوت شدن Saints Row، خود یک معجزهی کوچک بود.
گزارشات وحشتناکی از عملکرد کمپانی امبریسر به گوش میرسد؛ باید منتظر ماند و دید، سرنوشت دیگر استودیوها و ناشرهای زیرمجموعه چگونه خواهد بود.