پایان یک افسانه: حذف فرنچایز FIFA از فروشگاه‌های دیجیتالی

در ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ , 21:55:35
پایان یک افسانه: حذف فرنچایز FIFA از فروشگاه‌های دیجیتالی

پس از عرضه‌ی بازی EA Sports FC 24 تا دو روز دیگر و پایان کار رسمی کمپانی الکترونیک آرتز با برند FIFA، فردی با نام کاربری MauroNL در ایکس مشخص کرده است که تمام بازی‌های فرنچایز FIFA از فروشگاه‌های دیجیتالی حذف شده‌اند؛ هنوز شاهد واکنش رسمی توسعه دهندگان به این اقدام نبوده‌ایم. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.

سه‌ دهه گذشت و طرفداران فوتبال، خاطرات عجیب و غریبی با سری ویدیوگیمی FIFA برای خود رقم زدند؛ دوقطبی جذاب FIFA-PES همواره یک بهانه‌ی جذاب برای توصیف لحظات رویایی‌ای بود که به دست بازیکنان در بازی‌ها رقم می‌خورد اما به هر حال باید پذیرفت که دنیا ثابت نخواهد ماند و همواره باید منتظر ظهور اتفاقات جدید و خداحافظی با نوستالژی باشیم. این روند از پایان کار برند PES و جایگزینی آن با eFootball آغاز شد و اکنون نوبت به برند FIFA و جایگزینی آن با EA Sports FC رسیده است؛ اما این پایان کار نیست و ظاهرا اتفاق ناخوشایندی دیگری نیز رخ داده است.

پایان یک افسانه: حذف فرنچایز FIFA از فروشگاه‌های دیجیتالی

یک کاربر با نام کاربری MauroNL در توییتر یا همان ایکس اعلام کرده است که تمامی عناوین فرنچایز FIFA از FIFA 14 تا FIFA 23 از فروشگاه‌های دیجیتالی حذف شده‌اند و امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد؛ البته دو بازی FIFA 22 و FIFA 23 همچنان از طریق سرویس EA Play قابل بازی هستند. در نتیجه، تنها کسانی که دیسک بازی‌ را خریداری کرده باشند می‌توانند همچنان اقامت خود را در این سری، حفظ کنند، همین!

کمپانی الکترونیک آرتز ادامه‌ی مسیر این مجموعه‌ی فوتبالی را با عرضه‌ی بازی EA Sports FC 24 برای نسل هشتم و نهم کنسول‌ها، نینتندو سوییج و کامیپوترهای شخصی در نظر داشته است. طبق اعلام توسعه دهندگان، این بازی قرار است تا اتفاقات جذاب‌تری در حوزه‌ی فنی و گیم‌پلی خود رقم بزند؛ فناوری PlayStyles برای شبیه‌سازی نحوه و سبک بازی هر بازیکن به شکلی دقیق و واقعی، تکنولوژی ارتقایافته‌ی HyperMotionV برای شبیه‌سازی و نمایش دقیق حرکات یک بازیکن و البته استفاده‌ی حداکثری از توان نسخه‌ی ارتقایافته‌ی موتور Frostbite می‌خواهند تا تجربه‌ای بسیار نزدیک به واقعیت داشته باشید. این بازی با قرار دادن ۱۹ هزار بازیکن، ۷۰۰ تیم و ۳۰ لیگ از جمله لیگ قهرمانان اروپا به شکل لایسنس شده چیزی از قلم ننداخته و بعید نیست که در قالب جدید فرنچایز، شاهد همکاری‌های جذاب‌تری میان توسعه دهندگان و نهادهای مرتبط با این ورزش باشیم.

اکنون که دیگر خبری از برند محبوب فیفا نیست، شما بگویید با کدام بازی سری بیشترین خاطره را داشته‌اید؟


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. فکر کنم یه نسخه ۲۰۰۲ بود که با زدن اسپیس (که یک و دو میکردن بازیکنا با زدن این دکمه)، جلوی دروازه بانی میرفتی، میشد گل زد :|

    ۲۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر