سوال جف کیلی درباره خرید مایکروسافت: موافق هستید یا مخالف؟

در ۱۴۰۲/۰۷/۲۲ , 18:25:27
جف کیلی سوال می‌کند: آیا با خرید اخیر کمپانی مایکروسافت موافق هستید؟

پس از برگزاری نظرسنجی‌های رسمی و غیررسمی، این‌بار سوال جف کیلی درباره خرید مایکروسافت مجری مشهور رویداد گیم آواردز در ایکس (توییتر)، منتشر شد که آیا خرید مجموعه‌ی Activision Blizzard King توسط کمپانی مایکروسافت، یک مورد خوب برای صنعت بازی و گیمرهاست؟ برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.

روز قبل بود که پس از نزدیک به ۲۱ ماه جدال‌های رسانه‌ای میان سران دو کمپانی Platform Holder یعنی سونی و مایکروسافت و البته بحث و جدل‌های بی‌نتیجه به میان هواداران دو کمپانی، خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد و همچنین کمپانی King توسط سازمان نظارتی انگلستان (CMA) تایید و در نهایت، ردموندی‌ها خرید خود را نهایی کردند و به عنوان مالک اصلی مجموعه‌ی Activision Blizzard King شناخته شدند؛ البته در این بین، مایکروسافت مجبور شد تا بخش استریم ابری تمام عناوین کمپانی اکتیویژن بلیزارد را در خارج از منطقه‌ی اقتصادی اروپا تا ۱۵ سال آینده به شرکت یوبیسافت واگذار کند تا بدین وسیله، خیال رگورلاتوری انگلستان از عدم حضور بی‌رقیب ایکس باکس در بازار کلاو گیمینگ آسوده شود.

اما در این بین، جف کیلی مجری و تهیه‌کننده‌ی رویدادهای معروفی چون گیم آواردز در توییتر یک نظرسنجی رسمی برگزار کرده و در آن پرسیده است که آیا خرید مجموعه‌ی Activision Blizzard King توسط بخش ایکس باکس، یک مورد خوب برای صنعت بازی و گیمرهاست؟ دلیل پرداختن به این توییت، حضور بیش از ۶۶هزار کاربر توییتر و اعلام نظر خود است که می‌تواند جالب به نظر برسد. اما تاکنون بیش از ۴۵.۶ درصد پاسخ‌دهندگان معتقد بوده‌اند که این معامله، اتفاق خوبی محسوب می‌شود، آن هم درست در مقابل ۳۵.۴ درصد از کسانی که نسبت به این خرید جنجالی، نظر مثبتی ندارند.

سوال جف کیلی درباره خرید مایکروسافت
سوال جف کیلی درباره خرید مایکروسافت

این نظرسنجی گرچه یک مرجع آماری کاملا قابل توجه نیست اما نشان می‌دهد که بیشتر مخاطبان صنعت گیم یا موافق این خرید بوده‌اند یا هنوز فضای فکری مشخصی در این‌باره ندارند و احتمالا دچار تردید شده‌اند. با این‌وجود، افراد موافق از مزایای این خرید می‌گویند؛ سرویس گیم پس با میزبانی از بازی‌های قدیمی اکتیویژن بلیزارد و همچنین عناوین جدیدتر کمپانی، ارزش افزوده‌ی بیشتری برای افراد خواهد داشت، ضمن اینکه برخی دیگر معتقدند که این خرید، موجب می‌شود تا رقبایی چون سونی و نینتندو کمتر فرصت اشتباه به خود بدهند و پروژه‌های نوآورانه‌ای را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای ایکس باکس سری اس: آموزش ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی و تنظیمات تا کار با کنسول

اما از سوی دیگر، مخالفان خرید اعتقاد دارند که این‌گونه خریدهای عظیم به ندرت در صنعت گیم سودمند هستند و طرفی، کمپانی مایکروسافت هیچ‌وقت یک صف پایدار و ثابت از توسعه دهندگان فرست پارتی نداشته و احتمالا توانایی مدیریت شرکت اکتیویژن بلیزارد را نخواهد داشت، چنان‌که Embracer Group اخیرا با اخراج‌های گسترده‌ای روبرو شد و حتی مجبور به تعطیلی استودیوهای قدیمی‌ای چون Volition Games شده است؛ بماند که کمپانی Epic Games نیز تقریبا با چنین مشکلی روبروست.

نظر شما چیست؟ همچون سوال جف کیلی درباره خرید مایکروسافت بگویید که با خرید مایکروسافت موافق هستید یا مخالف؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر