دیوید کیج:صنعت گیم بدون ایده های جدید خواهد مرد

LUDA-CRIS توسط LUDA-CRIS
در ۱۳۹۱/۰۴/۱۶ , 18:56:28

دیوید کیج معتقد است که صنعت بازی سازی نیازمند ایده های جدید است, و اگر ایده های جدیدی معرفی نشود, این صنعت خواهد مرد.

“به من مربوط نمی شود که به شرکت های دیگر بگویم چه کار کنند.ان ها افراد زرنگی هستند و می دانند که دارند چه کار می کنند.من فقط می توانم درباره ی استودیو ی خودم بگویم.”

وی در مصاحبه ای با Gameindustry ادامه داد:

“من می خواهم بدین وسیله اعلام کنم که بازی سازی تنها به روایت داستان ختم نمی شود.این صنعت در مورد تجربه ی چیزی متفاوت است.منظور من این است که این صنعت بدون ایده های جدید خواهد مرد.”

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

بازی Beyond(ماورا) اخرین پروژه ی دیوید کیج است که در سال اینده برای PS3 عرضه خواهد شد.

منبع


60 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. سلام
    البته صنعت زیبای بازیسازی هم مثل تمام صنایع دیگه از قاعده کلی خلاقیت و آینده نگری مستثنی نیست!
    ولی اینکه صرفاً با این ایده این صنعت بمیره یا از بین بره قابل قبول نیست!
    همه جا و همیشه روح انسان به سمت کمال گرایی مایله!
    پس افکار متعالی راه خودشون رو پیدا میکنن!
    همیشه شاد و همیشه خوش باشید

    ۰۰
  2. به نظر من هم ایده ها تکراری شده.تا چند سال پیش اکثر بازی های اول شخص از جمله کال او دیوتی و مدال درباره جنگ جهانی بود.وقتی این ایده کاملا تکراری شد موجی از بازی های این سبک وارد جنگ های مدرن شدن.حالا این قدر از این ایده بازی میسازن که مثل جنگ جهانی لوس بشه.صنعت گیم به افراد خلاقی مثل دیوید کیج نیازمنده.کریس از pc$

    ۰۰
    1. به خود دیوید که میگه :
      ۲۰ ساله تو دنیای گیم در هال کشتن هیولاهای کوچک و بزرگیم ، از این کار خسته نشده اید؟!

      ۰۰
  3. دقت کردین همه اینا زیر سر پوله. همه ی ما انسانیم و روح داریم و هرچی که با عواطف و ذوق انسانی همخونی داشته باشه رو دوست داریم. قبلنا بازیا روح داشتن و روح هم یه چیز بی نهایته پس نبود ایده بی معنی بود. الان چی. سازنده ها همون سازنده هان ولی قبلن هرچی مخاطب نیاز داشتو به اون میدادن اما الان هرچی دوست داره رو بش میدن. الان بازیا رنگ دارن ولی روح ندارن. درست مثه یه کوزه قشنگ تو خالی.
    اگه پول تو این صنعت یه ارزش نشه مشکل بی ایدگی هم حل میشه.

    ۰۰
  4. حرفاش کاملا درسته
    شاید میترسن که استقبال نشه از اون ایده ها
    نگاهی به برترین عناوین نسل بندازید:
    گیرز… آنچارتد…کال آو….دد اسپیس….و……. کدومشون ایده ی آنچنانی دارن؟؟…هیچکدوم ولی محبوب هستن پس شاید ایراد از گیمر هستش که نمیتونه بازی ساز رو تحت فشار قرار بده تا متفاوتتر بازی بسازن
    وقتی cod به عنوان یک بازی کاملا کلیشه ای این قدر نجومی میفروشه مگه سازنده هاش مر.ض دارن بیان تغییر بدنش یا ایده ای بهش اضاف کنن !

    ۰۰
    1. دوست عزیز منظور از وارد کردن ایده این نیست که دنباله یک بازی موفق رو تغییر بدیم(هر چند اون هم بعضی وقتا لازمه)
      مثلا DmC رو در نظر بگیر
      عنوانی که خیلیا میگن خدا کنه اصلا کنسل بشه
      علتش اینه که تغییر به درستی تو این بازی انجام نشده
      ولی اگه اسم این عنوان رو DmC نمیزاشتن و بعنوان یه IP جدید میدادنش بیرون
      همین افراد واسش لحظه شماری میکردن

      ۰۰
  5. این آدم چقدر از خود راضی هست حالا یه بازی داده یه کم طرفدار داشته چند نفر ازش فکر کرده چه خبره
    حالا نه اینکه با این حرفش موافقم نیستم ولی بازی های خودش مگه چه طعفه ای هستن که اینجوری دو قورت و نیمش باقیه
    به نظر من اگه همه ی بازی ها بخوان از سبک ایشون تقلید کنن صنعت بازی خواهد مرد تا نبودن ایده ی جدید چون واقعاً یک بازی کامل باید یک گیمپلی خوب داشته باشه نه دکمه نی محض!

    ۰۰
    1. داداش متوجه هستی چی میگی. اگه فارنهایت و هوی رینو بازی کرده بودی. یا اصلا همین تریلره ماورا رو قشنگ دیده بودی. میدونستی بازی هاش چه توفه ای هست

      ۰۰
    2. اقای IT باهات کاملا موافقم . قول های بزرگ صنعت بازی مانند سازندگان انچارتد و همین the last of us و هیلو و … که واقعا بزرگ هستند اینقدر نظر نمی دن که ایشون داره هی نظر میده . بازیش اگر واقعا بازی خیلی تو چشمی بود جایزه ای در e3 می گرفت . تو رو خدا بیاید بعضی ها رو الکی گنده نکنیم . از بس گفتیم دیگه خودمون باورمون شده این بزرگه صنعته بازیه . من که هوی راین بازی کردم همش داشتم دعا می کردم تاثیری در صنعت بازی نزاره که الهی شکر نزاشته با اون گیم پلی سینمایش که واقعا هر کاری می کردی بازی به عاقبت عمل می رسید این بازی نیست این فیلمه سینمایی و حالا هی شما بگید چرت نگو این بهترین بازیه دنیاست .

      ۰۰
    3. حرفشم درسته راس میگه . ولی ایجاد کردن ایده در هر بازی مساویه با نابود شدن اون سری یا پر فروش شدن اون سری که شرکت ترجیح میدن انجام ندن . عاقیب وارد کردن ایده بر روی بازی نینجا گایدن ۳ هم که دیدید چی شد . پس انتظار نداشته باشیم شرکت های بازی سازی هر سال ایده جدیدی بر روی بازی هاشون بیارن .

      ۰۰
    4. اقا این دیوید کیجو بیخیال. این اقا این قدر بزرگ هست که نیازی به تعریف من یا ایراد گرفتن الکی شما نداره.
      اما بحث دوم وارد کردن ایده جدید. چیزی مثله هوی رینو با بحث ساده سازی مثله نینجا گایدن مقایسه نکنید. شما زدن سر ته بازی رو با ایده های ناب هوی رین یکی میکنی.؟ استرس و تجربه نابی که بازی کردن هوی رین به شما میده واقعا تو هیچ بازی نمیشه پیدا کرد. اون حرفه که شما زدی وارد کردن ایده جدید تو بازی مساویست با شکست. حرفی صد درصد غلطه برادره من. این بجحثی که تو چند ساله اخیر راه افتاده ایده جدید نیست. ساده سازی است. نینجا گایدن ۳. دراگون ایج۲. و …………… همشون بحثه ساده سازیه. وگرنه ایده جدید اگه درست و حسابی باشه کاملا مثبت عمل میکنه. مثلا رزیدنت اویل ۴. ایا تغیراتی که تو بازی ایجاد شد بد بود؟
      تکرارم تا یه حدی خوبه. وگرنه بد از اون صد درصد یه عنوانو به نابودی میکشونه. اصلا اساسه دنیای ما به تغیرو تحوله

      ۰۰
    5. داستانش یک ایده جدید بود نبود ؟؟؟ تغییر گیم پلیش ایده تازه ای نبود ؟؟؟
      البته من یدونه نسخه ی شکست خورد رو مثال زدم .
      تکرار موافقم که اصولا در اخر به شکست متحول میشه ولی اگر در زیره سایه یک داستان سنگین و نو اوارانه باشه . ایا شکست می خوره ؟ بعضی وقتا داستان می تونه جایه یک نواوری به طور خوبی بگیره . نمونه بارزش MW3 بود .
      حالا هم که BLACK OPS 2 یک نواوری در داستانش ایجاد کرده که باید ببینیم پیروز میشه یا اینم به جمع شکست خورده ها می پیونده .
      نواوری واسه شرکت های بزرگ یک ریسک بزرگه اونم بر یک سری که بسیار در امد زا باشه .

      ۰۰
    6. دکی غول این سازندگان آنچارتد و ..هستند.؟؟؟؟؟پس دنیای وارکرفت و بلیزارد و دیایلو بوق هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      ۰۰
    7. بیا اقای LEGOLAS دیگه دست رو بزرگان دنیای بازی گذاشتند . واقعا چطوری روتون میشه به این بزرگان صنعت بازی مانند بیلزارت اهانت کنید با سخن های بی پایه و اساس و اغلب بر روی احساسات و طرفداری از کنسول شخصی . بیایید واقعا با عقلمون بنگریم .
      حالا من مثال زدم برادر بازی هایه بهترو گفتم .

      ۰۰
    8. اقا ااصلا بحث ما کی غوله کی نیست. که نبود. یهو وسط بحث میای یه چی میگیا؟ اگه این جوری باشه ۱۰۰ نفر دیگرو باید نام ببریم. جناب ffxii اصولا ایجاد تغیر در یک بازی بزرگ طرف باید ریسک کنه. کاری که دیوید کیج تو بازی هاش میکنه. همش دنباله ایده جدیده. شما تو هوی رین نگاه کن وقتی داری بازی میکنی احساس بازی کردن بت دست نمیده. ( یعنی مشابه هیچ بازی دیگه نیست) این یعنی نواوری. دیگه نمیدونم چه طور بگم. شاید شما از این اقا خوشت نمیاد. یا بازی هاش با روحیات شما و جناب it سازگار نیست. پس خواهشن. نگید این اقا هیچی سرش نیستو بازی هاش همش ادعا و …. چون اولا خودتونو زیره سوال بردین. و ثانیا به طرفداراش توهین کردین

      ۰۰
    9. دوستان واقعا متاسفم که اجازه داده میشه که افرادی عین it هم بیان راجع به شاهکاری عین heavy rain یه همچین نظر احمقانه و مسخره ای بدن.یعنی جدا از بازی هوی رین دکمه زنیشو دیدی شما؟
      داستان بازی فوق العاده بود و معتقدم تو صنعت بازی سازی داستان دیگه به خوبی هوی رین نمیاد بعد این آقا میاد به راحتی دیوید کیجو میبره زیر سوال.به نظر من شما با این روحیاتت برو سوپر ماریو بازی کن چون درک شاهکاری عین هوی رین یه ذره سخته برات

      ۰۰
    10. داداشه من RST IS THE BIGEST نشد که . مگه من در مورد داستانش حرفی بدی زدم اگه داستانش بد بود مطمئن باش می گفتم .
      ولی خودت بیا بگو با این ظرفیت داستانی که در تمام بازی هایه کنونی هست اگر گیم پلی سینمایی دیوید کیج بهشون رخنه کنه خودت می تونی تحمل کنی ؟
      داستان فوق العاده دیود کیج تو یاران شدید همچین گیم پلی کاملا خطی و بدون قدرت انتخاب می طلبید که یکی از ارکان شکست این بازی بود که الهی شکر کمی بهتر شده تو بازیه جدیدش (تو تریلراش دیدم خوشم اومد :lol: ) .
      برخی از ایده ها بوجود میان و بهترن که با خوده همون شخص هم به گور برن چون کسی به جز اون شخص نمی تونه از اون ایده یک شاهکار خلق کنه . قضیه ایدهای زیبای دیوید کیج در داستان هاش و خودش هم با این مغوله صدق می کنن .

      ۰۰
    11. بچه ها به خاطر کامنت قبلیم شرمنده یه ذره عصبانی شدم.آخه به نظر من این که فن xbox باشیو بیای شاهکاری عین هوی رینو ببری زیر سوال اصلا کار درستی نیست

      ۰۰
    12. از کی تا حالا یک بازیی با یک داستان خوب تبدیل میشه به شاهکار هوی رین یکی از مهمترین اصلهای بازی یعنی گیمپلی راتبدیل کرده بود به چند تا دکمه زنی ساده و چند صحنه کلیشه ای سینمایی مثل قطع کردن انگشت تا گیمرا تحت تاثیر قرار بده فقط همین

      ۰۰
    13. داستان و گرافیک و گیم پلی هر سه این ها مهم ترین هستن هر یک از این ها اگر کمبود داشته باشن نمی تونیم بگیم بازی یک شاهکار بوده و فقط می تونیم بگیم بازی از لحاظ داستان یا گرافیک یا گیم پلی شاهکار بوده . همین الانشم داریم می گیم هوی راین از نظر داستان یک شاهکار بوده . پس خوده بازی به طوره کلی شاهکار نبوده چون از گیم پلی کاملا ضعف داشته و خسته کننده بوده .

      ۰۰
    14. اصلا بازی نکرده اومده ز.ر میزنه
      گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف من میرم هیلو بازی کنم :lol:
      دیوید کیج اونقدر تو دنیا سروصدا کرده که روزی ۲-۳ بار باهاش از مجله های مختلف(بعضیاشون به گیم ربطی ندارن) مصاحبه میکنن

      ۰۰
    15. لطفا با شعور و با ادب باشین !

      من داشتم کامنتا رو میخوندم و کیف میکردم از نظرهای مختلف تا رسیدم به شما Arthur خان بعدش دیگه کلا حسم پرید

      افرادی مثل شما خودشونو میندازن وسط بحث بعد به گند میکشنش و نمیذارن بقیه هم استفاده کنن از اون فضایی که ایجاد شده

      ۰۰
    16. @Arthur

      وقتی تو سایت نظر میدی به همه مربوط هست!پس درست صحبت کت و شخصیت خانوادگیت رو نشون نده!اینجا چاله میدون نیست!

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر