ناامیدی در دهمین سالگرد گیم آواردز | نارضایتی‌ها از کجا می‌آیند؟

در ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ , 21:17:21
ناامیدی در دهمین سالگرد گیم آواردز | نارضایتی‌ها از کجا می‌آیند؟

در حالی که دهمین سالگرد گیم آواردز با حضور سیل عظیمی از عناوین درخشان جشن گرفته شد اما عده‌ی قابل توجهی، چندان از شرایط برگزاری این رویداد و ساختار آن راضی نیستند؛ این اعتقاد وجود دارد که پس از ۱۰ سال، جف کیلی دچار یک عقب‌گرد بزرگ و غم‌انگیز شده است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.

رویداد گیم آواردز ۲۰۲۳ برگزار شد و پیروزی عنوان بالدرز گیت ۳ در بخش بهترین بازی سال و دیده شدن استعدادهای بزرگ استودیو رمدی پس از سال‌ها، این امید را در دل عاشقان و فعالان صنعت ایجاد کرد که توسعه دهندگان مستقل دیده می‌شوند و در مقابل زحمات باارزش آن‌ها، قدردانی‌‌های بزرگی وجود دارد. اما از سوی دیگر، زرق و برق بزرگ گیم آواردز به مذاق بسیاری خوش نیامده و انتقادات صریحی را روانه‌ی متولیان در دهمین سالگرد گیم آواردز کرده‌اند.

مسئله‌ی نخست، کاهش داده شدن هیجان رویداد است؛ حضور تریلرهای تبلیغاتی خارج از چارچوب و حتی افزایش تعداد آن‌ها که در طولانی شدن مدت‌زمان رویداد امسال بی‌تاثیر نبود از جمله عوامل این موضوع است؛ ناگفته نماند که این موضوع در فرم قبلی رویداد که Spike Video Game Awards نام داشت نیز مورد انتقادات بسیاری قرار می‌گرفت و The Game Awards وعده داد تا از این اتفاق منفی اجتناب کند. همچنین وجود لیک‌های نصفه و نیمه باعث شد تا از هیجان رونمایی از برخی از عناوین کاسته شود و تماشاگران را آزار دهد.

ناامیدی در دهمین سالگرد گیم آواردز | نارضایتی‌ها از کجا می‌آیند؟
ناامیدی در دهمین سالگرد گیم آواردز

یک کاربر در فضای مجازی با نشانی @rikkusarah بیان داشته که درست زمانی که توسعه دهنده صاحب جایزه شده و می‌خواهد تا از سختی‌ها و مشکلات توسعه بگوید، درآمدزایی TGA از تبلیغات شدت می‌گیرد و این موضوع، بی‌احترامی به توسعه دهندگان است؛ در حالی که اخراج‌های متعدد در سال جاری بسیار شدت گرفت، اما گیم آواردز ترجیح داد تا محافظه‌کاری پیشه کند، چیزی در این رابطه نگوید و سر خود را به درآمدزایی از تبلیغات چنددقیقه‌ای تهوع‌آور گرم کند؛ وقفه‌های طولانی میان نمایش‌ها نتیجه‌ی این تبلیغات آزاردهنده هستند.

این موضوع زمانی بیش از قبل مورد توجه قرار می‌گیرد که توسعه دهنده‌ی صاحب جایزه دوست دارد تا آن لحظه‌ی خاص را با صحبت کردن جشن بگیرد و از همکاران خود تشکر کند، اما گردانندگان تلاش می‌کند تا با استفاده تله‌پرامتر، صحبت‌های او را هر چه زودتر خاتمه دهند تا به پخش هر چه بیشتر تبلیغات اسپانسری بپردازند. به نظر می‌رسد حتی سم لیک با واقف بودن به نبود وقت برای صحبت، تصمیم گرفت تا بخشی از خوشحالی خود برای توسعه‌ی اودیسه‌وار آلن ویک ۲ را با رقص در اجرای گروه خدایان آزگارد جشن بگیرد.

ناامیدی در دهمین سالگرد گیم آواردز | نارضایتی‌ها از کجا می‌آیند؟
دهمین سالگرد گیم آواردز

فقدان نمایش‌های هیجان‌انگیز مانند نبود تریلر از بازی Death Stranding 2 و بسته الحاقی بازی Elden Ring از جمله گلایه‌های طرفداران است؛ حتی بسته الحاقی بازی خدای جنگ نیز با ماهیت روگ‌لایت خود اندکی تردید در دل هواداران ایجاد کرد و فرصت هیجان‌زده شدن را تا حدودی از آنان گرفت. از سوی دیگر، اولین تریلر بازی جدید هیدئو کوجیما یعنی OverDose گیج کننده بود و حضار را در نشان دادن هیجان خود دچار تردید کرد. حتی کارگردان بازی Pentiment یعنی Josh Sawyer گلایه می‌کند و گیم آواردز امسال را یک کیفرخواست بی‌شرمانه برای بخشی از صنعت ویدیوگیم می‌داند.

در نهایت و در دهمین سالگرد گیم آواردز، جف کیلی باید انتقادات را جدی بگیرد تا بیش از قبل به سمت یک جایگاه فروریخته شده همچون مراسم اسکار رهسپار نشود، چیزی که با نادیده گرفته شده حقایق از جمله نیروهای اخراج شده و تعدد تبلیغات، شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر