بازی های رایانه ای تنوع ندارند

LUDA-CRIS توسط LUDA-CRIS
در ۱۳۹۱/۰۴/۲۹ , 22:23:48

صنعت بازی تنوع زیادی ندارد.این گفته ی طراح بازی های Dishonored و Half-Life یعنی اقای Viktor Antonov است.در مصاحبه ای با وب سایت یورو گیمر, وی به سادگی اعلام کرد:

“تعداد بسیار زیادی بازی دنباله دار و یا جدید در بازار حکمرانی می کنند.بسیاری از ان ها بازی های جنگی هستند.اما در حالی که من ان ها را ستایش می کنم باید بگویم که امروزه در بازی ها تنوع وجود ندارد.زمانی که برخی بازی ها تلاش می کنند از این قالب بیرون ایند و چیز های جدید خلق کنند,برای گیمر ها خیلی چیزها نا مفهوم می شود.زمانی که از این سبک خارج می شوید مردم نمیتوانند ان را درک کنند.اما باید جایی برای سبک های متفاوت نیز وجود داشته باشد.”

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

پیش از این Antonov  از شباهتی که مردم بین Bioshock و Dishonored قائل بودند ابراز نارضایتی کرد.او گفت تشابه اشتباهی بین دو بازی سبب شده است که بازار از بازی های متفاوت خالی باشد.

“ما در حال ساخت یک بازی تاریخی هستیم که هیچ شباهتی با Bioshock ندارد جز این که هیچ کدام از دو بازی در اینده رخ نمیدهند بلکه به گذشته باز می گردند و متاسفانه Dishonored و Bioshock تنها بازی هایی هستند که به گذشته ای خیالی باز می گردند.”

بازی Dishonored که قرار است در تاریخ ۹ اکتبر برای PC,PS3 و X360 عرضه شود یک بازی اول شخص است که گیمر ها را در نقش محافظ ملکه ای قرار می دهد که پس از مدتی به قتل می رسد و شاهزاده شهر برای او پاپوش درست کرده و او را قاتل اعلام می کند.حال وی با قدرت ماورایی که به دست اورده است تلاش می کند تا انتقام بگیرد.

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

اگر موافق باشید یک بیوگرافی کوتاه از Viktor Antonov بخوانیم.

Antonov یک بازی ساز بلغاری است که در شرکت والو کارگردان دو شماره ی اول سری Half-Life بوده است.
او که بیشتر در سبک Steampunk (سبکی که در دهه ی ۸۰ یا ۹۰ رخ می دهد و البته تخیلی است و در ان بخار حرف اول را میزند) فعالیت می کند از سال ۱۹۹۶ کار بازی سازی را اغاز کرده است.همان طور که گفته شد وی کارگردان دو شماره ی بازی Half-life بوده است.برای طراحی نقشه ی شماره ی دوم وی تکنولوژی و معماری را با هم ترکیب کرد و اکثر مناطق بازی با فوتو شاپ و از روی عکس های واقعی طراحی شد.وی در والو بر روی بازی Counter Strike:Source نیز کار کرده است.

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

با تشکر.علی از انجمن فرهیختگان pc$


108 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. یعنی زمانی که برای تمام کار ها از موتور بخار استفاده می شده.مثلا الان تو حمل و نقل بنزین حرف اولو میزنه.اون زمان بخار این حالتو داشته.

      ۰۰
  1. راست میگه الان همه ی بازی ساز ها فقط به فکر بالا بردن گرافیک هستند وهیچ تو جهی به تغییر گیم پلی نداره
    گرچه تو همونم شک دارم در هر صورت بازی هایی که اول شخص هستند فکر می کنم نمی تونن تو تنوع گیم پلی تغییر زیاد اعمال کنند
    امیر از pc$

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر