عرصه بازیهای رایانهای کشور نیازمند صنعتی شدن به معنای واقعی است
کارگردان حوزه سینمای انیمیشن با یادآوری اینکه کیفیت و جذابیت در بازیهای خارجی حرف اول را می زند، گفت: سازندگان بازیهای داخلی باید تلاش کنند ویژگیهای یاد شده را در تولیدات بومی به وجود آورند و مخاطبان را به استفاده از بازیهای رایانهای داخلی سوق دهند. عرصه گیم کشور نیازمند صنعتی شدن و استانداردسازی تولیدات به معنای واقعی است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، بهرام عظیمی افزود: دست بازی سازان را باید در ساخت اثر کمی آزاد گذاشت تا بتوانند ایده و تفکرجدید را وارد بازی ها کنند . بازی های داخلی ناخواسته به سمت سفارشی شدن می رود و این رویکرد از دامنه مخاطبان اثر می کاهد.
عظیمی تاکید کرد که سفارشی سازی قدرت رقابت را از محصولات ایرانی در بازار گیم می گیرد و مخاطب را از استفاده تولیدات متنوع و جذاب محروم می کند.
باید از صنعت بازی سازی داخلی کنار گذاشته شود تا شاهد بازی هایی باشیم که توان رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشند.
این انیمیشن ساز ادامه داد: برای تولید بازی نیاز به طرح مناسب و بازی نامه خوب است ، بدیهی است با این حجم از قصه در فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی نباید در این زمینه با فقر موضوعی روبه رو باشیم .
به گفته عظیمی، بازی های رایانه ای ویژه گروه سنی کودک باید حاوی پیام و دربرگیرنده حس رقابت در مخاطب خود باشد تا موجب پویایی ذهن کودک شود .
به عقیده کارگردان انیمیشن سینمایی ۱۵۰۰ ، در بازی سازی باید از تجارب دیگر کشورها در زمینه تکنیک در تولید و بازاریابی مناسب تولیدات استفاده بهینه کرد. شناخت دقیق بازی سازان از نیاز مخاطب و بازار در جهت رونق تولیدات داخلی ضروری است .
وی برپایی نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران را موفق ارزیابی کرد و گفت که باید برگزاری این قبیل رویداد ها در نقاط مختلف کشور و شهرستانها را در جهت معرفی تولیدات داخلی و فرهنگ سازی برای استفاده از بازی های رایانه ای در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد.
منبع : بنیاد ملی بازی های رایانه ای
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
ایشون فرد شناخته شده ای هستن حرفهاشون هم درسته
خیلی ازش خوشم میاد O:-)
مرد خیلی خوبیه بیشتر موقعها حرفاشو تو رادیو هفت می شنوم خیلی باحاله
امیر از pc$
این کیه!؟
بن لادنه؟!
مگه نمرده بود؟!
ایشون رو نمیشناسی الکی نظر ندید لطفا x-( . این آقا یکی از منتقد های خوب و یکی از بهترین انیمیشن سازان ایران هست . کارگرادان انیمیشن های سیاساکتی و راهنمایی و رانندگی تلوزیون هم ایشون اند
شوخی کردم که بخندیم
من خیلی هم خوب میشناسمش
اصلا مگه کسی هست که ایشون رو نشناسه
منظوره بدی هم نداشتم
:-|
الکی به آدم نتوپین
انیمیشن سینمایی ۱۵۰۰ ۸-O 8-O چجوری نمیشناسین
“برای تولید بازی نیاز به طرح مناسب و بازی نامه خوب است ، بدیهی است با این حجم از قصه در فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی نباید در این زمینه با فقر موضوعی روبه رو باشیم”
با فقر موضوعی روبه رو نیستیم با فقر عقلی روبه رو هستیم. وقتی عزیزان میان کتاب مولوی و یا داستان لیلی و مجنون رو اصلاح میکنن شما دیگه تا اخرش رو برو….!
میگن ما مریضیم ولی اینا از همه مریض تر هستن…!
به نظر من باید از تجارب چنین افرادی استفاده کرد.
______________________________
یک مشکل در ارسال دیدگاه :
آقای حکیمی من از تگ bold برای bold شدن نوشتم تو کامنتم در بحث خلیج عدن استفاده کردم ولی این تگ تو نظرات بقیه دوستانی که بعد از من نظر دادند نیز اثر گذاشت با اینکه من آنرا بسته بودم.
بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن خیلی خوبیه… حرفاش هم درسته
امیر از pc$
آقای عظیمی خدمت های بزرگی به انیمیشن ایران کرده و امیدوارم که به پیشرفت گیم در ایران کمک کنه
واقعا دراین یکی دو سال اخیر صنعت بازی سازی ایران توانسته بازی های خوبی را عرضه کند و امیدوارم این روند به همین شکل ادامه داشته باشد
من تو کف این ریش طرف موندم اون قسمتی هم که گفته از روی قصه بازی بسازیم بستگی داره اگه ماله رستم و شاهنامه باشه خوبه اما قصه خاله پیرزن بیان بازی بسازن… :lol: :lol:
————————
حقوق بگیر مایکرو
CODTeam
ریشو نیگا تو رو خدا!
——————-
یعنی مثالی که میگن قدیما با تیغ ریش میزدن و الان با ریش تیغ میزنن رو واسه کسایی مثل این گذاشتن!مملکت شده ریش پرور!
آقا اینجوری نگید تو رو خدا ! بهرام عظیمی آدم با سوادیه. انصافا تو عرصه ی انبمیشن خیلی آدم بزرگیه.
فکر کنم شخصیت گرشاسبو از این الهام گرفتن
ولی انسان بزرگی تو زمینه انیمیشن ایرانه…