اسپکتور: بازی‌سازان فقط بر خشونت و خون‌ریزی تمرکز نکنند

در ۱۳۹۱/۰۵/۲۶ , 07:00:46

خالق بازی‌های Deus Ex و Epic Mickey آقای «وارن اسپکتور» در صحبتی خطاب به بازی‌سازان از «جان‌ کارمک» و «تیم سویینی» نام برد و گفت که بازی‌سازان باید روی چیزی بیشتر از خشونت تمرکز کنند.

وی در گیمزکام ۲۰۱۲ در مصاحبه‌ای با یوروگیمر گفت:

“من این روزها شدیدا سعی می‌کنم که برخی از همکاران بازی‌ساز خود را به شرم آورم. مخصوصا جان کارمک (id) و تیم سویینی (Epic).”

وی ادامه داد:

“آیا می‌توانید تصور کنید که بازی‌ها چطور می‌شدند اگر این دو نفر همان قدر زمانی را که بر روی رندر می‌گذارند بر روی هوش مصنوعی خارج از درگیری می‌گذاشتند؟ می‌توانید تصور کنید که چه بازی‌هایی داشتیم اگر «جان کارمک» تصمیم گرفته بود تا به جای یک اسلحه‌ی قابل باور، یک شخصیت قابل باور خلق کند؟ منظورم این است، خدای من. این افراد باهوش‌تر از من هستند. من نمی‌دانم چطور مسئله را حل کنم، اما آن‌ها می‌توانند. رندر کردن را متوقف کنید! شروع کنید به خلق انسان یا موش. فرقی نمی‌کند کدام.”

مشکلی که اسپکتور از آن صحبت می‌کند، به نظر می‌رسد بد بودن اکثر بازی‌ها در “فعل و انفعالات اصلی انسانی” است. وی گفت که ساختن تجربه‌های خشونت بار آسان است، اما خلق یک گفتگوی درست انسانی بسیار سخت‌تر خواهد بود.

“این که کسی فکر حل کردن این مشکل نیست مرا آزار می‌دهد. ولی می‌فهمم چرا. چون این مسئله خیلی خیلی سخت حل می‌شود. ما مقداری بیش از حد روی خشونت تمرکز می‌کنیم، ولی همه‌ی ما راه و رسم انجامش را بلدیم. ساده است. و خیلی از بازی‌بازها هم آن را دوست دارند. اما این تمام چیزی نیست که ما می‌توانیم انجام دهیم. تمام آن چه که باید انجام دهیم هم نیست.”

بر اساس گفته‌های اسپکتور، بازی بعدی وی یعنی Epic Mickey 2: The Power of Two ایده‌ی این‌که چگونه در یک بازی برادر داشتن معنا پیدا می‌کند، و این‌که یک خانواده چگونه به وجود می‌آید و حتی امکان رستگاری به نمایش در می‌آید. این‌ها چیزهایی هستند که هیچ شرکتی جز دیزنی، در حال حاضر حاضر به انجامشان در یک بازی نیست. این بازی در نوامبر امسال برای Mac, PC, PlayStation 3, Wii و ۳۶۰ منتشر می‌شود.


21 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. گاهی وقت ها نشان دادن خشونت یا هر چیز بدی میتونه به عنوانه عامله بازدارنده عمل کنه و از نشان دادنه یه صفته انسانی تاثیر گذارتره البته بعضی مواقع هم بر عکس باعث ترغیبه یه عمل بد میشه این بستگی به ذهنه بازی کننده وتعریفش از زندگی داره :wink:
    در مورد حرف ایشون باید گفت که درست میگن :wink:
    متاسفانه این خواسته ی بازاره وقتی یه شاهکاری مثلheavy rain فقط دو میلیون نسخه میفروشه و بازی مثلهcall of duty به واسطه ی تبلیغاته میلیاردی در هر شماره بالای ده میلیون میفروشه دیگه کسی نوآوری به خرج نمیده :-|
    ———————————————
    SONY make.believe

    ۰۰
  2. خشونت عامل جدا نشدنی بازی هست آدم خجالت میکشه بخواد این بازی که این اقا میگه رو بازی کنه آخه مرد وقتی کریتوس هست تو مجذوب این شخصیت شدی؟
    در واقع gta iv به گونه ای بود که هم خشونت و هم انسانیت رو نشون میداد هم طمع !!
    COD هم همینطور واقعه ی روچ و گوست (سوزناک ترین تجربه ی من در بازی های رایانه ای) و اینکه پرایس چقدر سعی کرد مکتاویش رو زنده نگه داره بعد از اینکه مکتاویش گفت ماکاروف رو یوری میشناسه یوری وحشت کرد به عقب رفت این بازیه COD وقایع انسانی رو تعریف میکنه اون سیگار برگی که پرایس بعد کشتن ماکاروف میکشه به معنای خوش حالی از این که انتقام مکتاویش رو گرفته بود و داستان شپرد هم که ۲ هم رزم (بهتر بگم دوست) رو آتش زد فقط بخاطر انگیزه انتقام جویی مکتاویش تونست اون چاقو رو بکاره تو چشم شپرد وگرنه اگه اون اتفاق نمیفتاد مکتاویش انگیزه کافی واسه کشتن اون نداشت
    با تشکر
    ——————————————————–
    انجمن حقوق بگیران مایکرو سافت
    CODteam

    ۰۰
  3. اصلا هم صحیح نمیگه !!! کاملا برای خودش یک چیزی گفته :-x
    گیم باید خشن باشه و پر از خونریزی !!! من اگر قرار باشه بخواهم احساس کنم برادر داشته باشم !!! خوب عین یک انسان سوار ماشین میشم میرم خونه برادرم باهاش کمی صحبت میکنم این انسانیش هستش .
    مسئله مهم در دنیای گیم همینه کارهای رو که انسان نمی تواند در عالم واقعیت انجام دهد در دنیای گیم می تواند به راحتی انجام دهد .
    من در دنیای گیم نه گفتگو می خواهم نه کتاب قصه می خواهم و نه فیلم سینمایی میبینم فقط برای لذت از گیم پلی های مفرح بازی می کنم !!!
    عاشق سکوت گوردون فریمن هستم عاشق سکوت Hero در بازی Doom هستم . چون با سکوتشون دنیای حرف به آدم میزنند .
    این آقا نمی دونه اگر جان کارمک تصاویر گرافیکی رندر نمی کرد احتمالا الان کارتون خواب بود یا توی سطل های زباله دنبال آشغال خوری بود .
    __________________________________
    SONY make.believe-(انجمن Martial Art’s )

    ۰۰
  4. بیچاره این جان کارمک!!!
    البته جناب اسپکتور، کاملا صحیح می فرمایند… اما این امر نیاز به زیر ساختهایی دارد که به نظر بنده حداقل در جامعه ی خودمون وجود نداره یا کمه!
    یادم میاد وقتی خود من در هفت سالگی شروع کردم به کار با PC ، تا اونجایی که یادمه اولین بازی ای که انجام می دادم Medal of Honor بود!!… خب وقتی بنای ذهنی یک فرد در بازی های رایانه ای، با اکشن ساخته شود، قاعدتا در ادامه چیزی به جز اکشن او را راضی نخواهد کرد!
    امیدوارم که شرایط برای استقبال از این گونه بازی ها در جامعه فراهم شود و صنعت این دست بازی ها هم پیشرفت بیشتری داشته باشد…

    بنده هم به نوبه خودم از Dbazi و به خصوص آقا سعید عزیز کمال تشکر رو دارا می باشم…ان شا الله که همیشه موفق باشید و همواره شاهد حضور پر رنگتان باشیم… ;)

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر