طراح بازی Amnesia: داستان بازی ها درگیر کننده نیستند

Nil Dόvses توسط Nil Dόvses
در ۱۳۹۱/۰۵/۲۷ , 15:10:08

توماس گریپ از موسسین شرکت Frictional Game در مصاحبه ای در گیمز کام گفت این نسل از بازی ها داستان های درگیر کننده ای ندارند.

او در این باره گفت که داستان ها به طرز عجیبی مسخره طراحی و نوشته میشوند و در طول ۲۰ سال همواره همینجور بوده است. به این صورت که شما میان پرده ای میبینید و ماموریتی دریافت میکنید، سپس ماموریت را انجام داده و دوباره میان پرده ی دیگری را مشاهده میکنید.

او میگوید بازی ها باید به گونه ای طراحی شوند که شما آن کارهایی را بکنید که دلتان میخواهد نه کاری را که سازنده گفته است.

این کاری است که گریپ خود سعی در انجام دادن آن در بازی هایش Amnesia: The Dark Descent  و Penumbra داشته است. شما آزادید که در بازی غرق شوید و تجربیات خود را کسب کنید و بازی تنها در برخی موارد مزاحم این تجربه ی شخصی تان میشود.

گریپ در آخر گفت: سعی نکنید بازی را تمام کنید، باید بازی را زندگی کنید.


20 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. “سعی نکنید بازی را تمام کنید، باید بازی را زندگی کنید”
      این جمله منو چه قدر یاد HR میندازه.
      واقعا با این بازی زندگی کردم.
      —————————-
      SONY make.believe

      ۰۰
  1. داستان بازی ها درگیر کننده نیست !!! :-?
    جناب توماس گریپ فکر کنم شما نمی دانید درگیر کردن گیمر فقط با گیم پلی یک بازی اتفاق می افتد و داستان شاید یکبار گیمر بتواند درگیر کند که یک بازی را ادامه دهد ولی گیم پلی درگیر کننده بارها گیمر پشت کنسول یا PC می کشاند تا آن بازی را ادامه دهد .
    خوب اینها اینقدر علاقه دارند به داستان چرا نمی روند کتاب نویس شوند !!! :-? تا بازیساز
    اون از یاروه که به کارمک گیر داده بود چرا میشینی فقط رندر میکنی !!! اینم از این :-?
    __________________________________
    SONY make.believe-(انجمن Martial Art’s )

    ۰۰
  2. با وجود اینکه بعضی از بازیا چنان داستانی دارند که حتی هالیوود رو هم به چالش میکشونن ولی داستان یک بازی هیچوقت نمیتونه مثل یه فیلم قوی باشه.چون اولویت های اول تو هر بازی گیم پلی و گرافیکه.

    ۰۰
    1. پس این RDR رتبه ی اول لیست مقالته که فرستادی؟؟
      چرا پس قسمت آخرشو نمی انتشارن؟
      —————————-
      HALO4–CASTLEVANIA:LOS2–BIOSHOCK:INFINITE–THE LAST OF US
      SONY make.believe

      ۰۰
    2. مقاله رو دادم به اقای زعفرانی و رفقا ویرایشش کامل شده بعد از گیمزکام منتشر میشه علی جان. مطمین نباش شاید RED DEAD نباشه . :D

      ۰۰
  3. برادر کوچیک من که به زور دست چپ و راستش رو تشخیص میده این بازی رو آورده بود بره !!!
    اول خودم نشستم یک نیم ساعتی رفتمش چنان ترسی وجودم رو گرفت .دوباره نگاه عاقل اندر سفیهی کردم بهش سرش رو انداخت پایین رفت دیگه دور و اطراف این بازی آفتابی نشد.
    بازی فوق العاده ای بود ولی گرافیک افتضاحی داره.
    در مورد حرفش هم همه جا موافق نیستم .بالاخره کم نیستند عناوینی که داستان درگیر کننده دارند ودر اونها قصه بهانه نیست نمونه هایی چون آلن ویک و آنچارتد و هیلو ومس افکت.
    درگیرکننده ترین بازی ای که امسال انجام دادم واز لحاظ داستانی وشخصیتهای بازی منو اسیر خودش کرده یکی MASS EFFECT3 هستش یکی هم هر دو ایپزود WALLKING DEAD.
    ————————-
    HALO4–CASTLEVANIA:LOS2–BIOSHOCK:INFINITE–THE LAST OF US
    SONY make.believe

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر