سازندهی DisHonored: بازیبازان تشنهی بازیهای «غیر خطی» هستند
Dishonored رویکرد بازیهای سندباکس را در برخی از ویژگیها برای بازیبازان به همراه خواهد داشت و «هاروی اسمیت» عقیده دارد که بازیبازان به شدت به این ویژگی ها علاقه دارند. حتی اگر از نسل گیمرهای ۱۹۹۰ باشند که با بازیهای خطی رشد کردهاند.
در گفتگویی با بلاگ پلیاستیشن اروپا، اسمیت، گفت که “ایمان قوی” به گیمرهای جوانتر دارد، حتی اگر آنها با بازیهای شوتر خطی سینمایی بزرگ شده باشند.
“وقتی یک بازی مثل این را عرضه میکنیم، این بچهها پیش ما میآیند و ویگویند که، ‘این بازی مغز من رو منفجر کرد؛ نمیدونستم بازیها هم میتونند همچین کاری کنند، قبلا فقط بازیهای خیلی خطی رو رفته بودم.’ این چیزی است که ما دوست داریم بشنویم. من در واقع اعتقاد بیشتری به گیمرهای ۱۳ سالهای دارم که چیزهایی مثل Day Z یا Dwarf Fortress یا Eve Online بازی میکنند. آنها تشنهی بازیهایی هستند که بسیار فعالیت داشته باشند. این طور فکر میکنم.”
اسمیت، همچنین اشاره کرد که Dishonored میتواند کمی چالشبرانگیز تر از دیگر بازیها باشد، هم در استانداردها، و هم در پاسخ هوش مصنوعی فعال نسبت به خشونت و چیزهای دیگر.
“ما تصمیم گرفتیم که با «دید مخروطی» برای بخش مخفیکاری شروع کنیم. دشمنان یک دید مخروطی دارند. آنها کمتر میشود که متوجه شما بشوند، اما شما نیز باید به درستی مسیر خود و مواقع مخفی شدن را انتخاب کنید. یعنی اینگونه که وقتی شما درست روبروی آنها هستید، آنها میتوانند شما را ببینند، فرقی نمیکند که محیط تاریک باشد یا روشن. حتی اگر همین الان من چراغها را خاموش کنم، باز هم میتوانم شما را ببینم، نه؟ پس ما به این نتیجه رسیدیم که چیز واقعگرایانهای را وارد بازی کنیم.”
وی ادامه داد:
“واقعیت این است که ما هر مدلی که فکرش را بکنید امتحان کردیم. ما متد «استخر سایه» را امتحان کردیم، ولی بازیکنهای جدید ممکن بود بگویند که هوش مصنوعی بازی بد است. وقتی من در سایه مخفی شدهام و یک دشمن درست از کنار من رد میشود، این احمقانه است. آنها یک سیستم خلاقانهتر میخواهند. اینگونه بازی کمی هاردکور تر میشود. برای جیببری، شما واقعا باید در سنگر بمانید، پشت دیوارها قایم شوید. واقعا میطلبد که بدانید محدودهی دید دشمنتان کجا است و از این محدوده دوری کنید.”
Dishonored ماه اکتبر برای PC, PS3, 360 منتشر خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
راست میگه. این دارک سایدرز مارو دیونه کرده. از بس لذت بخشو شیرینه. :-D
بازی که خطی باشه دیگه بازی نیست که :evil:
ولی مطمئنم تو سرافکنده خلاقیت موج میزنه :wink:
امیر از pc$
اصلا از این بازی خوشم نمیاد ولی تعریف این بازی رو خیلی خیلی شنیدم!!!
فکر کنم باید حتما امتحانش کنم…
اینو اگه بازی نکردی نصف عمرت از دست رفته
آواتارو عشقه! :mrgreen:
درسته اگه چراغ خاموش باشه باز میتونیم ببینیم ولی دیگه مثل روز روشن نیست که . باید مثلا اگه دشمنا دیدن چیزی در تاریکی داره تکان میخوره مشکوک بشن و برن به اون سمت نه اینکه دیگه صدای آلارم درآد و همه بهت حمله کنند. من خیلی دوست دارم یه مکانیزم هواس پرت کردن زیبا تو این بازی باشه مثلا ساده ترینش سوت زدنه و پیشرفته ترش اینه که یه سنگ از رو زمین برداری و پرت کنی که هواس دشمنا پرت شه . دیگه خیلی پیشرفته ش اینه که با جادو هواس پرت کنیم بکنیم .
الان دیگه واقعا چنین چیزی احساس میشه . البته هنوز هم میشه با بازی های خطی زندگی کرد :X
منم تشنمه!!کاملا درسته نیاز به بازیهای با روند غیر خطی بیش از پیش احساس میشه
واقعا درست گفته بازی خطی رو بریز سطل اشغال.
من خیلی به این بازی امیدوارم……واقعا بازی جالبی شده…البته اگه سازنده ها به وعده های خودشون عمل کنن
امیدوارم واقعا سازندگان این بازی به وعده هاشون عمل کنن چون واقعا حیف چنین بازی هایی ضعیف از آب در بیان اتفاقا توی بازی های مخفی کاری ، هر چقدر واقع گرایانه تر باشن بهتر چون نقشه هام بهتر جواب میدن
البته اگر با لباس استتار تو سایه بایستیم تشخیص سخت میشه دیگه!هر چند ایشون هم حق دارند!
____________________________
تشکر سعید جان بابت ترجمه روون!
$Pc
واقعا من عاشق بازی هایی هستم که خطی نیستن .