ممنوعیت عناوینی چون World of Warcraft و Diablo III در ایران

در ۱۳۹۱/۰۶/۰۳ , 12:28:40
Battle.net, Diablo III, MMO, World of Warcraft, شرکت اکتیویژن بلیزارد, شرکت بلیزارد (Blizzard Entertainment)

چندی از عناوین MMO و تحت وب همچون World of Warcraft و Biablo III به علت مخالفت دولت کشور ایران و دیگر دلایل در این کشور ممنوع اعلام شدند و غیر قابل دسترسی می باشند.

.

Battle.net, Diablo III, MMO, World of Warcraft, شرکت اکتیویژن بلیزارد, شرکت بلیزارد (Blizzard Entertainment)

.

بازی کننده های شبکه Battle.net این گزارش را ارائه داده اند؛عناوینی چون World of Warcraft,Diablo III,Guild Wars و… در ایران قفل شده اند.

بر اساس این گزارش این عناوین دارای تصاویر و قوانین و خون ریزی های فراوانی هستند که دولت جمهوری اسلامی ایران آن ها را غیر قانونی دانسته است و دست به ممنوع کردن آن زده است.

بیشتر این عناوین متعلق به شرکت بلیزارد هستند؛مانند Guild Wars, RuneScape, Second Life, Dofus, Evony و Entropia Universe که همه آن ها قفل شده اند.


138 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. با سلام!
    با تشکر از بعضی از دوستانم که نگاهی عمیق و طنازانه به این حواشی داشته اند.

    بارها گفته ام و نوشته ام…
    خود خواهی… خود میلی… خود محوری…خود بزرگ بینی… خود گزینشی… خود مابانه… خود انزالی… در تصمیم گیری های صنفی و هنری موج می زند. “ذات” پاک علم و هنر باید بدرستی درک و شناخته شده که در جهت شناخت انسان به خود و دیگران پیش خواهد رفت و در نهایت شناخت صاحب همه هنرها و علوم…
    هر آنچه که در مسیر واقعی حرکت این رودخانه خروشان قرار گرفته و آنرا منحرف کند، بستر مردابی خود خواهی ها را موجب شده و مانع از پیشرفت سالم و نرمال آن خواهد شد.
    اگر علم و هنر ساز ناکوک می زند(در جهت ترویج خشو.نت و لا.مذهبی و …) می بایست با ساز کوک نقادانه مواجه شده و با علم و منطق به مخاطبین شناسانده شده تا پی به اهداف غیر اجتماعی و اخلا.قی اش از درب فهم صحیح برده شود.
    لیکن در مورد بازی دیابلو و دنیای وارکرافت نمی توان برچسب خشونت مطلق و عنان گسیخته را بدانها چسبانده و آنها را ممنوع التمام اعلام کرد.
    نمی دانم و نمی دانیم این متراژ خشو.نت سنجی در نزد مسئولین از چه فرمولی تبعیت می کند. ایکاش مسئولین امر(بنیا.د – البته اگر دستور ممنوعیت از طرف این سازمان صادر شده باشد) به انتشار این خبر اقدام کرده و دلایل مکفی خود را بدان ضمیمه می کردند. سوال اینست: اگر نو بازی سازی در این سرزمین توانایی ساخت بازی دنیا وارکرافت را داشت و بنیا.د(یا سایر سازمانهای مرتبط) در آن سهم مشارکت می داشت، باز هم مشمول قانون سخت گیرانه آنها می شد؟
    باورمان نمی شود که خشو.نت فراوان باعث ممنو.عیت این دو بازی شده باشد. این دو بازی توجه بسیاری از بازیباز های این سرزمین را به خود معطوف داشته است.
    به امید رویش دانه های هنری در فصل بهاری ِ این سرزمین…

    توصیه میکنم بازیبازان نوجوان و جوان این سرزمین به گفتگوی مشرق با رییس بنیاد بازیها توجه زیادی کرده و به تفکر نشینند(در سایت دبیازی درج شده است). و فقط به بعد بازی کردن فرو نرفته و حواشی آنرا رصد کنند. هر کدام از شما می توانید به دنیای بازیها ویدیویی سرزمین پارسی مان کمک کرده تا این رود هنری کمتر از مسیر خود منحرف شود.
    از اینکه قانون نگری و حق طلبی این حقیر و بعضی از منتقدین به نتایجی رسید، باید شکرگذار بود. هر هنری باید در مسیر تعالی و پیشرفتش گام بردارد. امروزه روز… بر منتقدین… بسیاری از روی خشم خواهند غرید. اما فردای روز… چشم خشمشان به خاکستر بدل شده و پلک بر روی حق باز کرده و لبخندی بر لب… لبتان بر حق پر از خنده…

    با تشکر از همه دوستان عزیز!
    زایش بازیهای مبارزه در خلیج عدن و گرشاسپ: راز اژدها و سیاوش را به جامعه بازی سازان(نو بازی سازان) و بازی بازان تبریک می گویم که وارثان اصلی دنیای بازیهای ویدیویی هستند.
    ///////////////////////////////////////////////////////||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
    آخرین دیدگاههای این حقیر:
    در تاپیکهای “اسپکتور: بازی‌سازان فقط بر خشو.نت و خون.‌ریزی تمرکز نکنند” و “گیمزکان ۲۰۱۲ خلاصه کنفرانس یوبی سافت” و “Blizzard: برای حذف یونیت‌ها از Starcraft II مشکلی نداریم” و ” غرفه بن.یاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و حضور فعالان عرصه گیم ایر.ان با استقبال بالای بازدیدکنندگان در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۲ آلمان روبرو شد” و “Iwata : نینتندو نمی خواهد با انتشار DLC ، گیمران احساس فریب خوردگی بکنند” و “۱۰ دلیل که ویندوز ۸، نسخه ی قبلی را نا.بود می کند” و ” مدیرعامل بن.یاد ملی بازی‌های رایانه‌ای: قبول دارم دریافت پول هولوگرام منع قانونی داشت” و “تاسیس انجمن ملی باز سازان”
    ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||//////////////////////////////////////////////////////

    ۰۰
  2. گفتن جلوی فروشش تو بقالیها رومیگیرن نگفتن که جلوی انتشار بازی از شرکت سازندشومیگیرن!تجربه ثابت کره هرچیزی ممنوع بشه دوبرابر فروش میرسه تو بازار سیاه مثلا خیلیا که این خبرو میخونن میگن که شاهکاری بوده این بازی :D

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر