شرکت سازنده و مخاطبان، والدین یک بازی هستند!

در ۱۳۹۱/۰۷/۱۲ , 16:43:49
Resident Evil 6

چندی پیش آقای “کوبایاشی” سازنده‌ی بازی “Resident Evil 6” در مصاحبه‌ای با “PS Blog” مقایسه‌ی جالبی از تعبیر هویت یک بازی مطرح کرد. بر این اساس که سازندگان و مخاطبان را همچون والدین یک اثر دانست که محصول نهایی (بازی) به عنوان فرزند آن‌ها خواهد بود. مضاف بر این‌که هر دو والدین همیشه نگران تربیت فرزندشان به سلیقه‌ی خودشان هستند.

.

.

از زبان “کوبایاشی” بشنوید: “من همیشه این‌گونه فکر می‌کنم که بازی رزیدنت ایول یک کودک است که از پدر و مادری متولد شده است. درست مثل فرزندی که از پدر و مادر واقعی خود به دنیا می‌آید. در این میان والدین این کودک ما و شما هستیم. یعنی سازندگان و مخاطبان که نتیجه‌ی این ارتباط رزیدنت ایول می‌شود! اما این پدر و مادر دلسوز، هیچ‌گاه بر سر تربیت فرزندشان به بهترین شکل ممکن و بالا بردن سطح آن به توافق نمی‌رسند و هریک ساز خود را کوک می‌کنند.

.

.

آقای “کوبایاشی” افزود: “همه روزه و همیشه ما تمام صحبت‌ها و نظرات طرفداران‌مان را می‌شنیدیم و سعی می‌کردیم تا در لابه‌لای کار و ساخت بازی از آن‌ها استفاده کنیم اما نمی‌شود همیشه به حرف مخاطبان گوش داد. چراکه وظیفه‌ی کاری ما می‌گوید که همواره باید تحربه‌ای جدید و چالش برانگیز در اختیار مخاطب‌ها قرار دهیم و قطعا در این راه رضایت و جلب نظر طرفدارانمان از هر چیزی مهم‌تر خواهد بود اما یک اتفاق متفاوتی که البته مثبت هم خواهد بود همیشه در ابتدای کارش مخالفان زیادی دارد که به زودی این واکنش اولیه نیز مثبت خواهد شد.

.

.

وی در انتها یاد آور شد که سازندگان بازی همیشه به پیشنهادات و نظرات مخاطبان و طرفداران گوش می‌دهند اما بعضی وقت‌ها چنین تغییراتی برای پیشرفت یک بازی لازم است. آقای “کوبایاشی” همچنین از انتشار DLCهای مختلف از جمله ترسناک برای بازی Resident Evil 6 پرده برداشت و مژده‌ی تحقق خواسته‌های مخاطبان را در آن‌ها داد.


100 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. بابا همین چرت و پرت ها تو مخت کردی که اینجوری گند زدی به بازی به جای این حرف ها دو تا آلمان ترس گذاشته بودی تو بازی بازیت نمره هاش این نمیشد به نظرم کشته مرده سری cod هستی عقدت رو تو رزیدنت خالی کردی جمش کن بابا لابد پس فردا هم میای میگی dlc ها هم مثل نو ه هامون میمونه ها!!!!!!؟

    ۰۰
  2. :roll: :roll: نمیدونم ولی من که زیاد از این بازی خوشم نیمد………حیف که زیادی امید بهش داشتم……………………………….امیدوارم تا حداقل ۲ .۳ سال دیگه ۷تش بیاد …………….امیدوارم که دیگه گند نزنه :| :( :cry: :((

    ۰۰
  3. من که گفتم رزیدنت اویل های قدیمی فقط به خاطر معمایی بودنشون ترسناک بودن منظورم اینه که باید برای یک دری که قفل شده بود ونیاز به کلید داشت باید چند جا میرفتیم و چند تا معما حل میکردیم ولی حالا باید بریم جلو و زامبی بکشیم……..بنظر من رزیدنت اویل۶ داستان خوبی داره

    ۰۰
  4. اقای کوبایاشی تا قبل از اویل ۶ خیلی قبولت داشتم و امید زیادی همچنین به اویل ۶ که قول های زیادی به طرفدارای قدیمی این سری دادید ولی حالا با این فاجعه ای که به بار اوردید اصلا کلا سابقه ی کپکام رو هم زیر سوال بردید و لکه ی ننگی بر روی اسم رزیدنت اویل گذاشتید تا ابد هیچ وقت این فاجعه رو از یاد نمی تونم ببرم، امیدوارم دیگه رزیدنت اویل نسازید و یا اگر ساختید یک عنوان واقعا ترسناک و درجه یک همچنین با مشارکت استاد شینجی میکامی بسازید گرچه دیگر امیدی به شماها نیست…….

    ۰۰
    1. بابا اینقد سخت نگیر.. بازیش کمی اکشن شده خب دیگه!! مگه عیبی داره؟
      اصلا کی گفته یک بازی تا ابد حق نداره سبک خودشو تغییر بده؟
      دلش خواسته سبکشو تغییر بده! :mrgreen:
      شما به همینی که هست نمره بده نه به اون چیزی که در آرزوی نهان شما بوده و حالا نشده..
      اونو ولش کن! :roll: :roll:

      ۰۰
    2. INFERNO بله که عیب داره سبکش تغییر کنه.بازی باید تو سبک خودش پیشرفت کنه نه اینکه واسه پول دراوردن سبکش رو تغییر بده و یک سیلی محکم بزنه تو گوش هواداراش حالا که این کارو کرد پای لرزشم باید بشینه….
      در ضمن من این بازی رو اصلا رزیدنت اویل نمیدونم که بخوام بهش نمره بدم و اگه بخوای این بازیو نقد کنی که دیگه ……

      ۰۰
    3. بیشتر مشکلات رزیدنت اویل به خاطر نداشتن یک داستان نویس خبره و داستان ناب است یعنی اینکه وقتی داستان نویس یک داستان بسیار گیرا و ترسناک رو نویسندگی کنه خود به خود خود داستان ایجاب میکنه که محیط ها ترسناک باشند و همچنین میتونه باعث خلق شخصیت هایی محبوب بشه مانند رزیدنت اویل ۲ که به دلیل داشتن داستانی ترسناک و گیرا هم محیط ها بسیار فضای ترسناکی داشتند و هم شخصیت های یه یاد ماندی مانند لیان و کلر خلق شدند و همچنین مانند رزیدنت اویل ۱ و ۳ که کریس و جیل خلق شدند و بسیاری از هوادارا این نسخه ها رو ترسناک تر از بقیه نسخه ها میدونند.
      یعنی از وقتی که استاد Noboru Sugimura از دنیا رفت دیگر هیچ داستان نویسی نتونسته برای داستان نویسی این بازی به خوبی این استاد دست به قلم بشه
      کسی که داستان بازی هایی نظیر Resident Evil 2 و Resident Evil 3 و Resident Evil Code Veronica و Dino Crisis 1,2,3 و Devil May Cry و Onimusha 1,2,3 رو نوشته.
      رزیدنت اویل هم مشکل داستانش بعد از مرگ اقای Sugimura شروع شد یعنی رزیدنت اویل ۴.

      ۰۰
    4. ببین رئیس قصه ترس نمی‌سازه.. اتمسفر ترس می‌سازه.. چه بسا داستان‌های متوسطی که با هنره کارگردان ترسناک و دل‌هره آور شدن و چه بسیار قصه‌های وحشتناکی که در ساخت تمام ترس و وحشتشون رنگ باخت.. قصه‌ی فرنچایز رزیدنت ایول همیشه عالی بوده اما برای ساخت اتمسفر ترس قصه کاره‌ای نیست..

      ۰۰
    5. این نظر شخصی منه و دلیلش رو هم همین مرگ اقای Sugimura میدونم که از وقتی که در داستان نبوده اویل به فلاکت افتاده، میتونید برید چک کنید…..

      ۰۰
    6. من نمیدونم تو چرا از اویل ۴ خوشت نیومده ولی اینو بدون که تو زمان خودش انقلابی به پا کرد که طرفدارای اویل ۳ برابر شدند

      ۰۰
    7. من از اویل ۴ خوشم نیومد به دلیل اینکه خیلی کم ترسناک بود ولی بازم به دلیل اینکه دست پخت استاد میکامی بود میشد باهاش راه اومد یه جورایی…

      در ضمن اون انقلابی رو که میگی خودم خبر دارم و از خلاقیت های استاد میکامی بسیار ممنونم که صنعت بازی رو متحول کرد اما اون طرفدارایی که میگی که اضافه شدند هوادار اکشن باز بودند و هر انچه که هوادار جدید پیدا کرد هوادارای قدیمیشو پس زد و نا امید کرد……

      ۰۰
    8. به خدا ما هم با اویل ۱ بزرگ شدیم و خونمون هم که دارای ویروس امبرلا شده و الان هم پدر این سری به حساب میاییم و از شماره ۶ هم لذت بردیم اون مدل سبکی که تو میگی دیگه شرکتها نمیرن دنبالش و اون حس ترس و هیجان رو من فقط تو تریلر اخرین ما حس کردم اگه الان تو دنبال اون بازی هستی باید مثل ما منتظر بمونی تا last of us بیاد

      ۰۰
    9. دوست عزیز من هم با اویل ۱ بزرگ شدم اما حداقل کم انصاف باشید نه بی انصاف….

      ما هوادارای قدیمی نخواستیم که اویل مثه اون موقه ها با اون دوربین و سبکش ساخته بشه نه دادا اگه فک کردی ما تو انو زمانای قدیم گیر کردیم اشتباه فک کردی…..
      ما تنها چیزی که از اویل میخوایم “ترس” و نه اکشن این رو بفهمید….

      و یه پیشنهاد واسه همتون یعنی کسایی که از این اویل های اکشن خوششون میاد دارم: اگر معنی “ترس” رو درون بازی از یاد بردید پیشنهاد میکنم تا سال ۲۰۱۳ منتظر بازی خود استاد میکامی باشید که قطعا این مرد شریف معنی ژآنر “ترسناک” رو دوباره تعریف خواهد کرد و نشان خواهد داد که این ژانر هنوز میتونه زنده باشه و اونجاست که شرکت کپکام دیگر حرفی برای گفتن ندارد……..

      ۰۰
    10. من انصاف دارم نمیگم اویل ۶ یه شاهکاره چرا چون از اون موقع که استاد رفت یه جای کار میلنگه ولی این بازی هم واسه خودش خوبه و میرزه به بعضی بازیها که الکی گنده شدن و از همه مهمتر نام رزیدنت رو یدک میکشه که باید بهش احترام گذاشت

      ۰۰
    11. من عاشق نسخه ی های ۱ تا ۴ ام ولی همین نسخه ی ۴ به نظره من و خیلی ها بهترین نسخه ی این سری بوده و آخرین کاره شینجی مکامی و شاهکارش
      ________________
      SONY make.believe

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر