کارگردان Resident Evil 6 دلیل اکشن شدن بازی به جای بازگشت به ریشههای سبک وحشت را توضیح میدهد
رزیدنت اویل ۶ در سراسر جهان منتشر شده و بازتابهای متفاوتی را در پی داشته است. برخی آن را دوست داشته و برخی دیگر آن را یک بازی بی ارزش خواندهاند. همین مسئله، باعث شده تا کارگردان بازی، Hiroyuki Kobayashi توضیح دهد که چرا تیم ساخت بازی، اکشنتر شدن آن را به بازگرداندن بازی به سمت ریشههای سبک وحشت بقا ترجیح داد.
ابتدا برای اینکه یک نظر کلی در مورد بازی پیدا کنید، بد نیست لیست نمرات آن را -اگر تا الان ندیدهاید- یک بار مرور کنید.
در گفتگویی با ۱UP کارگردان بازی رزیدنت اویل ۶ آقای «کوبایاشی» توضیح داد که “با رزیدنت اویل، ما سعی میکنیم که تا حد ممکن فراگیر باشیم. سعی میکنیم به هر تعداد بازیباز ممکن دست یابیم.”
“اینکه احساس «ترس» را توامان با تلاش برای فراگیر شدن حفظ کنید کار دشواری است. چالش ما همینجا است و من از قبول آن ترسی ندارم. ما داریم سعی میکنیم نوعی از اکشن را بیابیم که بتوان آن را وارد بازی کرد و در کنار آن احساس ترس را نیز حفظ نمود. و تلاش برای ادغام این دو چیز آن قدر که فکر میکنید آسان نیست.”
همینجا بود که تهیه کنندهی بازی Yoshiaki Hirabayashi ناغافل گفت:
“مطمئنم که تو میتونی. تو میتوانی یک بازی ترسناک بسازی که اکشن زیاد هم داشته باشد. ولی، مسئله اینجاست که مردم پیشروی ما به دو عده تقسیم میشوند که اولی سبک وحشت بقا را دوست دارند و دیگران، بازی و یا رزیدنت اویل را.”
وی ادامه داد:
“وقتی این دو به هم میرسند … من فکر میکنم که تو میتوانی یک بازی ترسناک واقعا خوب بسازی؛ ولی وقتی که یک بازی ترسناک خالص باشد؛ اکشن قوی نیاز ندارد. متاسفانه این اتفاق برای بازی افتاد و قضاوتها در مورد آن به دور از انصاف شد.”
کوبایاشی ادامه داد:
“ما بازی میسازیم و نیاز داریم تا بازیهایمان در بازار به فروش روند تا دوام بیاوریم. چقدر غرق دنیای وحشت شویم و قبل از آن حمایت بازیبازان متوسط را از دست دهیم؟ چقدر میتوانیم از المانهای وحشتزا کم کنیم و ریسک از دست دادن فنهای اصلی سری را به جان بخریم؟ چالش اصلی اینجاست که سعی کنیم هر دو طرف را به اندازه نگه داریم، بدین ترتیب، ما میتوانیم هر دو گروه از مردم را راضی کنیم. من فکر میکنم میتوانیم این کار را بکنیم. شخصا از سبک وحشت خیلی خوشم میآید، و با بیشتر و بیشتر شدن المانهای این سبک و حتی رد کردن از مرزها هم مشکلی ندارم. ولی شاید این چیزی نیست که برای قابل فروش ماندن باید انجام داد.”
وی در ادامهی سخنان خود افزود:
“برای مثال، اگر شما چند بخش ترسناک داشته باشید، و آنها را یکی بعد از دیگر نشان دهید، بعد بازی را به یک طرفدارا دو آتشهی رزیدنت اویل بدهید، او ممکن است اول با این بازی حال کند، اما بعد از مدتی از آن خسته میشود. بعد از مدتی این صحنهها دیگر ترسناک نخواهد بود. اینجاست که جذابیت بازی از بین میرود.”
وی در پایان گفت:
“همین اتفاق با بازیبازان تازهکار هم میافتد. اگر همان مثال قبلی را به آنها بدهید، این صحنهها واقعا برای آنها زیادی ترسناک هستند و بنابراین آنها بازی را ادامه نمیدهند و از آن دست میکشند. بله … زیاد از حد ترسناک است. برای ساخت یک بازی مناسب برای هر دوی این گروهها، باید یک قدم به عقب برویم. اگر چند بخش ترسناک در بازی هست آنها را با چند بخش اکشن ادغام کنید و نتیجه بگیرید.”
این روزها همهجا صحبت از رزیدنت اویل ۶ است و دعوای اصلی سر همین نکته است. طرفداران قدیمی یک بازی ترسناک خالص میخواهند و بازیبازان جدید از همین وضع فعلی راضی و خشنود هستند. مسئله اینجاست که حق با کدام گروه است؟ به نظر میرسد حق با آقای کوبایاشی و تیم ۶۰۰ نفرهاش بوده باشد.
Thanks MCV.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
معلومه حق با کپکامه!
آخه من نمی فهمم!
چرا کپکام هر کاری می کنه مورد غضب واقع میشه؟!
در کل ما ایرانی ها اگه بشه اسمشو گذاشت…..خیلی پر توقع تشریف داریم………..خودمون که هیچ حرکتی نمیکنیم و فقط بلدیم حرف مفت بزنیم….اون کسانی که میگن بازی آسون هست شما روی درجه سخت بازی کن تا متوجه بشی………و فقط از سایت ها نقل قول میکنیم….یک ذره منصفانه نظر بدین….الان هم مد شده تا با طرف بحث میکنی میگه شما ورژن های قبلی رو بازی کردی…..فکر میکنه این بازی در انحصار خودش بوده….در کل افکارمون رو به دیگران تحمیل میکنیم …… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
من هنوز ندیدمش
چه بد باشه چه خوب قبولش دارم
بیاد منصف باشیم.نصف بیشترتون هنوز بازی رو انجام ندادین که از کامنتاتون معلومه.بی دلیل حرف نزنین و اظهار وجود نکنین.طبق گفته خیلی از دوستان سلیقه ها با گذشت زمان تغییر کرده و بازی ها هم باید تغییر کنن.مخاطب امروز اویل با دوربین ثابت و با اون سیستم نشونه گیری رو دوست نداره(حتی شما دوست عزیز)مگه چند درصد گیمر های امروز اصلا همه ی اویل هارو تو زمان عرضه بازی کردن(از بین شما از هر ده نفر ۲ نفر) بعدش تعریف من از ترس با شما متفاوته.من اویل های ۲و۳ رو(یکشو بازی نکردم)حول و حوش ۱۰ ۱۲ سالگی بازی کردم اگه الان برای اولین بار اویل های قدیمی رو بازی میکردم عمرا اگه میترسیدم(ما ایرانیا کلا ادمای نترسی هستیم :-D ) اما بازی برام تنش ایجاد میکرد چون مهمات کم بود دوربین داغون بود و نشونه گیری سخت بود. خودتون میدونید دو مورد اخر عیبه نه مزیت و مورد اولی هم با گذاشتن روی درجه سختی در همین اویل۶ قابل اجراست.(فضا های تاریک چرت و پرته. قسمت لئون بخش های تاریک زیاد داشت.میخواستی کلا چراغارو خاموش کنن اصلا چشاتو ببند خوبه؟)خودت قضاوت کن ۶۰۰ نفر ادم نشستن یه همچین اویلی(به قول شما کلاسیک)درست کنن بقیه گیمر ها ادم نیستن خیلی هارو میشناسم که با همین اویل ۵ که همه بهش توپیدید عاشق این سری شدن اونا به درک؟اصلا فکر اون ۶۰۰ نفر نیستین که ۲ سال و خورده ای شب و روز برای این بازی زحمت کشیدن؟اگر یه بازی مطلقا مثلا ترسناک میساختن که بازی فروش نمیرفت. بالاخره اونا هم باید زندگی کنن مطمئن باش اون موقع همین گیم اسپات به بازی انگ قدیمی بودن میزد.ما ایرانی ها هم نه اینکه از بازی مورد علاقمون حمایت میکنیم(البته الان با قیمت دلار و وضعیت اقتصادی قابل چشم پوشیست) البته از این خصلت ما ایرانی ها که همیشه طلب کاریم و ادعامون ….مرغو…..میکنه نباید گذشت البته بلا نسبت دوستان :lol: در کل از فروش بالای این بازی خشنود شده و از انجامش لذت بردم.رزیدنت ایول در قلب ما جای دارد.
با حرف های کوبایاشی،تیم ۶۰۰ نفره و مسلطش و آقا سعید موافقم!
نظر خودم:این بازی الان در بالاترین سطح خودشه،اونایی که می خوان بازی ثابت باشه وپیشرفت نداشته باشه اشتباه بزرگی میکنن ولذت نهفته در این بازی رو از دست می دن.
بازم می گم من با سری رزیدنت اویل بزرگ شدم!
قبول کنید اگه تغییری نبود همین شماها می گغتید:کپکام مارو از فلان ویژگی ساده(مثل سنگرگیری)محروم کرده واونو با هوای مرده اکشن شده مقایسه می کردید.
———————-
COD Team