در دادگاه شما: بحث در مورد رزیدنت ایول ۶

در ۱۳۹۱/۰۷/۱۷ , 00:31:56
چند روزی از انتشار ششمین اویل می‌گذرد و احتمالا تعداد زیادی از شما بازی را تهیه و تجربه کرده‌اید. همان‌طور که می‌دانید بازی نقدها و نظرات مثبت و منفی فراوانی به‌همراه داشته. خیلی‌ها معتقدند این بدترین رزیدنت اویلی است که کپکام منتشر کرده است. امتیاز ۴.۵ سایت گیم اسپات به بازی یا امتیاز ۰.۸ بازی از نظر کاربران در سایت متاکریتیک نشان می دهد قشری از بازی کننده ها، اصلا از بازی راضی نیستند.
نظر شما چیست؟ جدیدترین قسمت از مجموعه‌ی رزیدنت‌ اویل توانسته نظر شما را به‌عنوان بازی‌کننده جلب کند یا خیر؟ چرا؟ اصلا به نظر شما ساخت رزیدنت اویل همچنان منطقی است؟ یعنی این بازی هنوز کشش مناسب را دارد؟ ما قطعا به این مسایل در پرونده ی آینده ی دنیای بازی می پردازیم. اما از شما هم می خواهیم تا ما را در این بحث یاری کنید.
نظرات برگزیده‌ی شما در پرونده‌ی رزیدنت اویل ۶ که در شماره‌ی ۱۳۵ نشریه‌ی دنیای بازی به‌ چاپ خواهد رسید، منعکس می‌شود.
[poll id=”73″]

129 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. وقتی همه تفاوت Residnet Evil 4 با سه نسخه قبل رو دیدن خیلی ها که اسمشون رو ” طرفدار قدیمی ” میذارن ناراحت شدن .خیلی ها انتظار داشتن بعد از ۱۰ سال باز هم همون اویل قدیمی رو ببینن . اما اینطور نشد . دوربین جدید بازی به همراه گرافیک و داستانی بهتر از قسمت های قبل انقلابی به وجود آورد.
    نمره من به بازی ۵ هست .
    وقتی داشتم مراحل لیان رو بازی میکردم با خودم گفتم این بازی شاهکاره ! اما با سبکی جدید . دوربین بازی برای من خیلی جاها مثل Batman بود ! حتی Loading های بازی هم به همین شکل بود !
    این بازی فوق العاده هست. البته باید بخش کریس رو کاملا جدا کنیم . این سناریو شاید داستانی در مورد Resident Evil داشت . اما گیم پلی بازی چیز دیگه ای میگفت . حتی بخش ” جیک ” بیشتر شباهت داشت تا بخش کریس !
    میشه گفت که ” بکش برو جلو ” بود !
    تغییرات در بازی همیشه یک ریسک بزرگه. سازنده باید بفهمه بعد از ۱۵ سال گیمر های تازه ای که پا به دنیای بازی گذاشتن , چه سبکی رو پسند میکنن .

    ۰۰
    1. بله من به نمایندگی همون کسایی که میگی اسمشون رو میزارن “طرفدار قدیمی” اینجا میگم بله ناراحت شدیم اما نه بخاطر دوربین نه به خاطر چیزای دیگه بلکه به خاطر نداشتن “ترس” و بی هویت شدن بازی ناراحت شدیم از اینکه دیگه این بازی خیلی کم مار رو به یاد اویل های قبلی میدانخت. شما فرض کن شخصیت لیان، گل های قرمز و سبز و زرد، اتاق Save در اویل ۴ وجود نداشت!!!! با این وجود اویل ۴ میتونست مارو به یاد اویل های قبلی بندازه..خیر جز محالاته.

      میدونم الان حتما پیش خودت میگی بازی نباید تکراری باشه و باید پیشرفت کنه بله همینطوره اما پیشرفت چگونه باید باشه؟
      بهترین مثال واسه پیشرفت رو میشه بازی “متال گیر” دونست که همچنان المان های اصلی خودش رو که مخفی کاریه حفظ کرده و همچنین از جهات دیگر هم به خوبی پیشرفت کرده (دوربین و ……) بطوری که نه تنها هوادارای اصیلش رو از دست نداده بلکه خیلی هم هوادرا جدید پیدا کرد.

      مثلا فک کردی بخش کریس رو جدا کنی دیگه اویل ۶ یک شاهکاره؟!
      نه خیر اینطور نیست این بازی سر تا پا مشکل داره…..
      بازی رو نتنها از ترسناک به یک اکشن ناب تبدیل کردن بلکه در ساختن اکشن هم ناموفق بودن، یک اکشن “فاسد” این رو من نمیگم همه میگن همچنین همه ی منتقد ها……..

      ۰۰
    2. عزیزان من باید این شماره از اویل رو با شماره ۴ مقایسه کنیم که بهترین قسمت کل سریهای اویل هست نه با ۱ ۲ ۳ چون اصلا با هم ربط ندارن
      و در مقایسه با اویل ۴ ضعف داره ودلیل ضعفش هم وجود ۳ کارکتر هست کاش که رو ۱ کارکتر فقط کار میکردند چون اون موقع بهتر نتیجه میداد ولی برای بار هزارم میگم این بازی از خیلی از بازیهایی که امسال اومده خیلی بهتر بوده و داستان و دیدن کریس و لیون برای ما کافی بود
      تنها بازی که بعد از مدتها من رو ۲ روز خونه نشین کرد تا بازیش کنم

      ۰۰
    3. اقا اصلا اویل ۱ تا ۳ پیش کش.

      در مقایسه با ۴ خیلی داغونه بازم

      تو اویل ۴ شخصیت همراه نداشتیم،ترس تا حدودی در بازی وجود داشت. اتاق سیو وجود داشت. مهمترینش اینه که اگر بازی اکشن بود ولی اکشن خیلی استاندارد بود.
      بخدا اویل ۶ فاجعه بود…..

      ۰۰
    4. شما مشکلت ترس هست ؟ از زامبی هاش نمیترسی ؟
      برو رو پروفشینال بازی کن !
      اویل ۴ نمیتونست ما رو یاد شماره های قبلی بندازه . چون نه گرافیک نه داستان نه گیم پلی هیچ چیز شبیه قبل نبود !
      من یک سوال دارم از شما . چه چیزی باعث میشد که تو اویل ۱-۳ از زامبی هاش بترسی ولی الان نمیشه ؟ فکر نمیکنی یکی از دلایلش اینه که شما دیگه بچه نیستی ؟

      ۰۰
    5. بله مشکل من و هوادرای اصیل و قدیمی نبود “ترس”

      اخه زامبی های اویل ۶ ترس دارن !!!!!؟ تیر و خون که فراوان، حرکات رزمی هم که دیگه تو اویل ۶ اومد، شیرجه هم که میشه زد. واقعا کاری داره از دست چندتا زامبی رهایی پیدا کنی؟

      بعدشم من با بحث هایی که میگن دوران بچگی و از این حرف ها به شدت مخالفم مطمئن باشید ترس همیشه تو دنیای بازی وجود خواهد داشت اما مهم اینه کار رو به کاردان بسپاری.

      بنده خودم با این سنم وقتی یکی از بهترین بازیای عمرم رو یعنی Siren Blood Curse بازی کردم تا زمانی که بازی به پایان رسید دفعات زیادی به من شک وارد شد و من ترسیدم، میدونی چرا چون کارگردان بازی شخص بزرگیه یعنی اقای Keiichiro Toyama خالق سایلنت هیل بازی رو کارگردانی کرده و هدفش واقعا ترساندن مخاطب بود اما هدف اویل ۶ چی بود چیزی نبود جز “پول”

      ۰۰
    6. در جواب همون سوالت که میگی در اویل ۱ تا ۳ چه چیزی باعث میشد که از زامبی ها بترسی ؟ دلیل هاش زیاده:

      -نداشتن همراه
      -تیر کم
      -گیاه کم
      -شخصیت ها قادر به انجام حرکات رزمی و شیرجه زدن نبودند.
      -خود زامبی ها که بسیار وحشت آور و صداگذاریشون بسیار عالی بود
      – محیط های ترسناک و “تنگ” (البته این دلیل شاید زیاد منطقی نباشه اما بنظرم تا حدودی درسته)

      ۰۰
  2. به هر حال ما چه بخواهیم یا نخواهیم سازندگان رزیدنت ایول مسیر و سبک بازی رو تغییر دادن و هدف هم جذب مخاطبان بیشتر و درامد بیشتر هست که کاملا موفق هم شدند و فروش قسمت ششم نشان دهنده این موضوع هست.ولی به نظر میرسه کپکام این بار کمی زیاده روی کرده و در واقع به طرفداران قدیمی پشت کرده البته قدیمیها هم میتونن با داستان این قسمت خوش باشن تقابل لیان و کریس صحنه بسیار خوبی بود وجود شری و ایدا وونگ هم داستان رو جالب تر کرده و همینطور پرداخت بیشتر رابطه عاطفی لیان و ایدا.بخش دیگر داستان هم شخصیت های جدید هست پسر وسکر جیک که اهمیتش بخاطر خونی هست که از پدر به ارث برده ولی جالب اینکه خصوصیات شیطانی پدر رو به ارث نبرده و این باعث شده شخصیت جالبی باشه و دیگر شخصیت ها که اینجا جا نیست دربارشون حرف زد.

    گیم پلی بازی تقریبا در هر سه بخش یکسان هست و بعد از مدتی بازی دچار تکرار میشه مخصوصا مبارزه با یک باس تکراری که نامیرا هست و باید چندین بار باهاش مبارزه کرد البته صحنه های دکمه زنی کمی این قسمت رو از تکرار در میاره.حالا که کپکام این بازی رو اکشن کرده ای کاش کمی مبارزه های تن به تن رو هم گسترش میداد تا همش با یه دکمه نباشه.
    شلیک در حال حرکت اگرچه در این بازی زیاد لازم به نظر نمیاد ولی وجودش در رزیدنت ایول مورد انتظار بود و یک امتیاز محسوب میشه.

    گرافیک بازی بحث های زیادی داشته که گفته میشه از قسمت قبلی کمتر است که این حرف به نظر من درست نیست بازی قبلی چون در افریقا بود و زیر نور خورشید بهتر دیده میشد و همینطور تنوع رنگی بیشتری داشت این قسمت یک بازی تاریک تر هست و به نظر میرسه از ف…ر هایی برای تیره تر کردن جو بازی استفاده شده که گرافیک بازی رو کمی زشت کرده.
    البته اشکالات فنی این قسمت از قسمت قبلی بیشتر هست بعضی موقع زامبی ها و یا شخصیت های بازی داخل دیوار یا صندوق میشن.
    فروش یک بازی ضامن بقای ان بازی و سازندش هست البته ما هم از کپکام انتظار رزیدنت اویل مشابه سه گانه اول رو نداریم ولی انتظار داریم هوای طرفداران قدیمی رو هم داشته باشه.
    نمره من ۴ باتشکر

    ۰۰
  3. هنطور که قبلا من فکر می کنم بازی قربانی تبلیغاتی که براش کردن شده. :-?
    همه ما منتظر شاهکاری بودیم. واین باعث تو ذوق خوردن خیلی ها شد. :-s :sad: :sad:
    فکر کنم کوین :!: ( ما با هم خیلی دوستیم :mrgreen: :D )بعد شماره ۴ تمام امیدش به این بازی بود که یهویی وقتی بازی رو دید اینقدر حالش بد شد که اینجوری بازی رو له کرد.
    در کل بازی شاهکار نبود ولی بازی بدی هم نبود.
    شرط می بندم متین ایزدی جزء مخالفهای بازی هست و داره به کپکام بد و بی راه می ده . ۸) :D

    ۰۰
  4. اونایی که می خوان بترسن برن SLENDER بازی کنن!جاتون خالی فقط دوتا نوشته پیدا کردم ولی از دیروز تاحالا… :oops:
    ولی شما رو به کت چرم لیون وهیکل ورزشکاری کریس قسم انقدر از این بازی بد نگید!چرا در صنعت بازی های رایانه ای بعضی نام ها درعین بزرگی موجب داغون کردن بازی میشن؟(بلایی که الان دارید سر RESIDENT EVIL میارید)چون این بازی اگه متنوع باشه وهر قسمتش یه دنیای جدا باشه میگن چرا،اگرم از اول تا آخر یه بازی باشه با محیط متفاوت بازم می گن چرا(سایلنت هیل یا حتی ندای وظیفه)!
    دیگه چیزی نمی گم؛منتظر می شینم تا نسخه PC بیاد بعد صحبت هایی طولانی با گیردهندگان(!)خواهم داشت.
    —————————
    $PC
    COD Team

    ۰۰
    1. نه داداش اشتباهی اومدی اونایی که میخوان بازی اکشن بازی کنن برن کال آف دیوتی بازی کنن….

      ژانر رزیدنت اویل Survival Horror هست این رو هیچکسی نمیتونه انکار کنه مگه کپکام به طور رسمی بیاد اسم سبک بازی رو از “ترس و یقا” به “اکشن” تغییر بده…..

      ۰۰
  5. من به عنوان یک تولیده کننده در این مملکت درد کپکام درک می کنم .
    توی این بازار رقابتی اگر پول کارگر و حق بیمه شان را در نیاوری محکوم به نابودی هستی .
    توی بازار خودم من دستگاه با کیفیت میدم بیرون ولی مشابه ای با کیفیت بد بخاطر قیمتش با من در حال رقابت
    است باید چی کار کنم . مشتری ها هم به کیفیت کاری ندارند و کمتر بودن قیمت را در نظر میگیرند.
    حالا کپکام بیاد بخاطر یک عده ای کم گیم پلی تکراری را عرضه کند ( هر چند که مطلوب من است ) ولی آیا جوانان امروزی آن را پسند میکنند؟
    ترس ! نمی دونم شاید توی کل سری رزیدنت اویل ۳ بار شوکه شدم
    ۱- اولین نسخه که سگ ها در آن راهرو از پنجره به داخل پریدند
    ۲- دومین نسخه هنگام رویارویی با آن سوسمار که توقع نداشتم در آن لحظه
    ۳- بیاد ماندنی ترین صحنه این سری رویارویی با جناب نمیسیس در جلوی درب
    تازه اینها هم فقط یکبار منو تحت تاثیر قرار دادند ! بار دومی وجود نداشت
    شاید برای افراد زیر ۱۶ سال این بازی ترسناک باشد ولی برای بزرگسالان از همان ابتدا هیجان انگیز بوده است
    اگر واقعا طالب استرسی که شبیه ترس باشد تا ۴۰ درصد باید در بازیهای مثل سایرن یا فاتال فریم جویا باشید
    چون رزیدنت اویل از ابتدا هم جو ترسش بسیار کم بوده است .
    تازه نسخه ۴ و ۵ هم شاید جو این دوبازی با نسخه های اول تا سوم فرق داشته باشد و اکشن تر شده باشد
    ولی در همین اکشنش مخصوصا نسخه ۵ روی درجه سختی حرفه ای و با خاموش کردن نامحدودی گلوله بسیار
    هیجان انگیز میشد و با فضای اسلات کمتر .
    توی همان نسخه های ابتدای جز نسخه اول گلوله بسیار به وفور یافت میشد .
    آنقدر که ۲۰۰ تا فشنگ من همیشه در صندوق داشتم در هنگام سوار شدن هلیکوپتر وانتهای بازی و کلی
    گلوله شات گان و گرنید لانچر آتش زا و اسیدی
    رزیدنت اویل هیچگاه برای بزرگسالان بازی ترسناکی نبوده است و بیشتر بازی هیجان زا با کمی چاشنی
    استرس بوده است . چه با شینجی و چه بدون شینجی
    این بازی تا هزاران نسخه هم ادامه داشته باشد من از آن لذت میبرم چون توی خونم اسم رزیدنت اویل جریان دارد
    و اینکه می گویند عنوانی مستقل نگاه کنیم بعضی دوستان کاملا اشتباه است . چون این بازی دنباله نسخه های
    قبلی است و شماره ۶ را با خود دارد .
    تنها بازی که میشود گفت هر عنوانش مستقل است در عین حال رابطه ای با گذشته و آینده دارد و شماره های
    هر سری را باید مستقل دید تنها یک بازی است ! متال گیرها
    __________________________________
    SONY make.believe-(انجمن Martial Art’s )

    ۰۰
    1. سعید کامنت زیبایی بود وتحت تاثیر قرار گرفتم. البته همیشه کامنتهایت زیبا و خواندنیست :X
      یه سوال: نگو فرقی نداره…رزیدنت رو بیشتر دوست داری یا متال گیر؟؟؟ یکیش رو بگو :D

      ۰۰
    2. اخه رزیدنت چی داشت ؟ حالا ما ترس رو نمیگیم . چون همان اول هم ترس نداشت به قول شما. اخه رزیدنت۶ واقعا بازی ای برازنده این نام نبود . مشکلات عجیب و غریبی داشت باگ های خیلی بدی داشت. یه نارنجک پرت می کردی هرکس بود میرفت بین دیوار . دوربینش از بیخ مشکل داشت .فقط می تونستی جلوی پای شخصیت رو ببینی دید خوبی نداشتی . زامبی ها با اسلحه میفتادن دنباله ادم و … مثل مکس پین شیرجه می رفتی و …… به نظر من این شماره بدترین رزیدنت بود و نمره بالای ۵ یا ۶ نباید داد بهش.

      ۰۰
    3. هر بازی ممکن است مطلوب کسی نباشد .
      مثل سری اساسینز یا دارک سایدرز یا آلن ویک برای من
      یک عاشق هیچ موقعه نمی تواند عیبهای معشوق را ببیند یا اگر هم می بیند
      تمام عیبهایش را بخطار علاقه اش به معشوق نادیده میگیرد.
      قبول دارم بازی نواقصی دارد ولی این نواقص آنقدر هست که به بازی نمره ۴.۵ از ۱۰ داد !
      اون شیرجه رفتن یا ضد حمله ها به زامبی ها واقعا با توجه به تهاجمی شدن زامبی ها
      نیازمند است .
      یک چیز را خوب می دانم این بازی من را کاملا راضی کرد .
      حالا بگویید من بد سلیقه ! یا اصلا بگویید من نمی دانم رزیدنت اویل چیست !
      شاید توی کل عمرم اصلا رزیدت اویل بازی نکرده ام ! شاید اصلا مفهوم بازی
      رزیدنت اویل را درک نکرده ام ! و هزارن چیز دیگر
      بله این بازی من را راضی کرده است و برای من مثل نسخه های گذشته همان
      قدر ارزش تکرار را دارد .
      گیم پلی و گرافیک و داستانی که این سری بازی عرضه میکند از اولین نسخه تا الان همیشه در حال پیشرفت بوده است و همیشه موجب لذت من بوده است .
      جز به جز تمام نسخه ها رو حفظ هستم و هنوز هم مثل گذشته می توانم بشینم از نسخه یک بازی را شروع کنم و با نسخه ۶ بازی را تمام کنم فعلا .
      رزیدنت اویل همیشه مثل یک سیاه چاله دنیا گیم را تحت تاثیر قرار میدهد و دنیای
      گیم را به سمت خود میکشد .
      حتی اگر از اولین نسخه به این بازی نمره کم داده باشند !
      بازیهای کلاسیک این سری ظرف ۲ ساعت تمام میشد بنظرت منطقی است در این
      زمانه این کار تکرار شود و پیشرفتی نکند بازی
      این سری بازی را همیشه از ابتدا تا الان مورد ظلم قرار داده اند و با بی مهری با آن
      برخورد کرده اند ! شاید ساخته شرکتی آسیایست ولی از مشرق زمین تا مغرب زمین
      این بازی طرفداران بسیاری دارد با تمام آسیایی بودنش قلب خیلی ها را تسخیر
      کرده است .
      ————————————————————————————————
      باگ ! توی این بازی والا من همچین چیزی ندیدم حتما مثل دد آیلند دست پا زامبی ها
      از در رد میشد !!! که بخاطر این یک مورد توی سر این بازی دد آیلند کوبیدید .
      زامبی اسلحه بدست که از نسخه چهارم بازی موجود بوده است !!! :/
      وقتی یک زامبی یا موجود دیگر ضربه ای میزند به شخصیت و آن شخصیت بازی نقش
      بر زمین میشود !!! و در اطرافش زامبی ها و موجودات مهاجم دیگر می خواهند خرابش شوند واقعا این ایده لازم بوده است .
      ضربه وارد شدن و افتادن معقول تر است یا ضربه خوردن و کمی بخش سلامتی
      کم شدن و بدون تاثیر فیزیکی روی کاراکتر مثل ستون ایستادن جلوی ضربه دشمنان
      __________________________________
      SONY make.believe-(انجمن Martial Art’s )

      ۰۰
    4. میرابی جان چرا جوش میاری؟؟؟؟؟؟؟ :D :> به نظر تو کپ کم با ۶۰۰ نیرو یی که داشت بهترین رزیدنت رو ساخت و همونطوری که گفته بود بهترین نسخه رو ساخت ؟؟؟؟؟؟

      ۰۰
    5. باگ ! توی این بازی والا من همچین چیزی ندیدم حتما مثل دد آیلند دست پا زامبی ها
      از در رد میشد !!! که بخاطر این یک مورد توی سر این بازی دد آیلند کوبیدید .
      زامبی اسلحه بدست که از نسخه چهارم بازی موجود بوده است !!! :/
      وقتی یک زامبی یا موجود دیگر ضربه ای میزند به شخصیت و آن شخصیت بازی نقش
      بر زمین میشود !!! و در اطرافش زامبی ها و موجودات مهاجم دیگر می خواهند خرابش شوند واقعا این ایده لازم بوده است .
      ضربه وارد شدن و افتادن معقول تر است یا ضربه خوردن و کمی بخش سلامتی
      کم شدن و بدون تاثیر فیزیکی روی کاراکتر مثل ستون ایستادن جلوی ضربه دشمنان
      __________________________________
      SONY make.believe-(انجمن Martial Art’s )

      ۰۰
    6. بابا چرا انقدر گیر دادین به این شماره اویل
      بابا یه بازی خوب با استانداردهای بازیهای الان همه ی کارکتراش هم عالی بودن به نظر من که کریس از همشون باحالتر بود و بعد از اینکه بخش لیون رو تمام میکنی بعد اون حال میده زامبی کشی با کریس
      داستان این شماره نقطه قوت این شماره بود که تنهایی میتونه ایرادهای دیگر بازی رو بپوشونه
      ولی در کل اگر یه مقدار رو گرافیک بازی و گیم پلی بیشتر کار میشد خیلی بهتر بود
      ولی واقعا تو این زمان که اینهمه بازی هست و حال و حوصله نداری بازیها رو تا تهش بری تنها بازی که گیمرها رو به مدت طولانی پای تلویزیون نشوند اویل بود و هست به قول معروف ته این بازی رو دراوردیم

      یه طورایی ما ps بازا ۴تا چیز تو خونمونو رزیدنت اویل , متال گیر , کریتوس , PES

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر