اجرای بازی DmC: Devil May Cry با ۳۰ فریم بر ثانیه کاملا راضی کننده خواهد بود

Gordon توسط Gordon
در ۱۳۹۱/۰۸/۱۶ , 22:16:33
default image

بازی DmC: Devil May Cry با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بر روی کنسول ها اجرا خواهد شد اما شرکت کپکام اعلام کرد که استودیو Ninja Theory با استفاده از حقه های جالب و ویژگی های تکنیکی به گونه ای این عنوان را طراحی کرده است که ۶۰ فریم به نظر میرسد. شاید در ابتدا این موضوع کمی گیج کننده باشد اما با توجه به توضیحاتی که کپکام در این مورد می دهد بهتر می توان این موضوع را درک کرد.طی مصاحبه ای که اقای Hideaki Itsuno از سران کپکام با سایت یوروگیمر داشته در این مورد می گوید:

“هنگامی که ما بر روی بازی Dragon’s Dogma کار می کردیم با جنبه ها و قابلیت های موتور گرافیکی انریل بیشتر اشنا شدیم و فهمیدیم که چگونه می شود بهترین استفاده و خروجی را از این موتور گرافیکی در یافت کرد.یکی از این قابلیت ها این است که ما به گونه ای از این موتور گرافیکی استفاده می کنیم که انگار بازی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود”

وی در مورد استفاده از این تکنیک در عنوان DmC: Devil May Cry می گوید:

“ما با کمک Ninja Theory از ویژگی های موتور Unreal به شکلی استادانه بهره گرفتیم.همچنین با استفاده از قابلیت های تکنیکی خاص کاری کردیم تا بازی در نگاه ظاهری روان تر و بالاتر از ۳۰ فریم به نظر بیاید و مخاطب آن را ۶۰ فریم احساس کند.بنابراین اگر بازی ۳۰ فریم باشد شما به هنگام تجربه این عنوان بنابر بهره گیری از حس بینایی خود احساس میکنید که این عنوان ۶۰ فریم است و آن را روان تر از حالت معمول احساس میکنید و برخلاف فریم پایه ۳۰ مغز شما به گونه ای تصور میکند که سرعت اجرای بازی بالاتر است.”

شرکت نینجا تئوری نیز در این مورد به یوروگیمر اعلام کرد:

“این عنوان در PC بر روی ۶۰ فریم اجرا می شود اما با ۳۰ فریم نیز آماده است تا امتحان خود را بر روی کنسول ها پس دهد تا جایی که ممکن است بعد از تجربه این عنوان در دیگر بازی ها احساس کندی و تنبلی کنید.”

برای این که به درستی و صحت صحبت های کپکام و نینجا تئوری پی ببریم باید تا تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۳ صبر کنیم.


74 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. من که منتظرش هستم شدید!
    چیزی هم که تا حالا از این بازی دیدم نوید یک بازی موفق رو میده .
    امیدوارم در حضور غول این سبک در سال بعد یعنی خدای جنگ بتونه حرفی برا گفتن داشته باشه.
    ———————–
    the last of us—castlevania:los2—metal gear solid:gz—bioshock:infinite—dead space3—tomb raider

    ۰۰
    1. تو این سبک اصلا خدای جنگ رو باید گذاشت کنار چون هیچ بازی ای لیاقت مقایسه با خدای جنگ رو نداره اصلا اون یه دنیای دیگست :X :X

      ولی سری دویل می کری همیشه یه بازی خوب بوده در ضمن این پسر خوشگله تو شماره ۴ nero بود اسمش چی شد دیگه تو سری های ذیگه نبینیمش خوب چیزی بود

      ۰۰
    2. اصلا این حرفو نزن. نظرت محترم ولی مقایسه ی این دو بازی شبیه جوک میمونه
      گرافیک:
      گرافیک دویل همیشه خوب بوده اما هیچ وقت به پای خدای جنگ نمیرسه . در این بحثی نیست
      موسیقی:
      اصلا میدونی تو هر سری چند ده نفر سر ساخت موسیقی های حماسی خدای جنگ مشغولند . هر چند که سبک موسقی هر دو بازی متفاوته ولی آهنگهای خدای جنگ از بس ابهت داره که بنظرم جزو سه موسیقی برتر دنیای گیم هست
      داستان: مقایسشون شبیه جوک هستش :D
      در این بخش فقط باید به خدای جنگ درود فرستاد
      گیم پلی : گیم پلی دویل می کرای عالیه ولی خدای جنگ چیزی فراتر از عالیه . غولاخر هایی که خدای جنگ داره رو دویل می کرای در خواب میبینه!!!
      کلا از هر جهت حساب کنی خدای جنگ بهتره !!!
      خدای جنگ نمونه ای از یک بازیست که در همه ی بخش ها میدرخشه و ایرادی به اون وارد نیست
      البته دویل می کرای هم فوق العادست وخودم به شخصه از شماره های یک و سه خیلی لذت بردم اما در مقایسه با خدای جنگ حرفی نداره.

      ۰۰
    3. ویکی جان اینو یادت رفت بگی !!! :/
      دویل می کرای بسیار سخت تر از خدای جنگ است !!! :/
      Dante Must die این درجه سختی را هیچ وقت فراموش نکنید !!! :/
      انگشت شصت دست راستم سر این درجه سختی نابود میشود !!! :/
      واقعا نمیشه از خدای جنگ ایرادی گرفت !!!
      دانته و کریتوس برای من شبیه اسنیک و مامور ۴۷ هستند !!! :/
      انتخاب برترین واقعا سخته !!! :/

      ۰۰
    4. گرافیک رو قبول دارم.موسیقی هم با توجه به سبک آهنگها حرفی نمیزنم.اما برسیم به بخش داستان و گیم‌پلی.
      GOW برای ساخت یه منبع بسیار عظیم داره و در تمام اجزای بازی از این منبع بسیار استفاده شده.اما در DMC تنها چیزی که الهام گرفته شده اسم دانته و ورژیله.سازنده های DMC از ذهن خودشون استفاده کردن تا تونستن یه همچین بازی و فضا و داستانی درست کنن و از این نظر من DMC رو شایسته‌تر میدونم.داستان هم به همین منواله و سانتامونیکا از افسانه خدایان یونان برای نوشتن داستان استفاده زیادی کرده در حالی که کپکام بدون اقتباس از منبعی داستان سری رو نوشته.
      _______________
      فعلا این باشه یه ربع دیگه گیم‌پلی رو هم میگم.

      ۰۰
    5. دقیقا علی،با تک تک حرفات موافقم :X
      حتی دو بازی Ghost of Sparta و Chains of Olympus که برای PSP منتشر شدند به نظرم از همه‌ی شماره های DMC بهتره
      ——————————
      SONY make.believe

      ۰۰
    6. بله برادر سعید یکی از نکات مثبت دویل همون درجه سختی بالای اون هست.
      انتخاب برا من سخت نیست گزینه ی برتر من خدای جنگ هستش.
      با این وجود همیشه دویل می کرای رو دوست دارم و خواهم داشت.
      خدای جنگ هیچ وقت بازی ضعیف نداشته در حالی که دویل می کرای نسخه ی ضعیفی چون شماره ۲ داره ضمنا استقبال خوبی هم از شماره ۴ نشد.

      ۰۰
    7. حالا گیم‌پلی:
      اول طراحی غولآخر:
      GOW تو این بخش ناخن انگشت کوچیکه‌ی DMC هم نمیشه چه برسه به شست پاش!تمام باس های GOW خدایان یونان هستند و ظاهر همشون از روی خدایان یونانی برداشته شدن.در حالی که باس های DMC از نو طراحی شدن و هیچ پیش زمینه‌ای ندارن و با خلاقیت خود سازنده ها به وجود اومدن.
      در ضمن تو DMC باس‌ها تقریبا برای مبارزه الگوی‌خاصی‌ندارن.نهایتا تو سه درجه سختی‌ اول از یه الگو پیرو‍‌ی میکنن.ولی تو درجات سختی‌بالاتر اینطوری نیست.
      بقیش ده دقیقه دیگه!

      ۰۰
    8. GOW و DmC تنها شباهتش اینه که هردو شمشیر به دست هستن !
      نباید این دو رو مقایسه کرد .
      داستان هردو عالیه . داستان خدای جنگ در مورد افسانه هست و همیشه پتانسیل بالاتر رفتن رو داره . اما داستان DmC محدود به ماجراهای دو برادر و نابود کردن شیاطین هست .
      هردو در سطح خودشون عالی هستن . ( البته ” به نظرم ” داستان DmC بهتره . چون در یه محیط محدود خودش رو گسترش داده و همیشه دارای قسمت های غافل گیر کننده زیادیه . )
      گیم پلی رو هم نمیشه مقایسه کرد . چون به نظرم هیچ ربطی به هم ندارن ! با یه مقایسه ساده ذهنی میشه به این نتیجه رسید . گیم پلی DmC به شدت سرعتی هست . ولی GoW چند درجه سرعتش پایین تره . باز هم میگم , این دو نباید با هم مقایسه بشن .
      گرافیک هم همینطور . فضا در GoW باز تره . جزئیات بیشتره . در واقع نیاز به جزئیات هست . ولی DmC نیازی به جزئیات زیاد در گرافیک نداره .رنگ بندی زیبا در گرافیک باعث بالارفتن گرافیک هنری شده .همین براش بسه .

      ۰۰
    9. Gish2012@
      به نظرم دلیلت اصلا منطقی نیست
      چون سری GOW هم میتونست با یه روایت بد این منبع خدایان یونان رو بد تعریف کنه ولی با یه چفت و بست درست این منبع رو تبدیل کرده به یه داستان حماسی.
      مثلا بگیم چون فیلم ارتفاع پست ابراهیم حاتمی کیا از یه داستان واقعی هست و منبع داشته نسبت به فیلم روبان قرمزش که حاصل ایده و تخیل نویسندش هست،فیلم بدتریه یا بهتریه
      مهم به نظرم پیاده سازیه یه داستان خوب هست،حالا چه با منبع،چه با تخیل
      به نظرم دلیلت اصلا قانع کننده نیست(یا حداقلش من یکی راضی نشدم ;) )
      ——————————–
      SONY make.believe

      ۰۰
    10. سید جان این منبع که میگی رو خیلی از شاهکارها دارند
      نمونه ی واضحش همین بتمن راک استیدی که یکی از بهترین داستانها رو داره واین همه سایتها و گیمر های مختلف حرف از داستان وشخصیت پردازی های فوق العادش میزنن هم در این زمینه برگرفته از جاهای دیگست حتی بیشتر و پر رنگ تر از خدای جنگ.
      دویل می کرای یک داستان خوب داره همین و بس نه بیشتر اون هم با ارفاق و تنها چیزی که روند داستانی بازیش رو جذاب میکنه شخصیت پردازی بازی وجذاب بودن اشخاصی چون دانته و ویرجیل و….هست… البته اگه دقت کنید مخصوصا در سه گانه اصلی این بازی با کمبود شخصیت رو برو هستیم مثلا در شماره اول یک دانته هست و یک دختره و یکی هم شخصیت منفی و دیگه شخصیتی نمیبینیم….اما خدای جنگ رو ببین هر شماره با چندین و چند شخصیت مواجه میشیم…هر چند که خیلی هاشون الهم گرفته از افسانه های یونان هستند اما این ها رو در دل قصه جا دادن اون هم به این خوبی هنر میخواد
      نکته ی جالبی که در داستان خدای جنگ وجود داره این هست که سازنده ها هیچ تعارفی با افسانه ی یونانی ها نداشتند!! و هر جور که صلاح دونستند داستان رو پیش بردند… فقط به یک نمونه اشاره میکنم… هرکول یکی از محبوبترین شخصیتها در جامعه ی یونان هست ولی ما در مبارزه با این شخصیت اون رو خوار میکنیم وبه طرز فجیعی میکشیمش !! از این دست مثال ها زیاده!
      خدای جنگ به خوبی انتقام وکینه ونفرت و ناامیدی وشجاعت وخیلی چیزهای دیگه رو به تصویر میکشه در حالی که دویل می کرای یک داستان ساده با شخصیت پردازی های خوب هستش!

      ۰۰
    11. خوب عزیز من ، من هم همیشه می گم کیفیت مهم تر از کمیته

      شخصت پردازی اون چهار تا آدم رو با هیچ چیزی حاظر نیستم مقایسه کنم

      حالت فیلم های استندلی کوبریک عزیز رو داره ، به خصوص shining

      ۰۰
    12. جواب رو خیلی قشنگ علی داد دیگه چیزی باقی نذاشت من بگم واقعا تعجب میکنم یه گیمر چنین حرفی بزنه gow شصت پای dmc :D :D :D
      البته نظر شخصیته ولی دیگه خیلی شخصیه

      ۰۰
    13. Gish2012@
      نظرت محترمه ولی اصلا قبول ندارم ;)
      به نظرم هیچ Hack and slash به صد کیلومتری GOW هم نمیرسه
      ————————
      SONY make.believe

      ۰۰
    14. کسی داره پشت دانته بد میگه ؟؟؟؟؟؟؟

      بزار علی جان من بگم :

      گرافیک : چشم شما درست :-)
      داستان : من تا آخر عمر دیوانه شماره ۳ خواهم بود و GOW بره یه گوشه بمیره :-D
      موسیقی : شما متال دوست نداری چرا اسم تعداد میاری /:)
      شاهکار کردن ۲۰ تا آدم داد زدن کریتوس :lol:
      شخصیت پردازی : دیگه از دویل بالا تر از نظر من وجود نداره :-| :|
      گیم پلی : کلا گیم پلی هیچ بازی رو با دویل مقایسه نکنید عزیزان ( مگه دوست دارین خوردش کنین ) :wink:

      هنوزم چیزی مونده ؟؟؟؟؟؟؟ B-)

      ۰۰
    15. Reza.Dante @
      واقعا چه توضیحات قانع کننده‌ای :-|
      اگه منم بخوام مثل شما توضیح بدم:
      گرافیک:اون که بله
      داستان:یعنی عمرا بگم قبوله
      موسیقی:۱۰۰% چی
      گیم پلی:اصلا در حدی نیست
      آخه این چه جور توضیح دادنیه :-s
      ————————
      SONY make.believe

      ۰۰
    16. اولا کریتوس شخص بی احساسیه و همین دلیلیست بر این که هر کسی نمی تونه باهاش رابطه بر قرار کنه ( خودشو جاش بزاره )

      دانته هم خودشه از بیرون بی احساس نشون میده ولی قلبا شدیدا احساساتیه ، این مسئله تو خیلی ها به خصوص خود من وجود داره که در نتیجه خیلی باهاش رابطه بر قرار می کنم

      روابط تو GOW خیلی خشکه ( کمبود احساس ، البته آخرش واقعا شاهکاری بود ) اما صحنه آخر DMC3 ، زمانی که دانته اشکشو پاک می کنه و اون حرف تاریخی رو می زنه ( devils don’t cry ) مگه میشه از یاد برد

      در کل خیلی از این چیزا بیشتر دارم که دلیلی میشه بر این که داستان این سری ( به خصوص شماره ۳ ) رو شاهکار بدونم و شاهکار تر از GOW

      و اما گیم پلی ( در کامنت بعد ، تا اون وقت اینو بخون )

      ۰۰
    17. اول از boss ها شروع می کنم که تا حدی سلیقه ای هستن اما من شخصا از این که مثل یک روبات یک کار از پیش تعیین شده رو انجام بدم ( دقیقا یعنی QTE ) بدم میاد ، حال می کنم به روش خودم …….. کنم

      کومبو ها و خرید کومبو ها و مسئله ترکیب اون ها و سلاح ها :

      از لحاظ ترکیب که فکر نمی کنم کسی بخواد بحث کنه چون زیادی مشخصه ولی اگه دوست داشتین بگین

      خرید هم که مثل همن

      اما اصل کار یعنی خود کومبو ها که بازم سلیقه ای اند اما از هر طرفی حساب کنیم دویل باحال تر و نرم تره

      و نکته آخر اسلحه ها ، جایی که GOW شکست سختی می خوره ( کامنت بعد )

      ۰۰
    18. خوب دیگه من باید وارد بشم صحنه اخر خدای جنگ ۳ به کل سری دویل میرزه از لحاظ پایان
      شخصیت پردازی یعنی از کریتوس شخصیت پردازی قوی هست یعنی انتقام تمام بدنش رو گرفته دانته بچه خوشگل فقط میخنده این شد شخصیت پردازی یعنی صحنه نیرد کریتوس با هرکول داداش اخرته
      از نظر گیم پلی که اصلا نمیشه خدای جنگ رو مقایسه کرد با هیچ بازی ای تنها بازی ای که همین الان هم شماره یکش رو هم بازی کنی از همه بازی ها بیشتر لذت میبری
      خدای جنگ یه بازی هست که ۱۰ سال دیگه هم بازیش کنی برات جدیده
      گفتم GOW برای یه دنیایه دیگست

      ۰۰
    19. از نظر اسلحه ها GOW خیلی ضعیف عمل می کنه طوری که ما تو بازی سه تا اسلحه دقیقا شبیه به هم داریم

      اما از طرفی DMC به حد اعجاب آوری اسلحه ها متفاوت هستند و هر کدوم هم کلاس کاری خاص خود رو دارن ( واقعا انتخاب اسلحه مثل انتخاب کلاس تو یه بازی RPG )

      راستی استایل ها هم که دیگه یکی از برتری های بزرگن که باز هم مثل اسلحه ها هر کدوم شکلی دارن و دیگه خودتون بازی کردین

      الان تا این جا شبهه ای وجود داره ؟؟؟؟؟؟؟ B-)

      قانع هستید گیم پلی و داستان و شخصیت پردازی بهتره یا بازم بنویسم ( من تا صبح حاضرم از عشقم دفاع کنم )

      ۰۰
    20. اخه رضا جان برو dmc رو با نینجا گایدن و دارک سایدرز مقایسه کن
      اصلا مقایسه این دو تا مثل مقایسه بارسلونا با ختافه هست
      اسلحه میخای دست کریتوس اسنایپ بدیم تنها بازی ای که این سوسول بازیها رو نداره خدای جنگ هست بعد بیایم اینم مثل بازیهای دیگه خز کنیم

      ۰۰
    21. Reza.Dante @
      حالا این توضیحت درست شده ولی من قانع نشدم :D
      “اولا کریتوس شخص بی احساسیه و همین دلیلیست بر این که هر کسی نمی تونه باهاش رابطه بر قرار کنه”
      اتفاقا اکثر کسایی که سری رو تموم کردن کریتوس تبدیل شده به یکی از شخصیت های محبوبشون(مثلا خودم)
      در مورد باقی حرفهات هم قبول ندارم ولی هم نظر شما محترمه و هم نظر فن های GOW
      ;)
      —————————-
      SONY make.believe

      ۰۰
    22. ببخشید مغزم یه صحنه هنگ کرد ( همون نوک زبونمه ) بعد شبیه ترین چیزی که به مغزم رسید رو نوشتم :( :(( :cry:

      واقعا حق داری حر .ف.ه.ش.ی بدی :( :( :(

      ۰۰
    23. البته Gish هم درست میگوید !!! :/
      سری دویل می کرای منبعی نداشته و خلاقیت را پیشه کرده اند .
      ولی سری خدای جنگ یک پیش زمینه و منبعی داشتند .
      این هم درسته که نسخه دوم ( دویل می کرای ) با موفقیت روبرو نشده است .
      و سری خدای جنگ تمامی نسخه هاش با موفقیت عرضه شده است !!! :/
      هم ( کریتوس و دانته ) و هم ( دانته و کریتوس ) برای من محبوب هستند .
      مقایسه این دو هم کار اشتباهی است !!! :/
      البته Gish دیگه تند روی هم میکند !!! :/ اندازه شصت پایش هم نیست !!! :/
      اتفاقا هم دانته و کریتوس مثل سپیدی و سیاهی هستند و کاملا برابر هستند .

      ۰۰
    24. جدیداً هر وقت دو تا بازی رو می خوان با هم مقایسه کنن یه عده الکی میان می گن: “اصلاً این دو تا بازی با هم قابل مقایسه هستن؟! نه نباید اینا رو با هم مقایسه کرد!”
      پس ما چه بازی هایی رو باید با هم مقایسه کنیم؟ این دو تا سبک شون درست مثل همه؛ غیر از اینه؟
      در ضمن این چه جور مقایسه کردنیه؟ یعنی چی گرافیک این از اون بهتره، گیم پلی اون از این بهتره، موسیقی این از اون بهتره و … این چرت و پرت ها چیه؟ آدم حالش به هم می خوره از این جور مقایسه کردن.

      ۰۰
    25. برادر من شما تمام نسخه های god of war تموم کن ببین از نسخه یک تا به الان حالت صعودی داشته یا نه داستان که اصلا رو دستش نیست با اون همه پیچ و خم گرافیک که دیگه اصلا حرفش رو نزن اگه کریسیس در نظر نگیریم رتبه دوم رو توی این نسل به کول کشیده تا به اینجا کار گیم پلی که شما یه نقص توش نشون بده تا من کلا این بازی رو از خاطرم پاک کنم . اگه از من بخوان بپرسن سه بازی برتر زندگیت چیه مطمئن باش دومیش god of war . اولی نمی گم . به هر حال در جواب الهام گرفتن از داستان . خیلی ببخشید شما فیلم ارباب حلقه ها یا هری پاتر رو دید . این فیلم ها اول کتاب بودن و بعد پای به عرصه سینما گذاشت . کریتوس هم شما فکر نکنید همین حوری از کتاب شخصیتش پردازش شده نبوده بلکه نویسنده همچین شخصیت دراماتیکیو به این استوره تزریق کرد.
      یه انجمن هم درست کنید که هر کی همه کنسول ها رو داره توش عضو باشه .

      ۰۰
    26. درست میگی، گاد آف وار واقعاً همیشه گاد بوده! :mrgreen:
      اما به نظر من این دو بازی از نظر سبک خیلی مختلفند! دویل مال زمان حال و آینده است و جنبه ی شوتر هم داره و بیشتر رو سرعت تمرکز داره، ولی گاد آف وار کاملاً ادونچر خالصه و حرفی باقی نمیذاره! :D

      ۰۰
    27. منم همینو گفتم اصلا gow رو نمیشه با هیچ بازی ای مقایسه کرد این بازی یه دونست تو سبکش گفتم این بازی اصلا برا یه دنیا دیگست

      ۰۰
    28. گاد واسه خودش سبک حساب میشه باو :)))))
      من فکر نکنم این شمارش نمره های خوبی از منتقدا بگیره ولی واسه من نمره که مهم نیست , فقط بازخوردش تو فروش تاثیر میذاره!

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر