THQ:ندای وظیفه از یک بازی اول شخص عالی فاصله گرفته است

در ۱۳۹۱/۱۰/۰۶ , 16:56:20
default image

مدیر بخش ارتباطات جهانی شرکت “THQ” اقای “Huw Beynon” در گفت و گویی با “OXM” در مورد “مترو:اخرین روشنایی” اعلام کرده است سری بازی های ندای وظیفه یک عنوان تکراری و بیهوده است و هیچ ایده جدیدی را به بازی های خود نمی افزاید بلکه یک فرومول خاص را در پیش گرفته است. او در ادامه گفت:

“من فکر می کنم درست است که بگوییم که ندای وظیفه یک عنوان کوچک و سطح پایین در زیر گروه عناوین اول شخص نظامی است. سازندگان ندای وظیفه یادشان رفته است چه مواردی یک عنوان شوتر اول شخص را به یک عنوان خوب تبدیل می کند, من تا ان جایی که یادم می اید می توان به Half-Life ,System Shock و GoldenEye یک بازی اول شخص عالی و شاهکار گفت نه ندای وظیفه.”

Beynon گفت بازی هایی ارزش دارند که ایده های جدیدی همراه خود بیاورند و توانایی هایی به بازیکن بدهند که بازیکن بی صبرانه منتظر عناوین بعدی ان فرنچایز بشود همانند مترو. Beynon عنوان “سرافکنده” را به عنوان یک بازی عالی خطاب کرد و در مورد این بازی گفت:

“من واقعا از “سرافکنده” لذت بردم ولی قبل از عرضه بازی دو دل بودم که سازندگان بازی موفق نشوند یک عنوان عالی بسازند اما توانستند, و خیلی ها از بازی لذت کافی را بردند.”

عنوان “مترو:اخرین روشنایی” در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۱۳ راهی بازار می شود.


58 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. امین این جملش ته خنده هست:”من فکر می کنم درست است که بگوییم که ندای وظیفه یک عنوان کوچک و سطح پایین در زیر گروه عناوین اول شخص نظامی است”
      ندای وظیفه یک عنوان کوچک و سطح پایین :lol: :-s
      واقعا این سخنش کرکر خندست :lol: :lol: :-s
      —————————-
      SONY make.believe

      ۰۰
  1. منم تا حدوددی با نظر ایشون موافقم
    وقتی که عملیات سری یک رو بازی کردم از داستان، از گیمپلی و از همه چی خیلی لذت بردم.
    همچنین موقع بازی مدرن وارفیر ۳
    اما موقع بازی عملیات سری ۲ زیاد ازش لذت نبردم
    شساید دلیل کمبود نو آوری در بازی کمبود وقت برای ساخت بازیه و پافشاری اکتیویژن بر روی داشتن کال آو دیوتی سالانه
    مطمئنا اگه وقت بیشتری به سازندگان بازی بده شاهد پیشرفت بیشتری در زمینه ی گرافیک و گیمپلی بازی خواهیم بود.
    بیشتر بازی های این چنینی پروژه ساخت نسبتا طولانی دارند اما کال آو نه.
    با این حال سازندگان کار بزرگی میکنند که هر سال یک عنوان خیلی خوب( نه عالی ) تحویل ما میدهند

    ۰۰
  2. واقعا حرف حقو زده … تنها دلیلی که COD BO II با اینکه اصلا بازی خوبی نبود ولی هنوز فروشش بالاست و مدت های طولانی که این عنوان در صدر جدول پر فروشترین هاست, تاریخچه و گذشته موفق این بازی وگرنه COD BO II اصلا بازی خوبی نبود به نظرمن در این وسط حق medal ضایع شد و به نظرم medal امسال بهتر از COD عمل کرده با اینکه هیچکدومشون بازی خوبی نبودن!!!

    ۰۰
  3. وقتی که شوتر های مثل BORDERLANDS,Far Cry هستند و این همه تغییر و تحول در همه زمینه ها، سازندهگانشون در اونا بوجود میارن باید هم این کال اوه تکراری بشه کال اوی که حتی در زمینه گرافیک هم تغییری درش نمی بینیم

    ۰۰
    1. مک تاویش جان، بابا ما هم متعصبیم. اصلا با این ندای وظیفه زندگی کردیم(خداییش اینو راست میگم)(باور نمی کنی اگه بگم شب ها خوابش رو میدیدم.کاپیتان پرایس رو)
      ولی باید حقیقت رو قبول کرد. الان اصلی ترین مشکل این بازی گرافیکشه. می دونم اصلی ترین دلیل یک بازی گرافیکش نیست ولی وقتی آدم یه نکاهی به بازی می کنه گرافیکش آدم رو باید جذب کنه. با یه موتور که از سال ۲۰۰۷ هی دارن بهبودش میدن کار درست نمیشه که. ملت با دیدن فار کرای و کرایسیس و آنچارتد دیگه انتظارشون خیلی بالا رفته.واقعا موندم اکتی که اینقدر سرمایه داره چرا یه دو سالی نمیشینه یه موتور بنویسه که دهن همه ی بد خواهانش رو ببنده. این حرف هایی که میزنم از سر دلسوزیه. چون دوستش دارم این حرف ها رو می زنم.
      مخلص همتون. بزقورد.
      ————————
      هیئت فدائیان پی سی و هابیت

      ۰۰
    2. شما مطمئنی منظورت BO2 هستش؟ بابا به خدا من تعجب می کنم می گید گرافیک بازی بد بود! BO2 یکی از بهترین گرافیک ها بین بازی های فعلی رو داشت. دیگه چی می خواید از یه بازی؟ مطمئنی بازی رو روی تنظیمات گرافیکی بالا انجام دادی؟ برادر من کدوم سازنده ای الان موتورش رو عوض کرده که حالا تری آرک بیاد عوض کنه؟ همه دارن بهبود می دن، بعضی ها موتورشون رو حتی بهبود هم نمی دن! یه نگاه به بازی های اخیر بندازی متوجه می شی، نمونه هاش هم زیاده: Deus Ex: HR، Skyrim، Dark Souls و … که گرافیک هیچ کدوم تعریفی نداشت و همه شون هم بهترین بازی های سال گذشته شدن!
      مشکل COD گیم پلی، داستان و دیالوگ نویسی هست که کلاً انگار این فاکتور ها هیچ اهمیتی ندارن واسه سازنده های این بازی. من خودم همیشه Call of Duty رو دوست داشتم و همه ی شماره هاش رو هم بازی کردم ولی دیگه جدی جدی دارم خسته می شم.

      ۰۰
    3. جان؟ برادر من شما به اون می گی گرافیک خوب؟!
      Risen 1 و Risen 2 رو بازی کن اون موقع متوجه می شی یه نقش آفرینی Open-World چه گرافیکی باید داشته باشه. حالا Gothic ها زمان خودشون به کنار.

      ۰۰
    4. وحید جان، بله روی یه سیستم خیلی خوب بازی کردم.
      اگه شما ۴نسخه ی گذشته رو بذاری کنار مدرن وارفیر ۱ و مقایسه کنی، می بینی که تغییراتی که درش صورت گرفته، چندان عمیق نبودند. (باور کنین وقتی سیگار کشیدن پرایس تو مدرن وارفیر۱ رو با اون رعد و برق زدن ها میدیدم، فکّم میافتاد طبقه ی پایین خونه مون.تو زمانش خلی فوق بود.)
      ولی شما به کرایسیس نگاه کن.
      نسخه ی ۱ش اونجوری بود که دیگه حرفی روش نیست. نسخه ی دوم کرای انجین که باهاش کرایسیس رو ساختن یعنی با موتور بهبود یافته ی همون شماره ی یکش، بازم یه انقلاب شد.سیستم ها به سرفه افتادن. بازم سال بعد که نسخه ی سومش میاد، کلا موتور شده از این رو به این رو. یا مثلا آنریل انجین رو در نظر بگیر.بهبودش تو بازی ها چنانه که اصلا با هم دیگه قابل مقایسه نیست.گرافیک گیرز آو وار نسخه ای که در سال ۲۰۰۶ ساخته شد رو شما با نسخه ی دوم و سومش
      اگر مقایسه کنین، کاملا معنی دقیق بهبود رو درک می کنین.
      امیدوارم قانعتون کرده باشم که کال او دیگه باید به فکر یه موتور باشه در حد کرای انجین x.

      —————–
      هیئت فدائیان پی سی و هابیت

      ۰۰
    5. آقا وحید چه مقایسه میکنی ، Risen و Gothic به طور کلی در گیم پلی و فضا سازی با اسکایریم تفاوت دارن. Bethesda موتور جدیدی برای این بازی طراحی کرده تا بتونه گرافیک بهتری رو ارائه بده و همچنین دستش توی گیم پلی جدید بازی آزاد باشه، گرافیک هنری و فضا سازی توی بازی بیداد میکنه . شما به سطح جزیات و عناصر تو محیط دقت کن دیگه بیشتر از این توی سرزمینی به بزرگی اسکایریم با اون همه غار و سیاه چاله و محیط های متفاوت چه انتظاری داری.

      ۰۰
    6. Lennox@
      کاری به فضاسازی و … ندارم. بحث من در مورد گرافیکه، جزئیات توی محیط ها، کیفیت بافت ها و …
      باورم نمی شه کسی بیاد بگه اسکایریم گرافیک فنی و هنری خوبی داشت. یعنی تا این حد باید واسه ی این بازی ضعیف فن بازی در بیارید؟ من دیگه واقعاً حرفی واسه گفتن ندارم وقتی یه نفر راست راست تا این حد بیاد سیاه رو سفید نشون می ده. فقط کاش بازی رو روی سیستمم داشتم، چند تا اسکرین شات می گرفتم اون موقع مشخص می شد گرافیک این بازی چه طوریه. جالب اینجاست که همه به گرافیک COD که هر شماره داره عالی و عالی تر می شه می گن تاریخ مصرف گذشته اما اسکایریم که از همون موتور قدیمی Game Bryo سال ۲۰۰۶ استفاده کرده و بتسدا با یه سری تغییرات کوچیک اسمش رو عوض کرده گذاشته Creation می شه بهترین گرافیک بین نقش آفرینی های Open-World.
      Bozqurd@
      آخه عزیز دلم هر سال ۲۰۰ تا بازی منتشر می شه شما چسبیدی از سال ۲۰۰۷ تا حالا فقط کرایسیس رو گرفتی؟ همون کرایسیس هم گرافیکش توی شب افت می کرد و خیلی هم خارق العاده که فکر می کنی نبود. گرافیک هنریش هم بعضی جا ها مشکل داشت و غیر طبیعی بود. خداییش شما یه اسکرین شات بگیر بذار و یه قسمت از تکسچر های بازی رو نشون من بده که کیفیت پایینی داشته باشن. اگه گرافیک COD بده پس بقیه ی بازی ها گرافیک شون چه طوره؟ Hitman جدید، Assassin’s Creed جدید و اون بازی هایی که توی کامنت بالا اسم شون رو آوردم یا چه می دونم همون Alan Wake که انیمیشن های صورتش افتضاح بود و Lip Sync نداشت. حتی The Witcher 2 که به نظر من بهترین بازی این نسل بود (بدون شک) و زیبا ترین گرافیک ممکن رو داشت اواخر بازی کیفیت تکسچر هاش افت می کرد و حتی افکت آتش در حد فاجعه کار شده بود! یا حتی Bioshock 2 که گرافیک آنچنانی نداشت.
      خداییش انصاف داشته باشید. قبول کنید گرافیک (تکنیکی و هنری) توی BO2 حرف نداشت.

      ۰۰
    7. Vahid@
      آقا وحید شما منظور من رو بد متوجه شدی ، من هرگز نگفتم که اسکایریم شاهکار گرافیکی بین نقش آفرینی های Open-World (البته خود بازی یک شاهکار وصف نا پذیره) من میگم که گرافیک این بازی با دنیای بزرگ و مقبره ها و سیاه چاله هایی که داره و حجم کمی خود بازی در کل بر روی هارد میگیره ، سطح خوبی قرار داره . بله نرخ شکستگی و کیفیت بافتها گاهی اوقات کیفیت بالایی ندارن ولی طراحی هنری واقعاٌ چشم نواز و کمبود های کوچیک گرافیکی که وجود داره در این دنیای بزرگ و ساعتها گیم پلی قابل چشم پوشی.
      مطلب دیگه خداییش چیزه سیاه وجود نداره که من بخام ماست مالیش کنم ، این بازی از زیر نظر هزار تا منتقد و گیمر گذشته و همه هم از بازی تعریف کردن و هیچ کس نیومده بگه عجب گرافیک بدی داشت بدم اومد. و در آخر هم که اصلاً قصد فن بازی رو ندارم و اهلش نیستم.

      ۰۰
    8. آه باز شروع شد! اسکایریم شاهکاره و ساعت گیم پلیش طولانیه و فلانه و بهمانه … ببین برادر، من از بازی های سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ رو بازی کردم. آشغال بازی کردم، شاهکار هم بازی کردم و خیلی خوب بلدم بازی ها رو ارزش گذاری کنم. دیگه هم قصد ندارم در مورد اسکایریم چیزی بگم چون قبلاً این بازی رو به اندازه ی کافی کوبیدمش. در ضمن این رو هم فراموش نکن که هیچ جای دنیا کسی نگفته این بازی Masterpiece هستش. درسته خیلی ها لذت بردن و خوششون اومد ولی کسی نگفت شاهکار وصف ناپذیر یا بهترین بازی تاریخ یا بهترین نقش آفرینی تاریخ و این حرفا. اینجا هم فقط بحث گرافیک بود. شما می گی گرافیک اسکایریم خوبه من می گم نه. The Witcher 2 با اون محیط های بزرگش گرافیکی داشت که بازی های خطی هم بهش نرسیدن. سری Risen و Gothic هم جزو بهترین و شناخته شده ترین اکشن-نقش آفرینی ها هستن (به خصوص Gothic 2)، همه شون Open-World هستن و هر شماره شون زمان خودش گرافیک بسیار تر و تمیزی داشت و جزئیات حتی توی دور افتاده ترین مناطق هم همیشه زیاد بوده. در ضمن سیاهچال هم زیاد داشتن که هیچ از نظر طراحی سیاهچال ها قطعاً بهترین طراحی سیاهچال در بین تمام نقش آفرینی هایی که من بازی کردم رو دارن. تازه جهت اطلاع بگم که حجم همه شون هم به طرز عجیبی کمه. حالا شما می گی این بازی ها رو با اسکایریم مقایسه نکن. چرا؟ نمی دونم به خدا چون من که بازی کردم می گم این دو تا بازی عین هم هستن از لحاظ Setting.
      من همیشه سعی کردم روی کوچک ترین چیزی تعصب نداشته باشم. ۵ بازی برتر تمام عمرم هم ایراداتی دارن و من هم خیلی راحت قبول شون می کنم و نمی گم بی نقصن اما شما ظاهراً قصد دارید روی واضح ترین و تابلو ترین ایراد اسکایریم (که دیدنش فقط ۲ تا چشم می خواد و نه هیچ چیز دیگه) هم سرپوش بذارید. این بازی حالا هر چی داشت قطعاً از لحاظ فنی (گرافیک فنی، گرافیک هنری، انیمیشن ها و مدلینگ، کیفیت بافت ها، طراحی چهره ها، معماری شهر ها، جزئیات محیط و … باگ، لگ و …) یه فاجعه بود و به جز یه سری بهبود های کوچیک توی انیمیشن ها کوچکترین پیشرفتی نسبت به Oblivion و Fallout 3 نداشت (البته این دو تا هم زمان خودشون دست کمی از اسکایریم نداشتن).

      ۰۰
    9. خب کامنت من رفت واسه ی تایید اما تا اون بخواد تایید بشه یه چیزی بگم. من از یه بازی Open-World انتظار ندارم گرافیک در حد Crysis 2 داشته باشه ولی بازم این دلیل نمی شه که گرافیکش هر طوری بود بگیم خوب بود! آشغال هم شد بگیم چون محیط هاش بزرگه مشکلی نیست! یه توازن و تعادلی باید بین بزرگی محیط و کیفیت تکسچر ها باشه. همون طور که فرضاً یه بازی مثل Black Ops 2 میاد همه با Gears of War 3 و Crysis 2 مقایسه اش می کنن اسکایریم رو هم باید با بازی های Open-World مقایسه کرد که من هم همین کار رو کردم. واضح ترین مثال هم الان Risen 2 هست که واقعاً یه توازن عالی بین وسعت محیط و کیفیت تکسچر ها داره، یه باگ هم توش نمی بینید.

      ۰۰
    10. آقا وحید چون شما دوست ندارید نمیشه بگین شاهکار نیست. یعنی آخه میشه گفت: اسکایریم جزو بهترین بازیهای تاریخ (بر اساس نمرات و نظرات منتقدین جهانی) و بین گیمر ها هم طرفدار زیاد داره ، و بر خلاف خیلی از RPG های دیگه فوق العاده پرفروش (اونم بدون هیچگونه مد مولتی پلیری) ، جایزه ها رو هم میبره ، ولی اصلا و ابدا شاهکار نیست !!! پس دیگه چرا اینهمه دم و تشکیلات و منتقد و جدل فروش و جایزه وجود داره ، یا اصلاً منطقیه که یکی از اعضای ارشد شرکت RPG ساز معروفی مثل Bioware بگه برای ساخت Dragon Age جدید از اسکایریم الگو برداری می کنیم (اونم با اونهمه عنوان معروفی که تا به حال ساخته)
      شما بازی رو دوست ندارید خوب حتماً دلایلی برای خودتون دارید و صد در صد هم نظرتون محترمه ، ولی از انصاف بدوره که بگید هیچکس دوست نداره و بهش شاهکار نمیگه.

      ۰۰
  4. البته “هیچ ایده جدیدی نمی افزایند” که دروغه.چون تو همین آخرین نسخه ایده جدید هم دیده می شد.ولی این که “فرمول خاصی را درپیش گرفته اند” درسته.فرمول اصلی این سری بازی ها ها مدت هاست که همینه و التبه تغییر اون هم اشتباهه.اگه تغییر کنه دیگه Call of Duty نیست و باید اسمش هم عوض بشه.دلیل اینکه حس تکراری بودن به وجود اومده عرضه شدن هر سال این فرنچایزه.حتی بابای منم با این که تو نخ بازی نیست ولی اون سری دید دستمه گفت تو چقدر Call of duty می خری ؟
    با این حال هنوز چیز هایی هست که بشه به گیم پلی این بازی اضافه کرد.
    هر فرنچایز دیگه ای هم اگه هر سال عرضه بشه (حتی هالف لایف) بالاخره یه روز تکراری میشه.
    ولی خوب سازنده ها هم باید کمی ریسک کنن.کاری که یه بازی مثل Dishonored کرد و نتیجه داد.حتی اضافه شدن قابلیت های کوچکی مثل سنگر گیری و هم کاری دو نفره در مراحل اصلی هم میتونه تا حدودی به بازی کمک کنه.همین بخش هایی هم که تو نسخه آخر بود رو کامل کنن (مثل Strike Force , شخصی سازی اسلحه ها و تاثیرات انتخاب ها در داستان بازی و سواری با وسایل نقلیه مختلف)می تونن خیلی تاثیر بزارن.تقویت گرافیک هم تاثیر گزاره

    ۰۰
  5. آب رو بریز همونجایی که می سوزه!
    ———————————————
    آخه تو اگه بیل زنی باغچه خونتونو بیل بزن به کال آف چیکار داری؟
    معلومه داری میسوزی که شما ورشکست شدید اکتیویژن داره پول پارو می کنه.
    اشکال نداره حرفای تو که جایی حساب نیست. :P

    ۰۰
    1. به فکر هستن. Clearlake Capital Group این شرکت رو خریده. بازی هاش هم در حال ساخته شدن هستن و قرار نیست ساخت شون متوقف بشه.

      ۰۰
  6. باز هم یکی از این عملیات های تخریب توسط رقیب! من نمیدونم چه علتی داره این جور حرف زدن؟!از بازی خودش هم که هی تعریف کرده!من نمیگم استفاده نکردن نوآوری خوب نیست اما اینکه یکیو خراب کنی و از خودت تعریف کاری است بسی احمقانه! :| فرمول هم با کمی تغییر طرفداران رو تا آخرین عنوان(COD:BO2) کاملا راضی نگه داشته…
    _____________________________
    یکی از دوستان پماد سوختگی داره ما به این عزیز هدیه کریسمس بدیم؟! :lol: :P (عیدشونه کاره خیر هست :lol: )

    ۰۰
    1. اوجش همون مدرن وارفیر ۱ بود. یعنی هر چی خودشون رو بکشن بهش نمیرسن.
      بی نظیر بود واقعا.

      ——————–
      هیئت فدائیان پی سی و هابیت

      ۰۰
    2. متعصبانه نظر نمی دم. اصلا کسی که میگه بازی فلان اش.غال.ه و بازی من خوبه معلومه از سوزش هست. :lol: حداقل فقط از ندای وظیفه بد میگفت و از بازی خودش تعریف نمی کرد. خودم هم فن cod نیستم.

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر