«دیوید کیج»: در آینده بازی های داستان محور، موفق‌تر هستند

emma توسط emma
در ۱۳۹۱/۱۰/۲۷ , 20:00:59

امروزه بازی های «free-2-play» و اجتماعی به نوعی نبض بازار را در دست گرفته اند، و عرصه را بر بازی هایی که از داستان بسیار غنی برخوردارند، تنگ کرده اند.

اما آقای «دیوید کیج» به همراه استدیو « Quantic Dream » که هم اکنون در حال توسعه بازی « ماورا: دو روح » هستند، از این روند بازار ناراضی هستند و معتقدند، آینده از آن بازی های با داستان قوی است.

 

کیج در این مورد می گوید:

” من مطمئن هستم، آینده ی خوبی در انتظار این گونه بازی ها است. من فکر می کنم در آینده شانسی زیادی برای بازی های داستان محور وجود دارد، حال شما اینگونه بازی ها را فیلم های تعاملی یا هر چیزی که دوست دارید صدا بزنید. چرا که اینگونه تجربه ها، بر روی طیف وسیع تری از بازیکنندگان تاثیر می گذارد. ”

در ادامه ی صحبت های کیج ، آقای « Steve Olsen »، سرپرست بخش موشن کپچر این استدیو، اضافه کرد:

” شغل من، ساختن فیلم به وسیله ی فناوری موشن کپچر است و وقتی که به مردم می گویم که من در حال کار بر روی چنین فیلمی هستم، آن ها می گویند: ” اوه، ما تا به حال چنین چیزی ندیده ایم. ” ولی وقتی به آن ها می گویم، من در حال چنین بازی ای هستم، آن ها بسیار هیجان زده می شوند. ”

« Olsen » معتقد است که چنین بازی هایی حتی بیشتر از یک فیلم بر روی مردم تاثیر می گذارد.

بازی « ماورا: دو روح »، امسال در تاریخی نامعلوم منتشر می شود.

 

Beyond: Two Souls
سازنده: Quantic Dream
ناشر: Sony Entertainment
سبک: فیلم تعاملی
تاریخ عرضه:  ۲۰۱۳
پلتفرم ها:  PS3


143 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. جانم؟ گیم پلی هیوی رین بهتر از واکینگ دد بود؟
      خدایی نیگا فن بازی آدم رو تا کجا ها که پیش نمیبره! :lol:

      ۰۰
    2. دو ساعت بازی کردم. کلا شبیه سیمز ۳ بود. بقیه چیزاش هم دکمه زنی بود. فقط داستان اگر داشته باشه. که قبول دارم اصلا نمره داستان ۱۰ گیمپلی ۰. :lol:

      ۰۰
    3. گیم پلی هر بازی رو با توجه به سبکش مقایسه میکنند :arrow: انگار مثلا امسال گیم پلی واکینگ دد یا journey رو بیان با BO2 مقایسه کنند بعد بگند خب گیم پلی BO2 کجا اونا کجا ! ولی همونا از سایت ها و مجلات مختلف بازی سال شدند و عالی عمل کردند چون گیم پلی و حتی بقیه موارد مثل گرافیک و … با توجه به سبکشون سنجیده میشن

      ۰۰
    4. من از گیمپلی بازی خوشم نیومد ولی داستانش خوب پیش میرفت. ولی خیلی به ادم حال نمیده بازیش. سریع پیش نمیره. گیمپلی خسته کننده ای داشت اولاش ولی بقیه اش رو نمیدونم شاید خوب میشد. :D

      ۰۰
    5. چی چیو دو ساعت؟!؟!؟
      کلا او قسمت اول که باید بری حم و م و لباسو اینا بپوشیم رو بازی کردی!!! دیگه اینقدر جو زده نشو

      ۰۰
    6. شما گیم پلی زیبا ، کارشده و غنی واکینگ دد رو از دکمه زنی سردستی هیوی رین بهتر می دونی؟ چند ساعت واکینگ دد بازی کرد علی جان؟

      ۰۰
    7. خوب عادل جان و هادی میشه به من بگین کجای والکینگ دد گیم پلیش بهتر از هوی بود یا حتی داستانش
      داستان واکینگ دد در ژانر تخیلی از نوع زامبیش هست ولی هوی روایت واقع گرانه داره
      و از نطر داستانی من نمیتونم بگم کدام سرتره چون هر دو عالین تو نوع روایتشون
      ولی یه سوال واکینگ دد فقط کافیه پایان داستان بازی رو حذف کنین ببینم اصلا میتونین بگین داستانش عالی بود :-/

      ۰۰
    8. گیم پلی جفتشون زیر آبن ولی با این حال میشه گفت واکینگ دد خیل بهتره. بازی علاوه برا پازل و معما و صحنه های qte اکشن و حتی تیر اندازی(اپیزود ۳ چند جا باید اسنایپ به دست بگیرید) از سیستم مکالمه های فوق العاده ای بهره میبره که بار تغییر جهت داستان رو به عهده داره.ولی تو هوی رین؟!؟ اکثر تغییرات داستانی با qte .خب واقعا کدوم گیم پلی بهتری داره به نظرت؟
      در مورد داستان هم تقریبا مطمئنم که اصلا واکینگ دد رو بازی نکردی و فقط ۱ چی در مورد پایانش شنیدی:D پایان بازی بهترین پایانی بود که میشد این ۵ قسمت رو باهاش تموم کرد ولی ابدا این جور نیست که بگیم داستان بازی بدون پایانش حرفی برای گفتن نداره! ۱ بار دیگه هم گفتم اپیزود ۲ واکینگ دد در حد هوی رین داستان داره….واقعا فوق العاده عالی و قافل گیر کننده

      ۰۰
    9. دیگه در ضمینه ی روایت داستان به نظره من هوی رین بهترین بود . تازه جالبیه هوی رین اینه که داستان میتونه تغییر کنه و n تا اتفاق میتونه بیوقته حتی شخصیت های بازی میتونن خیلی زود بمیرند و روایتش باز تغییر کنه اونم با بهترین شکل ممکن و حتی با توجه به همین موضوع پایان های متفاوتی هم میتونه داشته باشه ! کدوم بازی اینطوری؟ واکینگ دد ؟! انصاف داشته باشید لطفا !

      ۰۰
    10. من که کلا ۱ بار تمومش کردم همه هم زنده موندن!!! بنابر این نمیتونم در این مورد حرفی بزنم.ولی در کل بحث روایت نبود

      ۰۰
    11. ببین هادی من هنوزم معتقدم اگر پایان بازی به این صورت نبود انقدر تحت تاثیر بازی قرار نمیگرفتید تو قسمت دوم بازی از اون پای معلم و شاگرداش خوشت اومده یا از پای مارک تو وسط سفره یا گشت و گذار تو مزرعه و ان برادران محترم حتما کل داستان رو باید برات اسپویل کنم :D
      در مورد گیم پلی هم من دکمه زنی به سبک هوی رو خیلی بیشتر از چند تا تیر زدن و معماهای ………… دوست دارم بس کلا نمیتونی بگی گیم پلی مردگان بهتر بوده هر دو در یک سبکن

      ۰۰
    12. واقعا علی والکینگ دد چند تا پایان داشت ؟؟؟؟
      واقعا انتخاب ها هیچ تاثیری به سزایی تو روند داستان اصلی نمیزارند و همه در خط داستان اصلی پیش میرن

      ۰۰
    13. @پیام
      اتفاقاً پیام واکینگ تو همه ی این ضمینه هایی که گفتی خیلی خیلی بهتر از هیوی رین عمل کرد و همین بود که باعث شد من به شدت از این برادر کیج دلخور باشم که با اون بودجه و موتور عظیم ، نتونسته همچین بازی ای بسازه.
      برخلاف هیوی رین که فقط بعضی از تصمیمات روی زنده بودن افراد و متفاوت بودن پایان بازی تأثیر داشت ، توی واکینگ دد ، هر جمله ای که انتخاب می کردی ، روی تک تک وقایع داستان و حتی شخصیت هایی که باهاشون آشنا میشدی تأثیر داشت ، یه انتخاب کوچیکتون سر برداشتن غذا ، می تونه به کل پایان رو عوض کنه. یا تصمیم هایی که می گیرین ، می تونه باعث بشه که یه سری شخصیت های داستان رو اصلاً نبینید و خیلی چیز های دیگه. واکینگ دد از این نظر خیلی کامل تر بود.
      @رضا
      ببین رضا واکینگ دد گیم پلی خیلی کامل تری داره نسبت به هیوی رین. نه تنها همون صحنه های QTE هیوی رین رو با حساسیت بیشتری داره ، بلکه بخش های ادونچر خیلی خوب ، تیراندازی ، پیدا کردن اشیاء مخفی(!) و یه سری صحنه های اکشن خیلی خوب داره. به همین دلیل از نظر گیم پلی سطح خیلی بالاتری نسبت به هیوی رین داره که گیم پلی ـش فقط از دکمه زنی تشکیل میشد.
      ضمناً هیوی رین واقع گرایانه نیست ، یه سری صحنه های کابوس وار و تخیلی هم داره توش! :D

      ۰۰
    14. آها … راجب تصمیم گیری در هوی رین هم یادم رفت بگم که البته وحید جان در یکی از کامنت هاش بهش اشاره کرد که خیلی از مواقع در هوی رین باید تصمیم گیری کنی که خیلی از مواقع خیلی هم سخته و البته تاثیر گذار که جریان بازی رو هم عوض میکنه

      ۰۰
    15. عادل در مورد همان شخصیت ها یکی از ایرادات که میتونم به والکینگ بگیرم همینه
      بعضی از افرادی که به دلایلی از روند بازی خارج میشوند دیگه بهشون پرداخت نمیشه و تا اخر بازی هم خبری ازشون نیست چه طوری میگی تاثیر داره انتخاب هات به داستان اصلی که هیچ دخالتی نداره و فکر کنم نبود وقت برای سازنده هاش بود که روش زیاد کار نکردن و داستان رو گسترده نکردن

      ۰۰
    16. اخه چطور میگین انتخاب ها تو هوی تاثیر گزار نبود واقعا اونهایی که بازی کردن صحنه ان دختر خبرنگار که میره پیش ان جناب دکتر و تو اون لحظه برای اولین بار نوشیدنی رو میخورین یا نه یا صحنه ای که اتان که تو خانه ان مرد اسلحه رو میگیره جلو طرف وقتی مرده عکس دخترش رو نشون میده میگه منم بچه دارم میکشینش یا نه
      که هر کدام از انتخاباتون تاثیرش خیلی خیلی بیشتر از تاثیرات تو مردگان متحرک هست واقعا روایت هوی رین کجا و این کجا

      ۰۰
    17. نه ببین رضا نشد دیگه! روایت تو هیوی رین ضعیف تر از واکینگ دده چون وسیله روایت داستان بازی و در کل واکینگ دد بازی بهتریه. این از این.
      شخصیت پردازی بازی تو واکینگ دد فوق العاده ست و تو هیوی رین هم همین طور. اما تأثیر انتخاب ها به شدت تو واکینگ دد عمیق تره. همین که میگی یه شخصیت به کل از داستان حذف میشه ، نشونه عمق واقع گرایی بازیه. یعنی یه تصمیم شما می تونه باعث بشه یه آدم رو ملاقات نکنید و کلاً یه آدم از زندگی شما حذف بشه.
      راجع به تأثیر تصمیمات تو هیوی رین هم من نگفتم تأثیر نداره. گفتم همه تصمیمات تأثیر نداره و بعضی از تصمیمات تأثیر دارن اما تو واکینگ دد تک تک تصمیمات و حتی جملاتی که انتخاب می کنید ، تو داستان بازی و اینکه مثلاً فلان شخصیت زنده بمونه یا فلان جا بهتون کمک بکنه و … ربط داره. در کل هیچ کدوم عنوان بدی نیستند و واکینگ دد با فاصله خیلی زیادی به خاطر گیم پلی خیلی خوبش ، از هیوی رین جلو تره.

      ۰۰
    18. من هم ب عنوان یک آدم بی طرف ک هردورو بازی کرده نظرمو میگم!! شدیدا اصرار دارم ک اگر اون پایان برای واکینگ دِد اتفاق نمی افتاد من از بازی متنفر میشدم و خیلی از آدما هم توی مسیر داستان هیچ نقشی نداشتن و آخر داستان فقط میومدن وسط!! اما هوی رین رو من نزدیک ۱۱ بار رفتم و موفق ب دیدن ۷ تا پایان شدم فقط میتونم بگم فراتر از حد تصور بود برام !!من فک میکردم دروغه ک مثلا بازی بیشتر از فک کنم ۱۶ تا پایان داره!! اما شدیدا ب دیوید کیج ایمان آوردم!! بعدشم شمایی ک میگی گیم پلی هوی رین خوب نبود!! میشه بگی کجاش بد بود؟!! تو این سبک بازی بهتر سراغ داری؟!!!
      بعضی جاها ک باید سریع تصمیم میگرفتی شدیدا استرسو ب آدم میداد ک اوج هنر بازی بود. در نظر بگیر مثلا از روی استرس خودتو ب کشتن بدی!! یا یکیو بکشی و بعدا برات گرون تموم بشه.
      من شخصا بهترین بازیو از بین مردگان متحرک و باران شدید ۱۰۰ درصد باران شدید میدونم!!! کسایی ک بیشتر از ۳ بار هوی رین رو بازی نکردن لطفا درباره ی داستان و نقاط ضعفش نظر ندن.

      ۰۰
    19. هر دو گیم پلیشون ضعیف بود … x-(
      بین واکینگ دد و هوی رین به نظر من گیم پلی واکینگ دد بهتر بود …

      ________________________________________________________________________
      آروین از pc $

      ۰۰
    20. واکینگ دد از لحاظ گیم پلی خیلی بهتر از هوی رین ئه. اثاثا هوی رین گیم پلی نداره که بخوایم با بازی های دیگه مقایسش کنیم

      ۰۰
    1. دقیقا . گیم پلی مهم ترین بخش بازیه و به نظر من داستان و موسیقی و گرافیک متوسط را میشه تحمل کرد اما اگه بازی گیم پلیش خوب نباشه … :cry:

      __________________________________________________________________________
      آروین از pc $

      ۰۰
    2. آفرین آروین به همین خاطره که بازیهایی مثل ماریو,کنترا,سونیک م خیلی از بازیهای خوب قدیمی باز هم قابل بازی هستن با وجوداینکه اصلا داستان آنچنانی ندارن, ولی همین هوی رین رو اصلا نمیشه دوباره بازی کرد مگر اینکه بخای پایان های دیگه شو ببینی که اون هم اصلا ربطی به گیم پلی نداره.

      ۰۰
    3. خصوصا اینکه بازی هایی مثل ماریو و سونیک نه داستان داشتند نه گرافیک در زمان خودش :lol: ولی به خاطر گیم پلی و محیط جذابش به بهترین بازی ها تبدیل شد …

      _____________________________________________________________________
      آروین از pc $

      ۰۰
    1. جان کارمک اصلاً عددی به حساب میاد؟ اصلاً یه برنامه نویس که سرش به کد های موتورش گرمه می فهمه بازی یعنی چی؟ با همین تفکرات بازی ساخت که بعد از نیم ساعت از شروع کردن Rage، کلاً زدم از روی رجیستری ویندوز محوش کردم.

      ۰۰
    2. اقای کارمک یک انسان نابغه هستند شما DOOM و موتور انحصاریشون رو (id sofware engine) رو نباید فراموش کنید.
      به هر حال ایشون تاثیر زیادی بر صنعت گیم گذاشتن با ساختن DOOM.

      ۰۰
    3. بله می دونم خصوصاً Doom 3 رو خوب یادم میاد. این آقا نابغه است ولی تو حیطه ی کاری خودش. کلاً توی مصاحبه هاش هم یه کلمه غیر از مباحث فنی حرف نمی زنه!

      ۰۰
  1. جالبه آقای دیوید کیج هم بعد از اون خبر اینجا اومده حرف هوادارشو زد:
    “حال شما اینگونه بازی ها را فیلم های تعاملی یا هر چیزی که دوست دارید صدا بزنید.”

    خدا رحم کنه الان سعید میاد سراغمون…. :P

    ۰۰
    1. خوب بیاد!سعید خیلی قابل احترامه ولی اصلا تو کتم نمیره به یکی از بهترین بازی های تاریخ یا حداقل برای من گیر های الکی بده.همینه دیگه .هی به بازی هایی مثل هوی رین و جرنی گیر میدید که هر سال یه عالمه بازی آشغال مثل کال آو دیوتی،بتل فیلد،مدال افتخار،نید فور اسپید(و البته فیفا! :D :mrgreen: :lol: )میریزه سرتون(و مون!)دیگه.تازه هر سالم رکورد میزنن!!! :| :| :| هــــــــی… .

      ۰۰
    2. Bull’s eye!
      دقیقاً اسم همه ی اون بازی هایی که آوردی کاملاً به جا بود. بابا بیاید یه کم از تجربه های جدید استقبال کنیم، چه اشکالی داره؟ اصلاً به فرض که بازی نباشه؛ فیلم تعاملی باشه، چه عیبی داره؟ فکر کن داری فیلم می بینی ولی از یه زاویه ی متفاوت اونم با قدرت تصمیم گیری! این بده؟ نه، معرکه است!

      ۰۰
    3. حرف شما درست ولی اینجوری پیش بره که صنعت گیم تبدیل میشه به سینما … پس هیجان بازی چی میشه :evil: :-?

      _____________________________________________________________________
      آروین از pc $

      ۰۰
    4. پس شما هیجان بازی رو در کال آو،بتل فیلد و مدال میبینی و در حین بازی کردن هوی رین هیچ هیجانی نداشتی!!! :| :D :mrgreen: :lol: :P :-/

      ۰۰
    5. نه اون هیجانی که واسه کل آف داشتم ولی خود هوی رین هم نمی خوام بگم بازی بدی بود اما اگه همه بازی ها بخواد این جوری بشه ….

      ___________________________________________________________________
      آروین از pc $

      ۰۰
    6. آروین جان آقا وحید درست میگه ولی قرار نیست که همه بازی ها مثل HR بشه
      نکته دیگه گیمر حق انتخاب داره،خوب میتونه بازی هایی تو این سبک رو بازی نکنه،کسی رو که مجبور نکردند ;)
      ——————————–
      SONY make.believe

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر