مدیر کرایتک «کرایسیس ۳» را یک شاهکار می داند،و از آن در برابر منتقدان دفاع می کند
بر اساس گفته های مدیر عامل کرایتک «سوات یرلی»، کرایسیس ۳ شاهکار سازندگان کرایتک است.برخلاف چندین نقد در رابطه با کرایسیس۳، یرلی معتقد است واکنش منتقدان نامناسب بوده و در بازار بی تاثیر است، و می گوید کرایسیس ۳ از دو بازی قبلی این سری بهتر است. در گفتگویی با “gamasutra” یرلی کرایسیس ۳ را شاهکار نامید و اضافه کرد:
“شدت تاثیرگذاری کرایسیس ۳ روی طرفداران از کرایسیس ۱ کمتر است.اما من فکر می کنم این بازی از هر نظر از کرایسیس ۲ بهتر و قطعا از کرایسیس ۱ نیز با کیفیت تر و بهتر است.کرایسیس ۱ در ذهن مردم بسیار بهتر و بزرگتر از آنچه که بوده جلوه می کند،چرا که در زمان خودش خاطره ای بسیار خوبی برای آن ها ایجاد کرده بود و بسیار تاثیر گذار بود.”
وی معتقد است که نارضایتی گیمر ها از کنسول های کنونی دلیل اصلی سرزنش شدن کرایسیس ۳ است.
“بازار رکود کرده است.انتظارات مردم بسیار بالاتر از سطح کیفی کنسول های کنونی است.به نظر من نسل جدید کنسول ها به گیمر ها نیروی تازه ای بخشیده و دوباره آن ها را سر حال می کند، و همچنین باعث ایجاد طراحی های جدیدی در بازی ها می شود که در کنسول های کنونی محدودیت های زیادی برای اعمال آن ها وجود دارد.۸ سال از عمر کنسول های کنونی می گذرد.بنابراین آن ها در هر حالتی برای شما محدودیت هایی ایجاد می کنند.و این غیر ممکن است که وقتی کنسول قابلیت های محدودی دارد، دست شما در بالاتر بردن کیفیت بسته نباشد.”
مشکل اصلی ما نیز همین است.حتما می پرسید آیا اگر فقط روی pc کار می کردیم ،نتیجه ی کار بهتر می شد؟قطعا بله. اما آیا ما می توانستیم بودجه ی ساخت بازی فقط برای pc را تامین کنیم؟ متاسفانه نه.مردم باید بفهمند این یک خرید و فروش است.
یرلی تا کنون اظهار نظر های فراوانی کرده و تعدادی از طرفداران را نیز نا امید کرده است.هفته ی قبل یرلی گفته بود: ” تصور بازی تک نفره باید فراموش شود.”
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
من که هنوز شماره سوم رو بازی نکردم!
ولی یه حرفی شنیدم که گرخیدم،گیم پلی این بازی چند ساعته؟
ولی خداوکیلی گرافیکش شاهکاره!!!! B-)
من با ینکه تو ایکس باکس داشتم بازی می کردم ولی هر کی می گفت چی داری بازی میکنی!!؟
میگقتم دارم ps4 بازی می کنم!!!
کرایتک فکر میکنه بازی مساویست با گرافیک در صورتی که اصلا همچین چیزی نیست. سری Modern Warfare در عین شاهکار بودن گرافیک پایینتری نسبت به کرایسیس داشت اما من هیچوقت لذتی رو که از cod و halo بردم از کرایسیس نبردم.
دقیقا همون اشتباهی که کیلزون کرد. سعی میکنه با گرافیک خودی نشون بده ولی نتونست به اندازه ی halo بدرخشه.
معراح جان داداش گلم خواهشا بحث کیلزون رو نکش وسط و مقایسه نکن با هیلو
چون عقیده من برعکس تو هست چون هم گیم پلی هم صداگزاری هم گرافیک هم شخصیت های کیلزون رو بیشتر از هیلو دوست دارم هیلو تو تمام سریهاش یه جنگ تمام عیار مثل جنگلهای وحشی تو کیلزون ۳ رو نتونسته داشته باشه حتی خواب اون صحنه های برفی هم تا حالا ندیده هیچ fps تو دنیا
کیلزون یک شاهکار تو fps هست که هیچ fps جاش رو نمیتونه برای گیمر بگیره
Sony Make Believe
۱۴۳H and 35M until God of games
خوبه اعتراف هم کرده :-s
این نسخه سوم هم با نسخه اول فاصله بسیاری دارد .
نسخه اول این عنوان بازی ناب و خوبی بود .
——————————————————————————
روراست این سازندگان اگر پول برایشان مهم نبود نباید وارد بخش کنسول میشدند .
چون توان این سازنده و بازیهاش فقط روی سخت افزار های قوی است تا بازیشان را
نمایش دهند .
از وقتی وارد کنسول ها شدند کرایسیس هر نسخه پسرفت کرد .
می توانستند و می توانند انحصاری ساز خاص PC شوند ( اگر پول برایشان مهم نبود )
———————————————————————————-
SONY make.believe
سعید جان معلومه که به خاطره پوله. به ازای هر یک میلیون نسخه ای که میفروشن میلیونها دلار سود میکنن.
تازه فقط کرایتک هم از این کارا نمیکنه.
مس افکت هم اول ماله xbox بود بعد برای ps3 هم اومد.
بایوشاک ۱ هم همینطور.
جدیدا از کرایتک خیلی بدم اومده. حالا فکر میکنه خیلی استودیو شاخیه. اولش اومد گفت باید کاری کنیم بخش تکنفره از بازی ها حذف شه. اینو که گفت میخواستم با پا بیام تو دهنش. اخه تو که داستانه بازی هات در حده گوجه خیاره. در سطحی نیستی بیای در این مورد صحبت کنی.
اینم از این. اخه دیگه واقعا بازی های fps دیگه رو بازی نکردی که میای میگی این شاهکاره. ادم به این پرویی ندیده بودم. برو عمو جون. اصلا این ادعاها بت نمیاد. به همون گرافیکت بچسب
به نظر من کرایسیس هیچ وقت از تمام پتانسیلی که داشت استفاده نکرد. صحنه های نبرد عظیم، محیط های متنوع، استفاده از صحنه های سینمایی خفن! دشمنان بسیار قدر و البته متنوع. همیشه گفتم کرایسیس تو گیم پلی کم داشت، قبول کنید سازندگان بازی تمرکزشون فقط روی گرافیک بود. مطمئنا با این گرافیک فوق العاده شاید یکی از درخواست های من مثل صحنه های نبرد عظیم عملی نمیشد چون دیگه چیزی از کنسول یا پی سی هامون باقی نمی موند اما فکر کنم کسانی که این انجین رو ساختند مطمئنا می تونستند به نوعی بالانس رو رعایت کنند یعنی هم گرافیک بالایی رو ببینیم ( البته نه تا این حد) و هم شاهد یک گیم پلی بسیار عالی باشیم.
من دلم می خواست کرایسیس این طوری باشه اما سازندگان این بازی راه دیگه ای رو در پیش گرفتند، بله، کرایسیس ۱ خیلی موفق بود چون بار اول ظاهر شد و خوش درخشید اما همیشه ساختن دنباله برای یه بازی موفق سخت تر که به نظرم کرایتک در این راه چندان موفق نبود.
کرایسیس ۳ بازی خوبی اما نه بیشتر .
این بابا بره tomb raider رو بازی کنه تا معنیه شاهکاررو بفهمه
کرایسیس۳ منو ناامید کرد.اصلا اون چیزی نیست که من انتظارش رو داشتم.قرار بود بهترین های ۲ و ۱ رو در خودش داشته باشه و با نوآوری های جدید بتونه بهترین نسخه ی این سری بشه. )در مدت زمان ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه(حداکثر!)تموم میشه.بازی هفت مرحله بیشتر نداره.داستان خیلی خوب نیست.هوش مصنوعی که یه قسمت هایی واقعا:| اسلحه ها و وسایل نقلیه!(که یدونه ما بیشتر ندیدیم!)تنوع بیشتری میطلبیدند.گرافیک واقعا زیبا و چشم نواز هست و حرف نداره.درسته اوایل بازی خودنمایی بیشتری میکنه اما کرایتک واقعا در این بخش عالی عمل کرده و چیزی واسه گفتن نمیذاره تقریبا.موسیقی عالیه :X صداگذاری شخصیت ها و موارد دیگه هم خوبه.گیمپلی بازی مثل نسخه های قبل زیباست اما نمیتونه اون لذت شماره ی اول رو منتقل کنه.بخش چند نفره بازی لذت بخش و بسیار سرگرم کنندست.در کل بازی شاهکار نیست.(نمره ی منم به بازی ۷.۵ هست)
بازی روی آخرین درجه سختی(که خیلی هم سخت نیست!
والا دو تا بود یه دونه همون ماشین که شباهت زیادی به باگی داره یه دونه هم نفربر بود شبیه همونایی که تو کرایسیس ۲ بود و باید از پل رد می شدیم.
وسیله ی نقلیه ای که بشه کنترلش کرد یدونه بیشتر نبود دیگه! همونی که شما میگی شبیه به باگ هست…
چرا عزیز گفتم که یه دونه دیگه هم یه ذره جلو تر تو همون مرحله بری هستش باید دقت می کردی! :wink:
من تمام حرف این آقای فهمیده و متخصص رو قبول دارم و جنس افکارشم دوست دارم،وقتی پیشرو در زمینه ای باشه میتونی هر چقدر که خواستی رو دستاوردت مانور بدی،بقیه هم بجای غر غر کردن و دشمن تراشی برن سعی کنن انقلاب گرافیکی به پا کنن و بیان مستند جلوی آقای یرلی و شرکت کرایتک صحبت کنن،طبیعی بود که نهایت خروجی که میشد از کنسول های نسل هفتمی رو برای یک عنوان مولتی پلتفرم کشید،همین قدر بوده،خب طبیعیه کرایتک که فرست پارتی نیست بیاد مثلا ۴ سال با کلی نیرو و هزینه صرف یک عنوان انحصاری بکنه،به نظرم کرایسیس ۳ با وجود همه مشکلات ریز و درشتش خیلی تجربه خوبی بود،لااقلش متوجه پیشرفت و نزدیکی و ورد به نسل بعد میشید با بازی کردنش،بازی فقط گرافیک نیست ولی فقط داستان و شخصیتن پردازی هم نیست!! گیم پلی هم که از اول زیبا و جذاب بود
واقعا تواضع و فروتنی رو باید از سوات یرلی یاد گرفت.
تواضع یا فروتنی با اینکه یکی از صفات زیبا و خوبه ولی ممکنه آثار مخربی وحشتناکی هم برای افزار خلاق یا توامند داشته باشه،گاهی اوقات باعث در جا زدن و عقب نشینی میشنه،اگه بشه پیشرفت خیره کننده رو در کنار تواضع و فروتنی به دست بیاری ایده آل ترین حالته ولی این امر خیلی خیلی کم اتفاق میفته چون اکثرا کسانی که به موفقیت های عظیم میرسن دوست دارن روی موفقیت های و حاصل دست رنجشون های لایت کنن!
موافق نیستم.فروتنی نه تنهاهیچ اثر مخربی ندارهبلکه باعث احترام بیشتر مردم نسبت به شخص میشه.هیچوقت ندیدم بازیساز های بزرگی همچون شیگرو میاموتو,هیدیو کوجیما ,وارن اسپکتور و … بگن بازی ما شاهکاره(هرچند واقعا هست). یک تفاوت بزرگ که سوات یرلی با این بازیسازها داره اینه که اصلا بازیساز بزرگی نیست که اینقدر از خودش تعریف میکنه.
درخت هر چه پر بارتر,افتاده تر
مطئن باش اونا هم یجور دیگه با یه روش های لوس تر روی کارای خودشون هایپ میکنن،مثلا کوجیما به طروق مختلف اجتماعی یا مثلا گفتن کلمات یا جملات خاص و جلب توجه مردم روی پروژه هاش هایپ میکنه در حالیکه همه اینایی که گفتی هیچ کدوم در پیشبرد انقلاب گرافیکی به گرد پای کرایتک و یرلی ها نمیرسن!!