Arkane Studio: رم ۸ گیگابایتی PS4 برای ما بسیار “لذت بخش” است

در ۱۳۹۱/۱۲/۱۹ , 20:25:31
Arkane Studios, بازی Dishonored

سازنده عنوان «سرافکنده»(Dishonored) یعنی استودیو «ارکین» از وجود یک حافظه رم ۸ گیگابایتی در «پلی استیشن ۴» بسیار خوشحال است و ان را لذت بخش می خواند.

Arkane Studios, بازی Dishonored

اقای «کریستوف کریر»(Christophe Carrier) طراح ارشد عنوان «سرافکنده» در مراسم اهدا جوایز BAFTA گفت:

“می دانید ما به حافظه نیاز داریم؟ ما به عنوان یک طراح هر روز درگیر حافظه هستیم. ما بسیاری از چیز ها را قطع می کنیم, بسیاری از چیز ها را حذف می کنیم, بسیاری از چیز ها را ساقط می کنیم و همچنین npc ها را از بین می بریم به این دلیل که حافظه لازم را در دسترس نداریم.”

“پس حافظه یکی از مهم ترین نکات است که باعث می شود نسل بعد پیشرفته تر از قبل باشد, برای ما این یک لذت است. این چیزی است که ما منتظرش بودیم. ما قبل از هر چیز بازیکن PC بودیم.

“ما بازی های رایانه های شخصی را دوست داریم و همچنین باید بازی ها را بر روی کنسول نیز بسازیم اما همیشه برای کنسول ها مشکل اصلی حافظه بود. پردازنده ها خوب بودند اما حافظه برای بازی های ما بسیاری مهم است.”

بهترین بازی در اکادمی BAFTA عنوان «سرافکنده» انتخاب شد.


38 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. محدودیت در میزان حافظه باعث شد اکثر عناوین این نسل از نظر هوش مصنوعی و … آنچنان که باید ظاهر نشوند! اما نکته ای که در این جا خیلی جالبه اینه که سازندگان با توجه به سخت افزار قوی کنسول ها دیگر بهانه ای برای کوتاهی هایشان ندارند! به امید بازی هایی که دارای جهشی در هوش مصنوعی باشند!

    ۰۰
    1. نتنها یوبیسافت بلکه شرکت های دیگری مثل بتسدا و … نیز باید هوش مصنوعی هرچه بهتری رو در نسل بعد بنمایش در بیاورند!
      برای مثال کتیبه بزرگان نسل بعد رو تجسم کن یه لحظه، فکر کن اگه NPC ها دارای عواطف و فهم و احساسات باشند و احساساتی مثل حسادت و عشق و غیره رو به صورت هوشمند به نمایش در بیارند چقدر دنیای ساخته شده توسط بتسدا واقعی تر جلوه میده!

      ۰۰
    2. آقا مجتبی فک نکنم که تا این اندازه که شما گفتی احساسات رو بتونن طبیعی جلوه بدن
      این که شما گفتی واسه ۵ یا ۶ نسله بعد هست

      ۰۰
    3. آخ گفتی من عاشق یک نقش آفرینی این چنینی هستم.اما اسکایریم اون طوری که
      فکر می کردم نتونست انتظاراتم رو برآورده کنه. اما فکر می کنم سی دی پروجکت با اون
      دو تا نقش آفرینیش می خواد صنعت رو دگرگون کنه.

      ۰۰
  2. حافظه مثل یک معده برای انسان میمونه،شما هر چقدردر جویدن و بلعیدن!! غذا سریع باشید،اگه محلی برای نگهداری غذا نباشه خیلی زود سیر میشوید یا حالتان بد میشود و تب میکنید!! دقیقا سیستم های سخت افزاری هم همینطور عمل مینند با این تفاوت که حافظه رم اصلی هم قبل از پردازش و هم بعد از پردازش مورد استفاده قرار میگرد،از نکات افزایش حافظه رم میشه به موارد زیر اشاره کرد :
    ۱-افزایش چشم گیر هوش مصنوعی
    ۲-افزایش چشمگیر میزان جزئیات
    ۳-افزایش npc ها
    ۴-بکگراند پروسس های بیشتر
    ۵-قابلیت دسترسی سریه به محتوا بازی
    ۶-در بر خی موارد بهبود کارکر سیستم در حالت فول لود

    ۰۰
    1. اما روزبه همین محدودیت در میزان حافظه رم در این نسل باعث شد که برخی شرکت مثل IO به راه حل های نرم افزاری برای به نمایش در اوردن تعداد NPC روی بیاورند! از نظر من همیشه نباید از سخت افزاری ها انتظار پیشرفت و توسع رو داشته باشند( برنامه نویس ها) و خودشان( برنامه نویس ها) باید بدنابل راه حل ها و الگوریتم جدید بروند که در عین ایجاد کارایی بالاتر از توان پردازشی کمتری استفاده کنند!

      ۰۰
    2. خب میدونی مثل این میمونه که پدر مادر شرایط مناسب و ایده آل را برای ادامه تحصیل و روند تحصیلی شما فراهم کنند و شما خودت کم کاری کنی و پیشرفت نکنی اینجا هیچ گونه ای بهانه ای مورد قبول نیست ولی اگه شما کوشا و پر تلاش باشی ولی شرایط برای شما مهیا نباشد کمتر کسی از شما خرده میگره،این مساله همین چیزی که بازیسازان این نسل هفتم باهاش دست و پنجه نرم میکردن،تمام کسانی که با محودیت ها خلاقیت داشتن در نسل بعد بسیار بسیار بهتر عمل میکنندو یک گام جولتر هستند ولی از سایرین نمیشه خرده گرفت چون شرط لازم بود ولی شرط کافی نبود!!!

      ۰۰
    1. victor hogo :: گرافیکش خوب بود که ! اینهمه قدرت گیم پلی جذاب و خوب . خوب نمیشد گرافیکو زیاد ببرن بالا چون موتور پایش نسبت به موتورای دیگه ضعیف بود درضمن خودشون میگن که مشکل حافظه داشتیم بازم من در تعجبم که چجوری این بازی زیبا و روانو با این موتور ساختن . مثلا میرفتی داخل موش و ماهی یا ادما بسیار زیبا بود

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر