الکترونیک آرتز اقرار کرد: اجبار اتصال دائمی به اینترنت “احمقانه” بود

در ۱۳۹۱/۱۲/۲۰ , 01:55:05
پی سی گیمینگ (PC Gaming)

قبل از هر چیز باید بدانید که الکترونیک آرتز برای جبران مافات و دلجویی از خریداران بازی “SimCity” که با مشکل مواجه شدند بازی رایگان می‌دهد.

 

 در پستی در بلاگ الترونیک آرتز، سرپرست استودیوی مکسیس از الکترونیک آرتز، «لوسی بردشو» اعلام کرد که الکترونیک آرتز در قبال شلوغ شدن بی‌اندازه‌ی سرورهای خود در هنگام انتشار بازی در امریکای شمالی، “بی فکر” عمل کرده است.
اما وی تاکید کرد که مشکلات اتصال کاربران با رسیدگی‌های الکترونیک آرتز، و افزودن به حجم قابل تحمل سرورها کمتر شده بوده است. وی گفت:

“مشکل سرور که در ابتدای انتشار بازی با آن مواجه شدیم به طرز قابل توجهی بهتر شده است و ما ظرفیت را افزایش داده‌ایم. اما، برخی از بازی‌کنندگان هنوز مشکلات پاسخ و پایداری را تجربه می‌کنند که ما به سرعت برای برطرف کردن آن در تلاشیم. اما اشکال از کجا بود؟ پاسخ کوتاه این پرسش این است که تعداد بسیار بیشتری از بازی‌کنندگان نسبت به آن‌چه که ما انتظار داشتیم به سرورها وارد شدند. تعدادی بسیار زیادتر از آن‌ چه که در بتا هرگز شاهدش نبودیم.”

خانم بردشو همچنین ادامه داد:

“بله، ما قبول داریم که این حرکت احمقانه بود، ولی ما برای برطرف کردن مشکلات اقدام کردیم. در ۴۸ ساعت گذشته ما ظرفیت سرورها را تا ۱۲۰ درصد افزایش دادیم. و این کار هم جواب داد. تا جایی که تعداد کسانی که وارد بازی شده، شهر خود را ساخته و مدیریت می‌کنند به طرز داراماتیکی افزایش داشته است و شاهد کاهش ۸۰ درصدی مشکلات بوده‌ایم. پس، ما به حل مشکل بسیار نزدیک شده‌ایم. من امیدوارم که به روزرسانی که در این آخر هفته منتشر خواهیم کرد به همه اطمینان بدهد که مشکلات روز عرضه را پشت سر گذاشته‌ایم.”

وی در ادامه قبل از این که اعتراض خود را نسبت به نمرات ضعیف این عنوان به خاطر مشکلات سرور اعلام کند در مورد فروش آن متذکر شد که یک “فروش عالی” را تجربه کرده و در همه‌ی فروشگاه‌های بزرگ از عناوین پرفروش بوده است. وی افزود:

“منتقدین و بازی‌کنندگان بر این امر توافق دارند که این بازی اساسا یک بازی بسیار بزرگ است. اما، می‌دانیم که برای بازی‌ کردن این «سیم سیتی» باید دائما به اینترنت متصل باشید و اگر نتوانید یک اتصال پایدار را داشته باشید، تجربه‌ی خوبی از بازی نخواهید داشت. پس ما تا زمانی که این مشکل را برطرف نکنیم به استراحت نمی‌پردازیم.”

بعد هم نوبت به پیشنهاد یک بازی رایگان برای کسانی که با مشکل مواجه شده‌اند کمی خوش‌حال کننده به نظر رسید:

“و برای دلجویی از همه‌ی شما، ما یک بازی برای رایانه‌های شخصی به رایگان هدیه خواهیم داد. در روز ۱۸ مارس یک ایمیل به کسانی که بازی را خریداری کرده بودند فرستاده خواهد شد و در آن طریقه‌ی دانلود بازی رایگان را توضیح خواهیم داد. من می‌دانم که این حرکت ممکن است کمی تصنعی به نظر برسد، شبیه وقتی که برای دوستی که دلش را شکسته‌اید کادو می‌خرید، اما حقیقتا ما در مورد اتفاقی که روی داده است احساس بدی داریم. ما امیدواریم که شما بازی‌کنندگان عصبانی نمانده و وقتی که بازی ۱۰۰ درصد اجرا شد همه با هم دوست باشیم.”

وی همچنین بعد از این وعده در مورد بازی افزود:

“بازی “SimCity” یک بازی عالی است و کسانی که آن را ساخته‌اند به شدت افتخار می‌کنند. اندکی صبر کنید، ما با به روزرسانی‌های بیشتر در آخر هفته تجربه‌‌ی بازی را ممکن خواهیم ساخت.”

الکترونیک آرتز احتمالا یکی از سخت‌ترین هفته‌های دوران خود را پشت سر گذاشت. زمانی که بازی‌کنندگان به شدت نسبت به اتصال دائمی به اینترنت اعتراض کردند. در روزهای گذشته موج نقدهای منفی کاربران نسبت به بازی در متاکریتیک و سایت‌های مشابه به راه افتاد. سایت‌های فروش آنلاین همچون آمازون هم حتی فروش بازی را متوقف کردند.

مسئولین الکترونیک آرتز امیداورند تا با وعده‌ی یک بازی رایگان از فشار بازی‌کنندگان عصبانی کاسته شده و خاطرات تلخ انتشار سیم‌سیتی از یاد برود. بدون شک اگر این مشکلات سرور نبود، می‌توانستیم مثل سنوات گذشته با نمرات بالا و رضایت منتقدان و مشتریان مواجه شویم.


30 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. امکان نداره بی خیال اتصال دائم بشن!
    بازی رایگان هم باید دید چیه بعد نظر داد!
    اظهار نظر این خانوم بیشتر ماست مالی بود و پر از ناامیدی برای طرفداران!
    بازم به روزرسان برای تجربه بهتر،باید از اول می دونستیم!
    ———————————————————————–
    وقتی نمیتونید مثل آدم بازی منتشر کنید غلط می کنید بازی منتشرکنید؛درشو تخته کنید!
    وقتی بلد نیستید سرور آماده کنید و با DRM کار کنید بیخود می کنید به ویل رایت و همکاراش گیر بدبد و محبوبیت این بازی ساز خلاق رو زیر سوال ببرید!
    شما بیجا می کنید سازنده های فضای مرده رو مجبور کنید تا اکشن بسازن!
    شما شکر خوردید که باعث شدید عصر اژدها ۲ کلا نابود بشه!
    شما لقمه گنده تر از دهنتون برداشتید که هی به عملیات سری۲ گیر دادید آخرشم مدال افتخار جنگجو رو منتشر کردید…
    شما غلط کردید که یه تنه ادعا دارید کل صنعت گیم رو میچرخونید و حالا هم گیر دادید که لوح های فشرده رو حذف کنید و بازی های آینده رو کلا شبیه سیم سیتی و دیابلو۳ بکنید!
    ———————————————————————–
    بازم به کارتون ادامه بدید…

    ۰۰
  2. تازه این EA منفور هستش :-? از عناوینش اینگونه استقبال میشود .
    امیدوارم EA و سایر سازندگان دیگر سمت این قفل ها و اتصالات دائمی
    به اینترنت پیدایشان نشود !
    ( در خواست گیمری از جهان سوم شاید هم جهان چهارم از کلیه شرکت های بازیساز ) :-s
    ———————————————————————————
    SONY make.believe

    ۰۰
    1. جدا از عذرخواهی و غیره فک میکنم این بازی هم مثل diablo 3 به لیست آرزوهای ما PC دارا پیوسته! x-(
      چون با این سیستم DRM فک کنم قابل کرک نباشه و داغش بدلمون بمونه :cry:

      ۰۰
  3. بخوایم عادلانه به قضیه نگاه کنیم، تا وقتی که قول عرضه‌‌ی بازی بدون DRM روی کنسول و بزرگ کردن شهرها و یه دو جین امکان و قابلیت انحصاری تایید نشده همچنان EA بهتر از بلیزارده!

    البته اگه EA مجبور میشد کوتاه بیاد و بیخیال DRM بشه بهتر بود، با این وضع اگه نشه بازی کرد باید برعکس همین الان دست به دعا بشیم که بازی برای کنسول بدون DRM تایید شه تا حداقل بتونیم بازیش کنیم!

    فقط زمان تعیین می‌کنه که کدوم پاراگراف به نفعمونه!

    ۰۰
    1. خدا کنه پاراگراف دوم درست باشه :-/
      اما در مورد خط اول باید بگم هر دو کمپانی بازیای بزرگی دادن بیرون و انتخاب اینکه کدوم بهتره یه چیز نسبی و البته سلیقه ایه . اما ما با بیلزارد خاطره هایی داریم که نمیشه ساده ازش گذشت.

      ۰۰
    2. سعید عزیز اگر بخواهیم این مشکل رو با جزئیات کالبد شکافی کنیم به نتایج زیر میرسیم :

      همه دوستان با سیستم کنترل عرضه و تقاضا با خبر هستند،چیزی که در اقتصاد هر کشوری یک عامل مهم میباشد،کمپانی EA هم باید یه این نکته توجه میکرد که آیا تعداد بازی های فروخته شده توسط من با ظرفیت و کشش سرور هایمن تناسب دارد یا نه؟ اگر زیر حد در نظر گرفته شده است بفروشم!! اگه به حد مورد نظر رسیده نفروشم و اگر از حد مورد نظر گذشت بازی های خریده شده را جمع آوری کنم!!
      این سیستم DRM اگه درست و منطقس و اصولی ازش استفاده بشود،از این شکل زشت و دلهره آور خود برای گیمران خارج میشود،هر شخص و شرکتی از ظرفیت دقیق و مشخصات سور خود با اطلاع هست و بنابر این میداند که این سرور تونایی پوشش و کنترل چند ورودی را دارد، با توجه به مدل مرجع OSI ،لایه های ۱ و ۲ و ۳ و ۷ به ترتیب Physical layer ،Data Link،Network،Appliction مهم ترین لایه ها برای راه اندازی درست و بی نقص یک شبکه مباشند،طبق استاندارد ISO و بخش TC79 ( مربوطه به صنعت کامپیوترو پردازش اطلاعات ) توصیه ها و راه حل های مناسب جهت پیروی از شرایط استاندار بیان شده و شرکت EA موظف است که این استانداردها را به خوبی پیروی کند،حال که حس خوب فروش بیشتر مانع از این کار شده،تنها یک راه حل جلوی میز مدیران EA است!! تقویت لایه های ۱ و ۲ مدل مرجع، بهر حال DRM هم همگام با استاندارد ها و رعایت بالانس ظرفیتی سرورها بکار گرفته شود هیچ گونه مشکلی برای گیمران اوریجینال بخر به وجود نخواهد اورد
      ____________________________________
      پاورقی ۱:تبادل داده ها در یک محیط شبکه ای، مبتنی بر استانداردهایی می باشد. یکی از این
      استانداردها، استانداردی به نام OSI است که از طریق سازمان ISO تدوین و معرفی شده است.

      پاورقی ۲ :پروتکل های شبکه نیز بر اساس این استاندارد تدوین و تولید شده اند.
      در این استاندارد تمامی فعالیت هایی که سبب می شد اطلاعات از طریق شبکه و از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل شود در یک ساختار هفت لایه ای به نام
      Open System Interconnection (OSI) قرار گرفت.

      پاورقی ۳ : لایه ۱ شامل HUB ها ،لایه ۲ شامل :Switch ها لایه ۳ شامل Router ها میباشد
      ______________________________________
      سخن نهایی :
      Open Network یا Open System ۱-
      در یک شبکه باز تمام ماشینها فارغ از تضادهای نرم افزاری وسخت افزاری با پایبندی به یک مدل مرجع وتوافق برسر مجموعه ای از استانداردهای بین المللی قادرند با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند. ۲-در یک شبکه باز هیچ شرط ومحدودیتی بروی ماشینهای متصل شبکه وجود ندارد مگر پایبندی به یک مجموعه استاندارد برای تبادل اطلاعات ،و در اینجا EA موظف به رفع همه محدودیت ها میباشد!

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر