خانه » اخبار بازی نینتندو: ساخت بازیهایی با ارزش تکرار بالا, راه مبارزه با بازار بازیهای دست دوم است × توسط رضا حاجمحمدی در ۱۳۹۲/۰۳/۲۴ , 17:12:15 88 بعد از میاموتو, حالا رییس بخش آمریکای نینتندو یعنی Reggie Fils-Aime است که در مورد موضوع بازیهای دست دوم نظر داده و به این نکته اشاره کرده است که نینتندو در برابر ضربهی ناشی از فروش بازیهای دست دوم به دلیل ” ارزش بسیار بالای تکرار بازیهایش” مقاوم است. او در مصاحبهای با سایت پلیگان گفته است که” بازیکننده دوست دارد که “ماریو کارت” را بارها بازیکند. بازیکننده علاقه دارد که “New Super Mario Bros” را چندین بار تجربه کند. آنها دوست دارند که “پیکمن” را بارها بازی کنند. بنابراین میانگین فروش بازیهای دست دوم نینتندو به این دلیل بسیار بسیار پایین است.” او ادامه میدهد که: “این در حالی است که بهترین استراتژی برای مقابله با بازار بازیهای دست دوم قرار دادن قفلهای منطقهای یا آنلاین شدن کنسول بازیکننده نیست. بلکه ما قادر هستیم تا که از هیچکدام از این راهها استفاده نکرده و در عوض با ساخت بازیهای بزرگ, کاری کنیم تا بازیکننده نتواند بازیهایمان را داد و ستد کند.” نظر شما در اینباره چیست؟ آیا محتواهای قوی و جذاب که ارزش تکرار بالایی داشته باشند, راه جلوگیری از داد و ستد بازیهای دست دوم است یا حرکتهایی نظیر چک کردنهای آنلاین و…؟ نویسنده رضا حاجمحمدی ...I AM A SURVIVALIST 88 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. خوب خدا رو شکر نینتندو تصمیم به افزایش کیفیت بازی هاش گرفته به جای DRM و این عالی است ! :X سونی و رقیب نسل بعدیش نینتندو هر دو در حال پیشرفت روزافزون و احترام به مشتری هستند فقط نینتندو باید یکم کم کاری رو بزاره کنار و به کنسولش بپردازه و بازی های زیباتری عرضه کنه ! ————————————————- (کلیه حقوق این کامنت محفوظ است اسکی رفتن افراد متفرقه پیگرد قانونی دارد!) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید راه حل واقعا درستی هست… حرف درستی زده این آقا ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ایول به اون هوشت. با این کار نه اسم کمپانی بد در میره و نه طرفدارا ناراحت میشن. سود شرکت هم میره رو فضا. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ایول به نینتندو و ایول به مشتری مداری ژاپنی ها … این ea حرام خور و پول پرست هم بدون هیچ شکی سر این ماجرای بازی های دسته دوم اون مسخره بازی ها رو راه انداخت و گفت wii u مرده متحرکه و ما براش بازی نمیسازم … چون پول مفت و حروم تو جیبش نمیخواسته بریزه مثل بعضی شرکت ها .. :evil: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید واقعاً سیاست فوق العاده و دوست داشتنی ایه. واسه همین سیاست های خوبه که نینتندو همیشه محبوب بوده و درگیر جنگ های کنسولی نشدن طرفداراش. چون هم خودش به طرفداراش احترام می ذاره و هم با شرکت های دیگه با احترام برخورد می کنه. یک شرکت واقعاً الگوئه. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید چقدر این کارکنان نینتندو عاقل هستن.شرکتهای دیگه یاد بگیرن ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید آفرین به نینتندو که راه حل خوبی داد =D جا اینکه بازی مسخره بسازن بازی درست وحسابی بسازن که نیازی به قفل های DRM نباشد ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ای کاشکی xbox یا ps4 واسه نینتندو بود /:) ۰۰ بدم نمیگی ها … ولی انوقت باید جای خدای جنگ و انچارتد … ماریو و پوکیمون میزدیم .. just kidding ۰۰ راه بسیار هوشمندانه و عاقلانه و خلاقانه ایه. تازه علاوه بر اینکه خودشون هم سود میکنن به مخاطبان شون هم یه حال اساسی میدن. ______________ مایکرو و سونی یاد بگیرند. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید سونی چرا؟!…سونی مگه جلوی داد وستد بازی های دست ۲ رو مسدود یا محدود کرده؟! ۰۰ سید مجتبی جان اون پایین باید کلمه سونی رو ورداری سونی همچین حال داده که کل دنیا عاشقشن :X ۰۰ مطمئن باشید تو خارج بازی های دسته دو واسه کنسول سونی زیاد فروش خواهند داشت. سونی رو واسه این نوشتم که بره رو ارزش تکرار بازی هاش هم کار کنه. ۰۰ ارزش بازی … یعنی میخوای بگی ارزش تکرار بازی مثل انچارتد ۲ … لیتل بیگ پلنت … حتی کارتینگش … خدای جنگ و هوی رین و کیلزون پایینه ؟؟؟ من از بین این بازی ها فقط هوی رین رو یه بار بازی کردم … اونم هی ارزو کردم کاش دیسکش بود یه بار دیگه میرفتم … بقیه رو یکی حداقل ۵ بار رفتم ۰۰ هوی رین که حسابش جداست! کیلزون و آنچارتد هم به خاطر مولتیشونه. وگرنه نهایتا ۳ بار خدای جنگ هم که اون قدر چالش نداره که به خاطرش آدم چندین و چند بار بازیش کنه یه لیتل بیگ پلنت هم دلیلی براش ندارم! در ضمن اینم بگم که اینایی که گفتن در مورد اکثریته. وگرنه کسی که فن PS3 باشه کونگ فو رایدر رو هم بذاری جلوش بعید نیست دو بار تمومش کنه! ۰۰ تا حالا با چالشی به اسم تروفی مواجه شدید … ؟؟؟ همین تروفی تکرار پذیری بعضی بازی ها رو به ده بار هم میرسونه … ۰۰ بله تکرار پذیری کاذب در خیلی از بازیها. خیلی ها هم کاذب نیست! (مراجعه شود به پرونده اچیومنت , تروفی در مجله دنیای بازی) ______________________________ Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved انجمن حقوق بگیران مایکروسافت ۰۰ خوب شما کاملا اشتباه می کنی چون ارزش تکرار خدای جنگ از آنچارتد بیشتره. بعدم میگی نهایتا ۳ بار. پس چند بار؟ :-? آدم عاقل که ۳۳ بار یه بازی رو نمیره! ۰۰ خدای جنگ دو بار بیشتر کشش نداره! تروفی :lol: :lol: ۰۰ FYI ارزش تکرار بازی های سونی خیلی هم بالاست ! Heavy rain رو خودم ۴ بار – UnC 2 رو دوبار و GT5 رو هر چند وقت یکبار و ……. ! سونی معلوم نیست چه بدی کردی این همه انحصاری با ارزش تکرار بالا داره بعد … :roll: ۰۰ دارک هانتر جان که اسم گلت رو نمیدونم! Heavy Rain حسابش جداست! اینو قبول دارم. GT5 رو که باید هم زیاد بازی کرد. ریسینگی که دو سه بار بازی کنی بذاری کنار ریسینگ نیست! در ضمن منظورم از تکرار دو سه بار نیست. حداقل شش هفت بار. ۰۰ من تا حالا هیچ بازی ای رو تو عمرم حداقل ۶-۷ بار نرفتم! ببخشیدا مگه آدم دیوونست یه بازی رو که همچیش رو دیده و میدونه بیشتر از ۷ بار بره؟ ۰۰ البته یادتون نره که سونی هم اعلام کرده که شرکتهای Third party خودشون میتونن تصمیم بگیرین که برای بازیهاشون بر روی PS4 از DRM استفاده کنند یا خیر… دقیقا مثل مایکروسافت… البته این برای بازیهای انحصاری صدق نمیکنه.. چون خود سونی باید دراین باره تصمیم بگیره… این یعنی اگه EA بخواد یه بازی شو با DRM بر روی PS4 عرضه کنه… سونی کاری نمیتونه بکنه… ۰۰ خوب survivor جان تو همون منبعی که خبرها رو بزارین شرکت ea به صورت رسمی و چند بار گفت که از قفل drm استفاده نخواهد کرد و این قضیه حل شد که شرکتها استفاده نمیکنن به جز خود مایکرو که کلا قوانینش همه بازیهای رو شامل استفاده نکردن از بازی دست ۲ کرده یعنی چه شرکت بازیسازی بخاد یا نه ۰۰ دقیقا رضا جان بنده خدا EA که گفت دیگه حتی از Online pass هم استفاده نمی کنه و گفت به فکر کاربران هست باز بعضی ها گیر دادن به EA —————————— MJ THE ONE ۰۰ دوباره باید این بحث رو باز کنیم؟ … واقعا؟؟؟؟ هم سونی هم مایکرو دست سازنده رو برای سرویس کردن دهن مشتری باز گذاشتند :arrow: ۰۰ البته سونی بازم گذاشته باشه … این ایده قشنگ مایکروسافته .. بعدشم بهتره بره کلیپ یوشیدا که چطور بازیهاتون رو اشتراک بزارید رو ببینی ۰۰ باریکلا! باریکلا آقای Reggie Fils-Aime واقعا حرف درستی زدی! الحق که نینتندو بزرگ بازی و بازی سازی هست! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید امارش به این دلیل پایینه که فقط سه تا کنسول وی یو فروش رفته ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید هه هه هه هوسک :lol: ۰۰ وی نود میلیون فروخته!!! :)) :)) ۰۰ نمایش بیشتر
خوب خدا رو شکر نینتندو تصمیم به افزایش کیفیت بازی هاش گرفته به جای DRM و این عالی است ! :X سونی و رقیب نسل بعدیش نینتندو هر دو در حال پیشرفت روزافزون و احترام به مشتری هستند فقط نینتندو باید یکم کم کاری رو بزاره کنار و به کنسولش بپردازه و بازی های زیباتری عرضه کنه ! ————————————————- (کلیه حقوق این کامنت محفوظ است اسکی رفتن افراد متفرقه پیگرد قانونی دارد!) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
ایول به اون هوشت. با این کار نه اسم کمپانی بد در میره و نه طرفدارا ناراحت میشن. سود شرکت هم میره رو فضا. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
ایول به نینتندو و ایول به مشتری مداری ژاپنی ها … این ea حرام خور و پول پرست هم بدون هیچ شکی سر این ماجرای بازی های دسته دوم اون مسخره بازی ها رو راه انداخت و گفت wii u مرده متحرکه و ما براش بازی نمیسازم … چون پول مفت و حروم تو جیبش نمیخواسته بریزه مثل بعضی شرکت ها .. :evil: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
واقعاً سیاست فوق العاده و دوست داشتنی ایه. واسه همین سیاست های خوبه که نینتندو همیشه محبوب بوده و درگیر جنگ های کنسولی نشدن طرفداراش. چون هم خودش به طرفداراش احترام می ذاره و هم با شرکت های دیگه با احترام برخورد می کنه. یک شرکت واقعاً الگوئه. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
آفرین به نینتندو که راه حل خوبی داد =D جا اینکه بازی مسخره بسازن بازی درست وحسابی بسازن که نیازی به قفل های DRM نباشد ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
راه بسیار هوشمندانه و عاقلانه و خلاقانه ایه. تازه علاوه بر اینکه خودشون هم سود میکنن به مخاطبان شون هم یه حال اساسی میدن. ______________ مایکرو و سونی یاد بگیرند. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
مطمئن باشید تو خارج بازی های دسته دو واسه کنسول سونی زیاد فروش خواهند داشت. سونی رو واسه این نوشتم که بره رو ارزش تکرار بازی هاش هم کار کنه. ۰۰
ارزش بازی … یعنی میخوای بگی ارزش تکرار بازی مثل انچارتد ۲ … لیتل بیگ پلنت … حتی کارتینگش … خدای جنگ و هوی رین و کیلزون پایینه ؟؟؟ من از بین این بازی ها فقط هوی رین رو یه بار بازی کردم … اونم هی ارزو کردم کاش دیسکش بود یه بار دیگه میرفتم … بقیه رو یکی حداقل ۵ بار رفتم ۰۰
هوی رین که حسابش جداست! کیلزون و آنچارتد هم به خاطر مولتیشونه. وگرنه نهایتا ۳ بار خدای جنگ هم که اون قدر چالش نداره که به خاطرش آدم چندین و چند بار بازیش کنه یه لیتل بیگ پلنت هم دلیلی براش ندارم! در ضمن اینم بگم که اینایی که گفتن در مورد اکثریته. وگرنه کسی که فن PS3 باشه کونگ فو رایدر رو هم بذاری جلوش بعید نیست دو بار تمومش کنه! ۰۰
تا حالا با چالشی به اسم تروفی مواجه شدید … ؟؟؟ همین تروفی تکرار پذیری بعضی بازی ها رو به ده بار هم میرسونه … ۰۰
بله تکرار پذیری کاذب در خیلی از بازیها. خیلی ها هم کاذب نیست! (مراجعه شود به پرونده اچیومنت , تروفی در مجله دنیای بازی) ______________________________ Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved انجمن حقوق بگیران مایکروسافت ۰۰
خوب شما کاملا اشتباه می کنی چون ارزش تکرار خدای جنگ از آنچارتد بیشتره. بعدم میگی نهایتا ۳ بار. پس چند بار؟ :-? آدم عاقل که ۳۳ بار یه بازی رو نمیره! ۰۰
FYI ارزش تکرار بازی های سونی خیلی هم بالاست ! Heavy rain رو خودم ۴ بار – UnC 2 رو دوبار و GT5 رو هر چند وقت یکبار و ……. ! سونی معلوم نیست چه بدی کردی این همه انحصاری با ارزش تکرار بالا داره بعد … :roll: ۰۰
دارک هانتر جان که اسم گلت رو نمیدونم! Heavy Rain حسابش جداست! اینو قبول دارم. GT5 رو که باید هم زیاد بازی کرد. ریسینگی که دو سه بار بازی کنی بذاری کنار ریسینگ نیست! در ضمن منظورم از تکرار دو سه بار نیست. حداقل شش هفت بار. ۰۰
من تا حالا هیچ بازی ای رو تو عمرم حداقل ۶-۷ بار نرفتم! ببخشیدا مگه آدم دیوونست یه بازی رو که همچیش رو دیده و میدونه بیشتر از ۷ بار بره؟ ۰۰
البته یادتون نره که سونی هم اعلام کرده که شرکتهای Third party خودشون میتونن تصمیم بگیرین که برای بازیهاشون بر روی PS4 از DRM استفاده کنند یا خیر… دقیقا مثل مایکروسافت… البته این برای بازیهای انحصاری صدق نمیکنه.. چون خود سونی باید دراین باره تصمیم بگیره… این یعنی اگه EA بخواد یه بازی شو با DRM بر روی PS4 عرضه کنه… سونی کاری نمیتونه بکنه… ۰۰
خوب survivor جان تو همون منبعی که خبرها رو بزارین شرکت ea به صورت رسمی و چند بار گفت که از قفل drm استفاده نخواهد کرد و این قضیه حل شد که شرکتها استفاده نمیکنن به جز خود مایکرو که کلا قوانینش همه بازیهای رو شامل استفاده نکردن از بازی دست ۲ کرده یعنی چه شرکت بازیسازی بخاد یا نه ۰۰
دقیقا رضا جان بنده خدا EA که گفت دیگه حتی از Online pass هم استفاده نمی کنه و گفت به فکر کاربران هست باز بعضی ها گیر دادن به EA —————————— MJ THE ONE ۰۰
دوباره باید این بحث رو باز کنیم؟ … واقعا؟؟؟؟ هم سونی هم مایکرو دست سازنده رو برای سرویس کردن دهن مشتری باز گذاشتند :arrow: ۰۰
البته سونی بازم گذاشته باشه … این ایده قشنگ مایکروسافته .. بعدشم بهتره بره کلیپ یوشیدا که چطور بازیهاتون رو اشتراک بزارید رو ببینی ۰۰
باریکلا! باریکلا آقای Reggie Fils-Aime واقعا حرف درستی زدی! الحق که نینتندو بزرگ بازی و بازی سازی هست! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید