چند نکته در مورد «متال گیر سالِد ۵ شبح درد»
- همه شخصیت ها در «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» چیزی را از دست داده اند:
همانطور که می دانید “رقابت” و “انتقام” تم های اصلی داستان متال گیر سالِد ۵ شبح درد شبه خواهد بود. اما دیگر تم و زمینه ای که به طور متعدد ظاهر می شود ایده ی فقدان است: شبح درد. این در پادکست رسمی Alert 4 توسط تیم کوجیما توضیح داده شد. آقای Sean Eyestone مجری پادکست استدیو کوجیما توضیح داد: “تمام شخصیت ها تقریبا در بازی چیزی را از دست داده اند. این بازی در مورد درد و رنج است، دردی که آنها به دلیل از دست دادن یک چیز احساس می کنند، حال ممکن است از دست دادن یک پا و یا یک دست باشد و یا از دست دادن قدرت تکلم و دوستانشان.”
او همچنین گفت اگر شما با این طرز فکر دوباره به تریلر نگاه کنید متوجه می شوید که بعضی چیز ها همین موضوع را نشان می دهند: شخصیت Skull Face صورتش را از دست داده است، شخصیت Quiet صدایش را از دست داده است.
“اشاره هایی وجود دارد. به همین دلیل است که در تریلر توضیحات کوچکی را برای هر یک داده ایم.”
- طراحی تمام شخصیت ها در ابتدا با آقای یوجی شیناکاوا آغاز می شود:
از وقتی که «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» از تکنولوژی اسکن سه بعدی چهره های واقعی استفاده کرده، بعضی از هواداران نگران شدند که این عمل بازی را از طراحی خلاقانه ی شخصیت ها که کل سری به آن مشهور است دور می کند. در پادکست رسمی کوجیما به این نگرانی ها پاسخ داده شده است.
چیزهایی که هواداران در مورد آن نگران هستند شامل: آیا تکنیک اسکن ۳بعدی قابلیت چهره پردازی خاص رو سلب میکنه، در مقابل شخصیت طراحی شده ؟ طبق گفته تیم کوجیما این دلیلی است که همه شخصیت ها از تکنیک اسکن ۳بعدی استفده نمی کنند. بعضی از شخصیت های موجود، در گذشته ظاهرشان شکل گرفته است. اما حتی برای اسکن ۳بعدی هم هواداران نباید نگران باشند. آقای Eyestone اطمینان می دهد که تمام شخصیت پردازی ها با آقای یوجی شیناکاوا (Yoji Shinkawa) آغاز می شود، قطعا اگر نام کوجیما در کنار سری متال گیر را نادیده بگیریم فرد دوم آقای یوجی شیناکاوا بوده است، کسی که از ابتدای سری تا به الان ایده های زیادی را همیشه با خود همراه داشته است. بعد از آن بازیگرانی که به ایفای نقش می پردازند تا شبیه به طراحی شان باشند. تعدادی شخصیت هستند که در دنیای واقی شبیه آنها وجود ندارد، مانند شخصیت Code Talker که بیش از ۱۰۰ سال عمر دارد. آنها از تاثیرات خاص اجزای مصنوعی برای آرایش چهره اش کمک گرفته اند: چهره او بر اساس چهره یک بازیکر شکل گرفته است.” سبک Photorealism بسیار مهم است، اما نباید خلاقیت را قربانی کنی تا آن را به دست آورید.”
- آهنگساز «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» آقای لودویگ فرسل (Ludvig Forssell) در مورد بازی می گوید:
اطلاعاتی قبلا در مورد «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» در اختیار عموم قرار گرفته است، اما بعضی اطلاعات جدید در مورد بازی در مصاحبه با آهنگساز بازی آقای لودیگ فرسل فاش شد.
Sins of the Father به معنی “گناهان پدر” است و در واقع کلمه Sin به معنی اقدامی است که علیه قوانین مذهبی انجام می گیرد و توهین به خدا محسوب می شود.
“گناهان پدر” در واقع تم اصلی «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» است. آقای فرسل اشعاری را برای آن نوشته که آقای اکیهیرو هوندا (Akihiro Honda) موزیک آن را تنظیم کرده است. آقای هوندا نسخه های متفاوتی را از آن ساخت، و کوجیما (و دیگر اعضای تیم) از آنها انتخاب کردند. آقای فرسل اونها رو برای کوجیما نواخت و بنابراین کوجیما می توانست نوع موزیک ها را بشنود.
صدا ها و موزیک ها همگی در آمریکا ضبط شد(صدا ها و اشعار در لس آنجلس،نشویل برای موزیک ها و سانتا باربارا برای میکس).
نسخه ای که ما شنیدیم به طور اختصاصی برای تریلر نواخته شده بود. کوجیما اصلاحاتی را بر روی موزیک انجام داد و بعد از آن فرسل و بقیه تیم تلاش کردند که موزیک را برای تریلر مناسب تر کنند. آنها ۸ نسخه از تریلر را ساختند و یکی از آنها انتخاب شد.
کوجیما به طور کامل ایده ها و نوشته های تریلر را پیاده سازی کرد و ساختار اصلی را توضیح داد.
مجری پادکست از آقای فرسل پرسید که اشعار درون موزیک بازی از کجا سرچشمه می گیرند. فرسل پاسخ داد: “برای این بازی ما چند کلمه کلیدی داریم: رقابت و انتقام و …. که متاسفانه در این مقطع نمی توانم همه چیز را به شما بگم، اما استعاره های زیادی در اشعار وجود دارند و باید انجام بگیرد همچنین حماسه متال گیر.”
او از ماه مارس برای آماه کردن اشعار کارش را آغاز کرد (برای آماده شدن در E3). او چند نسخه از اشعار را به کوجیما ارائه کرد، و در نهایت آنها با نسخه فعلی به توافق رسیدند.
فرسل:”تقریبا در قسمت های پایانی موزیک شما می توانید جمله “Words that Kill” را بشنوید که چطور به چیز های دیگر ارتباط دارد.”
اقای آیستون: “من فکر کنم نکته خوبی است برای کسانی که اون رو نمی فهمند، چیز های از گذشته وجود دارند و اما بعد از آن به نوعی می توان فهمید که حالا چه خبر است.”
از خود آقای فرسل با روش اسکن ۳ بعدی در بازی استفاده شده و در واقع در تریلر توسط اسنیک کشته می شود درست بعد از آن می توان جمله “Words that Kill” را شنید.
شما می توانید کارکنان مختلف تیم کوجیما رو که مخفی هستند در طول بازی پیدا کنید.
کوجیما دوباره از دونا بورک (Donna Burke) برای خوانندگی اشعار استفاده کرده است. خانم بورک موزیک Heavens Divide را به طور زنده (در رویداد های Peace Walker) برای MGS Peace Walker اجرا کرد و کوجیما به شدت از آن لذت برد و همانجا تصمیم گرفت که تمام خوانندگی موزیک های بعد توسط او انجام شود. بنابراین قبل از اینکه موزیک ساخته شود او انتخاب شده بود.
آقای فرسل کمی بیشتر در مورد “گناهان پدر” گفت. احتیاج است تاثیر و معانی مختفلی را بدهد و دقیق عمل کند و همچنین به بازی مرتبط باشد.
تصمیم به ساخت یک عنوان اولین کاری است که او انجام داد، “گناهان پدر” اغلب برای تعبیر استفاده می شود (و همچنین با کتاب های مقدس ارتباط دارد).
فرسل:”چیز های زیادی از آن (حماسه متال گیر) در اطراف خانواده جریان دارد. و ارتباطاتاتی داریم که مبنی بر نوعی گناه و نوعی اتفاق بد که در گذشته رخ داده است”. و این آن دلیلی است که من عنوان “گناهان پدر” رو انتخاب کردم. من فکر کنم این عنوان نتنها به خوبی با بازی مرتبط است بلکه به تمام حماسه ربط دارد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
Kaz توی تریلر میگه من هنوز بعضی وقتا دست و پای قطع شده ام رو حس می کنم…
Quiet هم که توی تریلر معلوم نبود ساکته.ولی از روی اسمش من حدس زدم آدمیه که زیاد حرف نمی زنه…
الان بزرگترین ضد حال این بود که آهنگ ساز دیگه هری گرگسون ویلیامز نیست.
اصلا نمی تونم برای انتشار این بازی صبر کنم…
KAZ
:(( :(( :(( :(( :(( :(( :(( :(( :(( :(( :(( :(( :(( :(( :((
کدوم قسمت کاز میگه؟؟؟؟
اگر اون قسمتی که دارن زندانی که کیسه رو سرش کشیدن رو شکنجه میدن رو میگی فکر کنم صدای اسنیک باشه!
نه همون اوایل تریلر.اونجایی که سر یکی کیسه کشیدن و روش آب میریزن بعد با تیر می زننش.
کاز میگه هر شب دستمو حس می کنم.پا مو حس می کنم.حتی انگشتامو و …
Every Night,I Can Feel My Leg And My Arm,Even My Fingers,The Body I’ve Lost,The Comrades I’ve Lost…
بقیه اش رو خودت گوش کن دیگه.همش رو که من نباید بنویسم
منم همونو میگم , فکر کنم صدای اسنیکه دقت کن.
اِ تو هم که همینو گفتی…
ببخشید اشتباه متوجه شدم.
آره همون جا صدای کازه.یه ذره دقت کنی متوجه می شی
نه اسنیک نیست چون یه جاش میگه من شونه ام رو هم حس میکنم. کاز کلا دست راستش پرید!
بابا به جون خودم مطمئنم اسنیکه.جمله هاش به وضعیت میلر میخوره ولی تن صدا ضایعست ماله کیفره.
اول تریلر صدای میلره آخرش صدای اسنیک و میلره
نه مطمعن باش اون اولا صدایه کازه.
چون داره از بازوش و پاشو که از دست داده میگه.
تازه دو جا دیگم هست که صدایه خودشه.یکی اونجا که بچه ها به اسنیک الماس میدن و کاز اونجا میگه no great or good….no just cause
یه جا دیگم اخرشه که میگه سایفرا مارو به جهنم فرستادن . ما باید همه چیزاییی که از دست دادیمو برگردونیم.
این سه جا(اول,اواخر,اخر)صدایه کازه.
برایه متوجه شدن هم میتونی به اخر تریلر که کاز داره صحبت میکنه مراجعه کنی که وقتی اسنیک میاد میگه من همین العانشم یه هیولام کامل تن و شکله صداش عوض میشه
تشکر رضا جان.
اصلا همین فانتوم پینه که باعث شکل گیری ماجرای بازی شده به نظرم.
مهم ترین عامل فانتوم پین،بعد انتقام.
_______________
رضا جان اولا شبه نیست و شبح هست.
دوما همونطور که آبتین گفت فانتوم پین یه اصطلاح پزشکیه که تو کسانی که یه عضو شون رو از دست دادن ایجاد میشه.
به نظرم دیگه کم کم از ترجمه عنوان ها دست بکشیم بهتره ها!
منظورت کل بازیه؟؟؟ یا فقط همین یکی؟؟
نه همین یکی!
البته داستان این نسخه رو نسخه های بعد از خودش از نظر زمانر تاثیر میذاره.
بله درسته.
بنا بر این اول میسه متال گیر سهبعد صفیر صلح بعد متال پنج گراند زیروز و بعد فانتوم پین . بعدش هم سریه یک دو وچارو رایزینگ.
بله درسته.
بنا بر این اول میسه متال گیر سالید سه بعدش صفیر صلح بعد متال پنج گراند زیروز و بعد فانتوم پین . بعدش هم سریه یک دو وچارو رایزینگ.
با وجود تریلر های که از بازی منتشر شده مشخصه که درد فانتوم نقش به سزایی در داستان داره.
حتی می تونه گیم پلی رو هم تحت تاثیر قرار بده
به کلاس زبان فارسی دیبازی خوش آمدید!!:
درس اول:
شبح درست است;نه “شبه”… .
میلر که یه دستو پا نداره….واقعا قلبم به درد اومد با دیدن اون صحنه ها…این افغانیایه لعنتی چه بلایی سرش اوردن
افغانیها بدبختا هیچ کاری نکردن اون زمان کشورشون توسط روسیه مورد حمله قرار گرفته و دراصل اونا روس هستن که تو تریلر میبینی
حالا میگم این روسای لعنتی
این افغانیا که جز مواد مخدر جای دیگه ای رونمیبینن.
بله میلر هم هست!
در کل انتظار شاهکار استاد رو میکشم!
شخصاً بعد از اسنیک و اسنیک بزرگ بدجور عاشق این میلرم!
از مستر میلر متال گیر ۱ تا سفیر صلح و الانم که …
بعد از دیدن تریلر E3 شاید باورتوم نشه ولی واقعاً به خاطر میلر گریه افتادم و هیچ وقت یاد نمیدم به خاطر سختی یک شخصیت بازی گریه بکنم و اینقدر ناراحت بشم.
اخه مگه میشه ابر رییس باشد اما دستیار نباشد؟؟؟!!
شبح درسته. درد شبح هم بدترین ترجمه ممکن هست. اصطلاح پزشکیه، توهم درد یا مثلا شبه درد (ایندفعه با ه) خیلی بهتره
راست میگن برادر شبح درسته…
و فکر کنم شبح درد یا شبج رنج بهترین ترجمه باشه.
tnx in advance Wikipedia
درد فانتوم، دردی است که در فقدان یک عضو از بدن درک می شود. فقدان عضو می تواند در نتیجه قطع عضو یا فقدان مادرزادی عضو باشد.
شیوع درد فانتوم، تقریباً ۸۲ درصد برای قطع عضو در اندام های فوقانی و ۵۴ درصد برای قطع عضو در اندام های تحتانی می باشد . در طی یک مطالعه مشخص شد که ۸ روز پس از قطع عضو، ۷۲ درصد بیماران درد فانتوم را تجربه کرده اند و پس از گذشت ۶ ماه، ۶۵ درصد آنها همچنان تجربه گر درد فانتوم بوده اند.
با وجود پسوند درد فانتوم فک کنم این بازی بیش از قبل احساسی خواهد بود.
و شاید برای اولین بار در این بازی و در کل برای یک بازی گریه ام بگیرد.
خیلی ممنون اطلاعات خوبی بود.
عکس میلر جان هم اولین نکته مثبت خبر بود
میلر رو یادم نمیاد!
فک کنم استاد اسنیک بود اگه اشتباه نکنم.
اگه منظورت استاد سالید اسنیک آره یکی از استاداش بود استاد بیگ باس فقط باس بوده
ولی اگه منظور بیگ باس هستش زبونتو گاز بگیر!
تمام!
عزیز+!)من خودم اخر متال گیرم!
اون پایین توضیح دادم من!
خیلی وقت بود متال بازی نکرده بودم برای همین یادم رفته بود!
وگرنه ادم ی که بگه میلر استاد بیگ باس بوده باید خودکشی کنه!!
من خودم مخلص طرفدارهای متال گیر هستم!
من منظورتون رو گرفتم و خواستم مزاح کرده باشم
عالی است خیلی ممنون کوخیما =D =D =D
این بازی عالی میشه :X یعنی اصلا ساخته ی دست استاد شاهکاره :X
من این چیزا سرم نمیشه من بازی رو میخوام :((
پنجاه درصد بازی رو داستانش تشکیل میده.
اگه ایون نخوای پس چطور می خوای بازیش کنی؟؟؟!
wowwwww لذت بردم :X کوجیما متشکریم کوجیما متشکریم :X
هیدئو کوجیما متــــــــشکریم