چند نکته در مورد «متال گیر سالِد ۵ شبح درد»

Rzht توسط Rzht
در ۱۳۹۲/۰۴/۰۳ , 22:45:33
  • همه شخصیت ها در «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» چیزی را از دست داده اند:

همانطور که می دانید “رقابت” و “انتقام” تم های اصلی داستان متال گیر سالِد ۵ شبح درد شبه خواهد بود. اما دیگر تم و زمینه ای که به طور متعدد ظاهر می شود ایده ی فقدان است: شبح درد. این در پادکست رسمی Alert 4 توسط تیم کوجیما توضیح داده شد. آقای Sean Eyestone مجری پادکست استدیو کوجیما توضیح داد: “تمام شخصیت ها تقریبا در بازی چیزی را از دست داده اند. این بازی در مورد درد و رنج است، دردی که آنها به دلیل از دست دادن یک چیز احساس می کنند، حال ممکن است از دست دادن یک پا و یا یک دست باشد و یا از دست دادن قدرت تکلم و دوستانشان.”

او همچنین گفت اگر شما با این طرز فکر دوباره به تریلر نگاه کنید متوجه می شوید که بعضی چیز ها همین موضوع را نشان می دهند: شخصیت Skull Face صورتش را از دست داده است، شخصیت Quiet صدایش را از دست داده است.

“اشاره هایی وجود دارد. به همین دلیل است که در تریلر توضیحات کوچکی را برای هر یک داده ایم.”

 

  • طراحی تمام شخصیت ها در ابتدا با آقای یوجی شیناکاوا آغاز می شود:

از وقتی که «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» از تکنولوژی اسکن سه بعدی چهره های واقعی استفاده کرده، بعضی از هواداران نگران شدند که این عمل بازی را از طراحی خلاقانه ی شخصیت ها که کل سری به آن مشهور است دور می کند. در پادکست رسمی کوجیما به این نگرانی ها پاسخ داده شده است.

چیزهایی که هواداران در مورد آن نگران هستند شامل: آیا تکنیک اسکن ۳بعدی قابلیت چهره پردازی خاص رو سلب میکنه، در مقابل شخصیت طراحی شده ؟ طبق گفته تیم کوجیما این دلیلی است که همه شخصیت ها از تکنیک اسکن ۳بعدی استفده نمی کنند. بعضی از شخصیت های موجود، در گذشته ظاهرشان شکل گرفته است. اما حتی برای اسکن ۳بعدی هم هواداران نباید نگران باشند. آقای Eyestone اطمینان می دهد که تمام شخصیت پردازی ها با آقای یوجی شیناکاوا (Yoji Shinkawa) آغاز می شود، قطعا اگر نام کوجیما در کنار سری متال گیر را نادیده بگیریم فرد دوم آقای یوجی شیناکاوا بوده است، کسی که از ابتدای سری تا به الان ایده های زیادی را همیشه با خود همراه داشته است. بعد از آن بازیگرانی که به ایفای نقش می پردازند تا شبیه به طراحی شان باشند. تعدادی شخصیت هستند که در دنیای واقی شبیه آنها وجود ندارد، مانند شخصیت Code Talker که بیش از ۱۰۰ سال عمر دارد. آنها از تاثیرات خاص اجزای مصنوعی برای آرایش چهره اش کمک گرفته اند: چهره او بر اساس چهره یک بازیکر شکل گرفته است.” سبک Photorealism بسیار مهم است، اما نباید خلاقیت را قربانی کنی تا آن را به دست آورید.”

 

  • آهنگساز «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» آقای لودویگ فرسل (Ludvig Forssell) در مورد بازی می گوید:

اطلاعاتی قبلا در مورد «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» در اختیار عموم قرار گرفته است، اما بعضی اطلاعات جدید در مورد بازی در مصاحبه با آهنگساز بازی آقای لودیگ فرسل فاش شد.

Sins of the Father به معنی “گناهان پدر” است و در واقع کلمه Sin به معنی اقدامی است که علیه قوانین مذهبی انجام می گیرد و توهین به خدا محسوب می شود.

“گناهان پدر” در واقع تم اصلی «متال گیر سالِد ۵ شبح درد» است. آقای فرسل اشعاری را برای آن نوشته که آقای اکیهیرو هوندا (Akihiro Honda) موزیک آن را تنظیم کرده است. آقای هوندا نسخه های متفاوتی را از آن ساخت، و کوجیما (و دیگر اعضای تیم) از آنها انتخاب کردند. آقای فرسل اونها رو برای کوجیما نواخت و بنابراین کوجیما می توانست نوع موزیک ها را بشنود.

صدا ها و موزیک ها همگی در آمریکا ضبط شد(صدا ها و اشعار در لس آنجلس،نشویل برای موزیک ها و سانتا باربارا برای میکس).

نسخه ای که ما شنیدیم به طور اختصاصی برای تریلر نواخته شده بود. کوجیما اصلاحاتی را بر روی موزیک انجام داد و بعد از آن فرسل و بقیه تیم تلاش کردند که موزیک را برای تریلر مناسب تر کنند. آنها ۸ نسخه از تریلر را ساختند و یکی از آنها انتخاب شد.

کوجیما به طور کامل ایده ها و نوشته های تریلر را پیاده سازی کرد و ساختار اصلی را توضیح داد.

مجری پادکست از آقای فرسل پرسید که اشعار درون موزیک بازی از کجا سرچشمه می گیرند. فرسل پاسخ داد: “برای این بازی ما چند کلمه کلیدی داریم: رقابت و انتقام و …. که متاسفانه در این مقطع نمی توانم همه چیز را به شما بگم، اما استعاره های زیادی در اشعار وجود دارند و باید انجام بگیرد همچنین حماسه متال گیر.”

او از ماه مارس برای آماه کردن اشعار کارش را آغاز کرد (برای آماده شدن در E3). او چند نسخه از اشعار را به کوجیما ارائه کرد، و در نهایت آنها با نسخه فعلی به توافق رسیدند.

فرسل:”تقریبا در قسمت های پایانی موزیک شما می توانید جمله “Words that Kill” را بشنوید که چطور به چیز های دیگر ارتباط دارد.”

اقای آیستون: “من فکر کنم نکته خوبی است برای کسانی که اون رو نمی فهمند، چیز های از گذشته وجود دارند و اما بعد از آن به نوعی می توان فهمید که  حالا چه خبر است.”

از خود آقای فرسل با روش اسکن ۳ بعدی در بازی استفاده شده و در واقع در تریلر توسط اسنیک کشته می شود درست بعد از آن می توان جمله “Words that Kill” را شنید.

آقای فرسل در بازی که اسنیک در حال کشتن اوست

شما می توانید کارکنان مختلف تیم کوجیما رو که مخفی هستند در طول بازی پیدا کنید.

کوجیما دوباره از دونا بورک (Donna Burke) برای خوانندگی اشعار استفاده کرده است. خانم بورک موزیک Heavens Divide را به طور زنده (در رویداد های Peace Walker) برای MGS Peace Walker اجرا کرد و کوجیما به شدت از آن لذت برد و همانجا تصمیم گرفت که تمام خوانندگی موزیک های بعد توسط او انجام شود. بنابراین قبل از اینکه موزیک ساخته شود او انتخاب شده بود.

آقای فرسل کمی بیشتر در مورد “گناهان پدر” گفت. احتیاج است تاثیر و معانی مختفلی را بدهد و دقیق عمل کند و همچنین به بازی مرتبط باشد.

تصمیم به ساخت یک عنوان اولین کاری است که او انجام داد، “گناهان پدر” اغلب برای تعبیر استفاده می شود (و همچنین با کتاب های مقدس ارتباط دارد).

فرسل:”چیز های زیادی از آن (حماسه متال گیر) در اطراف خانواده جریان دارد. و ارتباطاتاتی داریم که مبنی بر نوعی گناه و نوعی اتفاق بد که در گذشته رخ داده است”. و این آن دلیلی است که من عنوان “گناهان پدر” رو انتخاب کردم. من فکر کنم این عنوان نتنها به خوبی با بازی مرتبط است بلکه به تمام حماسه ربط دارد.

 


104 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. یعنی کامنت قبلی بنده اینقدر سنگین بود ! یا توش توهینی وجود داشت که همچنان بی جواب پاک شد؟؟؟!؟!؟!!!
    یعنی توانایی پذیرش انتقاد رو هم ندارید؟!
    باشه مشکلی نیست..همچنان به همین شکل به این ترجمه های ناقص از اسم بازی ها ادامه بدین…
    “شبه درد” و “درد شبه” و “درد فانتوم” و “رنج فانتوم” و … همشون برای نامیدن اسم یک بازی به کار میرن و اگر کسی بخواد این نکته رو گوشزد کنه کامنتش پاک میشه و احتمالا خودش هم بن!!!!
    در ضمن دوستان سعی کنن یادشون باشه که ترجمه عجیبی مثل “تعقیب جنایتکار ” اشاره به بازی به اسم manhunt داره!!!!!!
    واقعا که متشکریم از این توجه و بزرگواریتون برای حفظ و نگهداری زبان شیرین پارسی….!!!!!!

    ۰۰
    1. سعید عزیز بنده کامنتی داشتم در همین زمینه که در حال حاضر برام قابل مشاهده نیست!
      حالا این زیاد مهم نیست..اصلا بحث چیز دیگست
      ممنون میشم شما که زحمت این رو کشیدی که پاسخ منو بدی لطفا یه فکری به حال این ترجمه ها بکنید.
      من قبلا به آقای رسولی هم نظرم رو گفتم(البته در مورد مجله و نه سایت) ولی ایشون فرمودن که اولا یه جورایی مجبورن که این کار رو بکنن و دوما هم که خودشون شخصا دوست دارن که این کار رو بکنن و سوما هم که چون حروف چینی مجله یه کمی به هم ریخته و شلوغ میشه معمولا اسم ها رو به فارسی برمیگردونن…
      ولی هیچ کدوم اینها برای سایت صدق نمیکنه،
      در ضمن ترجمه ها هم یا کلا منظور رو نمیرسونند و معلوم نیست که به کدوم بازی اشاره دارن و یا چند گانه اند و مثل همین بازی متال گیر چند ترجمه برای اسمش به کار رفته.!
      پس ممنون میشم که در این مورد راهکار دیگه ای رو در پیش بگیرید.خوشحال میشم که جواب و دلایل شما رو بشنوم.
      با تشکر
      ممنون و موفق باشید

      ۰۰
    1. پس بهتره بیخیالش شی!!
      چون داستانش خیلی پیچیدس!
      وحشتناک پیچیدس!!!!
      و اگه میخوای داستانو بفهمی باید بازیش رو با وسواس زیادی دنبال کنی.
      پر از شخصیت های جور وا جور هم هست که دیگه بدتر!!
      این بازی پر از حقایقی درباره ی جهان پیرامون ماست(!) و البته مکالمه های کاملا حرفه ای داره.
      از نظر من این بازی بهترین بازیه تاریخ دنیای بازی هستش و هر قسمتش مانند بمبی ساعتی میمونه!! :X :X :X :X

      ۰۰
    2. خوب در اینصورت حتما باید تهیش کنی…
      چون جزو واجبات زندگیه هر گیمره.داستانشم درسته پیچیدست ولی میتونی از داستان اصلیه هر قسمت سر در بیاری.
      تازه اگه تو اینترنت بگردی با حجم وسیعی از اطلاعات پیرامون این بازی مواجه میشی که همه ی ابهاماتتو برطرف کینه.
      به طور مثال اگه تو گوگل بنویسی داستانه کامله سریه متال گیر سالید,برات چند نتیجه میاد که یکیشون یه مطلب خیلی خیلی جامع و بزرگ از این سریه کا مهاله سایته بازی رایانست(شایدم بازی سنتر)اگه این مطلبو بخونی مطمعن باش همه ی ابهاماتت پیرامون این سری برطرف میشه.البته یه سری هم میموه که اون دیگه به عهده ی خودته ;)

      ۰۰
  2. Sins Of The Father
    مربوط به خود ( Big Boss ) میشود
    والا اون رگباری که بست بروی بچه ها دیگه جایی برای گناه باقی نمیگذارد
    ————————————————————————————–
    البته باید منتظر بود دید
    شاید این گناهان دستوراتی از مقامات بالاتر هستش
    که بیگ باس مجبوره اونها رو اجرا کنه مثل نسخه سوم که بر خلاف میلش
    مجبور بود The Boss بکشه
    ———————————————————————————-
    این بازی داره با روان من بازی میکنه :X
    اصلا عجیب خواستنی هستش :X

    ۰۰
    1. کاملا مشخصه بچه ها میرن عقب از ترس
      بعد بیگ باس آتش می گشاید
      البته بعدا کاملا مشخص میشود !
      شاید هم بقول شما ادیت فیلم باشه ولی امیدوارم نباشه

      ۰۰
    2. من هم معتقدم که به خاطر تدوینه ولی بعدش که می نویسه
      Men become demons
      آدم رو بیشتر به شک میندازه.
      این نکته هم هست که اگه اسنیک داره شلیک می کنه، پس چرا قبلش بهشون الماس عطا می کنه؟!
      کلا این تریلر نکات خیلی ریزی داره که هر قدر آدم می بینه بیشتر به عمقشون پی میبره.

      ۰۰
    3. فک کنم تو یکی از متال گیر ها هم چندنفر الماس دستشون بود.
      یادم نمیاد کدوم تال گیر بود.
      خیلی اشنا میاد…چند تا الماس… :-D
      باید ربطی چیزی به گذشته داشته باشه.
      پاز هم تو بازی هستش…
      چیکو هم یکم عوض شده…
      پاز به نظر کچل میاد…
      از یه طرف هم اون بی صدا هم مشکوک میزنه.
      اسکول فیس هم مشخصه به مانند همیشه یکی از ادم بداست!
      میلر هم دستو یه پا نداره!!
      اسلات هم به نظرم اضافی هست تو کل متالگیر ها(نظر شخصی هستش!یه جورایی از ش بدم میاد فک کرده خیلی بارشه! :D )
      هم چنین اگه دست لیکویید تو شماره های بعد بهش پیوند نمی خورد هیچی نمیشد(بازم نظر شخصی!)
      تو تمام سری های منال گیر هم یه اسنایپر بد وجود داشه.(پس میشه نتیجه گرفت بی صدا هم بد باشه۶۰%!!)
      نکته ی خاصی هم فک نکن باشه به غیر از اون بچه ها.
      محال هم هست که اسنیک به بچه ها شلیک کنه.خود کارگردان اینجوری درستش کرده بود تا ما به اشتباه بیفتیم

      ۰۰
    4. هر چی هست تو این نسخه همه اعصابشون آبکشه…
      تاحالا تو تریلر هیچ چهره آرامی رو ندیدیم….
      همه داغون شدن…
      خدا میدونه چی در انتظارمان است!!!

      ۰۰
    5. بعد از دیدن چندباره ی تریلر به این نتیجه رسبگیدم که اشتباه کردم.
      در اخر تریلر بیگ باس میگه من آمادم تا یه شیطان باشم.
      پس قهرمان ابکیه ما میشه کابوس امریکایی ها!!
      کاملا مشخصا که اسنیک تغییر کرده…
      دیگه اون ادم قبلی نیست…
      هر بلای سر امریکا بیاد تقصیر خودشونه.

      ۰۰
    6. نه اخر تریلر اینو نمیگه…
      میگه من همین العانشم یه شیطانم…
      ببین بیگ باس هیچوقت ادمه بید نبوده.هیچوقت.حتی موقعه پیریش و زمانی که اوتر هیون به درجه هایه بالایی از قدرت رسیده,خیلی کم دچار حوس و قدرت میشه.
      اصلا کل زندگیه بیگ باس بعد از کشتن باس,در محقق کردن ارمانهایه او خلاصه میشه.
      که البته سرانجام تا حدودی هم محقق میشه ولی بخاطر دسیسه هایه سایفرا یا همون پیتروییست هاکه قدرتشون رو در خطر میدیدن(چون یکی از اهداف بیگ باس از درست کردن اوتر هیون و قدرتمند کردنش,مبارزه با میهن پرستا و زیرو بوده)که البته بخاطر همون دسیسه هدفه بیگ باس محقق نمیشه.
      ببین اگه تو متال گیر یک و دو سالید جلویه بیگ باسو نمیگرفت,هیچکدوم از وقایع بعدی هم اتفاق نمی افتاد.انقدر جنگ نمیشد.سالید مریض نمیشد و بقیه ماجرا…
      در مورده اون صحنه ی تیر اندازی هم مصلما یه چیزی در بینه.
      چون بیگ باس هیچوقت همچین کاری نمیکنه و کلا این کار با قوانین حرفه ایه کاریش مشکل داره.اون صحنه هم یا تدوین و کات خوردس یا حکمتی درشه که فقط با اطلاعات بیشتر معلوم میشه ;)

      ۰۰
  3. کلا همه اتفاقات نا مفهوم و گنگ پیس واکر فکر کنم در این بازی مشخص میشه ، به نوعی باز یهم از یه درد کهنه در کرکتر هاش رنج میبره ، همه ناقص شدن یه عضوی ندارن ، اسنیک که یه چشم توی شماره ۳ ازدست توی این شماره هم یه دست فکرکنم به شماره ۶-۷ کلا جانباز ۸۵ % بشه :|

    ۰۰
    1. چندان نامفهوم نبود!
      من هنوز هم فک میکنم باس زندس!
      ممکنه یه جزعی یا چیزی از باس تو اون اب ها مونده باشه.
      هنوز هم نمیدونم چرا باید می مرد؟؟خودشم می دونست که قراره توسط بیگ باس یا همون نیکد اسنیک کشته بشه اما بازم دلیل نداره که بمیره!
      من فک می کنم که چرا باس بهش نگفت که درواقع از طرف خود د.و.ل.ت مامور شده که در کنار ولگات (همون مرد برقیه اسمش رو درست یادم نمیاد)باشه.
      به نظر من این فرضیه هم می تونه وجود داشته باشه که همون طور که سایکو مانتیس اینده ی اسنیک رو پیش بینی کرد
      یه نفر دیگه اینده ی باس رو پیش بینی کرده.
      یا حتا شاید از خود باس هم چنتا کلون مخفی وجود داشته باشه که در دست پاتریوتز ها (میهن پرستان) باشن و در سری های بعدیه متال گیر حضور پیدا کنن.
      خیلی فرضیه ی دیگه هم هست که اگه در اینده استفاده بشه شاید امیدی در دل ما ایجاد بشه!

      ۰۰
    2. ندیگه به جانبازی نمیرسه!
      بیگ باس مرگ مغزی میشه و همونطور که در متال گیر چار دیدیم در پایگاه بیگ ماما از نظر جسمی زنده می مونه البته به وسیله ی گیاهان.
      میلر هم یادم اومد!!! :D
      دست راست بیگ باس بود و معاونش هم بود و همچنین استاد تاسنیک!
      با چهرا ی شبیه البرت وسکر!!!!(یه کوچولو!!)
      وبا دردی بسیار :(( :((

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر