سخنان سازندگان «ندای وظیفه: ارواح» درباره داستان خطی بازی ها
تهیه کننده بازی Call of Duty: Ghosts آقای Mark Rubin در وبسایت US Gamer علل اینکه “چرا سازندگان این شوتر محبوب به ساخت داستان های خطی ادامه می دهند” صحبت هایی کرد.
“ما می خواهیم داستان بازی را پیش ببریم و بازیباز را در جریان اتفاقات آن قرار دهیم.ما نمیخواهیم که یک ایده open-world بدهیم که در آن بگوییم هرکاری می خوام خواهم کرد.من می توانم داستان را خراب کنم ، می توانم آن را بی ربط کنم.این تعادل جالبی نیست.ما میخواهیم مطمئن شویم بازیباز داستان و اتفاقاتی را که برای او خلق کرده ایم را دریافت کند در عین حال نیاید و دکمه Y را بزند که کات سین تماشا کند و یا با انتخابی داستان را خراب کند و یا در آن گم شود.”
“اولین چیزی که نصبتان خواهد شد ، درصورتی که از داستان اصلی سازندگان فاصله بگیرید ، این است که می فهمید شما در یک بازی رایانه ای هستید.برویم ببین می شود سیفون توالت را کشید!؟بله می شود.من هربار که Duke Nukem بازی میکردم این عمل را انجام می دادم.اما این کار شما را از داستان اصلی منحرف می کند.ما همیشه میخواهیم بازیباز فکر کند که در یک فیلم سینمایی قرار دارد و یک تجربه سینماتیک خواهند داشت.من فکر می کنم موارد فرعی که گفتم شما را منحرف خواهد کرد.”
Call of Duty: Ghosts بر روی رایانه های شخصی, پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ در ۵ نوامبر ، و نسخه های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز به دنبال آن عرضه خواهد شد.
نظر شما چیست؟آیا آزادی در بازی باعث انحراف و تخریب تجربه اصلی می شود؟
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
یادم رفت بشکافم موضوع را.منظور احسان جان این بود که بازی کال آف یه بازی پاک و بدون صحنه است :)
البته از مکس پین نمیشه هیچ ایرادی گرفت اما احسان جان راست میگی کال آف یه بازی پاکه بازی dead pool رو هم اکتیوژن ساخته همون شرکت کال آف ولی وااااای صحنه هاآآ اااااااااا ۸-O :wink:
جون شما اصلا از حرفاش چیزی نفهمیدم.
لطفا یکی بشکافه. x-(
واقعا از حرف بعضی ها درمورد COD خندم میگیره…خوب اگه خوشتون نمیاد بازی نکنید و الکی هم ایراد نگیرین…..ملومه یه چیز cod منحصر به فرد هست که شما ها هم که مثلا خوشتون نمیاد واسش حرف میزنین و نقد میکنین… COD کاملا با بقیه ی بازی ها فرق داره…..همه ی بازی ها دیگه اینطوری شدن که یه جوری یه صحنه(خودتون میدونین کدو صحنه ها) بذارن تو بازی تا پلیر لذت ببره و بعدش بگه عجب بازی…..ولی COD یه بازیه پاک هست .. یه بازیه نامحدود هست که اصلن به اینجور چیزا فک نمیکنه………..COD یه حماسه است که با بقیه مخالف هست و واسه همین هم همه بهش گیر الکی میدن.
در سری ندای وظیفه بله !باعث انحراف می شود!به نظر من ندای وظیفه نباید از ریشه های خودش دور بشه و در عین حال از ایده های نوآورانه استفاده کنه تا بازی شایسته و در خور نام ندای وظیفه رو به بازار عرضه کنه
خوبه پس COD هم حرفی برای زدن داره =D
با سیفون کشیدن..گیمر از داستان منحرف میشه؟؟…..! :)) ……حیوونی بلد نیست درست مثال بزنه :lol:
چه ربطی داره؟؟؟
————————————–
XBOSS One/Say hello to your new boss
حرف حق.cod همیشه به جلوه های سینمایی اهمیت میداده وخواهد داد.کسانی که از cod ایراد میگیرن معنای واقعی یک بازی را درک نکرده اند. این بازی حتی اگر آشغال ترین کیفیت رو هم داشته باشه (در برابر دیگر بازی ها )باز هم کسانی هستند که آن را درک کنند.این بازی تنها بازیی است که انسان را برای لحظاتی از بند و زندان دنیوی و اسارت جسمی رها میسازد و حسی به بازباز منتقل میکند که واقعاٌ باور کند در آن زمان،مکان و حالت وجود دارد و خود نیز بخشی از یک نبرد است.
من که تا الان هیچ اعتراضی به بازی های کال آف نداشتم. مطمعنم اینم خوبه وخواهد بود. B-)
کاملا حرفشو =D
بجای اینکه وقت بذارن واسه ساخت سیفون خوب توی ساخت تخریب و این حرفا وقت میذارن