چگونه توصیه های رئیس شعبه ژاپن بخش سرگرمی سونی باعث شد عنوان «باران» از بین نرود

Rzht توسط Rzht
در ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ , 20:00:41

«کیچیرو تویاما» در حال حاضر رئیس شعبه ژاپن بخش سرگرمی سونی می باشد که از مفاهیم عجیب و غریب بازی می سازد، خلق سری بازی هایی نظیر Silent Hill و Siren و عنوانی اصلی و انحصاری به نام Gravity Rush برای «پلی استیشن ویتا» گواهی بر این تصور می باشد. به همین دلیل مجله فامیتسو درخواست بازی کردن این عنوان ماجراجویی دانلودی انحصاری «پلی استیشن ۳» را کرد. «باران» در مورد پسر جوانی است که نامرئی می باشد و تنها زمانی که زیر باران باشد بازیکن می تواند او را ببیند.

آقای «تویاما» در مورد بازی گفت:

“این چیزی است که تا فاز برنامه ریزی فکرش را می کردم، این عنوان شسته رفته ای است اما ساختنش بسیار مشکل است و دردناک. ایده کنترل یک کارکتر نامرئی شاید راحت و ساده به نظر برسد اما برای تبدیل اَن به یک بازی کامل من فکر می کنم باید به همه مسائل فکر کنید. اتمسفر خود نقشی موثر دارد به طور مثال من تردید داشتم که شخصیت بازی بتواند با یک اسلحه دشمنان را ازبین ببرد یا خیر.”

یوکی ایکدا در جواب گفت:

“ما در مورد اَن نیز نگران بودیم،توسعه بازی بسیار پیچیده بود و محصول نهایی نیز چیز بسیار متفاوتی نسبت به ایده اصلی ما است اما ما هیچ وقت به بن بست نمی رسیم.”

کارگردان هنری استدیو «سیچی تراشیما» اضافه کرد:

“این یک فرایند دشوار بود که در راه مختلفی قرار گرفته است. در طول مراحل اولیه ساخت ما انباشته ای از ایده ها را داریم پس تا مراحل بعدی ما چیزی کم نداریم. اما وقتی اَن ها بسیار زیاد باشند برای قرار دادنشان در بازی در مورد بیشترشان احساس می شود قابل بازی نمی باشند.
همانطور که «ایکادا» گفت این مرحله جایی است که تیم سازنده در رابطه با تبدیل «باران» به بازی که شما بخواهید اَن را انجام دهید مشکلاتی داشتند.

“من فکر می کنم این مرحله نزدیک به زمان مراسم «جوایز پلی استیشن» بود (در دسامبر) من با «تویاما» به بیرون رفتم و به او گفتم “ما در مورد این پروژه زمان زیادی داریم; اگر تو جای من بودی چکار می کردی ؟” او به من گفت: “من اگر جای تو بودم به چیز های جدید و پروژه های جدید فکر نمی کردم، فقط نگران پیکربندی خوب بازی و تست کردن اَن باش. این حرف چشم های من را در مورد پروژه باز کرد به این دلیل که من بیش از حد بر روی این که چه چیزی در پروژه من مشکل دارد تمرکز کرده بودم. پس از اَن ما از نصیحت تویاما استفاده کردیم و به تست و پیکربندی پرداختیم تا گیمپلی نابی ارئه دهیم.”

تویاما گفت:

“من اَن را به جایی رساندم چون که به تازگی کار بر روی Gravity Rush تمام شده بود. این پروژه جدید هم دقیقا در همان راه قرار داشت. من فکر می کنم تصور و مفاهیم مرتبط با «باران» بسیار شسته رفته هستند و حتی زمانی که به طور کامل پولیش نشده بود من اَن را به سختی بازی می کردم. برای اولین بار به مرحله ای رسیده بودم که نمی دانستم باید چکار کنم. اینجا بود که نصیحت من به کار اَمد.”

بازی «Rain» در تاریخ ۱ اکتبر سال ۲۰۱۳ به طور انحصاری برای PS3 عرضه خواهد شد.


18 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. من مدیر انجمن رزیدنت ایول نیستم، فکر کردم واسه انجمن سونی میگید!
      واسه انجمن رزیدنت اویل به سعید میرابی، ژنرال امین و یا سعید زعفرانی پیام بده…

      ۰۰
  1. اتمسفر و ایده ی این بازی عالیه و امیدوارم حماسه ای مشابه حماسه ی ۷۰۰ مگی تکرار بشه :X
    نمی دونم چقدر احتمالش هست ولی امیدوارم جناب تویاما که آثار نامبرده شده ی سایلنت هیل و سیرن و… رو در کارنامه داره یه بازی بزرگ مشابه اونها برا پلی ۴ بسازه! :X

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر