دیوید کیج: سعی می‌کنم تحت تاثیر بازخوردها قرار نگیرم

در ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ , 20:19:43

آقای دیوید کیج کارگردان بازی “ماورا: دو روح” که زیر دست استودیوی کوانتیک‌دریم در دست ساخت است, اخیرا در مراسمی در سیدنی اعلام کرده است که برخلاف انتقادات و دیگر بازخوردهای بازی “باران شدید”, او تلاش می‌کند که اجازه ندهد این چیزها بر روی کار بعدی او تاثیر بگذارد.

او در این‌باره می‌گوید:” موضوع این است که اگر “باران شدید” یک فاجعه‌ی به تمام عیار بود, پس شاید من باید نظرم را تغییر می‌دادم. اما حقیقت این است که شما باید سعی کنید تا توسط بازخوردها تحت تاثیر قرار نگیرید. زیرا در غیر این صورت شما تبدیل به آدمی که دنباله‌روی سلیقه‌ی بازار است, می‌شوید. مثل این می‌ماند که من لیستی از چیزهایی که مردم می‌خواهند و نمی خواهند را آماده کنم و سعی کنم از این طریق آنها را خوشحال کنم.”

“من به این شکل کار نمی‌کنم و فکر هم نمی‌کنم که شخص خلاقی هم بتواند اینگونه کار کند. ما کاری را می‌کنیم که به آن ایمان داریم و جایی می‌رویم که غریزه‌ی‌مان هدایت‌مان می‌کند. و امیدواریم که در پایان کار دچار اشتباه نشویم.”

اما این حرف‌های کیج به دین معنا نیست که او اصلا به انتقادات و صحبت‌های بازی‌کنندگان گوش نمی‌کند, در حقیقت کیج اعتقاد دارد که باید از تجربه‌‌ی کسانی که باران شدید را بازی‌ کرده‌اند “الهام” گرفت.

او ادامه می‌دهد:” هنوز و بعد از سه سال از عرضه‌ی بازی, مردمی هستند که از چیزهایی که برای‌شان در باران شدید اتفاق افتاده, می‌گویند. به طوری که انگار این چیزها در زندگی واقعی آنها اتفاق افتاده. فکر می‌کنم این مسئله بی‌نظیراست. این عالی است; من می‌توانم این را حس کنم و این حس خیلی برای من الهام‌بخش است. اما از سویی دیگر عده‌ای یک چیزی را دوست دارند و عده‌ای چیزی دیگری را. حالا اجازه بدهید تا چیز دیگری را امتحان کنم. بگذارید راه و روش دیگری را امتحان کنم. و ببینم که آیا می‌توان ایندفعه بهتر عمل کنم.”

ماورا: دو روح در تاریخ ۸ اکتبر به صورت انحصاری برای کاربران کنسول پلی‌استیشن ۳ عرضه می‌شود.

 


45 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. حقیقت اینه که برخلاف نظر خیلی ها بازی های دیوید کیج (باران شدید و فارنهایت) واقعا بازیباز رو تحت تاثیر قرار می دن.
    موسیقی محزون و فضاسازی فوق العاده عالی باعث به وجود آوردن لحظاتی میشن که به هیچ وجه از ذهن آدم پاک نمیشه…
    دیوید کیج هم بهتره خیلی به نظر کسایی که زیاد گیر میدن توجه نکنه.
    به شدت منتظرم ببینم پروژه ی بزرگ ایشون برای PS4 چیه. :X

    ۰۰
    1. اسپویل
      =====
      سکانسی که در Heavy Rain باید انگشت کوچیکتو قطع می کردی واقعا خارق العاده بود.دیوید کیج توی ساخت این جور سکانس ها استاده چیزی که توی Beyond هم می بینیم تلاش برای خودکشی جودی هولمزه واقعا باید از اون سکانس ها تاثیرگذار باشه.
      از اون جایی که استاد همیشه تمرکزش روی IP جدیده سخته پروژه اش رو برای PS4 حدس زد ولی به نظرم تو E3 سال بعد با سانتا مونیکا و ناتی داگ پروژه اش رو معرفی می کنه.
      ______________________
      Revenage Solves Everything

      ۰۰
    2. بیاند هم از این شکل صحنه ها زیاد خواهد داشت
      از همین تریلر هاش معلومه.اون قسمتی که میره پیش کارتن خواب ها یا اون قسمتی که ساختمون آتیش گرفته حتی تماشا کردنشون هم لذت خالصه…

      ۰۰
  2. بچه های سونی اینقدر برای اخرین ما هایپ کردند که دیگه توانی برای هایپ ماورا دو روح ندارند :-P انگار نه انگار یکی از بهترین بازی های امسال می خواد بیاد! فکر کنم یک علت ش هم تردید داشتن تو نتیجه بازی هست که خوب می شه یا نه که بنظرم بازی یک تجربه ناب خواهد شد.

    ۰۰
  3. خوب همین کارو هم کرده که شاخص استاد بهش تعلق گرفته دیگه :X چه قبول کنید و چه نکنید کیج در کنار تعداد اندکی از سازنده ها در زمره ی کسانی هستن که واژه “استاد” حق واقعیشونه… چون ۱سبک رو به وجود آورد و در همون سبک یکه تاز ماند :X دقیقا مثل کوجیما و میکامی :X و از اون کسانی نیست که هرکی از راه رسید یه استاد بچسبونه سر اسمش مثل استاد گیک گیگ کائوچوئی مازارووسکی :roll:
    استاد لطفا یه باران شدید دیگه بهمون بده… این دفعه شدید تر :X نمرات هم فدای یه تار موی نداشتت :دی تو فقط بساز!

    ۰۰
    1. نمی دونم باید بگیم سبک به وجود اورد یا نه؟! :-? با فارنهایت منظورت هست؟! :-/ ( واقعا سواله جواب بده! :D )

      ۰۰
    2. درسته به وجود اورد ولی من فکر می کنم پایه گذار اصلی Shenmue بود . :D
      نه که حالا کاملا شبیه هم باشند ولی بی ربط هم نیستن چون یه زره المان نقش افرینی داره!
      نمی دونم بازی کردی یا نه ؟! بازی روی Dreamcast منتشر شد و اگر اشتباه نکنم ۹ سال لقب پر خرج ترین بازی صنعت گیم رو یدک می کشید!!
      Yu Suzuki برا این بازی سنگ تموم گذاشت و شندیم داستان بازی تا شماره ی ۲۷ نوشته شده بود!!! :D
      شماره ی دوم هم اول برای DC اومد و بعد با گرافیک بهتر برای Xbox ولی همین بازی سگا رو بدبخت کرد و دیگه هیچ وقت ادامش ساخته نشد!! :D

      ۰۰
    3. عجب اطلاعاتی :دی
      نه من تا حالا حتی اسم این بازی هم به گوشم نخورده!
      حرف شما متین… ولی خوب این سبک فیلم تعاملی من فکر میکنم با دیوید کیج شناخته شد و به اوج رسید… هرچند که من خودم زیاد فن فرنهایت نیستم ولی خوب با باران شدید و انشاالله با بیاند این سبک به اوج میرسه و بعضی سازنده ها فعالیتشون رو در این حوضه و سبک بیشتر میکنن (امیدوارم)

      ۰۰
    4. امیدورام این سبک همین قدر محدود بمونه!! :D
      ولی الان هم یه چیزی توی این مایه ها با Walking Dead و بازی جدید D4 داریم

      ۰۰
    5. :roll:
      اینی که رضا بهش استاد چسبونده بود چندین سال هست داره با سونی همکاری میکنه ها. :D

      خیلی هم اندکک نیستن ها. مثلا استاد سید میر (sid meier) , استاد سم لیک, استاد جان کارمک , استاد استاد اعظم شیگیرو میاموتو :X

      ۰۰
    6. حقیقت با سم لیک ت موافقم… با اینکه من با عناوینش حال نمیکنم ولی استاد برازندشه! واقعا مایکرو باید به همکاری با سم لیک افتخار کنه! چرا رمدی رو نمیخره لامصب؟ :roll:

      ۰۰
    7. چون رمدی دوست نداره آقا بالاسر داشته باشه. یعنی نمیخواد فرست پارتی جایی باشه. فرست پارتی بشه یکسری محدودیت ها هم داره دیگه.(جدای امکانات بیشتر که گیرشون میاد.)
      کوانتیک دریم هم همینجوریه فکر کنم.

      ۰۰
  4. این که مسلمه نباید تحت تاثیر قرار گرفت و بازی ای رو که پسندیده شده تحت تاثیر نظرات برخی مخالفین که همیشه در هر جایی وجود داشته تغییر داد!
    ———
    به بازی جدید استاد خیلی امیدوارم و بنظرم تو بخش گیم پلی هم خیلی خیلی بهتر از باران سهمگین هست و روند سرعتی تر و خشن تر و اکشن تر داره!
    چند تصویر هم جدیدا منتشر شده که نشون از گرافیک خیره کننده داره که اصلا بعید نیست جایزه ی گرافیک سال رو از آخرین ما بگیره! :D

    ۰۰
    1. تصویر؟ :roll: ویدئو از گیم پلی هست . تصویر چی میگه اینجا؟ برو ببین. ویدئو ۱۷ دقیقه ای که چند وقت پیش اومده رو بگیر . تیکه تیکه قسمت های مختلف و سنین مختلف جودی رو نشون میده

      ۰۰
    2. آخه من فقط تصاویر اون تریلر رو دیدم! :D
      متاسفانه نت من مخابرات هست و منتظرم این یکی دو ماه باقی موندش هم تموم شه و یه نت خصوصی بگیرم متاسافنه هر چی دانلود میکنم اضافه بر مصرف می زنه و قیمت روی قبض سرسام آور میشه منم زیاد تو خط دانلود نیستم مخصوصا اگه پر حجم باشه!
      هر چی تریلر و کنفرانس ای ۳ و…هم بوده رو دادم برام دان کردن جای دیگه!

      ۰۰
  5. دقیقا بهترین کار همینه … کپکام و اسکوار انیکس به همین دلایل ساده بهترین فرنچاایز هاشون رو به نابودی رفت … دوست دارم داوود جان و هم چنین سونی که اجازه همچین ازادی عملی به سازنده هاش میده … تجربه خاص برای گیمر های خاص

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر