یک نقش آفرینی جدید از استودیوی Piranha Bytes

Vahid توسط Vahid
در ۱۳۹۲/۰۷/۰۴ , 21:07:27

آقای Michael Ruve از استودیوی Piranha Bytes تایید کرده این استودیو مشغول کار بر روی یک بازی نقش آفرینی جدید است. هر چند هنوز اطلاعات چندانی در خصوص این بازی در دسترس نیست اما گفته شده Piranha Bytes این بار می خواهد از تکنیک جدیدی برای مسیریابی NPC ها استفاده کند. همچنین قرار است در بازی جدید Piranha Bytes شاهد انیمیشن های بهتری برای لباس ها و همین طور نورپردازیِ مبتنی بر فیزیک باشیم.
کاملاً مشخص است که این بازی فعلاً در مراحل اولیه ی تولید قرار دارد اما قطعاً برای طرفداران بسیار هیجان انگیز خواهد بود که بدانند Piranha Bytes بر روی بازی جدیدی کار می کند. درست است Risen 2 ایراداتی در گیم پلی داشت و برای PC چندان بهینه نشده بود اما این بازی هم پتانسیل های بسیاری داشت. فراموش نکنیم Risen 1 و همین طور دو شماره ی اول سری Gothic شاهکار هایی تمام عیار بودند.
با توجه به این که Piranha Bytes هنوز اطلاعات دیگری در مورد بازی جدیدش لو نداده است می توانیم پیش بینی کنیم که این بازی به احتمال زیاد برای کنسول های نسل بعد و PC ساخته خواهد شد.


54 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. بازی های این استودیو که هیچ وقت در حد شاهکار یا جز بازی های تاثیرگذار سبک نقش افرینی نبودن. ولی با توجه به بودجه و توان سازنده هاش بازی های بسیار وبی تحویل دادن. ولی بازم به مذاق من یکی خوش نمیاد. :-s

    ۰۰
  2. Risen اول خوب بود ولی رومانسش واقعا مضحک و سرد بود :|
    مهاجمین وقتی کمی فاصله میگرفتیم ازشون بر میگشتند سرجاشون
    انگار نه انگار که درگیر شده بودند ولی باز بازی خوبی بود
    ———————————–
    نسخه دوم ! :|
    وقت نکردم بازی کنم
    ———————————–
    با یک دانه Gothic بصورت عجیبی موافق هستم
    Risen نخواستیم :|

    ۰۰
    1. رومانس هم مگه داشت؟! من ندیدم اصلاً.
      Risen 1 چند تا ایراد داشت:
      ۱- مبارزه ی پایانی افتضاح بود. به جای این که تمام توانایی گیمر رو به چالش بکشه همه چیز با یه دکمه زنی مسخره سر هم بندی شد.
      ۲- داستان تموم نشد و نصفه و نیمه موند.
      ۳- بیشتر بازی توی محیط های تاریک اتفاق می افته و از نیمه ی دوم حال آدم از هر چی Torch و Light Spell هست به هم می خوره.
      ۴- بعضی از ماموریت های بازی به شدت Fetch و بی ربطن ولی تعداد شون کمه.
      ۵- Inventory مشکل داره؛ مشکلش هم اینه که نا محدوده؛ خیلی مسخره است که مثلاً می تونی ۲۵ تا شمشیر با خودت حمل کنی.
      چند مشکل ریز دیگه هم داره ولی مهم نیستن.

      ۰۰
    2. یک بازی شاهکار اونم تمام عیار این ایرادات رو باید داشته باشه حالا این ها بخشی ازط اون ایرادات هست ایرادات دیگه مثل چهره های زشت و…. هم که اضفه بشه :D

      ۰۰
    3. این ایرادات اون قدر هم که فکر می کنی بزرگ نیستن. داستانش خیلی راحت بگم که بسیار بهتر از اسکایریم و خیلی از بازی های دیگه بود. (مثلاً DA1 & 2)
      ماموریت های Fetch رو که شکر خدا خیلی از بازی ها دارن. (مثلاً DA1 که ۹۰% کوئست ها Fetch بودن)
      چهره ی NPC ها اصلاً زشت نبود، اتفاقاً به نظر من از خیلی از بازی های دیگه بهتر طراحی شده بود. (اگه راست می گی یه مثال بزن به جز TW2)
      این که من مشکلات یه بازی رو می گم دلیل بر بد بودن اون بازی نیست، فقط می خوام ثابت کنم که فن نیستم وگرنه صد برابر همین مشکلات توی بازی های با متای بالای ۹۰ هم هست.

      ۰۰
    4. باز دوباره سخنان گوهر بار دوستان شروع شد. داستان risen بسیار بهتر از عصر ازدهاست. یعنی میخوام سرمو بکوبم دیوار. اصلا مقایسه این ۲ بازی جوک محضه

      ۰۰
    5. آدم جرئت نمی کنه ۴ کلمه حرف بزنه! اسم از هر بازیی میارم سریع ۱۰۰ تا مدعی پیدا می کنه!
      اشتباه از من بود که توی این تاپیک اسم از بازی های بی ربط آوردم؛ در نتیجه عذر می خوام؛ خیلی راحت!

      ۰۰
    6. امیدوارم. چون این حرف ها اخر عاقبتش دعوا و…. پس خواهشن سره هر تاپیکی که مربوط به rpg بحث بازی های دیگرو نکنین. منم خودم رعایت میکنم

      ۰۰
    7. دوست عزیز. قبول نداشتن اون داستان عطیم و حماسی. با اون شخصیت پردازی. با اون روایت اسطوره ای. برای من جای هیچ شکی باقی نمیزاره که طرف فن یه بازی دیگست و هیچ جوره قبول نمیکنه. یا چیزی از داستان حماسی نمیدونه. یا اینکه اصلااز این فرم روایت و داستان خوشش نمیاد.

      ۰۰
    8. دراگون ایج به درک
      داستان ریزن از اسکایریم بهتر بود؟
      تو ریزن رو با اون بازی حماسه ای مقایسه میکنی؟

      ۰۰
    9. شماره سوم نمیشه ایراد دانست به هر حال جو اینگونه نیاز بوده است
      ——————————————–
      شماره های اول و دوم هم موافق هستم
      ——————————————-
      شماره چهارم توی بیشتر بازیها هستش
      ——————————————-
      شماره پنجم جای بحث دارد
      چون دقیقا همین حالت در دارک سولز هستش
      یک Inventory نامحدود داری ولی موقع سوار کردن انواع آیتم ها روی کارکتر
      نسبت به سطح ارتقا محدودیت وزنی دارید فرضا اگر زرهی از نوع شوالیه به تن
      داشته باشید سلاح های سرد سبک وزن فقط براتون قابل استقاده هستش
      و سنگین وزن ها تقریبا غیر قابل استفاده میشوند که همین مورد خودش توی
      مبارزات چالش ایجاد میکند تا اینکه سطح ارتقا را بالاتر ببری و تمرکز ارتقا را فقط فقط
      روی endurance بگذاری که باز بقیه سطح ارتقا توجه نکنی نسبت به سبک مبارزت
      دچار چالش در مبارزات میشوی
      نامحدود بودن بد نیست ولی باید چاله های براش کند
      ———————————————-
      وحید جان آیا دارک سولز را بازی کرده ای ! /:)
      نظرت چیست

      ۰۰
    10. ۳ رو قبول دارم نباید ایراد گرفت ولی واقعاً یه خورده اعصاب آدم رو خورد می کنه. ۴ هم بازم موافقم چون توی بیشتر بازی ها هست ولی بازم نفس این مسئله مورد داره.
      من عاشق Dark Souls م. زمانی که من غرق نقش آفرینی های غربی بودم و پشت سر هم RPG غربی قورت می دادم و خوره ی این سبک شده بودم این بازی اومد تمام برنامه هام رو ریخت به هم! واقعاً یه چیز عجیبیه و انتظاراتم رو به شدت بالا برد به خصوص از لحاظ Combat.
      البته این رو هم اضافه کنم که این بازی نسبت به بازی های غربی همون طور که برتری هایی داره، ضعف هایی هم داره اما من در کل به شدت باهاش حال می کنم.

      ۰۰
    11. حالا که سر بحث باز شده میشه چنتا از ایرادات دارک سولز رو بگی؟! :-?
      البته به جز بخش فنی و گرافیکی

      ۰۰
    12. دقیقا ۱۰۰ درصد با نظرت موافقم راجب دارک سولز بازی فوق العاده ای هستش
      مخصوصا بخش مبارزاتش که جذابیت خودش را دارد
      منتهی چندتا ایراد دارد
      مثلا وقتی کلاس شوالیه را انتخاب میکنی
      زره اش تا ۷۰ درصد بازی به کار می آید و نیازی به زره دیگری نیستش
      کلا این بخش زره اش و سلاح هاش به چند مورد ختم میشه
      تعداد زیادی زره و سلاح سرد دارد ولی فرضا برای من به دوتا زره و یک
      شمشیری که ابتدای بازی داده بود ختم شد
      در این بخش خیلی ضعیف بودش و تنوع زیاد سلاح ها و زره تقریبا بی معنی بود
      در این بازی خرده ایراداتی میشود توی هر کلاس پیدا کرد
      ولی باز بصورت عجیبی لذت بخش هستش
      حس خوبی از نقش آفرینی در این بازی به گیمر میدهد
      معماهاش :X فسفر سوز و لذت بخش بود

      ۰۰
    13. wtf؟!
      دارک سولز معما داشته و ما نمی دونستیم؟! :| :D
      در مورد سلاح و زره هم بگم بازی اونقدری بالانس طراحی شده که شما که “نخواستی” سلاح و زره عوض کنی تونستی ۷۰% بازی رو پیش بری
      وگرنه قبل از باس گارگویل ها halber رو با دمیج ۱۱۰ که باید بسیار پر کار برده یا قبل ترش روی پل از دم اژدها که drake sword فوق العاده رو می گیری
      نمی دونم این حرفت از کجا اومده!! :D

      ۰۰
    14. Tyrael
      مثلا باس های بازی
      رفتاری مشابه دارند
      اول دوتا حمله خطی میکنند بعد یک حمله نیم دایره
      بعدش یک چند ضرب از طرف گیمر
      برای نفس گیری کارکتر مثل بازیهای اصیل باید دور باس بچرخید
      نفس گیری کنید
      این روند باس کشی تقریبا برای ۹۵ درصد باس ها یکسان هستش
      فکر کنم فقط دوتا باس متفاوت داشت
      یکی پروانه غول پیکر و دیگری اون درخته Bad chaos
      باس پایانی بازی را هم باید به همین نحو میکشتیم
      عظمت باس ها کمی جو به گیمر میداد وگرنه چیز خاصی نبودن
      این یک نمونه
      ولی دلیل بر بودن و بی خود بودن بازی نیستش
      چون همین که روش را باز بدانی نیاز به تمرکز و کمترین خطا را دارید
      در مقابل باس های بازی

      ۰۰
    15. Witch-King of Angmar@
      تند نرو!! :D
      داستان دارک سولز بد بود؟! لول!! هر چیزی که شیوه ی روایتش مستقیم نبود میشه داستانش بد!! بازم لول!
      صداگذاری هم حرف نداشت ، صدا پیشگی هم خوب بود البته برا یه بازی ژاپنی :D
      کلا ۴ تا دیالوگ میگن دیگه صداگذار خفن می خواد چی کار!! :|
      مشکلات فنی داره داشت
      طراحی منوی ضعیف شد عیب؟!
      کلاس ها هم چی الکی؟!!!!!! شاید در ادامه با حق انتخاب بزرگی که بازی به تو داده همه ی کلاس ها رو یکی کنی (:دی ) اما دلیل نمیشه کلاس های بازی رو غیر بالانس دونست! مثلا شوالیه و اتش باز فرقی ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!! :| :|

      ۰۰
    16. HAYABUSA
      باس ها بازی مث هم بودن؟؟؟!!!!!!!! چی میگی؟! :D
      اولا شیوه ی مبارزه ی باس اخر دور زدن دورش نبود!!
      خودم باس اخرو تو ۵۷ ثانیه کشتم!! یه روش فوق العاده داشت!
      اسم باس ها رو یادم نمیاد پس عامیانه میگم!!
      الان باسی که یه اژدهای ابی بود چی؟! بلک دارگون؟! باسی که در منطقه ی مخفی anor londo بعد از کشتن پرنسس ظاهر میشد چی؟!
      یا اون باس دوتایی؟! گارگویل ها؟! این ها هر کدوم روش خاص خودشون رو دارن و هیچ کدوم رو نمیشه با دور زدن کشت!!
      اگر فکر می کنید بازم ضعفی هست بگید توضیح بدم ولی این ها ضعف نیست :D

      ۰۰
    17. Tyrael
      من با همون شمشیر ابتدایش broadsword از ابتدا دستم بود تا انتهای بازی :|
      شمشیر ارتقا میدادم نیازی به شمشیر دیگه ای احساس نمیکردم
      از اون amber ها هم گرفته بودم دادم به اون ( پیر بابا آهنگر )
      ( البته زوبین هم در خیلی از موارد کار ساز بود اینو یادم رفت بگم که
      عصای دستی بود )
      یک سپر خاردار هم از یک بنده خدای توی نبرد گرفتم دیگه چیزی جلو دار من نبود
      بقیه شمشیر ها رو هم ارتقا ندادم نیازی نبود الکی متریال و سول خرج کنم
      ————————————————————
      معما :|
      وقتی با ۴king ملاقات بکنی
      انتهای راه پله دیگه چیزی نیست باید سقوط کنی
      اگر انگشتر abyss دستت نکنی بازی باید از firelink شروع کنی
      یا اینکه برای برگشت به اولین نقطه dead aslyum چگونه بروی متریال
      تیتانیک اسلب بگیری اینها هویچ که نیستند معما محسوب میشوند دیگه
      یا اون باس bad chaos باید بپری وسط سوراخ
      اینها فکر کنم اسمشون معما باشه که نیازی به حل کردن دارن :|

      ۰۰
    18. Tyrael
      مگه من گفتم شبیه هم هستند
      گفتم نحوه مبارزشون شبیه هم هستش :|
      والا من که چیزی جز این ندیدم دوتا ضربه مستقیم یک ضربه چرخشی
      همین
      اون باس دوقلو ها هم از همین روش مبارزه استفاده میکردند
      تازه دمشون را هم کندم تا درس عبرتی براشون باشه
      شما را جو عظمت و بزرگی باس ها گرفته بوده احتمالا
      وگرنه من که نوع حمله دیگری از این باس ها ندیدم
      وقتی هم دور باس ها میچزخم حتی سپرم را هم بالا نمیارم
      چون میدون هیچ ضربه ای نمی خورم و عمل نفس گیری سریعتر هم
      انجام میشود
      من اکثریت باس ها را با همین عمل زشت چرخیدن دورشون کشتم

      ۰۰
    19. HAYABUSA
      سپر خاردار به چه درد می خوره ؟! شاید قدرت دفاعی و وزن کمی داشته باشه ولی grass shield بهترینه چون staminت رو پر می کنه ، ببین بهتر وجود داره ولی شما استفاده نکردی!! :D
      بازم گفتم این سلاحی که کل بازی حمل کردی دلیل بر بالانس بازی هست وگرنه سلاح های خیلی خیلی بهتری طول بازی ب هدست میاری مثلا ساخت سلاح با روح باس ها !
      اون هایی هم که گفتی معمای فسفور سوز نیست چون مثلا برگشتن به نقطه ی اول بازی یه چیزی نیست که مدت ها براش سعی کنی و روش فکر کنی
      شاید هم بشه به ااینها گفت معما :-? :D

      ۰۰
    20. اون سپر خاردار
      قدرت تهاجمیت افزایش میده :| طوری که با شمشیرت برابری میکنه
      سپر علفی هم نیازی نیستش
      چون کاهو میخری برای مواقع اضطراری کاهو میخوری نفست سریعتر پر میشه
      برای مدتی
      پس داشتن قدرت تهاجم بیشتر و دفاع بهتر مناسب تر از نفس هستش
      ————————————————
      بازی باید گیمر را ترغیب کند که برود سراغ شمشیر یا سپر بهتر
      ولی وقتی این کار را نمیکند یعنی ضعف دارد
      درست مثل دراگون ایج دوم که به کلی آیتم داشت ولی به چندتا ختم شده بود
      ———————————————–
      والا توی بازیهای دیگه به این موارد می گویند معما
      حالا نمیدونم توی این بازی باید چی بگویم
      یا درهای خاصی باید باز کنی توی این بازی در بازیهای دیگه معما محسوب
      میشه توی این بازی نمیدونم چی محسوب میشه
      یا اینکه باید روح اون زن رو پس بگیری برگردونی اینها هویچ که نیستند
      اینها باید حل شوند پس معما محسوب میشوند

      ۰۰
    21. وقتی سلاح اشغالی بر می داری باید به فکر افزایش قدرت تهاجمی باشی و کلی روح صرف کاهو (:دی) کنی :| :D

      ۰۰
  3. رایزن ۱ شاهکار تمام عیار بود ؟! :|
    رایزن یک خیلی بهتر از شماهر ۲اش بود و در بهترین حالت بازی نسبتا خوبی بود اما شاهکار تمام عیار رو به این بازی لقب دادن lol نداره؟!
    بازی ای شاهکاره ه از جمیع جهات و حداقل از اکثریت جهات کامل و خیلی خیلی کم نقص باشه!

    ۰۰
    1. نخیر من امثال آلن ویک و هیلو ۴ و هیوی رین و خیلی از بازی هایی که متای زیر ۹۰ داشتن رو شاهکار می دونم ولی این بازی شاهکار نبود حتی عالی یا خیلی خوب هم نبود!

      ۰۰
    2. ما آخر نفهمیدیم تو متا رو قبول داری یا نه؟ اگه قبول داری پس اون بازی های مورد اشاره ت هم شاهکار نیستن چون متاشون زیر ۹۰ـه اگه هم قبول نداری پس هیچ و این که هر کسی کدوم بازی رو شاهکار می دونه کاملاً به خود شخص مربوط می شه. دیگه چی می گی داش علی؟!

      ۰۰
    3. اصلا شما از کجا فکر می کنید برداشت من از متا همین طوره!
      من هیچ وقت نگفتم متا وحی منزل هست و فقط گفتم که یک ملاک نسبی هست برا اینکه سطح کیفی بازی ها مشخص بشه!
      نظرم در مورد متا اگخ به طور شفاف بگم :
      هر بازی ای که متای بالای ۹۰ بیاره شاهکاره ولی لزوما هر بازی ای که زیر ۹۰ بشه غیر شاهکار و سطح پایینتر نیست!
      من تا حالا بازی ای در ذهنم نیست که بالای ۹۰ باشه و بهش نگفت شاهکار!
      ولی زیاد بوده بازی هایی که زیر ۹۰ بودن ولی باید بالای ۹۰ باشن!
      مثل همین بازی هایی که گفتم یا عنوانی چون ویچر و خیلی های دیگه!

      ۰۰
    4. “بازی ای شاهکاره که از جمیع جهات و حداقل از اکثریت جهات کامل و خیلی خیلی کم نقص باشه!”

      خب لابد این بازی هم همین طور بوده که من نوشتم شاهکار تمام عیار!
      البته جالبه بدونی که این بازی جزو لیست Top 10 من توی این نسل هم هست. صد البته که نقص هایی هم داره اما نقص هاش کمتر از بازی های هم سبکشه.

      ۰۰
    5. خب از دید شما شاهکار بوده ولی تو متن خبر که نظر شخصی رو در مورد کیفیت یک بازی قرار نمی دن!
      بخدا منم عاشق نقش افرینی هستم ولی شما همیشه به تعصب های باصطلاح کورکورانه بقیه خیلی گیر می دید ولی در متنی که باید فارق از هر نوع علاقه و تعصب نویسنده باشه با اصطلاح ” شاهکار تمام عیار” می خواید یک بازی معمولی رو به خوب رو که چون محبوب شما هست بزرگ جلوه بدید!
      بازی نکات درخشان زیادی داشت سختی و طراحی هنری و گشت وگذار و… ولی به اندازه ی کافی هم ایراد داشته که اون رو از شاهکار دور کنه!

      ۰۰
    6. علی جون خبر رسمی دیگه چه صیغه ایه؟! بابا به خدا همه جای دنیا همین طوره. توی هر سایت بری اعم از معتبر و غیر معتبر (حالا هر سایتی مثلاً Eurogamer) می بینی توی یه خبر یکی از نویسنده ها می گه بازی X متوسط بود و نویسنده ی دیگه توی یه خبر دیگه از همون بازی تعریف می کنه. هر مطلبی هم روی هر سایتی می ره مسئولیتش با نویسنده است. منبع این خبر وبسایت dsogaming.com هست که به Risen 1 لقب Amazing داده. حالا اگه توی یه سایت دیگه بری ممکنه با یه لحن دیگه نوشته باشه یا گفته باشه Risen 1 بازی ضعیفیه. خیلی طبیعیه؛ هر نویسنده ای هر طور بخواد و با هر لحنی که دلش بخواد خبر می نویسه. حالا اگه تو فکر می کنی این بازی خیلی ایراد داره خب این نظر توئه و خیلی هم قابل احترام!

      ۰۰
    7. منم تو خیلی از خبرا دیدم نویستده نظرش تو خبر میاره! مثلا دیو کوک در پست نمرآت یه بازی دیده شده نظر شخصی اش رو یماره یا یکی دیگه تو یه پست گفته بود:
      total war Rome 2 is a total technical mess!
      این نظر شخصیه!

      ۰۰
    1. خب حتماً تجربه کن که تمام عمرت بر فناست. البته من خودم فقط دو نسخه ی اول رو بازی کردم. شماره ی ۳ و ۴ (البته ۴ رو PB نساخته و حسابش جداست) این قدر ازشون بد گفتن که جرئت نکردم برم سراغ شون. اما Gothic 1 و Gothic 2 (نسخه ی Gold با بسته ی مکمل NOTR) هر دو رو تا ته رفتم و به نظرم حرف ندارن.

      ۰۰
  4. زیاد با این استیدو و ساخته هاش حال نمی کنم
    به قول دیبازی ” دستگاه متوسط ساز المانی ” هستن! :D یا شاید تبدیل شدن ، تعداد افرادشون هم کم هستش و فکر کنم حدود بیست نفر باشند ولی خدا کنه بازی جدیدشون موفق تر از همیشه عمل کنه
    هر چه RPG اید ، خوش اید :X :D
    ===============================
    بایت خبر هم ممنون با حضور شما امیدوارم خبر های RPGای بیشتری داشته باشیم :D

    ۰۰
    1. Why?
      راستی یه چیزی رو یادم رفت بگم احتمالش هم هست که یکی از Gothic های قدیمی بازسازی بشه. لااقل طبق چیزایی که توی مصاحبه هاشون گفتن زیاد دور از ذهن نیست.

      ۰۰
    1. چرا سایت فعالیتش کم شده؟خبرای کنسولهای نسل بعد رو نمیذارید.من که از میان نقش افرینی ها منتظر Witcher هستم. فکر نکنم بتونه با بزرگان رقابت کنه.

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر