شینجی میکامی از دلیل اکشن‌ شدن رزیدنت اویل می‌گوید

در ۱۳۹۲/۰۷/۰۷ , 16:33:43

همان‌طور که می‌دانید مجموعه‌ی رزیدنت اویل تغییر رویه‌ی خیلی واضحی در میانه‌ی حیات خود داشت, به طوری که حال و هوای گیم‌پلی از یک عنوان وحشت-بقا محض به طرف گیم‌پلی‌ای اکشن‌تر حرکت کرد.

شینجی‌میکامی در مصاحبه‌ی اخیر خود با سایت IGN توضیح داده است که دلیل این تغییر رویه به فروش ضعیف نسخه‌ی بازسازی رزیدنت اویل (Resident Evil remake) بر روی کنسول گیم‌کیوب برمی‌گردد. ظاهرا این نسخه آنطور که انتظار می‌رفته نفروخته و همین سبب شده تا میکامی ژانر بازی را برای جلب نظر افراد بیشتری تغییر دهد.

او در این باره می‌گوید:” به خاطر واکنشی که به نسخه‌ی بازسازی رزیدنت اویل شد. من تصمیم گرفتم رزیدنت اویل ۴ را بیشتر به سمت اکشن سوق بدهم. رزیدنت اویل ۴ بازی ترسناک و وحشت‌آورتری می‌شد اگر نسخه‌ی بازسازی خوب به فروش می‌رفت.”

مطمئنا این تجربه‌ی میکامی به بازی جدید او که در حال حاضر در حال ساخت است هم منتقل خواهد شد.  به طوری به نظر می‌رسد “شیطان درون” قصد بازگشت به ریشه‌های ژانر وحشت-بقای این سازنده را دارد.

او ادامه می‌دهد:” من با فروش ضعیف بازسازی رزیدنت اویل به شکلی ضربه‌ی روحی بدی خوردم. خیلی بیشتر از چیزی که مردم فکر کنند.”


62 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. Oddity.
      re6 نرفتی رو no hope دیگه! :D
      می‌رفتی این حرفو نمی‌زدی
      شینجی هم رفته بود این مصاحبه رو نمیکرد :lol:

      ۰۰
    2. باوشه باو جمعش کن محیط یخمک بست ! جون هرکی دوس دارید از این تیکه یخمکی های دهات کوره ای نندازین آدم سرما میخوره !

      ۰۰
  1. با سلامی دیگر فقط اینو میخواستم بگم که اگه رزیدنت اویل دیگر ساخته نشه مخصوصا نسخه های اصلیش هم به نفع کپکام هست هم به نفع طرفداران این سری بازی چون من هر وقت یاد رزیدنت اویل شش و مخصوصا نمرات پایینی مثل سه و چهار می افتم حسابی ناامید میشم و اصلا برایم باور پذیر نیست که چطور رزیدنت اویل اونم نسخه های اصلیش نه نسخه های فرعی چنین نمرات ضعیفی مثل سه و چهار باید بگیرد و اینقدر از زمان انتشار تا به حالا کوبیده شود من برای این گفتم ساخته نشود چون هم برای طرفداران بهتر است که قدر بدانند و اینقدر نسخه ششم را نکوبند همم برای خود شرکت کپکام به نظر شما برای چی ساخته شود ساخته شود که معذرت میخوام این واژه را به کار میبرم یک عده عقده ای توی ایت سایت و سایتهای دیگر بیایند بازی رو هرطور که دلشون میخواد نقد کنند و سلیقه شخصی خودشون رو توی نقد بازی به کار ببرند و به بازی نمرات تخیلی ۱ و ۳ و ۵ و۸ بدهند به نظر من اگر کپکام در حال حاضر دارد روی ساجت نسخه های اصلی و بعدی این سری کار میکند دارد باز هم دوباره تمام اشتباهات این نسل خود را تکرار میکند رزیدنت اویل دوران اوجش نوی نسل پنج و شش بود نسخه های یک و دو و سه ترسناک بودند اما من با نظر دوستان که میگویند نسخه چهارم شاهکار بوده نه موافقم نه مخالف چون به نظرم همین طور که در خبر اشاره کردید تغییر سبک بازی از نسخه چهار به بعد بوده و نسخه پنجم هم یک کپی دست چندم از نسخه چهارم به اضافه حالت دو نفره در اولین بازی سری به نظر من دوران اوج کپکام در نسلهای پنج و شش بود و الان کپکام به عنوان یک شرکت متوسط به بالا و نه خوب و عالی شناخته میشود در روزگاری که شرکتهایی مثل نایتی داگ و الکترونیک آیز و راکستار به عنوان شرکت محبوب در صنعت گیم شناخته میشوند به نظر من کپکام باید برای همیشه از صنعت گیم خداحافظی کند با تشکر

    ۰۰
  2. خب اینجاست که باید به نینتندوی دوست داشتنی بر خلاف میل باطنی بد و بیراه بگی !!!
    دلیل میکامی هم یه خرده غیر قابل باوره خوب رزیدنت رو تقریباً همه بازی کرده بودن و دلیلی واسه بازی کردن ریمیکش نمیدیدن ! هر چی بود به رزیدنت ضربه سنگینی زد.
    ولی در کل رزیدنت برای من هنوزم همون اویلی هستش که قبلاً بود و حتی اکشنشم به همه بازی های اکشن آبکی الان میارزه.

    ۰۰
  3. با سلام من فقط میخواستم بگم که این روزها که همه حسابی از رزیدنت اویل مخصوصا نسخه ششم و از به قول خودشون اکشن شدن بازی دل پری دارند و حسابی هم بازی را بعد از ماهها از عرضه میکوبند به نظر من بهترین کار برای شرکت کپکام این هست که فکر ساخت نسخه های بعدی این فرانچایز را برای همیشه از سرش بیرون کنه و بره بر روی فرانچایزهای جدیدتر و بهتری مثل deep down و dragons dogma و dmc و monster hunter کار کنه چون هم منطقی تر هست همم استقبال در حال حاضر نسبت به رزیدنت اویل ازش بیشتر هست چون به قول یکی از دوستان دیگر رزیدنت اویل بازیش مرده و دیگه جا برای پیشرفت بیشتر و ساخت نسخه بیشتر نداره همون رزیدنت اویل شش نشان داد با بعضی از نمرات بسیار ضعیفش مثل سه و چهار که دیگه عمر رزیدنت اویل به پایان رسیده تازه رزیدنت اویل شش که به قول شرکت کپکام بزرگترین بودجه شرکت بود و ششصد نفر سازنده داشت وضعیتش اون بود و نمراتش اون که حتی میانگین نمراتش و متاش از نسخه پنج هم ضعیفتر و بدتر شد به طوری که الان متای نسخه پنج ۸۵ هست و متای نسخه شش بیشترینش ۷۴ هست

    ۰۰
  4. کنسول رو اشتباه انتخاب کردی برادر میکامی.

    RE 4 و RE 5 بازی هایی بسیار استاندارد و خوش ساخت بودن.شاید از نظر ترس به پای نسخه هایه کلاسیک نمیرسیدن اما حداقل یه اکشن کم ایراد و درگیر کننده رو به گیمر تحویل میدادن
    اما RE 6 … :|

    ۰۰
    1. نه دیگه فکر نکنم رزیدنت اویل۵ اونقدرها هم خوش ساخت بوده باشه چون گیم پلی که مثل نسخه ی چهارم بود هیچ تازه هیچ اثری از ترس هم در بازی دیده نمیشد اینم مثل نسخه ی ششم بود. :|

      ۰۰
    2. میخواستم همینو بگم که شما زحمتشو کشیدی.اویل۵ با بازیهای ۲۰۰۹ مثل انچارتد۲ و مس افکت۲ و … قابل مقایسه نبود.اویل۵ فقط یه بازی خوب بود همین.بازی عالی همون اویل۴ بود.

      ۰۰
    3. نه دیگه برادر.
      همه قبول دارن که RE 5 خیلی خوش ساخت بود واصلا قابل مقایسه با RE 6 نیست.(نظر منتقدان و متا هم که مشخصه)
      گرافیک . داستان . شخصیت پردازی. حتی اکشن بازی کاملا قابل قبوله.و بسیار بهتر از RE 6.
      ولی اثری از ترس نبود (که تو نسخه ۴ هم اثری از ترس نبود).

      ۰۰
  5. راجب Resident Evil remake مقصر خودشون بودن چون کنسول اشتباهی رو براش انتخاب کرده بودن به صورت انحصاری ! نتیجه ی فروشش هم خب باید پایین میشد !
    راجب RE4 اون تغییرات همش مثبت بود و تاثیر منفی که روی سری نذاشت هیچ , سری RE رو یه گام دیگه باز بالاتر برد و همین باعث شد RE4 خیلی راحت یکی از بهترین بازی های تاریخ باشه و شاهکار به تمام معنا ! RE4 یه معجون کاملی بود که واقعا همه چیزو به بهترین شکل ممکن رعایت کرده بودند

    ۰۰
    1. باهات موافقم علی جان.رزیدنت های بعد از چهار نتونستن دنباله رو خوبی باشن و این تغییرات رو درست پیاده سازی کنن.

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر