اولین نمره «ماورا: دو روح» منتشر شد

در ۱۳۹۲/۰۷/۱۴ , 18:34:16

اولین نمره عنوان انحصاری کنسول پلی استیشن ۳ یعنی «ماورا: دو روح» منتشر شد. یک مجله فلاندی به نام Pelit نمره متوسط ۶.۸/۱۰ را به این بازی داده است. و در قسمت توضیحات کلی نوشته است:

“به طور جدی «ماورا» یک تجربه دست نیافتنی از داستان است، اما اَیا می توان بازی پیدا کرد؟

منتقد همچنان در جست و جو است.”

لازم به ذکر است که این نمره در متاکریتیک ثبت شده است.

 


91 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. این مجله درپیتی برای اینکه اسمی در کنه داره اینجوری میکنه مسخره !!
    نمره فقط نمره های IGN و GAME SPOT و Eurogamer و بس ./ در مورد نمره ادم باید به سایت ها درستو حسابی توجه کنه . هرچند که بازم به نظرم نمره تعیین کننده ارزش بازی نیست ./

    ۰۰
    1. دقیقا داری درست میگی شعیب جان هر منتقد مجله یا سایت درپیتی رو که نباید تو متا تاثیر داد . :-|
      از کجا معلوم شاید این مجله قصدش فقط کوبوندن بی منطق و بی مورد بازی بوده که در عین بی انصافی این کوبندن در نتیجه نهایی متا اعمال خواهد شد واقعا متاسفم :-s

      ۰۰
    2. متاکریتیک برای خودش قانون داره بررسی می کنه وبسایت ها رو و بعدش اجازه انتشار نقد در متاکریتیک رو میده باید چندین سال سابقه داشته باشن این مجله هم از بهترین ها هستش و به قول دوستان ۵ سال سابقه ثبت نمره در متاکریتیک رو داره پس الکی ترولش نکنید. نظر وبسایتش بوده براش حتما گیمپلی مهم تره!

      ۰۰
    3. اصن اینایی که گفتی قبول متاتریک براساس یه چیزایی این مجله درپیتی رو قبول کرده من نفمی فهمم تو برای چی عروسی گرفتی اینقدر خوشحالی چیزی بهت میدن ؟؟ :-?

      ۰۰
    4. متاکریتیک بر اساس این که این مجله اصلا درپیتی نیست و با یک نمره ۶.۸ به انحصاری سونی هیچ مجله ای نمیشه درپیتی.
      من از دیوید کیج و بازی هاش متنفرم، دوست دارم خوشحالی کنم به شما ربطی داره؟ :-?

      ۰۰
    1. مجله ی معتبرین و فکر کنم بالای ۵ ساله که نمراتشون در متا ثبت میشه!
      اگر به لیست نمراتشون نگاه کنید ، انصافا بد نمره ندادن ، جالب اینجاست که اگر اشتباه نکنم همینها سه سال پیش به Heavy Rain نمره ی ۹۳ دادند یعنی ۶ نمره بیشتر از متا !! :D
      باید منتظر بقیه ی نمرات موند . . .

      ۰۰
    2. هر مجله ای منتقد های مختلف داده ! مطمئنا کسی به که هوی رین ۹۳ داده اونی نیست که الان به بیاند ۶.۴ داده ! بالا هم گفتم به چه علت روشن فکری کاذب داره !

      ۰۰
  2. نظرش محترم اما بره گمشه :D ماوراء فراشاهکاره در یه کلام :X بدون شک بهترین داستانو امسال از آن خودش میکنه! شک نکنید! به احتمال زیاد گرافیک سال رو هم میگیره! به این مجلات متفرقه توجه نکنید… فقط ign! هرچی اون گفت ملاکه!

    ——————————-
    ۱۵/۷/۱۳۹۲ در تاریخ جهان ثبت خواهد شد! وحشى و شررررر…

    ۰۰
    1. اولاً که تا عنوانی رو به طور کامل تجربه نکردید ، لقب ندید! بزرگترین لقب برای یه بازی تست نکرده با پتانسیل یا بزرگه ، ارزش گذاری نمیشه کرد والا!
      ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
      در مورد فردا هم ، آلبوم از قرار معلوم دو روی متفاوت از سکه رو دارائه و نیمیش آروم و لذت بخشه و نیمه دیگه وحشی و شر… منتظریم بعد یه سال نیم یه شاهکار دیگه بشنویم.

      ۰۰
    2. بنده هم اکنون در حال بازی کردن بیاند هستم و بله… با افتخار بهش ۱۰ میدم :X پس امتحانش کردم و بهش میگم شاهکار!
      ——————————–
      آلبوم هم والا بنده تمام حرف های شر اعظم رو دنبال کردم و چیزی از ۲رو بودن آلبوم نگفت…البته تا منظور شما از آروم و لذت بخش چی باشه؟ هامون؟ درد شخصی؟ ناگهان؟ خول اینا باید باشن تو آلبوم و درکنارش آهنگ هایی مثل ممیز صفر هم سرحالمون بیاره :X
      ش.ن فقط از آلبوم گفت که ۸تا ترکه… یک ترانه از دکی موسوی و یه ترانه از گلایل (یغما) و بقیه ترانه های خودشن! وای که چه روزی شود فردا :((

      ۰۰
    3. —————————————
      دیروز یکی دیگه از ترانه های این آلبوم رو منتشر کرد به نام “اینگونه” خبر دارید؟

      ۰۰
    4. یعنی اثر استادم زیر سوال بردن،با ۵ سال سابغه،هنوز فرق بیاند رو با استریت فایتر نمیدونه اومده نمره داده :|

      ۰۰
    1. اصلا همین که به امید گیم پلی رفته سراغ بازی دو حالت داره
      ۱- مخش تاب داشته
      ۲- خواسته بگه منم بلدم
      سبک بازی فیلم تعاملی هست ! وقتی میخوای بازی رو نقد کنی باید خواسته هات و معیارت رو بر پایه این سبک قرار بدی ! مثلا مثل این میمونه که از سوروایول هارور، هک اند اسلش بخوای !

      ۰۰
    2. همونطور که گفتم بازم میگم حداقل از شصت فرسخی بازی رد شید بعد بهش نداشتن گیم پلی ببندین ! البته من شما رو مقصر نمیدونم ! وقتی یه سبک جدیدی بوجود میاد همه دچار گیجی میشن ! سبک “فیلم تعاملی” هم یه سبک جوون و کم یاب هست ! برای خودش استاندارد ها و المان هایی داره که گیم پلی حساب میشن، شاید بشه گفت گیم پلی کم رنگه اما وقتی بگی نداره فقط داری خودت رو زیر سوال میبری ! چون کلا یه مورد بیشتر پیش نمیاد ! بازی نکردی و داری نظر میدی درموردش ! بازی گیم پلی نداره که شما بشینی فقط نگاه کنی ! اما فارنهایت یا هوی رین همچین چیزی نبودن ! حداقل همون دکمه زنی بازی هم که اصل گیم پلی حساب میشه حرفه ای و بر پایه اصول طراحی شده !
      برای مثال وقتی توی کارخونه متروکه برق میخوای از بین دو تا سیمی که جرقه کمتری میزنن رد بشی چهار تا دکمه میزنی تموم ! اما بخوای از سیمی که جرقه بیشتری میزنه و خطرناک تره رد بشی باید یهو پنج شیش تا دکمه رو هم زمان بگیری و دو تا دکمه هم هم زمان تند تند بزنی ! خو واقعا کار هر کسی نیست ! وقتی برای کسی که منو بازی رو ندیده بگی اصل بازی دکمه زنیه توی ذهنش دکمه زنی بازی های معمولی تداعی میشه در صورتی که دکمه زنی بازی های کیج خیلی خیلی طراحی شون با بازی های دیگه فرق داره !

      ۰۰
    3. در نظر من ۷۰٪ بازی رو گیم پلی تشکیل میده و باقی مسایل مثل گرافیک٬ داستان و موسیقی و صداگذاری فقط ۳۰٪ ارزش داره.
      من اگه فقط بخوام از داستان یک بازی لذت ببرم بازی نمیکنم کتاب میخونم که از نظر محتوا به مراتب بیشتر از داستان “بازی” است. یا فیلم نگاه میکنم.
      منظور من از نداشتن گیم پلی به عبارت واقعی کلمه نیست.منظورم از گیم پلی غنی بهره نمیبره.
      اگه یه بازی موسیقی معمولی داشته باشه و گرافیک معمولی و داستان ضعیف ولی گیم پلی غنی داشته باشه مطمینا تا آخرش دنبال میکنید . ولی اگه گیم پلی ضعیف داشته باشه….
      تا الآن حرفم و منظورم رو الکی شکفتم. منظور کلی من اینه چیزی بازی که رو از بقیه چیز ها مثل فیلم و کتاب و … متمایز میکنه گیم پلی اون هست و در کنارش از گرافیک و موسیقی و داستان لذت میبریم من منکر این قضیه نیستم که این ها ارزش نداره ولی به اندازه گیم پلی ارزش نداره.

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر