چند تصویر از خروجی موتورگرافیکی Source 2 لیک شد

در ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ , 09:55:26

همانطور که می دانید موتورگرافیکی اصلی استودیو «والو» سازنده عناوین «نیمه جان»(Half-Life) و Left 4 Dead «سورس» نام دارد و چند سالی است که این شرکت بر روی نسخه دوم این موتورگرافیکی کار می کند. حال تصاویر اولیه خروجی های این موتورگرافیکی لو رفته اند و کیفیت بدست اَمده خارق العاده است و تازه این اول راه است چرا که اینها نمونه اولیه هستند. تصاویری که به انتشار رسیده اند بازسازی نسخه دوم Left 4 Dead هستند. احتمالا عنوان مورد انتظار Half Life 3 هم با این موتورگرافیکی ساخته خواهد شد.

این اسکرین ها را پایین مشاهده می کنید:


27 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. زیاد جالب نیست … اگه بخوام روراست باشم اصلا جالب نیست. یکی میگفت تا والو نتونه یه انقلابی تو زمینه موتور بازیشون بوجود بیاره بازی مازی نمیسازن، کار شاقی هم که تو هالف ۲ کرده بودند این بود که هرطرف میرفتی طرف مقابلت هم گردنش میچرخیدو بهت نگاه میکرد! مث اینکه تو اون زمان خیلی حرف بوده!! حالا این موتور چه انقلابی داره والله اعلم…

    ۰۰
    1. من یادمه یه بار یه همچین چیزی گفته بودم,توی Gamespot همون حدودای ۲۰۰۸ اینا بود که تازه Episode 2 اومده بود نوشته بود Valve اعلام کرده تا مطمئن نشن جلوی رقیباشون کم نمیارن قسمت بعدی HL رو نمیسازن….
      البته جمله دقیقش یادم نیست مال خیلی زمان پیشه ولی جزو معدود خبراییه که خوب تو ذهنم مونده….

      ۰۰
  2. چرا بیشترتون متوجه نیستین آخه :cry:
    این اصلاً حتی Post Process درست حسابی هم نداره هنوز و منظور نمایش قابلیت های دیگه بوده نه گرافیک بالا……
    توی عکس آخر هم ببینید پایین سمت چپ یه اسلاید معلومه توش نوشته هست,یک سری قابلیت ها مثل سهولت کار با انجین و این چیزا نوشته……
    واقعاً برای بعضیا که فقط یه نگاه کلی میندازن میبینن گرافیکش از بعضی بازیا پایین تره میگن بده متاسفم :-|

    ۰۰
    1. خب ما که نمی فهمیم شما بیا واسه ما توضیح بده یه چیزی یاد بگیریم.
      اون نوشته ها که هیچ چیز خاصی ندارن؛ نوشته Rebuilt in source 2 with increased level of detail بعد انتظار داری چه تفسیری از این بکنیم؟
      هر چند من هنوزم می گم این تصاویر هیچ اعتباری بهشون نیست و واسه این که ببینیم کار کردن با Source 2 آسونه یا نه (یکی از ایرادات Source 1) و این که کلاً چه قابلیت هایی داره باید منتظر کنفرانس رسمی والو توی همایش هایی مثل GDC یا CES و نمایش Tech Demo باشیم.
      این که شما چه طور از روی دو تا عکس کوچیک نتیجه گرفتی که والو با اینا می خواد از قابلیت های موتور جدیدش رونمایی بکنه هنوز واسه من جای سوال داره!

      ۰۰
    2. مشکل اینجاست که بقیه فکر کردن میخواد از قابلیت های جدیدش رونمایی کنه و چون چیز خاصی نمیبینن میگن بده….

      کامنتم کمی طولانیه ولی کسانی که فکر میکنن نتیجه انجین بد بوده حتماً بخونن.
      همونطور که گفتم پایین سمت چپ تصویر یه چیزایی معلومه:
      Powerful GUI front end for content authoring
      Can be easily extended with custom and per-game tools
      Browser for quickly finding,managing,editing assets
      Simple,automatic compiling of content
      بقیه اش هم دیده نمیشه ولی همین ۴ خط کافیه که بشه فهمید روی سادگی کار کردن با انجین تمرکز زیادی شده….
      در ضمن توی کامنت بالاترم هم اشاره کردم,به نور پردازی خاصش توجه کنید…..
      ببینید رنگ سقف اون عمارت در اثر نور چجور تغییر کرده از چپ به راست,یعنی نور خورشید اومده خورده به زمین بازتاب شده خورده به سقف و کمی رنگ زرد سمت چپ سقف مونده,بعد ببینید هرچه رفته سمت راست تاثیرش کمتر شده به خاطر اینکه سایه خود سقف روی زمین میوفته و نمیذاره نور سمت راست تر زمین رو روشن کنه پس زمین هم نوری رفلکت نمیکنه و در نتیجه سمت راست تیره تر شده که به تمام این اتفاقات میگن Global Illumination که با تکنیک هایی میشه از پیش طراحی کرد این قضیه رو و به صورت تکسچر انداخت روش که اگر میخواستن این کار رو کنن برای L4D میکردن,پس قطعاً اینجا داره Real-time اتفاق میوفته که الان حدود ۱۰-۱۵ تا بازی این قابلیت رو دارن ولی هیچ کدومشون تا حالا با این کیفیتی که من دارم میبینم نبودن……
      حالا دیدی منظورم چیه؟؟؟
      فکر کن نهایی بشه,بعد کلی افکت و Post Process و غیره هم بیاد روش قطعاً گرافیک باور نکردنی میده :X
      من خودم در زمینه طراحی کامپایلر(بخش Lexical Analyzer و Parser Tree و ….) خیلی تحقیقات زیادی داشتم و کار اصلیم بازی سازیه,هر سوالی تو این زمینه داشتید بپرسید منم تا جایی که سوادم قد بده از گفتن چیزی دریغ نمیکنم ;)

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر