دلایل نبود چرخه آب و هوای داینامیک در بازی inFAMOUS: Second Son

در ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ , 09:30:40
inFamous: Second Son

inFamous: Second Son

یکی از بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن ۴ که خیلی سر و صدا به پا کرده و طرفداران زیادی هم دارد بازی  inFAMOUS: Second Son می باشد که با نمایش های متععدی داشته نوید یک گرافیک و گیم پلی خوب و روان را می دهد، ولی اگر کمی دقت کرده باشید این بازی در نمایش های خود نشان داده است که فاقد چرخ آب و هوای داینامیک می باشد و سایه های درون بازی نیز آنچنان مطلوب نمی باشند، حال با صحبت های آقای Chris Zimmerman همراه باشید تا متوجه دلایل این موضوع بشوید:

“برای اینکه بازی در سیاتل روایت می شود ما دوست داریم که بازیباز فکر کند هر مرحله را در جاهای مختلفی بگذراند و ما اینکار را با تغییر عواطف نقاط مختلف سیاتل انجام دادیم. وقتی شما از یک محله به دیگری می روید کاملا احساس متفاوتی خواهید داشت. البته ما دلایل دیگری مانند وضع هوا هم داریم، مثلا مرحله در شب سپری می شود و هوا بارانی است و حس و حال شهر در این مواقع با زمانی که روز است بسیار متفاوت است. پس این چرخه ی روز و شب وقتی اتفاق می افتد که شما در داستان بازی پیش می روید. در ضمن ما می خواهیم که یک بازی واقعا زیبا را بسازیم و برای این کار چرخه ی شب و روز از ما قدرت زیادی در نورپردازی می گرفت پس از عهده ی این چرخه خوب بر آمدن کمی سخت بود و به تعادل روشنایی و نورپردازی و فریم ریت در بازی صدمه میزد.

سایه به کاری که ما می کنیم بستگی دارد، می توانیم آن را روشن و یا خاموش کنیم و یا وقتی شب است دیگر سایه ای در کار نیست چون منبع نور مستقیم و قوی ای وجود نخواهد داشت. اگر شما در شب می خواهید سایه های زیبایی داشته باشید که در دنیای واقعی وجود ندارد بدانید که ما بر روی آن کار نکرده ایم.”

به نظر شما آیا این دلایل معقولانه و کافی مباشند؟


2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. شاید نبود چرخه شب و روز قابل قبولباشه. ولی نبود سایه در شب اصلا قابل قبول نیست. وجود سایه چه در شب و چه در روز باعث زیباتر شدن بازی میشه.
    “اگر شما در شب می خواهید سایه های زیبایی داشته باشید که در دنیای واقعی وجود ندارد”
    مگه چراغها توی شب سایه درست نمیکنن؟!

    ۰۰
  2. بله
    به نظر من حرف ایشون درسته
    نکته ای ک به نظرم بیشترین فشار رو بهشون اورده این بوده:::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    (برای این کار چرخه ی شب و روز از ما قدرت زیادی در نورپردازی می گرفت پس از عهده ی این چرخه خوب بر آمدن کمی سخت بود و به تعادل روشنایی و نورپردازی و فریم ریت در بازی صدمه میزد)
    البته اون دلیل حس و حال بازی هم که ایشون گفتن درستو به جا هستش ولی تاثیر انچنانی ای نداره

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر