کوجیما از کنترل عنوان Ground Zeroes می گوید

STEALTH توسط STEALTH
در ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ , 11:15:09
default image

هیدئو کوجیما در توییتر کمی در مورد کنترل نسخه ی جدید سری بازی «متال گیر» یعنی «سطح صفر» و تغییراتی که در اَن اعمال شده صحبت کرده است:

ممکن است به اشتباه فکر کنید که کنترل نسخه ی جدید مانند گذشته پیچیده است. از دکمه ها به سادگی برای تغییر زاویه دوربین و اعمال حرکت ها استفاده شده و بازیکنان می توانند از بین حالت های موجود انتخاب کنند. من سعی کرده ام تا کنترل بازی را برای هدایت غریضی آماده کنم. GZ به زیبایی و نرمی هر چه تمام تر عمل می کند و اگر به کنترل نسخه ی جدید عادت کنید به سختی می توانید MGS های قبلی را تحمل کنید.

نسخه ی اول متال گیر سالید جزو اولین بازی هایی بود که بازیکنان را مجبور نمی کرد تا برای تعویض اسلحه به صفحه ی جدیدی منتقل شوند. و این با چیزی که مردم در آن زمان به آن عادت کرده بودند متفاوت بود.

در دهه ی ۹۰،برای تعویض اسلحه می بایست از صفحه ی اصلی خارج شده و وارد یک صفحه ی فرعی می شدیم.این باعث می شد تا تمرکز بازیکن به هم بخورد.بنابراین من سیستمی ابداع کردم که می توانستیم با فشار دادن یک دکمه اسلحه را در همان صفحه تغییر دهیم. آیکون ها شفاف بودند و در پس زمینه ی بازی قرار می گرفتند. این سیستم یک دکمه ای تا آن موقع استفاده نشده بود برای همین باعث می شد بعضی ها عصبی شوند.خب،حواستان در GZ حسابی جمع باشد چون زمان تعویض اسلحه بازی همچنان در جریان خواهد بود.

در GZ بازی دیگر به هنگام تعویض اسلحه متوقف نمی شود. همچین وقتی که به نقشه نگاه می کنید یا اطلاعات بدست آمده از درون کمپ را مشاهده می کنید یا یک فایل صوتی گوش می دهید. این به این معنی است که هنگام انجام چنین کار هایی باید حواستان به اطراف باشد.

هنگام بازی کردن GZ حواستان جمع باشد.هنگام دیدن نقشه یا استفاده از واکمن بازی متوقف نخواهد شد. درست مانند زندگی واقعی…

البته دکمه متوقف کردن بازی برای استراحت بازیکن وجود دارد. به وسیله ی این دکمه هر زمان که خواستید می توانید بازی یا کات-سین را متوقف کنید. اما اسنیک داخل بازی هیچ گاه استراحت نمی کند!

Metal Gear Solid V Ground Zeroes در تاریخ ۱۸ مارس در آمریکای شمالی و در تاریخ ۲۰ مارس در اروپا و ژاپن در دسترس خواهد بود.


9 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. کنترل همه متال گیر ها همیشه در نوع خودش خلاقانه و متفاوت تر از بازی های دیگه بوده حتی نسخه های MSX2 …
    تا قبل از گروند زیرو بهترین کنترل مربوط به نسخه ۴ بود …
    واقعا عالی بود …
    حالا هم چیزی هایی که از کنترل گروند زیرو دیدم واقعا خلاقانه و بسیار انعطاف پذیره…
    کنترلش یه سری نکات خلاقانه ریز داره که بازی کنید متوجه میشید … (بعضی هاش در دمو های به نمایش در آمده از بازی دیده شده … )

    ۰۰
  2. خسته نباشه کوجیما ۱۵۰ ساله این سیستم تو همه باز یها دیگه هست، همیشه عاشق متال گیر ها بودم ولی خدایی این سیستم کنترل و مخصوصا هدف گیری نسخه های اولیه بدجوری روی نرو ادم میرفت

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر