لیست نمرات Metal Gear Solid V: Ground Zeroes را از اینجا مشاهده کنید

در ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ , 10:51:47
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, کنسول Xbox 360, کنسول Xbox One

سایت ها و مجلات مختلف شروع به بررسی عنوان مورد انتظار کوجیما یعنی Metal Gear Solid: GZ کرده اند. اینبار نسخه جدید با موتورگرافیکی و انجینی جدید یعنی FOX ساخته شده و هوش مصنوعی به طرز عالی ارتقاء پیدا کرده است، گیمپلی نیز طبق گفته های کوجیما بیشتر از ۲ ساعت برای تمام کردن داستان اصلی بیشتر طول نمی کشد اما بیش از ۱۰ ساعت ماموریت فرعی در این عنوان وجود دارد، البته همان داستان اصلی نیز به روش های مختلف می توان تمام کرد به طوری که برخی منتقد های خارجی در پیش نمایش های خود گفته بودند شما به طور حتم بیش از یک بار بازی را تمام خواهید کرد.

شما در ادامه نمرات این عنوان را از وبسایت های مختلف مشاهده می کنید:

Joystiq – ۳.۵/۵
Gamespot – ۸/۱۰
OPM – ۸/۱۰
Polygon – ۵.۵/۱۰
Kotaku – Yes

Eurogamer – ۹/۱۰

CVG – 7/10

IGN – 8/10

GameTrailers – 8.5/10

Video Gamer – 8.5/10

GameInformer – 7/10

Gamesradar – 7/10

ScreenMx – 4.5/10

Destructoid 8/10

در صورت انتشار نمرات بیشتر پست به روز می شود.


101 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. چتد سالی هست که نسل منتقد ها عوض شد …
    منتقد با سواد خیلی کم پیدا میشه…
    و متاسفانه این منتقد ها دارن دنیای بازی رو به سمت بدی سوق میدن …

    کوجیما همیشه تصمیماتش و اثارش جلوتر از زمان خودش بوده …
    و بنظرم این موضوع درکش برای منتقد های امروزی سخت و دشواره …
    انتظاری هم نیست؛ از بازی هایی که تحویل میگیرن مشخص هست که چقد درک و فهم دارند !!!

    ما متال گیر فن ها نمره ای و منتقدی نبودیم و نخواهیم بود …

    ۰۰
    1. من مخالفم باهات .
      ۱-نوشتی “متاسفانه این منتقد ها دارن دنیای بازی رو به سمت بدی سوق میدن”
      ولی واقعا این وضعیت رو کونامی به وجود آورده یا منتقدین ؟منتقد کارش روبرو شدن با محصوله .اینکه این محصول چه مشخصاتی داره و اندازه و کیفیتش چیه رو منتقد تعیین نمی کنه و تمامی مسئولیتش بر عهده ناشر و عرضه کننده ی محصوله (در اینجا کونامی).مطمئن باش وقتی فانتوم پین عرضه بشه همین منتقدها سیل امتیازات کامل رو به پاش میریزن .در این بین اون کسی که بیشتر از همه آسیب دیده هیدئو کوجیماست .کسی که کارش رو به نحو احسن انجام داده و ایرادی به کارش نیست ولی به خاطر طمع کونامی باید یه متا ی پایین و یک نقطه ی سیاه در کارنامه ی پربارش ثبت بشه .
      ۲-نوشتی ” انتظاری هم نیست؛ از بازی هایی که تحویل میگیرن مشخص هست که چقد درک و فهم دارند”
      خیلی به ندرت(اگه نگیم هیچوقت) پیش میاد که یک بازی خوب با بی توجهی منتقدین روبرو بشه(البته برعکش صادقه و بعضی وقت ها توجه ی بیش از اندازه ای به بعضی بازیها میشه مثل Gone Home ).”بعضی” منتقد ها هستند که ایرادات بنی اسرائیلی از بازی ها می گیرن و عوامل فرا متنی رو وارد نقدشون می کنند(پالیگان و Quarter to three) ولی برآیند “همه ی منتقدین” همیشه منبع قابل اعتمادی برای تعیین کیفیت یک بازی بوده.همه ی متال گیر های متا های بالایی دارند همچنین همه ی زلداها،همه ی ماریوها و همه ی بازیهای خوب دیگه.رزیدنت ایول ۴ متای ۹۶ داره و همه از انقلابی بودن و کیفیت عالی بازی گفتند و بازی رو جزء بهترین و تاثیر گزارترین بازیهای تاریخ قرار دادند ولی وقتی رزیدنت ایول ۶ اومد همه از بازی انتقاد کردند و متای بازی شد ۷۴ (اگه درست یادم باشه خودت هم یکی از منتقدین بازی بودی) .به نظر من هیچ بازی رو نباید با این پیش فرض نقد کرد که چه کسی اون رو ساخته یا ادامه ی کدوم بازیه،هر بازی هویت مستقل خودش رو داره و منتقد هم هیچوقت نباید مقهور اسم بازی و سازنده اش باشه (البته این یه وضعیت ایده آله و همیشه هم برقرار نیست)
      ۳-درنهایت فقط یه چیزی رو میشه گفت :
      فاک یو کونامی

      ۰۰
    2. avion جان تو انجمن هم گفتم متاسفانه هنوز گروند زیرو رو تجربه نکردم…
      ولی به محض اینکه بازی رو انجام بدم کامل وارد بحث میشم …
      و واسه همه گفته هام دلیل دارم …
      و تا حدی یقین دارم بتونم قانعت کنم که حرف هام درسته …
      امیدوارم در اینده تو انجمن خودمون یک بحث انجام بدیم …

      ۰۰
  2. حالا بگیم نمرات خوبه ولی بازم از استاد کوجیما انتظار بیشتر از این میرفت.
    یاد اون بنده خدا ژنرال افتادم میگفت ۸۰ روز تا دیدار محبوب ۷۰ روز تا دیدار محبوب n روز تا دیدار محبوب!!! الان معلوم نیست داره با محبوبش چیکار میکنه!!!

    ۰۰
  3. متاسفانه متا تا الان ۷۴ هست ولی سایت های که من قبول دارم غیر از گیم اینفرمر که اونم تقریبا خوب داد نقدهاشون خوب بوده , کلا سایت های مهم تر نمرات بهتری دادند , GT و IGN و یوروگیمر و GS و حتی ویدیوگیمر و دستراکتد . لولیغان هم که لول

    ۰۰
  4. حرف‌های جالبی‌ زده polygon تو نقدش. ایراد چکپوینت بازی بدجور تو چشه.
    بازی از هر جا مایل بدونه بازی رو شروع میکنه ربطی‌ به جایی‌ که سیو شده نداره، و بدتر از اون تو بهترین موقعیت قرارت میده. یعنی‌ اگه وضعیت هشدار یا combat بوده همه چی‌ آروم میشه. اگه جنازهای لو رفته غیب میشه (یا حتا میاد رو دوش اسنیک) خلاصه بازی رو خیلی‌ اسون کرده.
    اما ۵.۵ انصافا کمه
    متا ۷۴ :roll:

    ۰۰
    1. چرا این چیزایی که میگی رو من ندیدم؟ در حالی که بیش از ده باره دارم یه ماموریتو میرم.چک پوینت ها عالیه و اگر غیر از این بود بازی دگ واقعا آسون میشد.یادتون که نرفته توی شاهکار نسخه ی چهارم مراحلو باید از اول ششروعمی کردی تقریبا چک پوینتی نبود؟ مخفی کاری اگه بلد باشی نیازی به چک پوینت نیست.لذتش به اینه که خودت بدون یه بار سعی دوباره ماموریتو تموم کنی.وگرنه مجبورت نکردن بازی کنی.

      ۰۰
    2. دوست عزیز ربطی‌ به اینکه مخفی‌ کاری بلد باشی‌ یا نباشی‌ نداره. بازی این مشکل رو داره حالا اینکه بگیم خوب از چکپوینت نیار تا این مشکل رو نبینی که نشد حرف؟
      میخوای مشکل رو ببینی‌؟ مثلا پاز رو بنداز رو کولت بعد یه کار کن دشمن‌ها ببیننت و پایگاه بره هوا.
      حالا همین‌طور کشت و کشتار کن تا یه جا که بازی auto save بشه حالا کافیه reset checkpoint بدی تا معجزه بازی رو بشه. همه اونایی که کشتی‌ مردن و خبری هم از آلارم نیست و خلاص!
      بار‌ها گفتم، منتقد‌ها هم زیاد گفتن، مخفی‌ کاری ولی‌ اکشن اونی‌ که باید میشده نشده.
      در ضمن cqc اسپلینتر سلیزه شده! یعنی‌ انجامش خیلی راحتر شده نسبت به قبلی‌ ها. ایرادی که فن‌های mgs به sc میگرفتن همین takedown‌های آسونش بود که mgs هم الان دیگه فرقی‌ با اون نداره. انیمیشن هاش هم یخورده مشکل داره یعنی‌ از فاصله دور یکیو cqc کنی‌ مثل آهنربا میاد می‌چسبه به دست‌های باس تا عملیات روش انجام بشه.

      ۰۰
    3. چکپوینت که اوضاش اونقدر تابلو هست که فکر کنم خودتم بدونی ایراد داره، یه تیکه از نقد polygon رو همین چند تا کامنت بالاتر گذاشتن توش اشاره شده.
      اما اکشن با اینکه میدونم هر کیو بگم میگی‌ منتقد نیست و قبولش نداری (فقط موقع بازی مثل رایز همه این منتقد‌ها مهم میشن):
      Compared to the stealth gameplay, the action feels half-baked- polygon
      Action-focused missions are weaker than the rest-ign
      این تیکه از نقد رو ببین؟ که اتفاقا با نمره‌اش و نقدش خیلی‌ موافقم. شما به عنوان فان متال دلت برا این موارد تنگ نشده؟
      A lot of the modifications are tiny, but they all add up in the end, namely — no more cardboard box, no more “flip roll,” no more long codec conversations, no more rations, and no more knocking on walls. The most divisive ones for fans are no doubt going to be the lack of a box and rations — the latter of which is replaced by the popular “regenerating health” mechanic that is seen in many first-person shooter games today.
      You’ll also see a few more “modern” designs slip through, like the “marking” of enemies from Assassin’s Creed and later Splinter Cell games, as well as a “slo-mo” ability that gives Snake a chance take out an enemy before he calls for reinforcements
      نه گیری به قیمت داده نه زمان. اینایی‌ که گفته اشکال نیست؟ نگید نه که دو نسل نبود این چیزارو دران میکوبن تو سر sc و مسخرش می‌کنن.
      در یک جمله بگم:
      اونایی که به این بازی پنج و شش دادن (سوای اونایی که ۳۰$ و ۳۰ دقیقه بازی بهشون زور آورده که حقم دارن) همون‌قدر کسایی‌ چشمشون رو رو بعضی‌ مسائل بستن که به بازی ۱۰ دادن

      ۰۰
    4. اولاً گفتم منتقد نه جانوره تک سلولی , پس اون لولیغان همش جفنگ گفته و با عرضه معذرت اگه شما هم باهاش موافقین پس خواهشاً بازی رو کلاً بذارین کنار.
      در مورد منتقده دیستراکتوید , اتفاقاً خودم دیروز توی انجمن آفتاب همین نبودنه کودک و اون صدای دلنشینه تماسش رو یادآوری کردم و گفتم که جاش شدیداً خالیه و مابقیه موارد همگی جزء خاطراته شیرینی هستن که خوده همین متالگیر به وجودشون آورده و حالا اینکه ندارشون حتماً صلاح به این بوده و دلش خواسته , پس این ایراد نیست یک حسه دلتنگی از یک طرفداره این سریه.
      درمورده اون علامت گذاشتنم جون اسم سپلینتر داغان اومده اصلن نیاز نمیبینم که بخوام بحث کنم. اون بازی کشک که دیگه متالگیر کلون بودنش به همه ثابت شده و به خصوص اون شرکته مفنگیه یوبی , همینش مونده که کوجیما بیاد ازشون تقلید کنه. اینم ایراد نیست چون یک گزینه اختیاریه و به راحتی میتونی خاموشش کنی و فقط یک قابلیت برای تازهواردان و کسانی هست که میخوان یه جوره دیگه بازی کنن.

      ۰۰
    5. کوبیدن به دیوار، جعبه، ration و … حذف کرده، هر چی‌ المان تو sc و ac بوده ریخته تو بازی بعد… بی‌خیال شما راست میگی‌
      خب پس
      خیلی‌ هم خوب. از این به بعد هر جا مشکلی‌ بود میگیم :
      “حتماً صلاح به این بوده و دلش خواسته , پس این ایراد نیست” :wink:
      الان می‌تونم خیلی‌‌ها رو درک کنم ممنون عزت

      ۰۰
    6. درمورده لولیغان ببخشید درست توضیح ندادم اگه باهاش موافقین کلاً بازی کردن و بذارین کنار حالا هر بازیی که میخواد باشه.
      ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
      در مورده چک پوینت شاید باورتون نشه ولی توی اون ماموریتی که باید ۲ نفرو مخفیانه ترور کنی (اگه بازی کرده باشین) برای نفر دوم و برای باره دوم من اکشن رفتم جلو و تمامیه اون ۳ , ۴ نفر رو کشتم !! و همون لحظه کشته شدم. بلافاصله از روی چک پوینت از همون منطقه اومد و با همون حالتی که طرف مورده بود و در حالته آماده باشه کمپ !!
      نیازی نمیبینم دروغ بگم و همان طوری که میبینی چک پوینت خیلی هم درست عمل کرده. بله یکی دوبار هم شده که به حالت چک پوینت برگشته و توی یک منطقه سالم اومده ولی خیلی از بازی ها اینجورین. مگه داری انحصاریه PC بازی میکنی که F5 رو بزنی و بازی توی همون حالت سیو بشه !! اینکه می فرمائید بازی خودش خود به خود سیو میکنه کاملاً اشتباست و توی یه جاهای مشخص این عمل انجام میشه شما ۱۰ بار از اون مناطق عبور کنید و هر ۱۰ بار با سیو مواجه میشید.

      ۰۰
    7. هر چی المان از اون ۲ تا آشغال بوده ریخته تو بازی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      هیچی عزیز دست بردار از این سخن !! دیگه همین مونده بگین بازی از اونا تقلید کرده !!

      ۰۰
    8. من که این گناه و مرتکب نمیشم و ارزش بازی متال گیر رو با نمره نمیسنجم !!
      (نمره دادن به متال گیر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
      ولی شما میتونی به همین آقای محمد حسین کریمی مراجعه کنی که من تا جایی یادم میاد از دشمنان بازی محسوب میشد ولی الان چقدر از بازی خوشش اومده !!

      ۰۰
  5. گوشه هایی از نقد Polygon:
    Compared to the stealth gameplay, the action feels half-baked — every time I was spotted, I found it more enjoyable to reload a checkpoint, rather than run away and hide for a few minutes. :D

    All told, the titular Ground Zeroes mission took me one hour and 16 minutes to complete, including cutscenes and about eight deaths. That’s not the game clock, either. That’s real time. The mission is not only short, it’s dull. Your objectives amount to going to one place, rescuing a prisoner, going to another place, rescuing another prisoner, and then calling in a helicopter to get you out of there. Underwhelming doesn’t begin to describe it.

    You’ve got a number of weapons to lethally take down aggressive guards, but they all feel puny and ineffectual, taking four or five shots to down a single guard on the Normal difficulty setting. Strangely, melee attacks are far more useful, letting you knock out half a dozen guards in a row if you’re slamming the button fast enough.

    البته به یه سری تغییرات توی گیم پلی (از جمله حذف شدن رادار) هم گیر داده.

    ۰۰
    1. شرور کامل.ینی من تا حالا شعری به زیبایی این ندیده بودم.
      حذف شدن رادار :|
      باور کن بلد نبوده هدشات کنه که گفته باید پنجتا تیر بیهوشی بزنی تا بیفته :lol: ن پ میخواستی با یکی که مثلا بزنه توی پای یارو عین یه تیکه چوب بیفته زمین؟ ها؟ فیلم هندی نیست که.اینا هم که کلی فیلم میبینن دقت نمیکنن که میزنن توی گردن یا سر یارو تا بیهوش بشه؟؟؟حتما نتونسته یه مرحله رو بالای سی هزار امتیاز بگیره اومده دری وری گفته :))
      به سی کیو سی هم گیر داده؟ :O مسخرا بخدا قسم اگه این سی کیو سی نبود غیر ممکن بود همچین امتیازی توی یکی از ماموریت ها بیارم :|
      فقط میخواسته عقده هاشو خالی کنه بدبخت.

      ۰۰
    2. چرا من شر ور کامل تر اینم دیدم !
      یادمه یکی منتقد مغز گچی راجب بازی هیلو ۴ گفته بود : ” بازی نمیونه ارتباط شاعرانه با گیمر برقرار کنه ” !!! :| :|
      اسپارتان ! مستر چیف ! جنگ ! کشتن کاوننت ها ! خون ! ارتباط شاعرانه ؟ :|
      من برم از خدا بترسم

      ۰۰
    3. خوب کاملن مشخصه که این آقا بازیباز نبوده حالا چه برسه به منتقد !!
      – ۸بار مرده !! چه خبره، سرت نمیشه مجبور نیستی بازی کنی !!
      – خوب مردک مریض تو که لذت میبری دوباره از چکپوینت بری اصلن بازی نکن !!
      هر چکپوینتی که بری امتیاز منفی میگیری و مهمترین چالشی که توی این قسمت وجود داره یعنی گرفتن رنک بالا واست از بین میره دیگه با این وضعیت بایدم متال گیر بهت مزه نده.
      – این آخریش دیگه آخرشه !! یه جوری میگه دشمن ها نحیفن انگار تو بقیه بازی باید چه کار کنی تا یه نفر بمیره !! توی هر بازیه دیگه ای با چندتا تیر طرف میمیره. خیلی دوست دارم اون منتقد احمق و کاربره محترمه Play و احیانا هرکسه دیگه ای که با این موضوع موافقه یه بازی فقط یه بازی نام ببره که کشتن دشمنان قوی و بادی بیلدینگیشون رستو بکشه !؟

      در کل گیراش به درده عمشو خودشو سایته درپیتشون میخوره !!

      ۰۰
    4. بله خیلی ممنونم که حداقل کلمه ی محترم رو اوردی قبل از اسم کاربریم!
      لابد زیاد بازی کرده همه روش هاشو از به دل دشمن بزن تا مخفی برو و نمیر رفته کلا هشت بار مرده! که البته اصلا اینا مهم نیست.
      ربطی نداره ، چک پوینته مشکل داره.
      اون قضیه ی اخری رو هم بذار چیزی درموردش نگم زیاد مطمعن نیستم بگم.
      شما خودت هم چشمت رو از رو خیلی از مشکلای بازی بستی ها! حواست هست؟! متال گیر بازی بدی نیست نکات مثبتی هم داره ولی تو همون سطح صفر مونده!

      ۰۰
    5. اقا کجای متن نقد گفته دشمنا نحیفن؟! اتفاقا گفته گاو ان بیهوش نمیشن! :-| که خب البته کلا با این قسمت تاحدودی موافق نیستم.

      ۰۰
    6. puny معنیش که دیگه مشخصه !!
      در مورده چک پوینتا هم پایین یه توضیح دادم مطالعه فرمائید.
      کلاً یارو جفنگ گفته و یه دلیلشم اصلن تائید نمی شود.

      ۰۰
    7. puny منظورش تاثیر فشنگ هاست.
      پایین شما همه چیو انکار کردی که حرفی رو واسه گفتن باقی نمیذاره!

      ۰۰
    8. بله ببخشید اشتباه شد , منظورش همون سلاح هاست !!
      خوب این جوری که دیگه بدتر شد !! دیگه کاملاً اراجیف گفته !!

      ۰۰
    9. “خوب این جوری که دیگه بدتر شد !! دیگه کاملاً اراجیف گفته !!” :))
      نخیییر مث اینکه اصلا راه نداره قبول کنی!

      ۰۰
    10. نه تنها من بلکه هیچ کس این چرت و پرت های این جانوره مغز فندقی رو قبول نمیکنه !!
      این ایراداتی که گرفته همشون توی بازی های دیگه هم هست و این جوری کلاً منطقه گیم رفته زیر سوال , شما هم اگه قبول نمی کنی جزء اون دسته ای هستی که از پایین نمره گرفتنه این سری به وجد میاد !!
      این بازی واسه من و فن های این سری ساخته شده که این نمرات اصلن مهم نیست.

      ۰۰
    11. به وجد چیه؟! مگه سادیسم دارم!! :-| بازی به نظرم مشکل داشت ، شما باهاش حال میکنی حرفی ندارم! والا …

      ۰۰
    12. ای بابا به جای اینکه این همه بحث کنین به کوجیما بگین دمو رو واسه PC هم بده بلکه ما هم اظهار نظر کنیم.
      عین شلغم :)) نشستم دارم بحث ها رو دنبال میکنم در حالی که نمیدونم بازی چطوره!

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر