لغو شدن ندای وظیفه ی سوم شخص-Sledghammer توضیح می دهد
“Call of Duty:Advanced Warfare” نام اولین بازی در حال ساخت توسط استودیوی جدید اکتیویژن یعنی “Sledgehammer games” می باشد.قبل از Advanced Warfare این استودیو به “Infinity Ward” برای تکمیل “Modern Warfare 3” کمک کرد.اما حتی قبل از MW3 اسلج همر بر روی Spin off ی از این فرنچایز که یک عنوان اکشن-ماجراجویی سوم شخص که جنگ ویتنام را به تصویر می کشید کار می کرد.در حین بازدید ما به اسلج همر “Glen Schofield” و “Michael Condrey” ما را در جریان چگونگی لغو این عنوان قرار دادند.
اسکافیلد و کندری بعد از شروع کردن فرنچایز “Dead Space” در سال ۲۰۰۹ به اکتیویژن پیوستند و استودیوی اسلج همر را تاسیس کردند.اکثر بازی سازان “Visceral” نیز به اسلج همر مهاجرت کردند و بعد این تیم شروع به ساخت عنوان متفاوتی از ندای وظیفه کردند که می توانست کمی بازی را از حالت یک نواخت بیرون بیاورد.
موسس اسلج همر گیمز(اسکافیلد) می گوید:
ما حداقل شش تا هشت ماه بر روی کار بر این عنوان وقت صرف کردیم و من نیز واقعا درگیر داستان بازی شده بودم.ما مکانیزم های جالبی داشتیم.
طبق گفته ی اسکافیلد نمای سوم شخص نه تنها روشی جدید برای مبارزه با دشمنان را ارائه می داد بلکه صحنه های بی همتایی نیز به وجود میاورد که امکان تکرار آن ها در نمای اول شخص وجود نداشت.عنوان سوم شخص اسلج همر درباره ی جنگ ویتنام بود و بیش تر اتفاقات بازی در “کامبودیا” اتفاق می افتاد.جنگل های انبوه،محیط های وحشی و مبارزه ی پارتیزان ها محیط مناسبی را برای این عنوان به وجود آورده بود.
اسکافیلد اضافه می کند:
ما تونل های زیر زمینی در بازی داشتیم و ما قطعا می توانستیم صحنه های “فضای مرده” ای وارد بازی کنیم.منظورم فضای علمی تخیلی نیست بلکه می توانستیم محیط ترسناکی را در حین جنگ ویتنام برای سربازان آمریکایی ایجاد کنیم.آن ها(بازی بازان) نمی دانستند که چه چیزی در جنگل ها در انتظار آن هاست یا که در تونل ها چه خبر است و هزاران مایل تونل در بازی وجود داشت.آن یک چنگ مخفی بود.درست نیست؟همه فکر می کردند که جنگ در ویتنام است اما در واقع جنگ در کامبودیا و لائوس اتفاق می افتاد.پس ما داستان جالبی برای بیان داشتیم.
برای طرفداران فضای مرده تصور اینکه کابوس آیزاک کلارک در آن راهرو های تاریک در زیر زمین چگونه خواهد بود دشوار نیست.اسلج همر تنها ده تا پانزده دقیقه از بازی را در آن مدت زمان تهیه کرده بود.این استودیو توجه اکتیویژن را وقتی جلب کرد که “وینس زامپلا” و “جیسون وست” در حال استعداد یابی برای پروژه ی جدید خود بودند.
اسکافیلد می گوید:
وقتی که اکتیویژن برای MW3 به کمک نیاز داشت ما اولین افرادی بودیم که رسیدیم زیرا ما قبلا خود را با تلاش شش ماهه ی خود ثابت کرده بودیم و می توانستم وارد پروسه ی ساخت شویم،دانش بازی را بیاموزیم،قوانین آن را یاد بگیریم و چیز متفاوتی درست کنیم.
کندری یکی دیگر از موسسان اسلج همر می گوید:
بیایید رک باشیم،Infintiy Ward در حال مواجهه با انتقالاتی بود و ما در حال پیشرفت با یک تیم AAA بودیم و این موقعیت کار کردن بر روی بزرگترین بازی آن زمان ما را بسیار هیجان زده کرده بود.هم چنین ما عاشق ساختن بازی اصلی خود(ندای وظیفه ی سوم شخص)بودیم،آن بازی دارای فضایی بود که ما آن را دوست داشتیم اما حقیقتا چه چیزی می توانست با آن بازی مهم (MW3) مقایسه شود؟
اسکافیلد،کندری و بقیه ی اعضای تیم اسلج همر انتخاب های خود را کنار هم گذاشتند.آیا باید به ساخت بازی غیر عادی خود از ندای وظیفه ادامه می دادند یا ساختن دنباله ی یکی از بزرگترین فرنچایز های دنیا را قبول می کردند؟سر انجام اسلج همر تصمیم به همکاری با Infinity Ward در ساخت MW3 گرفت و طبق گفته ی اسکافیلد و کندری بسیار از این تصمیم خوشحال هستند.
اسکافیلد می گوید:
ما به تازگی ار فضای مرده کنار کشیده بودیم.می دانید منظورم تمام آن افتخارات و این جیز هاست…تعداد مجله هایی که ما بر روی کاور آن ها بودیم از دستم در رفته است .آن یک سورپرایز بزرگ بود،واقعا بود! ما هیچ ایده ای نداشتیم که چه در حال آمدن است.آن فقط یک احساس زیبا بود.MW3؟واقعا؟اوه خدای من.آن بزرگ تر بود،خیلی بزرگ تر بود و واقعا یک کار هیجان انگیز به شمار می رفت.
MW3 تجربه ی هیجان انگیز و بی نظیری در تاریخ اسلج همر بود.موفقیت آن شوتر به اندازه ای بود که به استودیو اجازه دهد عنوان سوم شخص خود را کنار بگذارد در حالی که مستقیما به سوی Advanced Warfare حرکت می کند.
کندری می گوید:
اگر شما تعداد طرفداران هر بازی که ما قبل از ندای وظیفه می ساختیم را جمع بزنید،به تعداد طرفداران حال ما نخواهد رسید.چهل میلیون طرفدار،آن بسیار شگفت انگیز بود.همراه این خیل عظیم طرفداران و سال خوبی که ۲۰۱۱ برای ما بود و با وجود توانایی ما در انتقال تمام آموخته های خود به نسل بعد شخصا کار بر روی عنوان سوم شخص را بیهوده دیدم.
عامل دیگری که باعث شد اسلج همر از ساخت عنوان خود منصرف شود به علت حساسیت تاریخی بسیار بالا درباره ی جنگ ویتنام بود.
اسکافیلد می گوید:
طبق تحقیقاتی که ما انجام دادیم متوجه شدیم که این جنگ در تمام نقاط دنیا به عنوان جنگ “آمریکا” شناخته شده است نه “ویتنام” و ما تنها افرادی بودیم که آن را جنگ ویتنام می نامیدیم.به نوعی ناشناخته بود و ما منظر خوبی از بازار خود نیافتیم.
حتی با وجود اعترافات اسلج همر به مشکلات بازاریابی این عنوان همچنان نظر اسکافیلد درباره ی این شوتر سوم شخص قاطع است:
اگر روزی اکتیویژن از من درخواست ساخت ندای وظیفه ی سوم شخصی بکند،من کار قبلی خود را ادامه خواهم داد.
ترجمه شده از گیم اینفورمر
مترجم:Ulfric
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
بعد از ترجمه ی این مقاله تازه فهمیدم که چقدر اعضای اسلج همر حرفه ای هستن…اعضای قدیمی ویسکرال…!
به AW هم امید دارم بدون شک از نسخه ی قبلی بهتر می شه.
درسته.شاید بعنوان استودیو مجزا مشهور نباشن ولی مکمل عالی بوده همیشه.حالا هم که شده اقای خودش
شک ندارم بعد از AW خوب طرفدار پیدا می کنن.
مثل Infinity Ward !!!
واقعا عالی بود بابت ترجمه خوبی بود
تشکر بابت ترجمه
سوم شخص ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/
تشکر از ترجمه
در کل ایده بدی نیست ولی نه به اسم کد.ولی اگر ادوانس وارفار که میسازن خوب در بیاد احتمال ش هست اکتی دست ش رو بیشتر باز بذاره برا این کارا
به نظر منم بهتر که لغو شد ( چون خودم عاشق اول شخصم) D:
معلومه لغو میشه تا وقتی اکتی جهان خوار روی این سری چمبره زده
همون بهتر که لغو شد.
در کل کار مسخره ای بود که یه نسخه ی سوم شخص از یه بازیه اول شخص اصیل بدن بیرون.
ممنون بابت خبر
کاش این بازیرو تحت عنوانی غیر از کال او دیوتی میساختن…مطمئنا بازی جالبی در میومد…
ممنون بابت ترجمه و ممنون که توجه کردی و کلمات انگلیسی رو انگلیسی نوشتی تا ایراد در تلفظ به وجود نیاد
———————————
چه عجب ساخت یه کود لغو شد؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!
———————————
کود سوم شخص؟؟؟؟؟؟؟ :-?
این اولین ندای وظیفه ای نبوده که ساختش لغو شده و مطمئنا آخریش هم نخواهد بود.
اینم اسامی CoD هایی که تا به الان ساختشون لغو شده :
Call of Duty: Combined Forces
=====
Call of Duty: Devil’s Brigade
یک ندای وظیفه سوم شخص که استودیو Underground Development وظیفه ساختش رو بر عهده داشت.داستان بازی پیرامون جنگ جهانی دوم بود و گویا بیشتر مراحل بازی در ایتالیا جریان داشته.
=====
Call of Duty Tactics
یه ندای وظیفه استراتژی که Vicarious Visions وظیفه ساختش رو بر عهده داشت
=====
Call of Duty Real-Time Card Game
=====
Call of Duty: Vietnam
اینم همین ندای وظیفه ای بوده که اسلج هامر گیمز پیش از پیوستن یه IW (برای کمک در ساخت جنگاوری نوین ۳ ) مشغول ساختش بود.
شگفتا :-?
به هر حال بهتر که لغو شد :wink:
بازی ۹۹% تکراری برای من
۱% به خاطر محیط بازی که درهر سری عوض میشه