کوجیما: هواداران باید بپذیرند که اسنیک در فانتوم پین به یک هیولا تبدیل خواهد شد

Rzht توسط Rzht
در ۱۳۹۳/۰۳/۲۷ , 20:12:59

با عنوان MGSV: The Phantom Pain کوجیما سخت در تلاش است که هواداران را با احساسات و رفتار های بیگ باس ارتباط دهد. این اقدام در این بازی لازم است چرا که بیگ باس مانند گذشته یک فرد قهرمان نیست و در عوض داستان سقوط او روایت خواهد شد. کوجیما اخیرا در توئیتر خود اندکی در مورد اینکه چگونه می خواهد از عهده اینکار بربیاید توضیح داده، مسئله ای که خودش آن را “شخصیت در مقابل بازیکن” می نامد:

آلفرد هیچکاک در مدت ساخت آخرین اثارش در آمریکا شیوه ی “درگیر شدن” را به نمایش هایش اضافه کرد، و اثاری که در سبک تعلیق ساخت به منظور این بود که فاصله بین مخاطبان و پروتاگونیست را نزدیک تر کند که مخاطب احساس همدلی و نزدیکی کند. او به جای استفاده از کاراگاهان و یا جاسوس های خبره در فیلم از افراد عادی مانند خود بیننده استفاده میکرد که باعث درگیر شدن مخاطب در واقعه فیلم میشد و بینندگان احساس یکدلی میکردند.

اگر می خواهید در بازی ها ماندی شوید، سبک FPS برای این کار جوابگو است. بر خلاف فیلم، شما در بازی میتوانید خودتان مانور دهید. بدین گونه، هر چقدر بیشتر فاصله بگیرید شخصیت بازی گذشته ی پیچیده تر و یا خاص خود را دارد. مانند اسنیک که یک قهرمان از جنگ های گذشته است. چطور ما می توانیم این شکاف را پوشش دهیم ؟

برای اینکه همان سطح از احساسات پروتاگونیست را به مخاطب منتقل کرد سری متال گیر همیشه حرف های برای گفتن داشته است، این دلیلی است که رایدن در نسخه دوم به کار گرفته شد، و این دلیلی است که بعد از ساختن پایگاهتان در نسخه Peace Walker و تخریب آن در نسخه Ground Zeroes شما در The Phantom Pain قسم میخورید انتقام بگیرید.

من به طور عمدی خاطرات پروتاگونیست و بازیکن را طوری طراحی کردم که در طول نسخه های مختلف گذر میکند. برای مخاطبانی که این سری را بازی نکرده اند، در نسخه فانتوم پین داستان پروتاگونیستی را میبینند که بعد از ۹ سال تازه از کما بیدار شده است، در چنین مواردی مخاطب باید قادر باشد بدون اطلاع قبلی در مورد نسخه های PW و GZ بازی را انجام دهد.

من مانند چنین شیوه و صنعتی را در بازی Snatcher استفاده کردم که در آن شخصیت Gillian فراموشی داشت و همینطور در بازی Policenauts. اما باید بگم که هواداران سری متال گیر منحصر به فرد هستند. آنها تجربیات زیادی از درد و رنج های اسنیک در طول یک سفر ۲۷ ساله داشته اند. هوادارانی که چندین نسخه متال گیر را بازی کرده اند، با اسنیک بزرگ شده اند و احساسات و خاطره هایشان را به اشتراک گذاشته اند. این نقطه قوت یک سری بازی با عمر طولانی است. برای هوادارانی که واقعا اسنیک قهرمان را دوست دارند، باید آنها را وادار کنم که بپذیرند اسنیک در فانتوم پین به یک هیولا تبدیل خواهد شد. ما باید با این جریان سر کنیم در حالی که پایان داستان از قبل مشخص شده است. این مشکل ترین قسمت است، ما یک تبه کار را به تصویر نمی کشیم بلکه سقوط یک قهرمان و تبدیل شدنش به یک هیولا را نشان خواهیم داد.

بازی MGSV: The Phantom Pain اخیرا در نمایشگاه E3 2014 نمایش بسیار خیره کننده ای داشت، نمایشی که در آن چشم اندازی از گفته های کوجیما در مورد سقوط بیگ باس به وضوح به چشم مبخورد.

بازی MGSV: The Phantom Pain برای همه پلتفرم های نسل هفتم و هشتم و PC منتشر می شود اما همچنان تاریخ عرضه آن نامشخص است.


57 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. چرا خودت رو اذیت میکنی استاد داره روش کار میکنه تا بهتر و بهتر بشه …. :X
      اگه هم بازی های دیگه زیاد راضیت نمی کنن :-? :mrgreen: بزن تو کتاب یا شما که دیجیتالی هستید بزن تو کتاب الکترونیکی … =D =D

      ۰۰
    2. کتاب خیلی خوبه دوست مهربانه… اخرین کتابی که خوندید رو میتونم بپرسم اگه دوست داشتی بگو من کسی رو تو منگنه نمیزارم… :X
      خط آخری فکر نمیکنم برای شما مقدور باشه … چون مرده خودش رو می خواد … =D =D =D

      ۰۰
  1. بنظرم آخرین تجربه گیمران با متال گیر
    از نوع کوجیمایی هستش.
    بنظرم بعد از فانتوم پین دیگه متال گیر از جنس
    کوجیما نداریم :((
    پس تا می توانید لذت ببرید
    خداحافظ کوجیما
    خداحافظ بیگ باس

    ۰۰
    1. بعد از فانتوم پین … :X
      منتظر Silent Hill انقلابی با کوجیما باشید … :X
      اتفاقا یک مقاله هم در همین مورد در دست نوشت دارم …

      ۰۰
    2. درود ….
      عزیز جان کی رو سایت قرار میدید . فقط زیاد طولانی نکن چون من نتم …… هست ..
      اگه کوجیما بسازه رقیب جدی میکامی میشه بیچاره میکامی..
      راستی عزیز جان از این دیگه خبری نیومده… Metal_Gear_Solid__Social_Ops مگه قرار نبود برای اندروید و اپل بیاد…. با تشکر از شما و خسته نباشید… هرکی از دوستان بیشتر اعتبار داره به مدیران سایت بگه انجمن اضافه کنن خیلی خوبه … =D =D =D

      ۰۰
    1. راست میگه گوش کن من دارم این عادت بد رو ترک می کنم… عزیز جان اکثر کامنت های شما مثل کامنت های من بود من وقتی خوندم گفتم دیگه تکراری ندم کامنت ..یه چیزایی میگم خواستی گوش کن با … نجنگ چون … از این کار لذت می برد… بعدی جدیدن نمیدونم چرا انقدر متال گیر باز زیاد شده قدیما زیاد نبودن یا اینکه شاید با مد ایتالیا جلو میرن ….. سومی حرف های پشت سر جایشان همان پشت سر هست..با تشکر.. =D =D =D

      ۰۰
    2. اخ اخ اخ گفتی فرود جان! :D
      من یادمه قبلا!!! همین دوساله پیش تو این سایت قبلا اکانتم یه چیز دگ بود فقط چندتا متال گیر باز اونم تعدادشون خیلی کم بود میشناختم!!!!
      حالا تازگیا هرجایی میری نصفشون فن متال گیرن !! :/
      هم میشه از زاویه ی بد نگاه کرد هم خوب!!!
      بد اینکه طرف نمیدونه قرار بوده هشتا کلون از بیگ باس بوجود بیادو فقط دوتا بوجود اومده( لیکویید و سالد ) و حتی نمیدونه بیگ باس کی بوده اولد اسنیک کی بوده!!! میاد میگه از طرفدارای قدیمه و اصیل سریم!!:/
      زاویه ی خوبش این میشه که دم کوجی گرم که تونسته اینا رو راضی کنه واقعا نسخه های قبلی رو بازی کنن و جزوی از طرفدارا بشن که خیلی هم عالیه!
      ولی مورد اول به نظرم درست تره :D

      ۰۰
    3. صبح بخیر … عزیز جان… =D :*
      اصن فن بودن چیزه مزخرفی هست مگر در مکان خودش یعنی رقابت اگه این رقابت بخواد بشه جلبه توجه من یکی رسما میگم خدانگهدار
      من در یک وبسایت خبری ایرانی فکر کنم مفهوم باشه ..حالا ..طرف میاد یکسری هجویه می نویسه هفته ای یک بار هم یه شماره میده بیرون نمیدونم کی میخواد این بازی کثیف رو تموم کنه .. برای جلبه توجه زده تو کانونه توجه…
      یه بنده خدا ای هم از یک وبسایت مطرح کامنت یکی از کاربرانش رو کپی و بعد چسبانده تو نظراته خودش .{در رابطه با عنوان متال گیر سولید} من نمیفهمم اخه وقتی هیچی از خودت نداری … دهان را…
      من هر چی هستم خودم هستم .. و هر کسی هم که خودش هست رو بهتر میفهمم..
      از این سایتهای جدید که با اسم این عنوان ها می خوان مطرح بشن متنفرم-Motenaferam.. :arrow:

      ۰۰
    4. بازی که حتی در زمینه گیمپلی هم ناقصه نمیتونه در کنار بازی که علاوه بر گیمپلی در زمینه دیالوگ نویسی و داستان هم در بالاترین سطح ممکن قرار میگیره مقایسه بشه.
      زیبا مثل واچ داگز میشه یه چیزی تو مایه های نرم مثل سنگ :lol:

      ۰۰
    5. آفرین دقیقا داری اشتباه میکنی اینجا دیگه به سلیقه مربوط میشه… شاید بازی سگهای نگهبان از دید من وشما مزخرف باشه ولی نباید به دوستان دیگمون با زور تحمیل کنیم عقایدمون رو .. ولی یکسری توهمات و کژ فهمی ها هستن که میشه با دلایل منطقی هدایتش کرد… =D =D

      ۰۰
    6. نه خب طبق مشاهدات من برعکس بقیه ی بازی های اپن ورلد به دلیل بی روح بودن شهر و نبود سرگرمی های جانبی (جز مینی گیم) و هندلینگ بد ماشین ها و حتی سیستم هک بدون جالش هر کسی بالای ۶ ساعت بازی کنه حوصله اش فوقالعاده سر میره . ماموریتاش هم چنگی به دل نمیزنن.
      من از گفتن حقیقت ابایی ندارم (نظرمو تحمیل نمیکنم) دوستمون میتونن قبول نکنن و از بازی لذت ببرن کسی نمیتونه جلوشونو بگیره. مثل ما فن های مایکروسافت که انواع توهین ها بهمون میشه ولی به خاطر علاقع به کنسول و بازی هاش حرف هیچکسی برامون مهم نیست و از بازی هایی که دوست داریم لذت میبریم

      ۰۰
    1. کی گفته واچ داگز خوبه من کی همچین حرفی زدم چرا حرف تو دهن من میذاری من کی با متال مقایسش کردم حرف من خطاب به کساییکه هنوز بازیو انجام ندادن دربارش فتوا میدن اصن زیبا بودن چه ربطی به خوب بودن بازی داره شماها فارسیتون خرابه اصن انتقاد پذیر نیستین شماها نمیشه باهاتون بحث کرد تا دو کلمه چیز مینویسی یکی بهت میگه سگ ساعتیو اون یکی شکلک در میاره یکی دیگه حرف میچپونه تو دهنتو….. هیچوقت طوری نکنید که طوری شود که مردم فکر کنند طوری شده است.آقا بابت زحمات شماهم بسیار سپاسگزاریم

      ۰۰
    1. آره به خدا من که فقط میخوام ورود کنم اینجوری میشم :( واقعا میفهمم خون ادم به جوش میاد… حالا واقعا چرا این ایرادات رو بر طرف نمی کنن … مدیران سایت دست به کار بشید لطفا… :arrow: :arrow:

      ۰۰
    2. سلام عزیز جان… شما که انقدر عالی ترجمه می کنید خواستم بپرسم از چه مترجمی استفاده می کنید… اگه براتون مقدور هست پاسخ دهید…. :X :D :arrow:

      ۰۰
    3. مترجم :|
      دوست عزیزمون خودشون زحمت میکشن ترجمه میکنن
      ضمن اینکه هیچ نرم افزاری اینقدر روون نمیتونه ترجمه کنه

      ۰۰
    4. شما چرا انقدر زود به خودت میگیری عزیز جان من فقط پرسیدم تازه اونم با احترام زیاد نوشتم اگر مقدور هست. فقط نقل های دست مالی شده میگیری اینجوری باعث دلخوری میشه.. من از دوست عزیزمون سوال کردم یا پرسیدم ،پرسیدن عیبه یا …
      خواستم بدونید من می خوا م چیزی به دانسته هام افزوده کنم نه اینکه بیام با شما عزیزان بجنگم مگه من تانک جنگی ام انقدر واضح گفتم که دیگه از این کار ها نکنید عزیز جان چون خوب نیست اعتبار سایت و کاربرانش کم میشه … با سپاس… =D =D :arrow:

      ۰۰
    5. باو منم دعوا نکردم که :D این چند روزه همه بد منظور میگیرنا!
      دوست عزیز من نه با شما نه هیچ کس دیگه ایم مشکل ندارم لحن نوشتنمم عادی بود مثل همیشه.
      موفق باشید

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر