TGC 2017 | شکار ایده‌های نو؛ مصاحبه اختصاصی دنیای بازی با Netmarble

در ۱۳۹۶/۰۴/۱۸ , 18:30:01
مصاحبه اختصاصی دنیای بازی با Netmarble

در دومین روز برگزاری TGC 2017 مصاحبه‌ای مختصر با نماینده‌ی شرکت Netmarble، شعبه‌ی ترکیه، داشتیم. با آقای «بوگراهان گوکر» پیرامون موضوعات مختلفی صحبت کردیم و متوجه شدیم که آنها نیز برای شکار ایده‌های نو و همکاری با بازی‌سازان خلاق ایرانی به تهران آمده بودند. در ادامه با این مصاحبه‌ی اختصاصی همراه دنیای بازی باشید.

ما می‌دانیم شما بازی‌های متعددی منتشر کرده‌اید و هزاران کاربر دارید که روزانه بازی‌هایتان را بازی می‌کنند. سوال من این است که پرطرفدارترین بازی شما کدام عنوان است و به‌قولی بازی شماره یک «نت‌ماربل» چیست؟

در واقع می‌توانم سوال شما را در دو بخش پاسخ دهم. در آسیا، بازی شماره یک ما Linage Revolution 2 است که بیشترین کاربران خود را از کشور کره می‌گیرد و به‌صورت جهانی نیز، بازی Marvel Future Fight بازی شماره یک ماست که از زمان انتشار (سه سال پیش) تا الان ۵۰ میلیون دانلود داشته که ما هر روز این بازی را به‌روز رسانی می‌کنیم.

چه چیزی باعث شد که در TGC 2017 شرکت کنید و آیا به‌دنبال همکاری جدی با بازی‌سازان ایرانی هستید؟

بله، در TGC شرکت کردیم تا ایده‌های نو را پیدا کنیم و ببینیم اگر یک ایده یا یک بازی تولید سازنده‌ها و فعالان ایرانی قابلیت انتشار جهانی و توسعه‌‌ی بلندمدت را دارد، همکاری جدی و بلندمدت‌مان را آغاز کنیم.

Tehran Game Convention, TGC 2017, رویداد Tehran Game Convention, رویداد TGC, گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

صحبت از ایده شد، آیا متوجه ایده‌ی خاصی شده‌اید که می‌خواهید در آینده روی آن کار کنید و از میان کسانی که به غرفه‌ی شما سر زدند و با شما صحبت کردند، ایده یا محصول کسی توجه شما را جلب کرد؟

راست‌اش را بخواهید، من خیلی انتظار نداشتم سازنده‌های حرفه‌ای و خوبی را در TGC ببینم، اما ایران دارای بازی‌سازهای خوبی است و این دید منفی به‌این خاطر است که خارج از ایران چنین دیدی وجود دارد و به‌دلیل نبود ارتباط و چنین رویدادهایی تاکنون، ما نمی‌دانستیم داخل صنعت بازی‌سازی ایران دقیقا چه می‌گذرد. اول که وارد نمایشگاه شدم، متعجب شدم و همه چیز فرای انتظاراتم بود. من باور دارم که صنعت بازی‌سازی ایران آینده‌ی درخشانی دارد و می‌تواند به‌زودی موفقیت‌های بزرگی کسب کند که فقط شامل خود ایران نشوند و جهانی نیز باشند. همین موارد باعث می‌شود ما، نت‌ماربل، بخواهیم بیشتر با بازی‌سازان ایرانی در ارتباط باشیم و با آنها همکاری کنیم.

پس شما با این دید آمده‌اید که از ایده‌های نو کاملا استقبال کنید، درست است؟

بله، از دیروز تا الان که شما آمدید، بازی‌سازان و ایده‌پردازان جوان بسیاری آمده‌اند و از ایده‌های خود با من صحبت کردند. در اصل ما برای شنیدن ایده‌های جدید و متعلق به فرهنگ ایران آمده‌ایم تا بتوانیم تجارب خودمان در بازی‌سازی را نیز با فعالان ایرانی شریک شویم. من یه ایده‌های تمام کسانی که مراجعه کردند توجه کردم و اگر دیدم که ایده‌ی آنها پتانسیل دارد، به آنها گفتم باید چه نکاتی را مدنظر قرار دهند و چه محتواهایی را برای ما ارسال کنند تا ما آنها را بررسی کنیم و در صورت تایید، همکاری و ساخت بازی را شروع کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر