TGC 2017 | مصاحبه اختصاصی دنیای بازی با Medrick

در ۱۳۹۶/۰۴/۲۰ , 23:15:44
Tehran Game Convention, TGC 2017, رویداد Tehran Game Convention, رویداد TGC, گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

با مشاهده‌ی نام Medrick میان غرفه‌ها در رویداد TGC 2017، بر آن شدیم که در روز دوم از نماینده‌ی این شرکت نیز مصاحبه‌ای مختصر بگیریم. برای اطلاع از تمامی اخبار و مقالات و پوشش دنیای بازی از این رویداد، فقط کافی است عبارت «TGC 2017» را در سایت و کانال تلگرام دی‌بازی جستجو کنید. در ادامه با این مصاحبه‌ی اختصاصی همراه دنیای بازی باشید.

مصاحبه‌کننده: اسماعیل کاظمی

تایپ: علی فتح‌آبادی

ویرایش: تارخ ترهنده

بازی‌های شما علاوه بر بازار ایران در بازارهای خارجی نیز عرضه شده‌اند، می‌خواستم بدانم بازار ایران چه فرقی با بازار خارجی دارند و توانسته‌اید توجه کاربران ایرانی را جلب بکنید؟

ببینید در این چند سال وضعیت خیلی متفاوت شده است. ما سه سال پیش بازی «خروس جنگی»‌ را منتشر کردیم. ما تقریبا در ماه اول صدهزار بازیکن داشتیم و در کمتر از یک‌سال به پانصد هزار رسیدیم و خوب در مجموع ما پنج میلیون کاربر داشتیم. ولی به مرور زمان که بازی‌های آنلاین ایرانی بیشتر شدند و کم‌کم بازی‌های خارجی نیز اضافه شدند، رقابت خیلی سخت‌تر شد. یعنی ما باید مطمئن بشیم که اثرمان علاوه بر اینکه از کیفیت خوبی برخوردار است، از تبلیغات خوبی بهره می‌برد، مورد دید قرار می‌گیرد و در جلب توجه بازیبازان موفق عمل می‌کند. باید نظرات را مداوم چک بکنیم که ببینیم اگر بازیکنی از دست می‌دهیم چرا این اتفاق افتاده و اگر بازیکن‌هایمان در بخشی خاص از بازی بیشتر پول خرج می‌کنند علت‌اش را بفهمیم. سه‌سال پیش ما «خروس جنگی»‌ را منتشر کردیم، یک‌سال بعد «صفر تا صد» را منتشر کردیم که باوجود موفقیت‌اش در اوایل عرضه، به‌خاطر اینکه سبک بازی Drag Racing بود و در اون بازه آثار مشابه زیادی در این سبک عرضه شدند، بازیبازان را بین این آثار مختلف تقسیم کرد. امسال هم «مزرعه بهاری»‌ و «خروس جنگی: تاج و تخت»‌ را عرضه کردیم که مزرعه بهاری یک شبیه‌ساز کشاورزی است.

Tehran Game Convention, TGC 2017, رویداد Tehran Game Convention, رویداد TGC, گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

این بازی عرضه جهانی شده؟

هنوز خیر. «خروس جنگی»‌ را عرضه جهانی کردیم که جواب خیلی خوبی از آن نگرفتیم. از یک‌جایی به‌بعد کلا انتشارش را متوقف کردیم و روی بازی مقداری بیشتر کار کردیم و بهبود‌هایی انجام دادیم. اما اخیرا فکر می‌کنم در ژاپن قراره بازی عرضه جهانی بشه و امور مربوط به ترجمه‌اش هم انجام شده.

آمار دقیقی دارید که در حال حاضر چه‌قدر آمار بازیکن برای خروس جنگی اول دارید؟

ما به‌خاطر اتفاق بدی که به‌واسطه یک برنامه third party که در خروس جنگی داشتیم برای‌مان رخ‌ داد، تقریبا شصت الی هفتاد هزار کاربر را به‌خاطر اینکه مشکل امنیتی برای این برنامه پیش‌آمده بود از دست دادیم. در حال حاضر در بازار بالای صدهزار آمار داریم و از بازی‌های دیگرمان آمار بیشتری دارد.

قصد دارید بازی را مجدد به‌روز رسانی کنید؟

خروس جنگی یک را به‌روز رسانی می‌کنیم، ولی تمرکزمان بیشتر روی خروس جنگی: تاج و تخت است. کم‌کم قرار است تاج و تخت جدی‌تر بشود و بعد از مدتی چرخه‌های آپدیت خروس جنگی یک را متوقف می‌کنیم و فقط در حد اصلاح باگ‌ها و مشکلات این‌چنینی بازی را به‌روز می‌کنیم.

به‌غیر از مزرعه بهاری، اثر دیگری در حال ساخت دارید و برای آینده برنامه‌ای دارید؟

در حال حاضر خیر. این دو بازی اخیرمان نیز عید گذشته عرضه شدند. قطعا اثر تازه‌ای خواهیم ساخت، ولی بعید می‌دانم تا شش ماه آینده روند ساخت بازی جدید را شروع بکنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر