TGC 2017 | مصاحبه اختصاصی دنیای بازی با Vancouver Film School

در ۱۳۹۶/۰۴/۲۱ , 11:15:12
Dunkirk, Gears of War 4, Spider-Man: Homecoming, Tehran Game Convention, TGC 2017, رویداد Tehran Game Convention, رویداد TGC, کنسول Xbox One

شاید بسیاری از شما «مدرسه فیلم ونکوور» (Vancouver Film School) یا به‌اختصار VFS را نشناسید، ما هم آشنایی نداشتیم تا اینکه غرفه‌ی آنها را در اول سالنی دیدیم که غرفه‌ی خودمان و دیگر رسانه‌های داخلی بود. نگاهی به رزومه‌ی کاری آنها انداختیم و کمی با آنها در روز دوم برگزاری رویداد TGC 2017 یعنی ۱۶ تیرماه صحبت کردیم. جالب است بدانید جلوه‌های ویژه‌ی فیلم‌هایی چون فیلم جدید مارول یعنی Spider-Man: Homecoming و انیمیشن و صحنه‌های سینمایی بازی‌هایی چون Gears of War 4 را دانش‌آموزان این مدرسه کار کرده‌اند و رزومه‌ی کاری‌شان از این عناوین پر است که می‌توانید بقیه‌ی آنها را در تصویر شاخص همین متن ببینید. در ادامه با این مصاحبه اختصاصی همراه دنیای بازی باشید.

مصاحبه‌کننده: اسماعیل کاظمی و علی فتح‌آبادی

تایپ: علی فتح‌آبادی

ویرایش: تارخ ترهنده

 

لطفا اول خودتان را معرفی می‌کنید.

من کریستوفر میچل هستم و به‌عنوان Senior Structuror در بخش طراحی بازی مدرسه فیلم ونکوور فعالیت می‌کنم و علاوه بر این با بخش برنامه‌نویسی هم کار می‌کنم.

شما در این حیطه چند سال سابقه کار دارید؟

من پانزده سال است که طراح بازی هستم و در شش سال گذشته در مدرسه فیلم ونکور مشغول تدریس بودم.

خوب ما در مدرسه فیلم ونکور چه تجربیاتی بدست می‌آوریم؟

سیستم آموزشی مدرسه ما مثل روش سنتی دانشگاه‌های معمول نیست و هدف ما این است که دانش‌آموزان را با خلاقیت و انتخاب خودشان وارد این صنعت بکنیم و دست‌شان را باز بگذاریم. به‌همین دلیل اقشار مختلفی از افراد در آن‌جا به‌عنوان مدرس گرد هم جمع شده‌اند. به‌طور مثال من خودم قبل از اینکه در این‌جا به‌عنوان Structuror فعالیت بکنم قبلا طراح بازی بودم و این موضوع در خصوص تمامی مدرسان دیگر نیز صادق است. ما همه تلاش‌مون رو می‌کنیم که دانش‌آموزان را  مشتاقانه و با علاقه وارد صنعت‌های مورد علاقه‌شان بکنیم. حالا یا در خود کانادا یا در کشور‌های خودشان؛ چون خیلی از دانش‌آموزان پیش ما آموزش می‌بینند و سپس به خانه‌هایشان برمی‌گردند و این یک پروژه یک‌ساله‌ است، ما در این یک‌سال بیش از دو سال کار تولیدی انجام می‌دهیم و حسابی به دانش‌آموزان سخت می‌گیریم. درنتیجه، این روند خیلی سخت و پرفشار و در عین حال بسیار موفقیت‌آمیز است.

شما روی عناوین خوب بسیاری چه در سینما و چه بازی‌ها کار کرده‌اید، آیا برنامه‌ای دارید که با بازی‌سازان ایرانی همکاری داشته باشید؟

به‌طور مستقیم خیر، ولی کاری که دوست‌دارم مدرسه انجام دهد این است که همکاری‌های بیشتر و بهتری با دانشگاه‌های دیگر داشته باشد تا بتوانیم اطلاعات و تجربه‌های مختلف را با هم رد و بدل بکنیم. ما تعدادی دانش‌آموز ایرانی هم داریم و من با دیدن شور و هیجان و مهارت‌های فنی‌شان بسیار به وجد می‌آیم و اگر بتوانم که هر کمکی به تولید‌کننده‌های داخلی اینجا انجام دهم بسیار از این امر خوشحال می‌شوم. برایم آشکار است که هر فرد جوان ایرانی یک گیمر است و نیازی به تلاشی در این خصوص نیست و اگر بتوانم هر کمکی برای بهبود صنعت بازی ایران انجام بدهم بسیار خوشحال می‌شوم.

Dunkirk, Gears of War 4, Spider-Man: Homecoming, Tehran Game Convention, TGC 2017, رویداد Tehran Game Convention, رویداد TGC, کنسول Xbox One

شما دنبال افراد با استعداد می‌گردید و قوانین آموزشی خاص خودتان را برای ساخت محصولات مختلف دارید، درست است؟

دقیقا، ما هیچ بازی یا فیلمی را منتشر نمی‌کنیم، همه تلاش ما این است که بهترین استعداد ها را بیابیم و به آنها در رسیدن به هدف‌شان کمک بکنیم.

نظرتان در خصوص TGC چیست؟

خیلی ازش لذت می‌برم. واقعا خوشحالم که این‌همه شرکت کوچک را می‌بینم. درواقع به‌نظرم این خیلی موضوع سالم و ارزشمندی‌ برای هر شرکت تولید بازی است. خیلی سخت‌ است که همه توقعات و خواسته‌ها را از یک شرکت داشته باشیم و با توجه به اینکه در این صنعت بیشتر استودیو‌های بازی‌سازی شکست می‌خورند. پس بهترین کار در این صنعت این است که بیشترین تعداد پروژه‌هایی را که ممکن است انجام بدهیم و درنتیجه به تولید کننده‌های زیاد و متنوعی هم نیازمندیم. در این حالت اگر فردی در یک شرکت ریسکی بکند و آن ریسک نتیجه ندهد، می‌تواند برود و در یک شرکت دیگر شانس خود را امتحان بکند و این صنعت مدام خودش را تکمیل بکند. این موضوع دقیقا مثل وضعیت سینماست. می‌دانم که ایران سابقه سینمای خوبی دارد و این مساله دقیقا به همان شکل است.

شما در اینجا به هیچ ایده خوبی برخوردید که دوست داشته‌ باشید در مدرسه خودتان روی آنها کار بکنید؟

خوب من در آن حیطه فعالیت نمی‌کنم. ولی شخصا به چند اثر برخوردم که واقعا طراحی هنری خاص و چشم‌نوازی داشتند. موضوعی که برای هر خالق اثری بسیار مهم است این است که پشت اثرشان یک داستان بازاریابی خوبی پشت محصول باشد که خریدار با دیدنش احساس کند سازنده‌ در حال تعریف کردن چیزی تازه برای اوست و من بعضی از طراحی‌های که در اینجا دیدم بسیار متفاوت از آن چیزی بودند که قبلا دیده‌ام، ولی این تفاوت و تنوع بسیار مهم است، بجای اینکه بر روی یک نوع دیدگاه و سبک خاص باقی بمانیم.

از بین این پروژه‌هایی که توجه شما را جلب کرده،‌ دوست دارید روی آنها کار کنید؟

خوب ما هیچ اثری را منتشر نمی‌کنیم، ما فقط دانش‌آموزان را آماده می‌کنیم و می‌توانید پروژ‌ه‌هایی را که چندی از دانش‌آموزای ما بر روی‌شان کار کرده‌اند را از روی دیوار پشت سرم ببینید. ولی این خیلی هیجان‌انگیز و عالی است وقتی می‌بینید دانش‌آموزان خودتان پیشرفت می‌کنند و وارد صنعت مورد علاقه خودشان می‌شوند و توانایی کار بر روی این آثار عالی را پیدا می‌کنند.

آیا دانش‌آموزی را دارید که در حال حاضر روی پروژه‌ای کار بکند؟

البته، صدها نمونه وجود دارد. خیلی سخت می‌شود شرکتی را پیدا کرد که در آن فارغ‌التحصیلان مدرسه فیلم ونکور حضور نداشته باشند. خودم نیز در حال دنبال تهیه لیستی کامل از پروژه‌هایی هستم، به‌غیر از آثاری که عکس‌شان را بر دیوار می‌بینید که فارغ التحصیلان موفق مدرسه ما در آنها مشغول به فعالیت هستند.

متوجه عکس فیلم جدید آقای کریستوفر نولان، دانکرک شدم، کار کردن با ایشان چطور است؟

خوب من خبری از بخش فیلم‌سازی و دانش‌آموزانی که در حال حاضر بر روی این پروژه کار می‌کنند ندارم، ولی برای هر شرکت تولیدکننده یا آموزشی فیلمی یک رویاست که با چنین کارگردان افسانه‌ای فعالیت داشته‌ باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر