گیمزکام ۲۰۱۷ رکورد پربازدیدترین گیمزکام را شکست
رویداد گیمزکام ۲۰۱۷ با بیش از ۳۵۰ هزار بازدیدکننده در چهارم شهریور در شهر کلن آلمان کار خود را پایان داد؛ در ادامه همراه دنیای بازی باشید.
آمار قابلتوجه نمایشگاه گیمزکام امسال شامل موارد زیر میشوند:
- بیش از ۳۵۰ هزار نفر بازدیدکننده
- بیش از ۳۰۷۰۰ نفر بازدیدکننده تجاری
- ۹۰۹ شرکت حاضر از ۵۴ کشور جهان
گیمزکام ۲۰۱۷ از ۳۱ مرداد آغاز شد و تا ۴ شهریور به کار خود ادامه داد که بیش از ۳۵۰ هزار بازدیدکننده از ۱۰۶ کشور جهان را به خود جذب کرد. رکورد دیگری که این رویداد شکسته، جذب بازدیدکنندگان از بیش از ۱۰۰ کشور است. ۳۰۷۰۰ بازدیدکنندهی تجاری این رویداد نیز نسبت به سال گذشته افزایشی خفیف داشته که گیمزکام را به اولین و موثرترین رویداد تجاری صنعت بازیسازی اروپا تبدیل میکند. شرکتهای حاضر در نمایشگاه و غرفههایشان نیز بالغ بر ۹۰۹ شرکت هستند از ۵۴ کشور جهان که این آمار نشاندهندهی رشد ۵ درصدی شرکتهای حاضر در رویداد نسبت به سال قبل است؛ در ضمن، ۷۲٪ از غرفهداران و شرکتهای حاضر در رویداد، شرکتهای غیر آلمانی بودند. برنامه کنفرانسهای رویداد نیز شامل کنفرانس انجمن گیمزکام، کنفرانس انجمن e-sports تحت عنوان SPOBIS Gaming & Media و کنفرانس شرکت devcom مهر پایانی خوش را بر گیمزکام ۲۰۱۷ زدند که توسط صدر اعظم آلمان، آنجلا مرکل، نیز افتتاح شده بود.
محیط قابل استفاده در سالنهای نمایشگاه گیمزکام امسال نیز ۴٪ افزایش یافت و تجربهی بازیها از طریق کنسولهای خانگی، موبایلها، رایانههای شخصی، دستگاههای واقعیت مجازی و حتی رقابت آنلاین برای بازدیدکنندگان در دسترس بود.
Gerald Böse نماینده Koelnmesse GmbH و از عوامل اجرایی گیمزکام دربارهی این رویداد گفت:
ما واقعا هیجانزده هستیم و گیمزکام ۲۰۱۷ توانست استانداردهای جدیدی را بههمراه رکوردی جدید در تعداد نفرات بازدیدکننده بهارمغان بیاورد. رویداد امسال بهخوبی انتظارات را برآورده کرد و اهمیت جهانیاش را ثابت کرد. ما خیلی خوشحال هستیم که توانستیم شگفتیهای سرگرمیهای دیجیتال و بازیهای ویدیویی را اینجا در کلن به بازدیدکنندگان اختصاصی و تجاری نشان دهیم.
Felix Falk مدیر انجمن صنعت بازیسازی آلمان (BIU) و حامی گیمزکام نیز دربارهی رویداد امسال چنین گفت:
گیمزکام ۲۰۱۷ از هر نظر موفقیتآمیز بود. رکورد جدید در تعداد بازدیدکنندگان و شرکتهای حاضر در رویداد، اهمیت گیمزکام را ثابت کرد و نشان داد که این رویداد میتواند بهعنوان بزرگترین رویداد بازی جهان شناخته شود. مناظرهی انتخاباتی سیاستمداران آلمان برای جذب نظر بازدیدکنندگان جوان حاضر در نمایشگاه برای اولین بار اتفاق افتاد که ود حاکی از اهمیت رویداد است. افتتاح نمایشگاه توسط صدر اعظم آنجلا مرکل، بهخودی خود اهمیت صنعت بازیسازی بهعنوان پایهای اقتصادی و حوزهای فرهنگساز و نوآور را نشان داد.
انجمن گیمزکام نیز خبر از آمار ۸۵۰ نفر بازدیدکنندههای تجاری از کنفرانسهای تخصصی بازیسازی میدهد. ۱۱۴ سخنران و بازیساز آلمانی در گیمزکام در حوزههای متفاوتی چون تجارت، گیمیفیکشن و… کنفرانس ارایه دادند.
کنفرانس SPOBIS Gaming & Media نیز با ۷۰۰ بازدیدکننده از اهالی رسانه و e-sprtos توانست در حوزهی تجارت e-sports نتایج موفقیتآمیز و قابل توجهی را رقم بزند.
گیمزکام امسال، با کنفرانس و برنامههای تیم devcom شروع شد که بیش از ۳۰۰۰ بازدیدکننده را به خود جذب کرد. ۱۴۰ جلسه آموزشی با همراهی ۲۰۰ سخنران توانست بازدیدکنندگان مشتاق به بازیسازی را راضی کند. کنفرانسها و برنامههای devcom در سال ۲۰۱۸ میلادی/ ۱۳۹۷ شمسی از ۲۸ مرداد ماه تا ۱ شهریور برگزار میشود.
گیمزکام ۲۰۱۸ در شهر کلن آلمان از تاریخ ۳۰ مرداد تا ۳ شهریورماه برگزار خواهد شد.