شرکت‌کنندگان در مسترکلاس‌های TGC2018: اساتید مسترکلاس‌ها بر موضوعات ارایه شده تسلط داشتند/ نکات جدیدی آموختیم

در ۱۳۹۷/۰۴/۱۵ , 07:40:41
TGC 2018, بازی‌سازان ایرانی, بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای, رویداد Tehran Game Convention, صنعت بازی ایران

بیش از ۱۵۰ نفر از بازی‌سازان و دانشجویان بازی‌سازی، سیزدهم تیرماه در ۵ مسترکلاس TGC2018 شرکت کرده و از دانش و تجربه اساتید داخلی و خارجی بهره‌مند شدند. در این گزارش با برخی از حاضران این رویداد گفت‌وگو کرده‌ایم که می‌خوانید. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

 

تسلط بالای استاد

مهران که در کلاس Performance optimization and final build file size reduction in Unity3D شرکت کرده بود، گفت: این نخستین سالی است که در TGC حضور می‌یابم. در یک سال گذشته مشغول یک پروژه Unity بودم و به TGC آمدم  تا اشکالاتم را برطرف کنم.

وی افزود: استاد بسیار مسلط و عالی بود. هرچند به نظرم جا داشت وقت کلاس بیشتر باشد تا روی برخی نکات بیشتر تمرکز شود. سال بعد هم اگر کلاس برنامه‌نویسی برگزار شود حتما شرکت می‌کنم.

 

کلاس‌ها متنوع‌تر و تخصصی‌تر شود

محمد یکی دیگر از شرکت کنندگان در کلاس بهینه‌سازی استاد رجبی بود. او یک سالی می‌شود همراه با یک تیم بازی‌سازی روی یک پروژه مشغول به کار است. او درباره حضور در این مسترکلاس می‌گوید: سطح کلاس راضی کننده بود با این حال به نظرم می‌شد توضیحات بیشتری روی مطالب داده شود.

وی افزود: امیدوارم سال بعد شاهد تعداد بیشتری کلاس به صورت تخصصی‌تر و فنی‌تر باشیم.

 

نکات تازه‌ای آموختم

ساسان آخرین فردی است که در مستر کلاس Performance optimization and final build file size reduction in Unity3D با او گفت‌وگو می‌کنیم. وی با بیان این که نکات جالب و تازه‌ای در این کلاس آموختم گفت: روند برگزاری کلاس‌ها خوب است.

وی افزود: برگزاری کلاس به صورت کارگاه برای تازه‌کارها و برگزاری کلاس نکته و پرسش و پاسخ برای افراد با تجربه می‌تواند مفید باشد.

 

اسلاید‌های قابل فهم

سراغ دانشجویان کلاس UX and Cognitive Science Applied to Game Development می‌رویم که تدریس آن را Celia Hodent برعهده داشت. نفر اول طراح بازی است و سال گذشته نیز در TGC حضور داشته است. وی می‌گوید: استاد کاملا به موضوع کلاس مسلط بود. بیان استاد با توجه به سطح متوسط زبان افراد خیلی روان بود و اسلایدهای خیلی خوبی تهیه شده بود.

وی افزود: به نظرم می‌توان در TGC برای برگزاری کلاس‌های تخصصی‌تر نیز برنامه‌ریزی کرد.

 

تنوع کلاس‌ها افزایش یابد

زهرا که طراح UX است نیز درباره کلاس خانم Hodent می‌گوید: استاد کاملا سوار بر موضوع بود توانستیم چیزهای مفیدی از او یاد بگیریم. او نکاتی از بازی‌های کامپیوتری گفت که در زمینه طراحی بازی‌های موبایلی نیز به کار می‌آید.

امین نیز که در این کلاس شرکت کرده بود گفت: خیلی خوب می‌شود اگر سال آینده تنوع کلاس‌ها افزایش یابد.

 

با امکانات ناشناخته Unity آشنا شدیم

مجتبی در کلاس Mastering Unity’s UI and Animation systems که تدریس آن را Fred Moreau برعهده داشت شرکت کرده بود. وی گفت: کلاس خیلی خوبی بود و با امکانات کمتر گفته شده Unity آشنا شدیم.

وی افزود: درباره روند ساخت یک بازی و حتی عرضه و انتشار آن نیز صحبت‌های خوبی مطرح شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر