TGC 2018 | مصاحبه: برند Gamdias نامی نو در بازار سخت‌افزار ایران

در ۱۳۹۷/۰۵/۰۸ , 17:31:27
Tehran Game Convention, TGC, TGC 2018, صنعت بازی ایران

در گردهمایی TGC امسال در کنار غرفه‌های بازی‌سازان و ناشران، یکی از برندهای معروف سخت‌افزاری در جهان و جدید در ایران قرار داشت و بسیار خودنمایی می‌کرد. برند تایوانی Gamdias چند سالی است که کار خود را در زمینه تولید قطعات مختلف کامپیوتر شروع کرده است و به وسیله شرکت ایرانی Future توانسته وارد بازار ایران شود. به بهانه آشنایی بیشتر با Gamdias و محصولاتش ما مصاحبه‌ای با یکی از نمایندگان این غرفه انجام دادیم که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

Tehran Game Convention, TGC, TGC 2018, صنعت بازی ایران

از شرکت Future و طریقه آشنایی‌تان با Gamdias بگویید.

شرکت Future از سال ۸۳ کار خود را در زمینه عرضه محصولات سخت‌افزاری شروع کرده است و از چند ماه پیش نیز وارد بازار محصولات گیمینگ شده است. ما با برند Gamdias وارد مذاکره شدیم و اکنون نمایندگی فروش محصولات آن را در ایران برعهده داریم. این برند تایوانی تقریبا سه سال است که وارد حوزه گیم شده است. از آنجایی که چندین سال تجربه در بحث سخت‌افزار داشتیم، برندهای مختلفی را بررسی کردیم و در نمایشگاه‌های متفاوتی در زمینه سخت‌افزار شرکت کردیم. بعد از مشاهده پیشرفت چشم‌گیر Gamdias در این سه سال و اینکه توانستنه‌اند در نمایشگاه Computex امسال جزو چهار برند برتر گیمینگ قرار بگیرند، تصمیم گرفتیم که با آن‌ها وارد مذاکره بشویم. از طرفی بازار ایران نیز در بخش گیمینگ بسیار خوب عمل کرده است و گیمرهای حرفه‌ای داریم که حتی در جهان حرفی برای گفتن دارند، از وارد شدن به بازار ایران استقبال کردند.

Gamdias چه نوع محصولاتی را در زمینه گیم تولید می‌کند؟

این برند محصولات متنوعی را ارائه می‌دهد. از کیبوردهای مکانیکال و غیر مکانیکال تا ماوس‌های مختلفی که دارای DPI متغیر هستند و تا ۲۰ میلیون کلیک را نیز ساپورت می‌کنند. پاورهای ماژورال و غیر ماژورال از ۵۵۰ وات و ۱۲۰۰ وات که برای کارهای سنگین مثل ماینینگ بسیار مناسب است؛ تمام محصولات کاملا RGB هستند.

چه برنامه‌هایی برای عرضه این محصولات در بازارهای ایران دارید؟

تقریبا یک ماه است که لانچ آغاز شده و می‌خواهیم در سه حوزه در بحث فروش فعالیت کنیم. اولین قسمتی که در آن‌ وارد شده‌ایم گیم‌نت‌های شهر تهران است. بیش از ۴۰۰ گیم‌نت در شهر تهران وجود دارد که بسیاری از آن‌ها نیاز دارند که از سخت‌افزارهای گیمینگ مختلفی استفاده کنند. با چند گیم‌نت بزرگ در تهران نیز صحبت شده است که اسپانسر Gamdias شوند. دومین قدم این است که بتوانیم به صورت آنلاین محصولات خود را به فروش برسانیم که تا هفته آینده هم وب‌سایتی برای این کار آماده خواهد شد. آخرین قدم وارد شدن به بازار فیزیکی است. تعدادی از نمایندگان ما در سطح تهران و شهرستان‌ها به تبلیغ برند ما در این بازارها می‌پردازند.

Tehran Game Convention, TGC, TGC 2018, صنعت بازی ایران

برندهای معروفی مثل MSI به پشتیبانی از تیم‌های گیمینگ ایرانی در مسابقات بین‌المللی می‌پردازند. آیا Gamdias نیز چنین برنامه‌ای در ایران دارد؟

خود Gamdias در کشور تایوان چنین کاری را انجام می‌دهد. ما چون تازه در ایران لانچ را آغاز کرده‌ایم باید در ابتدا بازخوردها را ببینیم، ولی مطمئنا حمایت از تیم‌های گیمینگ ایرانی در برنامه‌های مارکتینگ ما است. تا چند وقت دیگر نیز در برج میلاد مسابقاتی را برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم گیمرهای حرفه‌ای را جذب این برند کنیم.

یکی از مسائل مهم برای گیمر‌های ایرانی، قیمت و گارانتی است. گیمرهایی وجود دارند که نمی‌خواهند در زمینه کیبورد یا ماوس خیلی هزینه کنند. آیا Gamdias این دسته از گیمرها را در مشتری‌های خود نیز قرار داده است؟

در ابتدا بگذارید درمورد گارانتی محصولات‌مان صحبت کنیم. شرکت Future ضمانت می‌کند که تمام محصولات شامل گارانتی تعویض باشند و هیچ‌گونه تعمیری در صورتی که مشکلی دیده شود، انجام نمی‌شود و بلکه با یک محصول کاملا نو عوض خواهد شد. بسته به محصولات زمان این گارانتی بین یک تا سه سال متفاوت است.

سبد کالایی ما متنوع است. برای مثال، در این سبد هم موس ۷ دلاری وجود دارد و هم موس ۵۰ دلاری. قابلیت‌های آن‌ها مطمئنا متفاوت است و هر کس می‌تواند با توجه به نیازی که دارد، محصولی را انتخاب کند و آن را بخرد. هدف ما این است که همه گیمرها بتوانند از محصولات ما استفاده بکنند. به‌طور کلی، قیمت‌های ما در لول برندهایی مثل A4Tech و Razor است که در بازار عرف هستند و گیمرها از آن‌ها استفاده می‌کنند. محصولات ما از A4Tech قیمت بالاتری خواهد داشت، چون کیفیت بهتری دارند ولی از Razor باوجود اینکه کیفیت یکسانی خواهند داشت، قیمت کمتری دارند.

Tehran Game Convention, TGC, TGC 2018, صنعت بازی ایران

Gamdias در آینده چه برنامه‌هایی دارد؟ آیا می‌خواهد در زمینه ساخت کارت گرافیک یا لپ‌تاپ گیمینگ نیز وارد شود؟

کاری که در آینده Gamdias می‌خواهد انجام دهد ساخت کیس‌های گیمینگ است. کیس‌هایی تولید کرده است که تمام شیشه‌ای و بسیار زیبا هستند و می‌خواهد وارد رقابت با برندهایی مثل Cooler Master شود که در بازار جهانی قوی کار می‌کنند. باتوجه به این‌که پاورهای خوبی دارد، این کیس‌ها می‌تواند بسیار قدرتمند ظاهر شوند. فعلا این برند برنامه‌ای برای تولید کارت گرافیک یا لپ‌تاپ ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر