TGC 2018 | مصاحبه: بازار ایران، هدف بعدی کسب و کار صنعت بازی کره جنوبی

در ۱۳۹۷/۰۵/۰۸ , 21:30:03
TGC, TGC 2018, صنعت بازی ایران

امسال با نمایندگان صنعت بازی کره جنوبی در TGC 2018 صحبت کردیم و دید بسیار مثبت و تصمیم‌شان برای ورود به بازار ایران را جویا شدیم. در ادامه با مصاحبه‌ای با شرکت‌های Kunlun Korea و Mothernest همراه دنیای بازی باشید.

مصاحبه‌کنندگان: تارخ ترهنده و علی فتح‌آبادی

TGC, TGC 2018, صنعت بازی ایران

برای شروع، خودتان، حوزه‌ی فعالیت‌تان در شرکت Mothernest را معرفی کنید و به‌کلی درباره‌ی شرکت‌تان توضیح مختصری دهید.

شرکت Mothernest، باسابقه‌ای بیش از ۱۰ سال در حوزه‌ی پوشش خبری و رسانه‌ای بازی‌ها و مشاوره در راستای انتشار بازی‌ها فعالیت می‌کند. من Lee Mi Hyeong مدیر روابط عمومی شرکت Mothernest هستم و علت حضور ما در TGC این است که علاوه بر شناساندن خودمان به فعالان صنعت بازی ایران، همکاری‌های طولانی مدت و دوجانبه با رسانه‌ها، ناشران و بازی‌سازان ایرانی داشته باشیم. Mothernest بیشتر شبیه به مرجعی است برای بازی‌سازان حوزه آسیای شرقی که خدماتی چون کمپین‌های تبلیغاتی، پوشش‌های رسانه‌ای، مشاوره در نشر اثر و برگزاری رویداد ارایه می‌دهد. ما واقعا علاقه‌مند هستیم تا بازی‌های‌مان را در ایران نیز معرفی کنیم و بازی‌های ایرانی را نیز در کشورهایی چون کره جنوبی، چین و… به بازیکنان آن مناطق معرفی کنیم.

پس به‌نظر شما بازار ایران برای بازی‌های آسیای شرقی مخصوصا کره جنوبی پتانسیل بالایی دارد، درست است؟

بله، کاملا. به‌نظر ما پتانسیل بالایی برای همکاری‌های دوجانبه بازارهای ایران و کره جنوبی وجود دارد. ما شنیده‌ایم که مردم ایران از سریال‌های تولید کره جنوبی استقبال می‌کنند و از نظر ما با توجه به تشابهات فرهنگی هر دو کشور، این امکان برای بازار بازی‌های ویدیویی نیز وجود دارد.

اگر بخواهید از ۱ تا ۱۰ به پتانسیلی که در بازار بازی ایران می‌بینید نمره‌ای بدهید، چند می‌دهید؟

بگذارید کمی فکر کنم، به نظر من نمره پتانسیل موجود برای ما ۸ از ۱۰ است و با همکاری بیشتر و تماس‌های بیشتر می‌توانیم این عدد را به ده برسانیم. یک چیز دیگر می‌خواهم درباره‌ی تشابه فرهنگی اضافه کنم و آن این است که در هر دو فرهنگ ما به خانواده، پدر و مادر اهمیت بسیاری می‌دهیم و مرتب به دیدن آنها می‌رویم. به‌نظر ما این یکی از نکات تشابهی است که می‌توان به آن تکیه کرد و دلیل علاقه‌ی مخاطبان ایرانی به سریال‌های کره جنوبی را فهمید. به نظر ما بازار و صنعت بازی ایران در روند رو به رشدی قرار دارد و ما آمده‌ایم تا در این بازار سرمایه‌گذاری کنیم.

همان‌طور که خودتان اشاره کردید، مخاطبان ایرانی از سریال‌های کره جنوبی استقبال می‌کنند و اخیرا بازی‌های بزرگی چون Black Desert نیز توجه مخاطبان ایرانی را جلب کرده، از نظر شما بازی‌های ایرانی ممکن است چه‌قدر در کره جنوبی مورد استقبال قرار بگیرند؟

بله، کاملا درست است. ما تا الان روی پروژه‌های متعدد و موفق بسیاری کار کردیم و این باعث افتخار ماست؛ از بازی موبایل، PC، کنسولی تا واقعیت مجازی در سبک‌های متفاوت، تجربه کاری داریم و می‌خواهیم آن موفقیت‌ها را در بازار ایران بیشتر کنیم و تا جای ممکن افزایش دهیم. درباره‌ی میزان استقبال از بازی‌های ایرانی در بازار کره جنوبی نیز می‌بایست بگویم با توجه به بازی‌هایی تاکنون در همین رویداد دیده‌ام، پتانسیل بالایی برای بازار بازی‌های ایران نیز در کره جنوبی وجود دارد و همکاری و تماس ما با فعالان صنعت بازی ایران می‌تواند این پتانسیل را به واقعیت مبدل کند.

ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید، اگر ناگفته‌ای است و در آخر چیزی می‌خواهید اضافه کنید، بفرمایید.

ممنون از وقتی که شما در اختیار ما گذاشتید و امیدواریم بتوانیم در بازار بازی ایران با همکاری رسانه شما و دیگر فعالان به نتایج مطلوبی برسیم. یک نکته دیگر که می‌خواهم در آخر اضافه کنم، رسانه‌های غربی بیش از حد تبلیغات منفی علیه ایران می‌کنند و مردم را از سفر و حضور در ایران می‌ترسانند و می‌گویند که ایران کشور خطرناکی است. می‌خواهم بگویم که با توجه به تجربه شخصی‌ام اصلا این‌طور نیست و ما و شرکت‌مان مایل هستیم تا بیشتر در ایران و در رویدادهای بیشتری حضور پیدا کنیم تا بتوانیم به هدف‌های مد نظرمان جامه عمل بپوشانیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر