خانه » رویدادهای بازی و سرگرمی بهترین بازیها در ۲۰۱۴ GDC؛ «آخرین ما» بیشتر جوایز را به تاراج برد × توسط PClub در ۱۳۹۳/۰۱/۰۱ , 11:08:12 31 The Last of Us عنوان انحصاری که سال گذشته برای پلیاستیشن ۳ عرضه شده است به عنوان بهترین بازی سال توسط GDC انتخاب شد. «ناتی داگ» استدیوی سازنده این عنوان که در سبک اکشن-بقا بوده تحسین تمامی منتقدین را برانگیخته است. این بازی همچنین عنوان بهترین طراحی و بهترین روایت داستان را نیز در این مراسم نصیب خود کرده و با افتخار توانسته از رسانهها بیشترین عنوان بهترین بازی سال (GOTY) را نصیب خود کند. Lucas Pope’s و Papers, Please نیز همیچنین توانستند جایزهی بهترین نوآوری و بهترین بازی دانلودی را به خانه ببرند. لیست کامل برندگان و نامزدهای این مراسم را میتوانید در زیر مشاهده کنید. بهترین بازی سال: The Last of Us; Naughty Dog دیگر نامزد ها: Gone Home Grand Theft Auto V Super Mario 3D World Tomb Rider بهترین نو آوری: Papers, Please نامزدها: DEVICE 6 Gone Home Tearaway The Stanley Parablb بهترین استدیو (تازه کار) : The Fullbright Company ; Gone Home دیگر نامزدها: Blue Manchu — Card Hunter Galactic Cafe — The Stanley Parable Squad — Kerbal Space Program Undead Labs — State Of Decay بهترین طراحی: The Last of Us دیگر نامزدها: Grand Theft Auto V The Legend of Zelda: A Link Between Worlds Super Mario 3D World Tomb Raider بهترین بازی کنسول دستی و موبایل: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds دیگر نامزدها: DEVICE 6 Fire Emblem: Awakening Ridiculous Fishing Tearaway بهترین طراحی هنری: BioShock Infinite دیگر نامزدها: DmC The Last Of Us Ni No Kuni: Wrath Of The White Witch Tearaway بهترین داستان سرایی: The Last Of Us دیگر نامزدها: Brothers: A Tale Of Two Sons Gone Home Tomb Raider The Stanley Parable بهترین صدا: BioShock Infinite دیگر نامزدها: Forza Motorsport 5 Grand Theft Auto V Saints Row IV Tearaway بهترین تکنولوژی: GTA V دیگر نامزدها: Assassin’s Creed IV: Black Flag The Last Of Us Killzone: Shadow Fall Tearaway بهترین بازی دانلودی: Papers, Please دیگر نامزدها: Brothers: A Tale Of Two Sons Gone Home Resogun The Stanley Parable ترجمه: ISA4C C1ARK3 نویسنده PClub قوانین انجمن : *. رعایت ادب و احترام تحت هر شرایطی *. قرار دادن خبر با منبع موثق *. قرار دادن لینک و تصاویر تنها به صورت درست و یادگیری آن از سوی ناظرین *. عدم انجام بحثهای س.ی.ا.س.ی و م.ذ.ه.ب.ی و غیر اخلاقی رویدادهای بازی و سرگرمی 31 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. یه بازی انحصاری خفن که نمراتش از بازی Infamous : Second Son نسل جدید بیشتر بود!؟ :)) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید Infamous : Second Son بسیار هم بازی خوبیه.باید عاشقش باشی تا بتونی درکش کنی.اگه نسخه قبلیش رو بازی کرده بودید می دونستید چی دارم می گم. ۰۰ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید چته ؟ چی شدی ؟ ۰۰ نامزد ها یکمی تخیلین کلا! ۰۰ به تاراج برد ؟ :-| مگه جنگه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید خواستم متفاوت باشه B-) خلاقیتو حال کن! ۰۰ خسته نباشی ممنون بابت خبر ۰۰ سلامت باشی راستی عیدت مبارک.خانواده خوبن؟سلام برسون به همه. ۰۰ عید شمام مبارک. شمام سلام برسون ۰۰ خیلی هم خوبو عالی، البته جی دی سی بیشتر حول محور تکنولوژی های این صنعت و توسعه نرم افزار و سخت افزاره ولی خب آخرین ما هم از این حیث چیز های جالبی در زمینه طراحی و اجرا داشته ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید صحیح بیشتر تکنولوژی های بازی سازی و نرم افزاری.در رابطه به سخت افزار چیزی نشنیده بودم؟؟؟ :-/ ۰۰ مثلا همین VR سونی سخت افزاریه دیگه ۰۰ بهترین بازی های سال به نظره من بایوشاک و لست و وی بودن که واقعا شاهکار بودن و حسابی سرصدا کردن :X ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید و باز هم TLOU ترکاند… ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید کار دیگگه از ترکاندن گذشته.به فکر منفجر کردنه ۰۰ بایوشوک تو “بهترین داستان سرایی” حتی نامزد هم نبود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید bioshock داستانش عالی بود .روایت داسانش هم همینطور!من خودم بازی سال می دونمش البته بعد از اخرین ما اما دقت کردی به نامزد های این بخش؟Brothers: A Tale Of Two Sons Gone Home The Stanley Parable اینا تو داستان واقعا زیبا عمل کردن.داستان استنلی رو بازی کردی امیر جان؟ میشه نزدیک به ۵۰ بار بازیش کرد و هر دفعه یه داستان دید ۰۰ من متوجه نمی شم چجوری بایوشوک از این چنتایی که نام برده شده ضعیف تر عمل کرد. در مورد داستان که نمی شه چیزی گفت . روایت محیطی هم که تو این بازی بی داد می کرد . Gone home و Brothers رو بازی نکردم اما Stanly Parable رو بازی کردم و از نظر روایت هم یه بازی خوب بود و داستان هم که پشیزی نمی ارزید . مهم این نیست که یه بازی رو بتونی سیصد بار تموم کنی مهم اینه که تو همون یه بار بتونه روت تاثیر ممکن رو بذاره وقتی توم ریدر تو این لیست باشه چرا بایوشوک نتونه . واقعا اینو متوجه نمی شم (البت خودم از توم ریدر خوشم میاد اما بایوشوک از نظر روایت هزاران برابر ازش قوی تر بود) ۰۰ عزیز من این جا بحث Story/Setting/Universe نیست. چیزی که مطرحه Narrative/Storytellingـه. این رو هم هر گیمری که Bioshock 1/2 رو بازی کرده باشه می دونه که توی نوع روایت داستان Infinite کوچک ترین خلاقیتی به کار نرفته بود؛ چون توی Infinite هم درست مثل دو نسخه ی قبلی ۹۵% داستان از طریق Audio Record ها روایت می شد که این بار یه شیوه ی کاملاً تکراری و خسته کننده بود (و از طرفی به نظر من اصلاً هم مناسب یونیورس بازی نبود و نتونست مثل ۲ نسخه ی قبلی تاثیرگذار باشه). معمولاً از این شیوه ی روایت داستان زمانی استفاده می شه که با یه یونیورس خالی از سکنه یا تخریب شده و متروک طرفیم (مثل Bioshock 1/2، Dead Space 1/2، Amnesia یا حتی همون Gone Home و …) نه یه آتوپیای خوشگل و رنگارنگ بالای آسمونا که یه Society داره با خوشی توش زندگی می کنه ولی خب Ken Levine ظاهراً فقط همین طوری بلده قصه تعریف کنه! شخصاً به هیچ وجه انتخاب Infinite رو مناسب نمی دونم و به نظرم اصلاً هم لیاقت حضور توی لیست بهترین داستان سرایی رو نداشت. The Stanley Parable روایت مرموز تر، تعلیقی تر و متفاوت تری داشت؛ به طوری که با هر بار انتخاب مسیر جدید و ورود به لوکیشن های جدید، راوی دیالوگ های تازه ای می گفت و یه اطلاعاتی (هر چند کم) دستگیر مخاطب می شد و یه سری سوال و شک تو ذهن مخاطب به وجود می آورد (کَما این که هنوز یه سری سوال توی ذهنمه که هنوز جوابی براشون پیدا نکردم چون همه ی پایان های بازی رو ندیدم). به خاطر این شیوه ی خلاقانه ی Storytelling (که قبلاً مثلش رو ندیده بودم) واقعاً استحقاق این رو داشت که نامزد بشه حداقل. ۰۰ exactly دقیقا منظور منم همین بود.همه همینطورن.شما هم مثل من زیاد سوال تو ذهنتون مونده راجع به اخر بازی.اخه لامصب بی نهایت پایان داره.دیونه اش شدم.عاشق صدای راوی این بازی هستم.دیوانه ی جمع و جور کردن داستان توسط راوی هستم وقتی که که استان طبق گفته هاش پیش نمی ره! اما وحید خان با نظرتون راجع به بایوشاک موافق نیستم.من از نسخه های قبلی شماره دو رو بازی کردم.متاسفانه نتونستم نسخه ۱ رو بازی کنم.درسته که داستان با محیط روایت می شه اما بخوبی تونسته داستان رو بگه.اصلا طرز داستان گفتن کن لوین همینطوره. به نظر من که تو روایت داستان بهتر از عنواین هم رده خودش عمل کرده.کاری به بازی های مستقل و مبتنی بر فقط و فقط داستان(چون این بازی های مستقل پر از نواوری هستن و خوب می دونید که نواوری در عناوین بزرگ ریسکش بالاست.این ی ریسک بزرگیه اگه بخواد بازی بزرگی مثل بایوشاک این کار رو انجام بده .ممکنه با این کارشون یه شاهکار بسازن یا ممکنه مثل خیلی از عناوین یه بازی مضخرف که حتی قابل بازی هم نباشه) ۰۰ مرسی از تحلیلت میدونی من در مورد اخرین ما چه فکر میکنم به نظرم یک داستان کلیشه ای زامبی رو کنار هم اوردند از اول تا اخرش هم روندش مشخص بوده مثلا اومدن جوئل و یک دختر بچه رو کنار هم گذاشتند تا اخرش هم از احساسات به شکل کلیشه ای در فیلم ها استفاده کرده که از نظر من نکته جدیدی نداره والا اگر قرار باشه این طور نگاه کرد نظرم همینه اخه بایوشاک داستان به این زیبایی داشت بعد شما چطور به نسخه ۱ و ۲ ربط میدید روایت فوق العاده اینفینیتی رو کسی نمیتونه انکار کنه خداییش حالا شما میخای بگی نون نسخه های قبلش رو میخوره نظر شماست منتقد ها که همچین نظری نداشتند میتونی بری نقد ها رو بخونی که بایوشاک نقطه قوتش داستانش هست حالا نمیدونم چرا دوستان میخان تریپ روشن فکری بردارند در هرصورت من کاملا مخالفم به نظرم حق بایوشاک بود که این جایزه رو ببره البته . The Stanley Parable هم شایسته تر از اخرین ما به نظرم هست ۰۰ خب سر یسری چیزا هرچی بحث کنی به نتیجه ای نمی رسی اما اینکه قصه گویی محیطی حتما باید تو مواقع خالی از سکنه و اینجور چیزا باشه مخالفم . این که یه قانون نیست . هر نویسنده ای با توجه به توانایی و خلاقیتش می تونه از هرچیزی که پسند خودش هست استفاده کنه . کن لوین هم سبکش اینطور هست هر نویسنده ای یه سبکی داره و نبایدگفت که “همین طوری بلده قصه تعریف کنه!” این که یه تریلی دیالوگو تو یه پستر یا یک شئ بتونی خلاصه کنی خودش آخر خلاقیته ۰۰ تنها کلمه ای که می تونم بگم اینه که اخرین شاهکار واقعا حقشه و واقعا انتخاب ها درسته و بجا هست .به شخصه paper.pleas رو بازی نکردم و نمی تونم درباره اش نظر بدم اما خیلی ازش تعریف شنیدم.امسال بازی های مستقل قوقا کردند و حسابی از خجالت بازی های بزرگ دراومدند =D ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نوش جانش. بازی خوب , جایزه هم میبره. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید امسال بازیای مستقل خوبی عرضه شدند.tlouهم حرفی نمیشه دربارش زد. ممنون بابت خبر. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
یه بازی انحصاری خفن که نمراتش از بازی Infamous : Second Son نسل جدید بیشتر بود!؟ :)) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
Infamous : Second Son بسیار هم بازی خوبیه.باید عاشقش باشی تا بتونی درکش کنی.اگه نسخه قبلیش رو بازی کرده بودید می دونستید چی دارم می گم. ۰۰
خیلی هم خوبو عالی، البته جی دی سی بیشتر حول محور تکنولوژی های این صنعت و توسعه نرم افزار و سخت افزاره ولی خب آخرین ما هم از این حیث چیز های جالبی در زمینه طراحی و اجرا داشته ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
بهترین بازی های سال به نظره من بایوشاک و لست و وی بودن که واقعا شاهکار بودن و حسابی سرصدا کردن :X ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
bioshock داستانش عالی بود .روایت داسانش هم همینطور!من خودم بازی سال می دونمش البته بعد از اخرین ما اما دقت کردی به نامزد های این بخش؟Brothers: A Tale Of Two Sons Gone Home The Stanley Parable اینا تو داستان واقعا زیبا عمل کردن.داستان استنلی رو بازی کردی امیر جان؟ میشه نزدیک به ۵۰ بار بازیش کرد و هر دفعه یه داستان دید ۰۰
من متوجه نمی شم چجوری بایوشوک از این چنتایی که نام برده شده ضعیف تر عمل کرد. در مورد داستان که نمی شه چیزی گفت . روایت محیطی هم که تو این بازی بی داد می کرد . Gone home و Brothers رو بازی نکردم اما Stanly Parable رو بازی کردم و از نظر روایت هم یه بازی خوب بود و داستان هم که پشیزی نمی ارزید . مهم این نیست که یه بازی رو بتونی سیصد بار تموم کنی مهم اینه که تو همون یه بار بتونه روت تاثیر ممکن رو بذاره وقتی توم ریدر تو این لیست باشه چرا بایوشوک نتونه . واقعا اینو متوجه نمی شم (البت خودم از توم ریدر خوشم میاد اما بایوشوک از نظر روایت هزاران برابر ازش قوی تر بود) ۰۰
عزیز من این جا بحث Story/Setting/Universe نیست. چیزی که مطرحه Narrative/Storytellingـه. این رو هم هر گیمری که Bioshock 1/2 رو بازی کرده باشه می دونه که توی نوع روایت داستان Infinite کوچک ترین خلاقیتی به کار نرفته بود؛ چون توی Infinite هم درست مثل دو نسخه ی قبلی ۹۵% داستان از طریق Audio Record ها روایت می شد که این بار یه شیوه ی کاملاً تکراری و خسته کننده بود (و از طرفی به نظر من اصلاً هم مناسب یونیورس بازی نبود و نتونست مثل ۲ نسخه ی قبلی تاثیرگذار باشه). معمولاً از این شیوه ی روایت داستان زمانی استفاده می شه که با یه یونیورس خالی از سکنه یا تخریب شده و متروک طرفیم (مثل Bioshock 1/2، Dead Space 1/2، Amnesia یا حتی همون Gone Home و …) نه یه آتوپیای خوشگل و رنگارنگ بالای آسمونا که یه Society داره با خوشی توش زندگی می کنه ولی خب Ken Levine ظاهراً فقط همین طوری بلده قصه تعریف کنه! شخصاً به هیچ وجه انتخاب Infinite رو مناسب نمی دونم و به نظرم اصلاً هم لیاقت حضور توی لیست بهترین داستان سرایی رو نداشت. The Stanley Parable روایت مرموز تر، تعلیقی تر و متفاوت تری داشت؛ به طوری که با هر بار انتخاب مسیر جدید و ورود به لوکیشن های جدید، راوی دیالوگ های تازه ای می گفت و یه اطلاعاتی (هر چند کم) دستگیر مخاطب می شد و یه سری سوال و شک تو ذهن مخاطب به وجود می آورد (کَما این که هنوز یه سری سوال توی ذهنمه که هنوز جوابی براشون پیدا نکردم چون همه ی پایان های بازی رو ندیدم). به خاطر این شیوه ی خلاقانه ی Storytelling (که قبلاً مثلش رو ندیده بودم) واقعاً استحقاق این رو داشت که نامزد بشه حداقل. ۰۰
exactly دقیقا منظور منم همین بود.همه همینطورن.شما هم مثل من زیاد سوال تو ذهنتون مونده راجع به اخر بازی.اخه لامصب بی نهایت پایان داره.دیونه اش شدم.عاشق صدای راوی این بازی هستم.دیوانه ی جمع و جور کردن داستان توسط راوی هستم وقتی که که استان طبق گفته هاش پیش نمی ره! اما وحید خان با نظرتون راجع به بایوشاک موافق نیستم.من از نسخه های قبلی شماره دو رو بازی کردم.متاسفانه نتونستم نسخه ۱ رو بازی کنم.درسته که داستان با محیط روایت می شه اما بخوبی تونسته داستان رو بگه.اصلا طرز داستان گفتن کن لوین همینطوره. به نظر من که تو روایت داستان بهتر از عنواین هم رده خودش عمل کرده.کاری به بازی های مستقل و مبتنی بر فقط و فقط داستان(چون این بازی های مستقل پر از نواوری هستن و خوب می دونید که نواوری در عناوین بزرگ ریسکش بالاست.این ی ریسک بزرگیه اگه بخواد بازی بزرگی مثل بایوشاک این کار رو انجام بده .ممکنه با این کارشون یه شاهکار بسازن یا ممکنه مثل خیلی از عناوین یه بازی مضخرف که حتی قابل بازی هم نباشه) ۰۰
مرسی از تحلیلت میدونی من در مورد اخرین ما چه فکر میکنم به نظرم یک داستان کلیشه ای زامبی رو کنار هم اوردند از اول تا اخرش هم روندش مشخص بوده مثلا اومدن جوئل و یک دختر بچه رو کنار هم گذاشتند تا اخرش هم از احساسات به شکل کلیشه ای در فیلم ها استفاده کرده که از نظر من نکته جدیدی نداره والا اگر قرار باشه این طور نگاه کرد نظرم همینه اخه بایوشاک داستان به این زیبایی داشت بعد شما چطور به نسخه ۱ و ۲ ربط میدید روایت فوق العاده اینفینیتی رو کسی نمیتونه انکار کنه خداییش حالا شما میخای بگی نون نسخه های قبلش رو میخوره نظر شماست منتقد ها که همچین نظری نداشتند میتونی بری نقد ها رو بخونی که بایوشاک نقطه قوتش داستانش هست حالا نمیدونم چرا دوستان میخان تریپ روشن فکری بردارند در هرصورت من کاملا مخالفم به نظرم حق بایوشاک بود که این جایزه رو ببره البته . The Stanley Parable هم شایسته تر از اخرین ما به نظرم هست ۰۰
خب سر یسری چیزا هرچی بحث کنی به نتیجه ای نمی رسی اما اینکه قصه گویی محیطی حتما باید تو مواقع خالی از سکنه و اینجور چیزا باشه مخالفم . این که یه قانون نیست . هر نویسنده ای با توجه به توانایی و خلاقیتش می تونه از هرچیزی که پسند خودش هست استفاده کنه . کن لوین هم سبکش اینطور هست هر نویسنده ای یه سبکی داره و نبایدگفت که “همین طوری بلده قصه تعریف کنه!” این که یه تریلی دیالوگو تو یه پستر یا یک شئ بتونی خلاصه کنی خودش آخر خلاقیته ۰۰
تنها کلمه ای که می تونم بگم اینه که اخرین شاهکار واقعا حقشه و واقعا انتخاب ها درسته و بجا هست .به شخصه paper.pleas رو بازی نکردم و نمی تونم درباره اش نظر بدم اما خیلی ازش تعریف شنیدم.امسال بازی های مستقل قوقا کردند و حسابی از خجالت بازی های بزرگ دراومدند =D ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
امسال بازیای مستقل خوبی عرضه شدند.tlouهم حرفی نمیشه دربارش زد. ممنون بابت خبر. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید